Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:10

Asuminen

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 53

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 18:37  
+
0
^Noiden kuvien perusteella vaikutti kyllä tosi kivalta tuo asunto, jota harkitset. Tykkään tuollaisesta "maalaisidyllistä" ja sisustus oli hieno, kivoja värejä, tosin joissain huoneissa ehkä turhan paljon valkoista mun makuun...

NiinaMarian asunto näytti myös hienolta!

Tekisi mieli sisustaa, mutta just nyt ei ole varaa. Ostettiin eilen kuitenkin uusi sänky, ja nyt kolottaa lompakossa. :nauru:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 19:38  
+
0
Noh, mekin nyt sitten käytiin tänään asuntonäytössä, itse asiassa ihan siinä NiinaMarian kämpän naapurissa. Oli eka mitä avokki suostui lähteä edes katsomaan, 80m2 kahdessa kerroksessa. Tarjouskauppa, lähtöhinta vajaa 90 000€.
Tuskinpa lähdetään tarjousta tekemään, mutta katellaan mihin nousee.

Ja kyllä mä taas jo vähän innostusin. Ihan perussiisti kämppä, rempattava mutta "asumiskelpoinen" :hymy:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 19:57  
+
0
NiinaMarian uusi asunto on hieno :hymy: Ja eikö Jäkärlä ole nykyisin ihan ok asuinaluetta ja siellä asuu nykyisin aika paljon lapsiperheitä. Ja sieltä lähtee ihan vierestä mahtavia lenkkimaastoja, joita pitkin pääsee lenkkeilemään vaikka kuinka kauas.

Mulla on ihan mieletön rakentamiskuume. Pongailen koko ajan tontteja Turun liepeiltä, jotka olisi kuitenkin jossain melko syrjässä. Ja me ei todellakaan olla rakentamassa nyt yhtään mitään, mutkun mä haluisin. Me asutaan tällä hetkellä uudehkossa OKT:ssa 10 km Turun keskustasta ja pari kilsaa on lähimmälle Turun rajalle. Talo on kooltaan ihan riittävä meille, mutta naapurit on minun makuun liian lähellä. Mun puolesta lähimpään naapuriin sais olla matkaa muutama sata metriä. Ehkä tämä kuume menee ohi... :roll:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 22:15  
+
0

NiinaMaria kirjoitti:

Tässä on meidän tuleva koti. Vähän laittamista, maalausta lähinnä. Mutta helpolla päästään ja kiva kun isoimmat remontit vähän aikaa sitten tehty, melko hyvällä maulla vieläpä.



Upea! Siis saako Turusta todellakin tolla hintaa noin hienoja asuntoja? :eek: Tässä talossa asunnot ovat ihän rämäasuntoja tohon verrattuna ja taloyhtiössä taas asuntomyynnissä (saunaton 70m2) hintaan 135 000e. Tosin, sijaintihan tässä maksaa. Asutaan aivan Nummelan ydinkestassa. Lisäksi tässä hemmetin kallis yhtiövastike, 285e. Kun saan vakkarityöpaikan, niin kyllä se taitaa olla parempi alkaa katselemaan sitä okt:a.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 09.01.2011 klo 22:19)

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 22:18  
+
0
Hieno tuo NiinaMarian uusi asunto!

Ja tykkäsin tosi paljon myös tuosta mitä Ellikeksi harkitsee, ihana maalaisidylli ja hirmu kodikas. :)
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 08:16  
+
0
^juu... nyt vaan avokki yrittää luoda muhun "järkeä" ettei se varmaan oliskaan ihan hyvä, kun sijainnillisesti se ei mua tulis auttamaan yhtään työmatkojen osalta :D Ite ainakin katon mihin nuo tarjoukset alkaa nousemaan, haluaisin jopa tarjota ees tosta sen pohjahinnan jne. Kun se on niin nätti ;) (yritin maanitella, et se kellari olis tosi hyvä esim. bändiharkkoihinkin...)

Onhan se toki totta, et miksi ostaa asunto, josta ei sitten ajallisesti olis mitään eroa mun kulkemisten kanssa, mut eihän se nyt ole 100varmaa esim. kuinka kauan käyn töissä samassa paikkaa, toinen vaihtoehto mitä ollaan katottu olis tämmönen (about lähtöhinnaltaan sama, mitä tuo edellinen, eli about 89te, auts!): linkki.

Tuo auttais mua ajallisesti jo yli puolentunnin verran työmatkassa (olis sit enää woohoo 55min + paikallinen vaihtobussi :D) ja about 20-35min pääsee julkisilla sitten Göteborgin keskustaan, eli avokin työmatka ei tulis muuttumaan ajallisesti yhtään. Saati olisko tuo niin paha matka, jos joskus sais töitä itekin sieltä?

monna mä pissisin hunajaa, jos yhtiövastikkeet olis täällä tuota luokkaa... ne menee täällä sinne 350-400e:hen keskihinnaltaan auttamatta :(! Mä en ymmärrä miten ne voi repiä niin helkutisti.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.01.2011 klo 08:22)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 08:31  
+
0
^Hyvännäkönen kämppä toikin. En mä kyllä yhtään ihmettele sitä "trendiä" mikä nyt on, jotkut sisustusbloggarit hakee inspiraatiota ruotsalaisista asuntomyynti-ilmoituksista, jos ne on edes osaksi yhtä hyvin laitettu kuin nämä jo esitellyt.

Se kämppä mitä me käytiin kattomassa, olis ollu myös tällasta pientä myyntistailausta vailla. Enkä mä tarkota ees mitään pullantuoksua ja tuoreita kukkia, vaan SIIVOAMISTA. Toinen makkari oli ilmeisesti teinitytön huone, ja äiteellä ei vissiin turhan paljoa sananvaltaa siihen mitä tulee huoneen siisteystasoon. Siellä oli likaset alusvaatteet lattialla levällään, sänky petaamatta ja semisti tunkkainen haju. Ihanaa.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 08:46  
+
0
^hehe :D Se on kyllä ihan totta, että täällä saadaan melkein kaikki kämpät näyttämään tosi luksuksilta, ja melko pienilläkin konsteilla loppujen lopuksi :D

Itsekin siivosin ja laittelin päivän ekaa myytävää yksiötäni kuntoon, ennenkuin narrasin avokin ottamaan siitä hyviä kuvia (mä en luottanut välittäjän kuvaustaitoihin, saati et helpommin meni niin, et aina otettiin tiettyjä juttuja kuvattavasta alueesta pois/siirrettiin taktisesti et saatiin hyvä kulma, joten olis se vienyt enemmän aikaakin, mitä välittäjä varmaan olis viitennyt ootella...). Siis jo se pelkkä siivoaminenkin auttaa hurjasti ;)

Tosin mulla kävi just niin sitten, et kun en enää jaksanut jättää kämppää luksuskuntoon, kun aamusta läksin töihin (jos vaikka välittäjä olis soittanut et joku haluaa nähdä asunnon, mut ajattelin et se sentään muutaman päivän varoituksella...) Niin eiköhän tää sit soita et yks kiinnostunut olis, mut sillä on vaan nyt mahollisuus tulla tunnin päästä jne.... Hyvä etten jotain likaisia kalsareita ollut jättänyt lattialle jne. Tiskit tietty tiskaamati ja sänky ihan selällään jne... huoh. Mut sain mä siltä sen korkeimman tarjouksen kumminkin ;D. Ehkä se loi potentiaalia siihen "kodintuntuun", et oli vähän sekaista...

Muoks. muutama kuva siitä entisestä yksiöstä;)



(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.01.2011 klo 09:10)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 09:09  
+
0
Kyllä mäkin sen normaalin sekaisuuden ymmärrän, varsinkin, jos haluan näyttöön sillä tunnin varoitusajalla. Se saattaa tosiaan luoda sitä sellasta hyvää kotoisuutta :wink:
Tää näyttö oli kuitenkin perinteinen etukäteen sovittu sunnuntainäyttö ja muu kämppä olikin ihan kohtuusiisti, mutta se tää yks makuuhuone... :eek:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 09:42  
+
0
^ No joo, joku raja nyt sentään.. Ja ostoehdokkaita varten kannattaa kyllä tuulettaakin, meillä on miehen kanssa niin tarkat nenät että huoneilman täytyy olla raikas - homeasunto opetti yhtä sun toista. :nauru: Ja muutenkin noihin järjestettyihin näyttöihin mun mielestä on kiva jos on nähty vaivaa että perusjutut kunnossa, ei nyt niin että joka paikka kiiltää ja mitään ylimääräistä ei ole missään mutta perusjutut. Nopean ajan yksityisnäytöt on kyllä sitten asia erikseen, sitten pitää jo ostajankin olla varautunut ettei ole välttämättä ehditty siivota.

Sisustusohjelmia ja myytäviä asuntoja katsellessa on tullu mieleen että ongelmissa saatettaan myökin olla sitten joskus kun tätä myydään pois. Ei muuten, mutta ainakin nykytrendiin meillä on ihan liikaa huonekaluja. :nauru: Omaan silmään juuri sopivasti että tavaratkin mahtuu vielä joten kuten, ja päähuonekalut on samaa sarjaa mutta nyt tuntuu olevan niin niukasti kalustettu linja.
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 09:49  
+
0
Meiän entisessä rivitalossa oli jonkun mun ihmeellisen "hei sehän vois olla hieno!" ajatuksen mukaan maalattu makkari vaalean sinisellä ja ORANSSEJA kuutioita yks seinä täynnä :eek: Keittiö oli ihan hirveen vihreä ja yhdestä kulmasta meni ihan pilalle kuvio mikä laitettiin tumman vihreellä maalilla se. En tiedä mitä on mielessä sillon liikkunu :shhh: Jouduttiin myymään paljon halvemmalla mitä naapuri oli myynyt pahimman osto buumin aikana ja meillä oli sentään keittiö remontoitu. Vanha talo, 4 asuntoa, kaikki ties kaiken kaikista. Yöks. :ttou:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.01.2011 klo 09:50)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 10:18  
+
0
Mitä ite nyt myin entisen pois ennen joulua, niin koitin kans normisiivouksen lisäksi laittaa kaiken ylimääräsen pois (esim. keräilen enkeleitä, niin ne kaikki laitoin piiloon kirjahyllystä). Mun välittäjä ei sanonu mitään stailauksesta, mutta äiti kerto jonku välittäjän sanoneen, että ei kannata ihan älyttömästi olla tavaraa, vaan sillain että katsojalle tulee tunne, et mahtuu muttei ole ahdasta. Ite asuja kun yleensä kuitenki tykkää omasta sisustuksestaan, mutta ostajaehdokas katsoo paikkoja kuitenki kriittisesti. Ja just että kaikki turha pois näkyvistä, esim nuo keräilyesineet.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 10:56  
+
0
^ Onhan siihen tavaroiden siivoamiseen myös toinenkin syy. Katsojahan tulee katsomaan nimenomaan sitä asuntoa niiden tavaroiden takana/alla, ei niitä tavaroita. Eli helpottaa katsojaa näkemään sitä asuntoa, seiniä ja lattioita, koska niistähän se katsoja on kiinnostunut.
Ylläpitäjä

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 12:25  
+
0
^ Tietenki :) Sitäkin tarkotin, että eihän asunnosta saa oikeanlaista kuvaa, jos kaikki huoneet on ämpätty täyteen tavaraa. Mutta myöskään täysin tyhjä asunto ei ole paras mahdollinen myytävä, huoneet näyttävät pienemmiltä. Etes jokunen huonekalu antaa vähän mielikuvaa, että mitä huoneeseen mahtuu.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 16:10  
+
0
Jannie, mekin huomattiin tuo mitä te kävitte katsomassa. Ei kuitenkaan sitten menty katsomaan. Lisäksi sillä alueella on toinen 89 neliöinen rivitaloasunto myynnissä (kalliimpi tosin), jota katsottiin ja tarjoiltiinkin siitä jo. Siihenkään ei olisi juurikaan remontteja tarvinnut.
Mutta sitten tuo tuli myyntiin ja päädyttiin tuohon. Tänään istuttiin pankissa vajaat neljä tuntia allekirjoittamassa lappuja :nauru:

Onhan Jäkärlä nykyään parempaa seutua ja kasvaa yhteen Yli-Maarian ja Liedon kanssa tässä lähiaikoina. Luotan miehen sanaan siinä, että uskallan siellä iltaisin yksin kävellä. Tämä on kuitenkin asunut aina siellä (paitsi kaksi viimeistä vuotta keskustan kupeessa) ja haluaa sinne takaisin.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 17:24  
+
0
^Hyvä kuulla että on rauhallisempaa nykyään, ja onnea vielä kerran :hymy:

Meillä sitten taas kääntyi kelkka ympäri ja hyvä ettei olla laittamassa lusikoita jakoon; avokki ei halua mennä töihin ja mä en halua kuluttaa melkeen puolta mun muutenkin vähäisestä palkasta vuokraan mistä ei jää itelle mitään käteen. Eli joko mä ostan oman, pienemmän asunnon tai sitten me muutetaan vuokralle pienempään pariksi vuodeksi, katotaan nyt millon toi lopettaa mykkäkoulunsa. Otti ilmeisesti nokkiinsa kun pistin kovan kovaa vasten.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 17:40  
+
0
^tota,tota. Voithan sie yksinkin ottaa lainaa jos vaan pystyt? Kylhän meilläkin menee silleen, että asunto ja laina on avon, ei mun. Ja miksikö? Avo ei halunnut odottaa, että mie tuun työkykyseksi ja halus ostaa asunnon kun tienaakin paljon enemmän mitä mie koskaan mun amiksen koulutuksella tulisin tienaamaan ja sama raha meni melkein vuokraan millä lyhentää lainaa. Mie oon aatellut maksaa avolle "vuokraa" kunhan pääsen joskus töihin kun se on elättänyt mua niin kauan ja antaa mun asua "ilmaiseksi" sen nurkissa vaikka rahat onki yhteisiä ja elellään niinku melkein ku aviopari vaikkei naimisiin vielä olla menossa :shifty: Kylhän se ottaa luonnon päälle ja meillä on silleen eri tilanne, että minä HALUAISIN töihin, mutta tällä hetkellä se on mahdotonta. Ot:nä sen verran, että mie oon maksanut joskus eläinlääkärin tai lemmikkien kuluja ja ruuat niistä vähistä rahoista mitä saan ja nyt kun säästän yhteen asiaan mihin menee abouttirallaa 3-5 tonnia niin nyt en maksa ruokia. No,se asia on hammaslääkäri. Mulla on pari hammasta tosi heikossa hapessa ja en suostu menemään kuin nukutukseen ja yksityiselle koska kunnallisesta oon saanut niin huonoa palvelua. Avo ilmotti, että jos meet kunnalliseen, hän maksaa, jos meet yksityiselle, maksat itse. Ja siispä aloin säästämään :paapatus:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 17:48  
+
0
^Ongelma on vähän siinä, että jos mä ostan sen asunnon omiin nimiini (mikä ei sinäänsä ole mikään mahdoton idea, se tais jopa olla alkuperäinen suunnitelma) mutta avokki on siellä kirjoilla, niin hänen asumislisänsä jää joka tapauksessa pois. Mulla sitten taas ei ole yksin intressejä rahoittaa toisen asumista kokonaan, vaikka kuinka ollaan kihloissa ja in lööv. Nythän meillä menee asumiskulut puoliksi (mulle jää sitten sähkö ja suurin osa safkoista), mutta lainaa makseltaessa avokin osuudeksi jäis karkeasti laskettuna n. yksi neljäsosa tai yksi kahdeksasosa. Ja toisaalta, jos hän sen maksamiseen kuitenkin osallistuu, niin mielelläni "antaisin" hänelle kyllä sen virallisen omistajan asemankin sitten.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 17:59  
+
0
Entäs jos sie maksasit asumisen ja avo muut kulut, mutta kuitenkin silleen, että menee kutakuinkin puoliksi? Mutta niin, asumistuki jää pois, en tiedä paljonko työttömyyskorvaus on (abouttrallaa 450€?) ja liitostahan saa jotain rahoja ja niin. Mutta eihän sitä oikeesti kyllä kannata toisen kaikkia kuluja maksaa, oon kanssa sitä mieltä. Koskaan niitä rahoja ei tule näkemään sitten jos tulee ero ja ootkin vuosikausia maksanut toisen kaiken elämisen :neutral: Ja jos en ole ihan väärin asiasta kuullut niin voi omistusosuudenkin jotenkin laittaa kun otetaan lainaa, ettei käy niin, että toinen lyhentää vaikka 200€ lainaa ja toinen 400€ lainaa ja JOS tulee ero (mitä nyt ei haluta, mutta leikitään) niin ei sitten mee 50/50 vaan sen mukaan miten toinen on asuntoa lyhentänyt. Ymmärsitkö vai selitinkö mahdollisimman sekavasti? :nauru: ot:yks syy minkä takia avo ei haluais naimisiin on kun se pelkää, että eron sattuessa pystyn viemään siltä puolet firmasta. Itse olen alusta asti ehdottanut avioehtoa, mutkun ei. :shhh: Piti mennä jo pari vuotta sit naimisiin, piti mennä tänä vuonna, mut sit mulle iski paniikki ja kuiskasin sille yks yö kun mentiin nukkumaan etten oo vielä valmis. Vaikka ollaankin kohta 7v oltu yhdessä ja tiedän, että avo on mulle "se oikea" silti ajatus naimisiinmenosta pelottaa. Mutta tää kuuluis jo hääketjuun joten pahoittelen ot:tä :heristel::heiluti:

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 10.01.2011 klo 18:05  
+
0
Kiitos.
Meilläkin avo etsi omaa asuntoa jo ennenkuin alettiin seurustella. Sillä on vaan autolainaa alla asuntolainan lupaus jäi alle sadantonnin. Siihen asuntoon minäkin kuitenkin olisin muuttanut ja maksanut hänelle "vuokraa".
Kun kuitenkaan sopivaa kotia (jossa olisi ollut valmiiksi isot remontit tehtynä, eli täydellistä ja halpaa :nauru:) ei löytynyt, niin ehdotin sitten että no miksi mä en osallistuisi siihen pienellä lainasummalla niin saadaan mieluinen.
Nyt meidän omistajuussuhde tuossa asunnossa on 70/30%.
Molemmat maksetaan omaa lainaa omien varjojen mukaan. Ja jos sukset menee ristiin ja haarukat jakoon, niin tuollaisesta saa aina omansa pois ja auton maksettuaan avo voi vaikka ostaa mun osuuden siitä.

Olen kyllä tyytyväinen tähän ratkaisuun, sillä mielummin maksan omaa lainaa pois kun jonkun ventovieraan vuokran muodossa. Ja voisinpa sanoa, että lainaa maksamalla selviän vähemmillä kuukausimenoilla ja käteen jää paremmin kuin ennen :peukku:

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 00:45)