Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:10

Asuminen

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 53

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 10:50  
+
0
Onhan siinä tietty sitten se toinen ihminen ketä kiusata vuokrarästeillä. Kuulostaa hyvältä teoriassa. Kiinnostaisi tietää miten toimii käytännössä. (Jos takaaja ei maksa vuokralaisen rästejä huomautuksesta huolimatta..) Kenelle takaaja on loppupeleissä vastuussa? Perintätoimistolle?

Mä oon varmaan niin epäluuloinen ja negatiivinen ton "kokemukseni" jälkeen, että varmaan paistaa kilometrien päähän :D
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 10:58  
+
0

MissFields kirjoitti:

Onhan siinä tietty sitten se toinen ihminen ketä kiusata vuokrarästeillä. Kuulostaa hyvältä teoriassa. Kiinnostaisi tietää miten toimii käytännössä. (Jos takaaja ei maksa vuokralaisen rästejä huomautuksesta huolimatta..) Kenelle takaaja on loppupeleissä vastuussa? Perintätoimistolle?



Niin tuota mitäs tekemistä perintätoimistolla on sen asian kanssa, sinullehan se vuokra on rästissä ja sitä vuokraa vastaan se vakuus on annettu. Siis se takaaja lupaa maksaa kaikki mahdolliset vuokrarästit sun muut ihan samalla tavalla mitä jos itse asuisi siellä. Sinä olet myös oikeutettu hakemaan niitä vuokrarästejä vaikka ulosoton kautta jos ei muuten tipu niin myös siltä takaajalta. Siis ihan samalla tavalla kuin se takaaja olisi se vuokralainen.

En mä osaa tätä tämän selvemmin selitellä. :nauru:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 11:06  
+
0
Tää asustelee koikkujen kanssa rivari kolmiossa, neliöitä 78?
Pieni pihan pläntty löytyy, muttei saunaa :(

Lainaa lyhenee 280€ ja yhtiövastike veden kanssa on 168€
=448€ kuukausikuluja.
Tuppukylässä asutaan eikä asuntojen hinnat huitele kovin korkeella, joten katsoin paremmaksi maksaa omaa pois kun asua vuokralla.
Ja suurimmaksi ongelmaksi olisi kyllä muodostunut noi kolme koiraa, joiden kanssa kukaan ei mua vuokralle ottais.
Aikoinaan yhdenkin kanssa oli vaikeaa löytää asuntoa ja tuli juoppojen ja muun pohjasakan keskellä asuttua jonkin aikaa...

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 11:10  
+
0
Mekin mielellämme olisimme ostaneet ihan omistusasunnon, mutta mistäs saat lainaa... :neutral:
Vähän ollaan puhuttu että kun tästä sitten joskus mun opiskeluiden päätyttyä muutetaan pois niin tavoitteena olisi muuttaa ihan omaan.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 11:13  
+
0
Mekin asumme vuokralla. Kotipesänä toimii 55 neliöinen kaksio Kehä I:n sisäpuolella, mun makuun riittävän lähellä ja riittävän kaukana Helsingin keskustasta. Vuokra on n. 700 euroa/kk, mikä on halpa sijaintiin nähden. Varsinkin kun asunto on täysin rempattu pari vuotta sitten (lattiat, seinät, katto, ikkunat, kylpyhuone, keittiö, kaapistot, kaikki). Vesi kuuluu vuokraan ja parveke löytyy. Plussana se, että tämä on ensimmäisen kerroksen kämppä. Miinuksena on autohallipaikan hinta: 30 euroa/auto (2 kpl), mutta täällä päin on huonosti parkkitilaa, mikä näkyy hinnassa. Tällä haavaa tämä on meidän perheellemme (2 ihmistä ja koira) aika passelin kokoinen ja kun on vielä kivalla sijainnilla, niin ei ole ollut kiirettä lähteä hankkimaan omaa asuntoa. Varsikin, kun omistusasunnot on näillä sijainneilla varsin kalliita ja sijainnista emme tällä hetkellä ole kiinnostuneet tinkimään.

Tätä ennen asuimme Otaniemessä teekkarikylässä. Tämä oli ehkä hinta-laadultaan paras asunto ikinä: 1 km yliopistolle, keskustaan vartin matka, 53 neliötä, oma piha ja vuokra luokkaa 450 euroa kuussa. :)
kääpin uros -09
shelam uros -16

April

April
Viestimäärä: 201

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 11:21  
+
0
Tykkään meidän nykyisestä kämpästä tosi paljon. Kyseessä n.50m2 saunallinen kaksio, pk-seudulla, loistavat yhteydet (vartti keskustaan) ja kaikki tarvittavat palvelut. Kuitenkin löytyy tosi kivoja lenkkeilymaastoja ja omaa rauhaa. Niin ja vuokra meillä 750€/kk, mikä on ihan jees kun kaksi sitä makselee, yksin ei olisi mahkuja.

Mutta kyllä se niin on että heti kun vain se laina saadaan , niin oma ostetaan. Vuosikausia on mielestäni hölmöä asua vuokralla, jos olisi mahdollisuus omaan. Ns. rahan heittämistä "kankkulan kaivoon".

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 11:24  
+
0
Me (avo, kaksi koiraa, minä +muut ötökät) asutaan kuopion männistössä 46 neliöisessä kaksiossa. Vuokra on 440 ja erikseen vesi, sähkö ja autopaikka. Makkari ja olohuone isoja, keittiöön mahtuu pöytä ja kulkemaan ja vessa on pieni, johon ei mahdu kuin joku 3kg täyttömäärällä oleva pesukone.
Asuntoa ollaan saatu laittaa vähän (vuokranantaja on huippu! Maksaa kustannukset ja me laitetaan paikkoja kuntoon :jjei: )
Keittiön kaapit sellaiset ihanat kirkkaan keltaiset ja vessa: punainen lattia, vaalean punaiset seinät ja pinkki katto+ amme jossa voi lillua kunnolla. Kunnon alkuperäiset :nauru:

Tila rupeaa käymään pieneksi, mutta muut kaikki hyvää: Lenkkeily polut, naapurit, vuokranantaja, paikkana (kävely matkan päässä keskustasta) jne.
Meinattiin muuttaa neulamäkeen kolmioon, mutta pelottaapi hirmusesti minkälaiset naapurit siellä olisi.. Muuten ei muutettaisi tästä, mutta se tila tosiaan käy ahtaaksi :shifty:
Ollaan harkittu ostavamme oman asunnon, mutta minulla ei työ asiat ole varmoja, joten pitänyt taas siirtää kunnes varmaa.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 11:28  
+
0

MissFields kirjoitti:

...mun päähän ei vaan mahdu, miten joku takaaja muka takaa sen että vuokra tulee maksetuksi. Mitä jos se takaajakaan ei sitä maksa. En mä vaan ymmärrä. Voihan sen vuokralaisen vuokrat periä ihan suoraan perintötoimiston kautta ja viedä ne ulosottoon.


No kun se takaaja takaa sen että HÄN maksaa sen vuokran jos vuokralainen ei pysty sitä maksamaan.
eetla tuolla näyttikin jo vähän vääntävän rautalankaa :wink:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Zorroliini

Zorroliini
Viestimäärä: 112

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 11:43  
+
0
Mie asun ison omakotitalon yläkerrassa parin tutun opiskelijan kanssa. Kun kulut jaetaan, tässä on todella halpaa asua. Sijainti on todella mukava, yliopistolle pääsee bussilla vartissa ja junalla Helsingin keskustaan lähes samassa ajassa. Talo on oikea unelma. Oma huone 20 neliöä ja lisäksi keittiö ja iso olohuone. Käytössä yhteensä 180 neliötä.
Aina olen soluissa asunut ja olen tykännyt. :nauru: Aina on seuraa ja tarvittaessa saa omaakin rauhaa. Ennen tätä asuntoa asuin 10 hengen solussa ja huonekoko oli 10 neliötä. Muiden opiskelija elämä oli turhan railakasta ja seinät rupesivat kaatumaan päälle. Mutta onneksi löytyi tämä tilavampi kämppä. Tässä varmaan tulee asuttua useampi vuosi kunnes pääsen muuttamaan ihan oikealle maatilalle.

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 11:50  
+
0

Neva kirjoitti:


Meidän asunto sijaitsee n. 3 kilsan päässä yliopistolta ja n. 7 kilsan päässä keskustasta. Ihan ok, vaikka toki olis ollu kiva jos keskusta olis ollu vähä lähempänä. Eniten silti ketuttaa että lähin koirapuisto on vissiin 4 kilsan päässä.. Turussa se oli melkeen takapihalla. Muutenkin maastot on täällä ihan surkeat. Metsät ovat pieniä laikkuja talojen ja teiden välissä ja heti kun on vähän isompi yhtenäinen metsä sinne ei pääse mitenkään järkevästi (täytyy esim hypätä ojaan ja siitä ison autotien yli) ja siellä ei ole mitään polkuja vaan on sen sortin ryteikkö että edes koiralle ei ole mikään kovin suuri nautinto.

Mutta, eiköhän tää tästä lähde rullaamaan. Jos vaikka löytyis autollisia kavereita. ;)



Jostain muualta luin,että asut Rajakylässä? Rajakylässäkin on koirapuisto, Niittyvillanpuisto nimeltään, toiseksi lähimmät puistot löytyy sitten parin kilsan päästä Herukasta tai Toppilasta. Tässä linkki karttaan. Metsäalueita tuolla on meren läheisyydessä, Pateniemen puolella ja Kuivasjärvellä on sitten isommatkin maastot, mihin tosin on autolla helpompi mennä.

Me asutaan miehen ja koirien kanssa omakotitalossa Oulunsalossa, 12 km Oulun keskustasta etelään. Ostettiin tämä n. 1,5 vuotta sitten kun tulot vakinaistui ja lainan ottaminen kävi mahdolliseksi. Tässä on tilaa meiskata n. 130 neliön verran; 4 mh, keittiö, olkkari, saunatilat (joihin kuuluu pukuhuone missä leivinuuni sekä yksi lämmin huone lisää johon on tulossa miehen studio) ja khh ja erillinen vessa. Kylmiä tiloja on autotalli, liiteri ja ullakkotilat talon yhteydessä sekä pihavaja (kokonaisneliömäärä on 211). Maksetaan lyhennyksiä n. 600 eur/kk, muihin talon kustannuksiin (sähkölämmitys, vesi, jätehuolto, kiinteistövero, vakuutukset yms.) menee n. 400-500 eur/kk. Tontti on vähän reilu 1000 neliötä ja sijaitsee Oulunsalon keskustassa, tosin omakotitaloalueella. Talo on rakennettu 70-luvulla, rempattu täysin 2006-2008. Ollaan tykätty, eikä varmaan ihan heti muuteta pois, jos ei sitten löydy sitä unelmien paikkaa jostain huitsin korvesta (halutaan maalle jossain vaiheessa).
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 11:56  
+
0

griffon kirjoitti:

Miss Fields kirjoitti: "...mun päähän ei vaan mahdu, miten joku takaaja muka takaa sen että vuokra tulee maksetuksi. Mitä jos se takaajakaan ei sitä maksa. En mä vaan ymmärrä. Voihan sen vuokralaisen vuokrat periä ihan suoraan perintötoimiston kautta ja viedä ne ulosottoon."

No kun se takaaja takaa sen että HÄN maksaa sen vuokran jos vuokralainen ei pysty sitä maksamaan.
eetla tuolla näyttikin jo vähän vääntävän rautalankaa :wink:



Eli takaajan olemassaolo ei periaatteessa takaa mitään, mutta se tuplaa mahdollisuudet siihen, että vuokrat tulevat hoidettua :hymy:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 12:06  
+
0

griffon kirjoitti:

No kun se takaaja takaa sen että HÄN maksaa sen vuokran jos vuokralainen ei pysty sitä maksamaan. eetla tuolla näyttikin jo vähän vääntävän rautalankaa :wink:



"Takaa" eli lupaa, kautta kiven ja kannon.. ? Juu, käsitin että eetla on oikein vääntämäällä vääntänyt, mutten tajua. Ehkä mul on tänään "hidas" päivä. :viheltel:

Mietin sitä tilannetta, että lähden mahdolliselle takaajalle soittamaan ja se olisi sitten " no jaa, ei mua kiinnosta, vie vaan perintätoimistoon, ihan sama" ja sama ongelma mulla on edessä kuin sen alivuokralaisen kanssa. Toiset ihmiset kun eivät välitä sopimuksista, vaikka sellaisia allekirjoittavat.

Niin, mietin vaan sitä, että mikä taho on sitten mihin voisi "valittaa" kun toinen osapuoli ei noudata sopimusta. Kyse kuitenkin kahden yksityishenkilön välisestä asiasta, eikä yritys/pankki + yksityishenkilö.

Tai siis poliisi taitaa olla itseasiassa se taho, jolle tehdään rikosilmoitus. Juu näinhän se on. Mitä siitä sitten seuraa ja tuleeko sieltä ikinä niitä rästejä tilille, on sitten eri asia.

edit/
^ joo totahan mä vähän hain. Eli heikoilla on vuokranantaja jos vuokrat jää maksamatta. Senpä takia niitä korkeita vuokratakuita peritään, mistä sitten ne viattomat ja kiltit vuokralaiset "kärsii".
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.08.2010 klo 12:11)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 12:14  
+
0
Mä en oikeen tiedä miten mä nyt asiaa selittäisin. :mietiskel:

Eli jos vuokralainen ei maksa, niin silloin se takaaja on velvollinen maksamaan. Ensin soitetaan tälle takaajalle, selitetään että tyyppi X ei ole maksanut, maksatko sinä vai laitetaanko perintätoimiston kautta laskua tulemaan. Yleensä todella harva ihminen on valmis menettämään omat luottotietonsa sen vuoksi että joku muu jättää laskunsa maksamatta. Erääntynyttä vuokraa voi siis rävätä suoraan tältä takaajalta, vaikka sitten ulosoton kautta ja perintäkulut/ulosotto kulut menee luonnolisestikin velalliselle eli vuokralaiselle tai tälle takaajalle. Ja kun tämä takaaja on velat maksanut joko heti kun rästit on tulleet ilmi tai sitten pidemmän kaavan kautta ulosottoon jolloin omat luottotiedot menee, on tämä vuokralainen edelleen velvollinen maksamaan sen velan mitä takaaja on joutunut maksamaan, tosin se siirtyy se saamis puoli tälle takaajalle.

Jos mä vuokraisin asunnon tuolla periaatteellä että velalla olisi takaaja niin mä ilmoittaisin välittämästi vuokra ollessa esim. viikon myöhässä tälle takaajalle, jolloin takaajalle ei tule kohtuutonta velkaa niskoilleen takaamansa vuokran vuoksi. Ja en tosiaan usko että tämä takaaja haluaisi omat puhtaat luottotietonsa menettää yhden kuukauden vuokran vuoksi.

Muoks.
Tässä pätkä finlexistä:
22 §
Omavelkaisen takauksen erääntyminen
Velkoja saa omavelkaisen takauksen perusteella vaatia takaajalta suoritusta, kun päävelka on erääntynyt.

Tässä vielä linkki Laki takaaja vastuusta http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990361
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.08.2010 klo 12:25)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 12:19  
+
0
Ihan erillisenä kysymyksenä haluan heittää ilmoille näin koira palstalla että luuletteko että jos pertti perämäki ostaa koiran terhi huittiselta, jotka kumpikin ovat yksityisiä henkilöitä, ettei kauppakirja mikä koirasta tehdään ole sitova koska kyseessä on kaksi yksityishenkilöä? Tai jos kyseiset henkilöt tekevät autokaupan, ettei autokaupassa tehty kauppakirja velvoita kumpaakin koska kyseessä on vain yksityisten välinen sopimus? Muoks tai jos Terhi lainaa Pertille 1000 euroa ja siitä tehdään velkakirja, johon määritellään maksuajat sun muut, niin sekin on sitova velkakirja, vaikka kyseessä on kaksi yksityishenkilöä.

Sopimus on sitova aina jos siinä on kummankin allekirjoitukset, mielellään todistajien nimillä varustettuna. Tokihan sitten on niitä kohtuuttomia sopimuksia mitä esim sijoitus sopimuksissa sun muissa tulee ilmi, mutta noin ylipäätään sopimus on aina sopimus.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.08.2010 klo 12:20)

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 12:26  
+
0
^Ymmärsin pointtisi siis ihan oikein.

JOS sattuu vastaan yhtä veemäinen takaaja kuin alivuokralainen, niin mun tsäänsit saada rahojani pois on aika lailla arpapeliä. Sunhan lähtökohta on se, että ihmiset on perimmältään hyviä ja mun lähtökohta on se, että olen nähnyt jo noin neljä paskamaista alivuokralaista viiden joukossa. (Kolmesta muusta paskatyypistä en jaksa tässä nyt avautua).

Eli takaaja tuplaa mahdollisuudet saada rästit pois mutta ei se loppupeleissä takaa yhtään mitään.

Eli itseasiassa täytyy myöntää, että tämän keskustelutuokion pohjalta tulin siihen tulokseen, jos lähden tulevaisuudessa tekemään vuokrasopimusta, pyydän kahden ihmisen henkilötakauksen (niin kuin googlettamalla usein näkee tehtävän) + vuokratakuun. Eiköhän se sitten siitä. Luottamus ihmisiin on hyvä asia. Jos kyse ei ole rahasta.

edit/

Sopimus on sopimus, tottakai. Mutta kuka on mun puolella jos sopimusta rikotaan? Poliisi? Teen rikosilmoituksen. Ja mitä sitten?
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu torstaina, 12.08.2010 klo 12:31)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 12:36  
+
0

MissFields kirjoitti:

^Ymmärsin pointtisi siis ihan oikein.

JOS sattuu vastaan yhtä veemäinen takaaja kuin alivuokralainen, niin mun tsäänsit saada rahojani pois on aika lailla arpapeliä. Sunhan lähtökohta on se, että ihmiset on perimmältään hyviä ja mun lähtökohta on se, että olen nähnyt jo noin neljä paskamaista alivuokralaista viiden joukossa. (Kolmesta muusta paskatyypistä en jaksa tässä nyt avautua).

Eli takaaja tuplaa mahdollisuudet saada rästit pois mutta ei se loppupeleissä takaa yhtään mitään.

Eli itseasiassa täytyy myöntää, että tämän keskustelutuokion pohjalta tulin siihen tulokseen, jos lähden tulevaisuudessa tekemään vuokrasopimusta, pyydän kahden ihmisen henkilötakauksen (niin kuin googlettamalla usein näkee tehtävän) + vuokratakuun. Eiköhän se sitten siitä. Luottamus ihmisiin on hyvä asia. Jos kyse ei ole rahasta.



Joo niinhän se varmastikin menee. Jotenkin vaan tuntuu hassulta jos kaksi puhtaat luottotiedot omaavaa henkilöä haluaa kusta omat luottotietonsa yhden kuun vuokra takia. Ja sillähän ei tosiaan ole mitään tekemistä ihmisen luonteen hyvyyden tai huonouden kanssa, vaan kyllä monen haaveena on saada mahdollisesti auto/moottoripyörä/asunto yms velkaa, saada luottokortin, ostaa osamaksulla jotain kalliimpaa esim. telkun ja taitaa puhelinyhtiötkin nykyään katsoa luottotiedot ennen liittymän myöntämistä (toki prepaid erikseen) :mietiskel:
Mutta onhan meitä toki moneen junaan.

Mä eikä kyllä mieskään lähde takaamaan kenenkään velkoja (paitsi miehen ja mies minun, mutta nehän onkin sitten tavallaan yhteisiä ne mööpelitkin mitä ostetaan eli auto ja mopo), ehkä jos mukeloita siunaantuu niin niiden, mutta vain jos osaavat raha-asiansa hoitaa. Enkä minäkään lähtisi oikeasti vuokraamaan asuntoa pelkällä takauksella, ellei sitten tosiaan olisi henkilökohtainen omavelkainen takaus + 1 kk vuokra vakuus. Minusta olisi ihan kohtuullinen.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 12:42  
+
0
^varmaan ihan järkevää. Jos ei halua hermojaan menettää.

Nyt tuli mieleen vielä yksi alivuokralainen. Onpas mulla niitä sitten ollut.. Eli prosentuaalinen onnistuminen (mun) vuokrasopimuksissa 2/6:sta = 30% :nauru:
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 12:49  
+
0
Perintätoimistoon jos on kyse vuokrarästistä ja sitten sieltä viedään asia tarvittaessa vaikka ulosottoon. Tokihan jos toinen pistää vuokra kämpän palasiksi niin silloihan on sitten kyseessä vahingonteko ja se menee sitten käräjien kautta maksettavaksi jos ei tyyppi suostu muuten maksamaan. Tosin siinäkin tilanteessa jos on omavelkainen takaus niin takaaja joutuu pankin oveen kolkuttamaan jos ei tililtä niitä rahoja löydy.

Tuolta näyttäis jotain löytyvän:
http://www.credlex.suntuubi.com/?cat=10
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 13:13  
+
0

MissFields kirjoitti:

Eli prosentuaalinen onnistuminen (mun) vuokrasopimuksissa 2/6:sta = 30% :nauru:



Tällain jollain tapaa matikkaihmisenä pisti silmään, että se on 33,33...% eikä 30% :nauru::viheltel::wink::paapatus:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: ASUMINEN - Torstaina, 12.08.2010 klo 13:15  
+
0
Heh, oikeesti MissFields on kyllä epäluuloisin ihminen, mitää oon pitkään aikaan "tavannu" :nauru:
En ole ihan joka viestiä lukenut, mut onks sua kusetettu pahemman kerran jossain vuokra-asioissa?

Eiköhän henkilö(t) kuka/ketkä lähtee vuokralaista takaamaan, tiedä mitä se käytännössä tarkoittaa. Jos ei vuokralainen pysty maksamaan, takaaja hoitaa sen - ja jos ei hoidakaan, hän menettää omat luottotietonsa. Uskoisin harvassa olevan niiden täysin veemäisten takaajien, ketkä ei loppupeleissä maksa.
Ja eetlalta edelleen hyviä pointteja :peukku:

Esim me ollaan lupauduttu tyttären + py:n mahdollisen vuokra-asunnon takaajiksi ja jos käy etteivät he pysty maksamaan = me maksetaan, mutta ei me kyllä edes "hyvien ystävien" takaajiksi lähdettäis.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28180
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265837
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 11:15)