Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 01.08.2015 klo 16:29

Asuminen

Siirry sivulle: 1 2

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

ASUMINEN - Lauantaina, 01.08.2015 klo 16:29  
+
0
Lisää sivutilaa asumisesta pulisemiselle.

Edellinen ketju löytyy täältä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Hanma

Hanma
Viestimäärä: 362

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 02.08.2015 klo 20:36  
+
0
Meillä kävi ihan uskomaton tuuri! Vanhemmillani on kerrostalo-osake (tai oikeastaan se on sellanen luhtitalo) ja siinä on ollut eräs nainen vuokralla. Mutta nainen muuttaakin nyt miesystävänsä luo ja näin ollen kämppä vapautuu. Ja tietenkin me muutetaan siihen! :jjei: Kyseessä on toisessa kerroksessa oleva kaksio ja mietin aluksi, että mitenköhän portaiden kulku Pontuksen kanssa.. kyselin sitten kasvattajalta, että onnistuuko muutto tuohon kämppään portaiden takia (portaat ovat melko loivat ja ne eivät ole liukkaat, askeleita on 9) ja kasvattaja sanoi, että kyllä onnistuu, jos vain varovasti menee eikä ole liukastumisen vaaraa ja kun tosiaan askeleita on kuitenkin "vain" 9. Ja varmaan noin 3-4krt päivässä ne pitää kavuta.

Oon niin onnellinen, kun pääsen tästä vanhasta mörskästä pois! Hyvästi kurkkukipu ja nuha, tunkkaiselta haisevat vaatteet ja kaikki muu *aska! :nauru:

Kämppä on muutenkin tosi kiva, siellä on neliöitä 61 ja melko iso parveke, jossa koiratkin voi turvallisesti oleilla. Olkkariin ja keittiöön pyydän isältä luvan, että jos saisin repiä vanhat tapetit pois ja maalata seinät (nyt olkkarissa on ällön keltaiset tapetit ja keittiössä kukkatapettia), ja voisin vaikka maksaa puolet maaleista itse.

Ihan hullua, että kävi tämmönen tuuri! :kumarrus:
u. Leonberginkoira "Pontus" s. 22.8.2013
n. Mittelspitz-sekoitus "Mallu" s. 6.8.2014

blogi

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 07.08.2015 klo 09:43  
+
0
^ Kuullostaa niin kivalta! Onnea!

Juttelin äidin kanssa ja hitsi että alkoi harmittaa, kun se alkoi puhua mun äidinäidin asunnosta. Sillä on sellanen rivitalokaksio, jossa on sauna ja oma pieni piha, mutta mummohan on asunut nyt palvelutalossa jonkin aikaa pahan alzheimerinsa takia. Mä olin kokonaan unohtanut koko asunnon, kun se on aika syrjässä Vantaalla ja meillä on koko elämä täällä Helsingin puolella. Äiti kertoi mun serkun nyt muuttaneen perheensä kanssa siihen siksi aikaa, että saavat talonsa rakennettua. Kyllä pisti harmittamaan, kun äiti kertoi miten halpaa siinä olis ollut asua: ne maksaa ainoastaan sen yhtiövastikkeen, vedet ja sähköt. Mitään vuokraa ei oo järkeä maksaa mummolle, koska se on kaikki heti pois sen eläkkeistä ja menis aikamoiseksi säätämiseksi muutenkin. Niin että vajaalla 200 eurolla kuussa ois selvinnyt. Meinasin oikeesti alkaa itkeä, kyllä mä nyt noin halvalla asuisin vaikka Keravalla. Ois sieltä parilla bussilla päässyt puolessa tunnissa Helsinkiin ja ihan kivat ulkoilumaastot koiran kanssa. Oltais varmaan saatu remontoidakin just oman mielen mukaan. Kyllä kiukuttaa nyt maksaa tätä tonnin vuokraa, kun melkeen ilmaiseksi ois päässyt jos ois vaan tajunnut. :D Se mun serkku perheineen rakentaa talon ihan alusta lähtien, joten siinä kestää kyllä tosi kauan. Mummo varmaan ehtii kuollakin ennen sitä ja sen jälkeen äiti ja eno oli suuunnitelleet laittavansa sen myyntiin. Plaah. Asunnonmetsästys jatkuu siis täällä Helsingissä...

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 07.08.2015 klo 12:54  
+
0
nipanapa Vantaata en tunne, mutta jos tuolla hinnalla voisi asua ja liikenne toimii niin muuttaisin minäkin. Helsingissä on tietysti se hyvä puoli, että kaikki palvelut ovat lähellä, samoin kulkuyhteydet. Keskustassa en viihdy, muuta kun työpäivät ja asutaan rauhallisella alueella Herttoniemessä, missä te asutte?

Itä-Helsinkiä aina haukutaan, mutta Herttis, Puotila, Vartioharju ja Vartiokylä ovat todella rauhallista aluetta ja hyvät ulkoilumaastot.

Harmi, että tuo teidän mummon asunnon "vuokraus" meni noin!
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 09.08.2015 klo 08:48  
+
0
^ Joo, tuolta ois kyllä sit enemmän matkaa kaikkien palveluiden luokse (on siinä lähellä joku lähikauppa, mutta ei muuta), mutta toisaalta tolla hinnalla vois pitää autoakin, eli sekään ei olis ongelma (paitsi mulle, mulla ei ole siis ajokorttia, miestä tässä ajattelin kuskiksi... :D)

En nyt tarkemmin halua sanoa, mutta me asutaan täällä lahden toisella puolella, eli kai tää vielä jotain itäistä kantakaupunkia on. Ihan täydellinen alue, sporat kulkee, mutta on silti ihanan rauhallista. Tässä on lähiön hyvät puolet tuotuna lähelle keskustaa, eli ihan paras. Hintataso on vaan aika hirveä ja siksi ollaan vähän kateltu uutta asuntoa. Mua houkuttaisi nyt toi Länsi-Helsinki, mutta avo on niin kranttu sen suhteen mikä kelpaa. Ei sillä ole edes mitään logiikkaa niissä sen aluevalinnoissa! Esim. Haaga on kuulemma "liian skutsissa", mutta sit tyyppi ois kuitenkin valmis muuttamaan Vantaalle Tammistoon tai Kartanonkoskelle. Idässä kelpaisi Roihuvuori tai vanha Herttoniemi, mutta ei Herttoniemenranta, ja siis tätä rataa. Vuosaarikin muuten, mutta sit ei pääsis työpaikan taksilla enää töihin, kun se on taksialueen ulkopuolella... :D

Mäkin kyllä tykkään Itä-Helsingistä. Itäkeskuksessa tai Kontulassa en haluaisi asua, mutta just Vuosaaressa tai Herttoniemessä ja niiden lähialueilla joo. Huomaa kyllä miten itselläkin on vähän ennakkoluuloja, aina jos on pitkään käymättä idässä sitä jotenkin huomaa jännittävänsä siellä liikkumista. Sit kun taas tulee käytyä paljon huomaa, ettei siellä oo mitään sen pelottavampaa kuin vaikka Kalliossakaan.

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.08.2015 klo 17:40  
+
0

nipanapa kirjoitti:

Se mun serkku perheineen rakentaa talon ihan alusta lähtien, joten siinä kestää kyllä tosi kauan.


Ei välttämättä niin kovin kauan :wink: (mikä kenestäkin sitten on kauan)
Me aikanaan entisessä elämässä silloisen miehen kanssa rakennettiin talo ihan ns. pitkästä puusta eli ei mitään valmista pakettitaloa. Huhtikuussa aloitettiin ja jouluksi muutettiin uuteen kotiin.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.08.2015 klo 18:04  
+
0

nipanapa kirjoitti:

Mua houkuttaisi nyt toi Länsi-Helsinki.

Tänne vaan. :heiluti: Itse ainakin viihdyn paremmin kuin hyvin! Täällä meillä päin on tosi rauhallista(täällä kun ei ole "mitään":nauru:), keskustaan julkisilla 10min, kauppoja löytyy juuri tarpeeksi, sekä tietysti koiranomistajana parasta on hyvät lenkkeilymaastot! Ei siis mitään valittamista. :hymy:

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.08.2015 klo 19:43  
+
0
Muutin 2 vuotta sitten luhtitalon ensimmäiseen kerrokseen, tähän kuuluu pieni pihakin, joka aidattiin. Neliöitä ei ole kuin 46, mutta tykkään tästä kyllä. Paitsi lattioista. Tässä on muovimatto joka paikassa ja se on pahasti kulunut ja on jotain rumia läiskiäkin. Harmittaa kun en ennen muuttoa hoksannut pyytää lattiamaton vaihtamista. Nyt mietin, että mahtaakohan enää onnistua kun en tosiaan näitä huonekaluja tästä minnekään voi viedä. Pitäisi ilmeisesti saada yksi huone kokonaan tyhjäksi kerrallaan? Kun ei ole aikomusta muuttaa tästä minnekään niin olisi kiva saada edes uusi lattiamatto.

Mutta tykkään ympäristöstä. Ei tarvitse kuin kävellä tien yli niin pääsee kuntopolulle ja sitä kun hetken kävelee niin pääsee metsään. Siellä menee polkuja paljon ja helposti saa pari tuntia kulutettua kun kiertää pitemmän lenkin. Peltoakin on vieressä, koirakenttä myös. Talvella kun ei metsään pääse latujen takia niin pellolla riittää tilaa. Helposti sielläkin tunnin lenkin kävelee. Kesällä taas ei pitemmästi voi pellolla kävellä kun on niin tiheä heinikko/pusikko.

Kauppoja ei ihan vieressä ole kuin lidl. Muut sitten parin kilometrin päässä. Keskustaan n. 5km. On tuossa huoltoasema ja pizzeria kuitenkin melkein vieressä.

Ykskoiranen

Ykskoiranen
Viestimäärä: 398

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.08.2015 klo 20:06  
+
0
Ostaa päräytettiin ihan ex tempore vapaa-ajanasunto. Mökiksi sitä ei oikein voi kutsua, kun oma asunto on paljon mökkimäisempi ja yli 20 v. vanhempi. Mutta se vakiasuntokin muuttuu, kun ryhtyy asettautumaan tällaiseen kahden kiinteistön "loukkuun". Tulee ikäänkuin lisää tilaa, kun osa toiminnoista siirretäänkin sinne loma-asuntoon. Jänskää, kun siitä on jo 20 vuotta, kun on uutta asuntoa hankkinut ja kalustanut ja ihmetellyt.

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 11.09.2015 klo 10:31  
+
0
Oho, hups.
Tehtiin tiistaina tarjous yhdestä kiinteistöstä, ja nyt se tarjous meni läpi :eek:
Pitäis kai laittaa oma myyntiin, eihän me olla tehty tästä, kun just meidän näköinen puumajoineen kaikkineen, kasvihuone jäi vähän kesken.
No, mut tämmöstä tää elämä on :nauru:
Shibatrio <3

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 11.09.2015 klo 11:14  
+
0
^ Voi miten hienoo!

Meille tuli kaivuri tontille ja muutaman viikon päästä talofirman pojat tulee pystyttää tönön. Tulee vesikattoon ja lämmitysvalmiuteen asennettuna, kaikki loput sit itse... En malta odottaa, että päästään kunnolla hommiin.

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 11.09.2015 klo 12:04  
+
0
No on tää kyllä tosi jännää! Toisaalta aika kauhun sekaiset tunteet ja toisaalta oon hurjan innoissani :jjei:
Meillä ois sitte oma liikuntasali ja muutama hassu luokka :nauru: Vanhaa koulua ollaan siis ostamassa ~8km päästä nykyisestä paikasta. Ois tilaa tehdä siis ihan mitä vaan, ja pihaa! Ympärillä metsää ja peltoa, aiettä
Shibatrio <3

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 15.09.2015 klo 15:40  
+
0
Mun olkkari alkaa olla pikkuhiljaa valmis!

"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 15.09.2015 klo 17:42  
+
0
Mekin saatiin miehen kanssa ostettua ensimmäinen asunto :love: Paikkakunta vaihtuu, mutta onneks on suhteellisen tuttu paikka valmiiks. Ihanaa kun toi asunto on valmiiks jo remontoitu aika oman maun mukaan ja pienillä muutoksilla saa vaihdettua jos kyllästyy! En vaan malta odottaa!
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 15.09.2015 klo 21:51  
+
0
^ Onnea vielä! :hymy:

Mekin päätetiin vaihtaa paikkakuntaa, tosin vuokrakämpästä toiseen. Tänään laskeskeltiin että mikäs järki meidän tässä kerrostalolähiössä on asua, kun saadaan miehen kotikaupungista halvemmalla rivari. Plus että mies autoa tarvitsevana saa työmatkoihin kulumaan 250 euroa kuussa, kun taas mä voin mennä bussilla ja seutulippu on 105 euroa kuussa. Mehän suorastaan hukutaan rahaan kohta :cool:
Rise to reset the world.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 16.09.2015 klo 17:09  
+
0
^Onnea myös teille, melkein naapuri! :hymy:
Kyllähän toi kaikinpuolin kannattavalta kuullostaa!
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: ASUMINEN - Torstaina, 17.09.2015 klo 08:56  
+
0
Huhuh, nyt on koti myynnissä. Samaan aikaan on kyllä ihan hurjan haikeat fiilikset, koska tää talo on muodostunut hirmu rakkaaksi. Toisaalta ajatukset on jo uuden kodin puolella ja niissä miljoonissa mahdollisuuksissa ja haaveissa, mitä voidaan toteuttaa. Tästä vanhasta joku saa kyllä ihanan paikan, nyyh.
Shibatrio <3

Pdm

Pdm
Viestimäärä: 253

VS: ASUMINEN - Torstaina, 17.09.2015 klo 18:38  
+
0
Miulla on jo nyt kriisi tämän asunnon myymisestä. Ollaan siis reilu viisi vuotta sitten ostettu tämä niin et otettu laina isän ja äitin kanssa kolmestaan, minä kuitenkin koko ajan sitä maksanut pois (ja tietenkin asuntoa itselle samassa). Keväällä nyt on valmistuminen edessä ja on sitten sovittu että silloin asunto joko lähtee myyntiin tai lunastan tuon loppulainan pois vanhemmilta.

Tulen ensi kesänä muuttamaan muualle, ja sen jälkeen viettämään reilun vuoden ainakin muualla. (mitä luultavimmin useamman vuoden, koska ajattelin tulla tekemään tänne loput erikoistumisopinnot vasta useamman vuoden päästä) Tämä on tosiaan 36 neliön yksiö sellaisella sijainnilla että varmasti menisi hyvin vuokrallekin, ja jatkossakin toki opiskelijayhteyksiä omaan tiedekuntaan on sen verran hyvin olemassa että hyviä vuokralaisia olisi mahdollista löytää aika helpostikin. Alueella myynnissä olleet yksiöt on myös menneet kaupaksi alle kuukaudessa mitä oon seuraillut ja hyvään markkinahintaan (satuttiin silloin olemaan hyvään aikaan liikenteessä ja saatiin tämä todella hyvään hintaan aikanaan).

Ensi keväänä nyt joka tapauksessa seinät paklaan ja maalaan sekä hioututan + lakkautan parketit uudelleen. Kylppäri+putkiremppa tehty 2009, samoin keittiö. Muutenkin varsin hyväkuntoinen asunto, velaton taloyhtiö, pieni vastike. Ikkunaremppa 2v sitten myös tehty.

Ongelma nyt onkin siis siinä että mitä tehdä. Lunastaako vanhemmat pois ja laittaa vuokralle, vai myydä asunto ja saada oma prosentuaalinen osuutensa myyntituloista? Lainaa olisi jäljellä lunastettavaksi semmonen ~40 000. Tällä sijainnilla, asunnon kunnolla ja vastikkeen pienuudella vuokraaminen saattaisi oikeasti olla kannattavaa, mutta silti jotenkin jännitän sitä vastuuta. Myyminen taas antaisi itselle säästöjä ja sitten käsirahaa ajatellen että reilun vuoden päästä olisi kuitenkin edessä seuraavan asunnon ostaminen, kunhan nyt päättäisi paikkakunnan. Ensi kesäkuusta eteenpäin säännölliset tulot toisaalta on varmat, ja niillä maksaisi kyllä vuokraa ja vastaavalla erällä kuin tällä hetkellä ollut, tätä asuntoa poiskin.

Vaikeaa! Ja ehkä pahimpana se, että pidän tästä itse niin paljon että en kyllä muuttaisi ellei pakko olisi. Ja paikkakunnan jättäminen sattuu ehkä eniten, mutta täällä en vaan voi tehdä sellaisia töitä kuin haluan :(
If there's a prize for rotten judgement, I guess I've already won that.

sbtn Lara 02/09 - 08/15.

ooa

ooa
Viestimäärä: 780

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 07.12.2015 klo 11:15  
+
0


Tässä nyt ois meidän puoli valtakuntaa :nauru: Koulun takana on vielä yli puolet pihasta ja 4:n asunnon kerrostalo, eli opettajien vanha asuntola. Viikonloppuna saatiin myös tietää, että meitä asuu ehkä ensi kesänä samassa pihapiirissä 4 sukupolvea. Mun miehen just eläkkeelle päässyt isä ja isoisä 95v. muuttaa mukana lähemmäs lapsenlapsia/lapsenlapsenlapsia ja apukäsiä :aurinko: Ei tarvii isopapan siirtyä omasta kotoaan hoitokotiin, vaan pääsee vielä olemaan mukana touhussa. Mun mielestä ainakin ihan huippujärjestelmä, voisin hyvin ottaa myös omat vanhempani tuohon naapuriin joskus aikanaan, kun elo omakotitalossa käy liian raskaaksi. :peukku: Ollaan viety jo joitain peräkärrikuormia talolle ulkoa ja autotallista, jouluna aateltiin ainakin nukkua yökin paikan päällä. Aika iso hommahan tossa on laittaa koulu kodiksi, mutta ei hirvitä yhtään!
Shibatrio <3
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.12.2015 klo 11:16)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 07.12.2015 klo 12:44  
+
0
^ IHANA! :love: Kyllä teidän kelpaa! Mä haaveilen kovasti siitä, että saisin asua lähempänä perhettä. Nyt on kaikki parin tunnin ajomatkan päässä.


Meillä on torppa ollut jo tovin pystyssä, mutta paljon on vielä hommaa. Lattiavalu ois seuraavana tähtäimessä ja viikonloppuna saatiin kylmävesiputket+viemärit paikoilleen. Pikkuhiljaa etenee. Rakastan tota paikkaa.

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 23:45)