Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:10

Asuminen

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 53

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 16.08.2010 klo 12:39  
+
0
Ei tullut paljoa lattioita mietittyä, kun oli hiukan kiire löytää asunto minne sai koirat mukaan ottaa. Mun asunto on vuokraturvan kautta vuokrattu eli en ole ikinä edes tavannut asunnon omistajaa, vain välittäjän. Ketä sinne sitten voi lattioita pyytää katsomaan? Pitää varmaan soitella tuonne vuokraturvaan, kun sen aika on. Tuota juuri pelkään että päättävät laittaa koko lattian uusiksi ja tietenkin mansikoita maksavalla ammattilaisella, kun itse ne varmasti saisi hoidettua edullisemmin. Nuo naarmutkaan lattiassa eivät todellakaan isoja ole..lähes suurennuslasilla saa katsoa, mutta kun ei tiedä kuinka tarkkoja ovat sen suhteen.
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 16.08.2010 klo 12:44  
+
0
Juu en mä sitä meinaakaan että kukaan nyt ilkeyttään lattiaa naarmuttaisi, mutta kun hyppää sinne vuokranantajan housuihin niin se onkin sitten ihan eri käsitys asiasta. Kyllä mua ketuttaisi jos juuri laitetut laminaatit ois naarmuiset vuokralaisen jäljiltä. Tosin jos olisin vuokralainen yrittäisi jollain laminaatin hoitotuotteilla saada lattiaa priimakuntoon ennen sitä tarkastuskäyntiä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 16.08.2010 klo 12:45  
+
0

Annny kirjoitti:

uota juuri pelkään että päättävät laittaa koko lattian uusiksi ja tietenkin mansikoita maksavalla ammattilaisella, kun itse ne varmasti saisi hoidettua edullisemmin. Nuo naarmutkaan lattiassa eivät todellakaan isoja ole..lähes suurennuslasilla saa katsoa, mutta kun ei tiedä kuinka tarkkoja ovat sen suhteen.


Jos vuokraisäntä/-emäntä on huolinut asuntoon vuokralaiseksi ihmisen, jolla on kissa/koira (tai useampia) on aivan normaaleja elämisen jälkiä mm. kynnenraapaumat lattiassa. Ovenkarmeihin tulee klommoja lemmikittömiltäkin asukkailta. Vain sellaiset jäljet, jotka on selkeästi tahallaan aiheutettuja tai estävät normaalin elämisen asunnossa, ovat niitä, joista korvausvaatimuksia (takuuvuokran pimittämistä/käyttämistä korjaustoimiin) voidaan esittää.

Tottakai on kohteliasta ilmoittaa, että 'tälläsiä tänne nyt on tullut' tai korjata näkyvät vahingot vähin äänin, jos se vaan omin taidoin ja suhteellisen helposti/edullisesti on mahdollista. Mutta kuka vaan, joka on joskus muuttanut jonkun toisen jo aikaisemmin asuttamaan vuokra-asuntoon, tietää, että niitä jälkiä on. Eikä ne ketään kuitenkaan haittaa.

Muokattu selkeämmäksi.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 16.08.2010 klo 14:50)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 16.08.2010 klo 13:02  
+
0
Tuosta lattiakulumisesta on kahta linjaa että katsotaanko se äkilliseksi tapahtumaksi vai onko se ihan tavallisesta kulumista ja mikään itsestään selvyys se ei ole että menee normaalin kulumisen piikkiin. Samaa sanoo myös kuluttajansuojaviranomainen jos haluaapi googletella.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 16.08.2010 klo 13:17  
+
0

Annny kirjoitti:

Nuo naarmutkaan lattiassa eivät todellakaan isoja ole..lähes suurennuslasilla saa katsoa, mutta kun ei tiedä kuinka tarkkoja ovat sen suhteen.


Tähän viittasin. Ei se lattia pilalla ole.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 16.08.2010 klo 13:32  
+
0

kadi kirjoitti:

Jos vuokraisäntä/-emäntä on huolinut asuntoon vuokralaiseksi ihmisen, jolla on kissa/koira (tai useampia) on aivan normaaleja elämisen jälkiä mm. kynnenraapaumat lattiassa. Ovenkarmeihin tulee klommoja lemmikittömiltäkin asukkailta. Vain sellaiset jäljet, jotka on selkeästi tahallaan aiheutettuja tai estävät normaalin elämisen asunnossa, ovat niitä, joista korvausvaatimuksia (takuuvuokran pimittämistä/käyttämistä korjaustoimiin) voidaan esittää.



Minä taas vastasin tähän. Ei siis todellakaan ole "normaalia kulumista" jos vuokralleantaja sanoo että koiran voi kämppään ottaa ja parketit on sen jälkeen ihan raapeentuneet ja turvonneet koiran kusesta. Huolimatta siitä että on tiedetty että koira kämppään on tulossa. Ei myöskään räävityt oven karmit ole jees ja hyväksyttävää vaan ihan korjattavia vikoja. Ei sekään että jysäytät telkun lattiaan ja tulee iso klommo parkettiin ole hyväksyttävää. Tai että muksu hakkaa lattiaan tai seinään koloja vasaralla.

Mä en menisi parkettilattiaiseen kämppään koiran kanssa, ellei lattia ois jo lähtöjään karmeassa kunnossa ja siitä mä ottaisin kuvat ja vuokralleantajan allekirjoituksen että tällaiset olivat muuttohetkellä. Asuttiin aikaisemmin vuokralla kämpässä missä lattiat oli ihan hirveet jo muutto hetkellä eikä niitä meillä maksatettu, itse jos omistaisin asunnon missä parketti lattia niin en sinne koirallista vuokralaista edes ottaisi. Vaikka koira olisi kuinka pieni niin silti kusiläntit lattialla työpäivän aikana kerkeää imeytymään aika tehokkaasti.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 16.08.2010 klo 13:39  
+
0
Kyllä mä sen itsekkin näen ettei se lattia millään tavalla pilalla ole, mutta mietin vain kuinka tarkkoja mahtaavat olla parista kynnen jäljestä (oletan että ovat koirien kynsistä tulleet, kun en muuta keksi mistä olisivat tulleet). Laittavatko heti lattiat uusiksi vai lasketaanko elämisen jäljiksi. Mitä jos olisin vastaavat jäljet itse saanut aikaiseksi esim tiputtanut lattialle jotain vai onko tässä helppo laittaa joka naarmu koirien piikkiin :mietiskel:
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 16.08.2010 klo 13:45  
+
0
Niin siis vaikka sä itse tiputtaisit telkun lattialle niin että jäis jäljet niin joutuisit ihan samalla tavalla korvaamaan, koska eihän se olisi mitään kulumista sitten enää. Sitä en tiedä että korvaisiko esim. kotivakuutus lattian korjaamisen jos telkku tippuisi.

Mutta jos pelottaa ne jäljet lattiassa niin koita jotain laminaatti lattialle tarkoitettuja paikkaus aineita.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 16.08.2010 klo 14:07  
+
0

eetla kirjoitti:

Minä taas vastasin tähän. Ei siis todellakaan ole "normaalia kulumista" jos vuokralleantaja sanoo että koiran voi kämppään ottaa ja parketit on sen jälkeen ihan raapeentuneet ja turvonneet koiran kusesta.


Viittasin tosiaan tuohon linkittämääni lainaukseen, eli jos koiran kynsistä on lattiassa muutama suurennuslasilla havaittava naarmu, ei ole mitään perusteita vuokranantajalla laitattaa lattiaa vuokralaisen piikkiin uusiksi. Lattia ei ole pilalla, eikä ne mitättömät naarmut haittaa kenenkään elämää.

Mutta niinkuin sanoin, on kohteliasta ilmoittaa naarmuista tai pyrkiä ne mahdollisuuksien mukaan korjaamaan.

Ei eetlan tarvi hermostua.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 16.08.2010 klo 14:44  
+
0

kadi kirjoitti:


Viittasin tosiaan tuohon linkittämääni lainaukseen, eli jos koiran kynsistä on lattiassa muutama suurennuslasilla havaittava naarmu, ei ole mitään perusteita vuokranantajalla laitattaa lattiaa vuokralaisen piikkiin uusiksi. Lattia ei ole pilalla, eikä ne mitättömät naarmut haittaa kenenkään elämää.

Mutta niinkuin sanoin, on kohteliasta ilmoittaa naarmuista tai pyrkiä ne mahdollisuuksien mukaan korjaamaan.

Ei eetlan tarvi hermostua.



Miksi ihmeessä mä hermostuisin?
Sä edelleen tuossa tekstissä annoit ymmärtää että kaikki kynneljäljet sun muut on ihan ookoo lattiassa jos vaan vuokralleantaja on ollut tietoinen lemmikeistä vuokraus vaiheessa. Ja niinhän ei siis todellakaan ole. Samoin vuokralaisen ei tarvitse tahallisesti aiheuttaa vahinkoa, mutta voi silti olla korvausvelvollinen. Juurikin esimerkkinä tuo telkun tai muun raskaan esineet tai tavaran tippuminen lattialla ja siihen syntyvä jälki. Tai sitten ikkunan hajoaminen vahingossa. Tokikaan mitään olemattoman pieniä naarmuja ei joudu korvaamaan, mutta kun niitä naarmujakin on monenlaisia.

Meillä on kotona lankkulattiat jotka on hiottu pari vuotta sitten ja ne on paikoin aika karmeassa kunnossa, ja jos olisimme vuokralaisia niin kyllä sitä sais valmistautua siihen että joutuu lattia korvaamaan, koska ne on selkeästi naarmuuntuneet eivätkä mitenkään tasaisesti kuluneet.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 16.08.2010 klo 23:25  
+
0
Me asutetaan 54,5 neliön rivitaloasuntoa, 2h+k+aidattu piha, jossa myös tilava terassi. Vasta maalatut seinät, uudet tapetit ja laminaattilattia. Loistavat lenkkimaastot suoraan vieressä, rauhallinen sijainti ja silti vain 5 km keskustaan. Saunan puuttuminen on ainoa miinus. Vuokraa maksetaan 430€/kk.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 17.08.2010 klo 11:25  
+
0
Meillä on ihan todella kiva pienkerrostalokämppä, asutaan vuokralla kaupungin yhtiössä n. 10km keskustasta saaressa. Turku on siis kaupunki.

Vajaa 60 neliötä maan tasalla saunalla ja parvekkeella (osassa asunnoista on patio, olis kyllä ehkä ollut kivempi, mut toisaalta täs sisäpihan puolella asumisessa on myös omat hyvät puolensa - tietää tasan, mitä yhtiössä tapahtuu :twisted:), huoneistokohtainen ilmastointi ja tämähän on siis kaksio. Vuokra ~590€ sis. veden, ja siitäkin ollaan saatu nyt joka kerta palautusta takaisin n. puolet (en mä tiedä millaselle lutra lutralle se on mitoitettu... :mietiskel:).
Ehkä vähän tyyris, mutta ei paha kuitenkaan. Asunto on peruskuntoisen siisti ja kaikki tarvittava löytyy.

Tästä muutetaan pois sitten vasta joskus, kun on oman asunnon hankkiminen ajankohtaista.

Tätä ennen olen asunut lapsuudenkodissa maaseutumaisessa lähiössä, sen jälkeen ihan landella "viis kilsaa kirkolta", keskustan lähettyvillä ihanassa vanhassa puutaloyhtiössä (oli myös kaupungin vuokrayhtiö, ja heitän läppää, että jos me joskus erotaan avokin kanssa niin muutan takas sinne :nauru:), ja sitten ihan keskustassa suht ruuhkaisen pääväylän varrella kerrostalossa.
Tää keskustakämppä oli kamalin, olihan se ihan jees kun pystyi kävelemään kaikkialle, mut voi äly sitä meteliä ja nokipölyä ja ihan jo sitäkin, että luonto oli kaukana.

Nyt on hyvä, naapurissa on heppatalli, lehmälaidun ja peltoa ja mettää ihan riittämiin :love:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

metaphnora

metaphnora
Viestimäärä: 276

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 07.09.2010 klo 10:45  
+
0
Mä asun avokin ja koiran kanssa 45 neliöisessä rivari asunnossa Suonenjoella. Vuokra on 400 € + sähkö/vesi 52 € kk. Ei paha siis, hyvin ollaan tultu toimeen. Tosin, muutto on nyt edessä puolen vuoden sisään - kallis Etelä-Suomi kutsuu. :roll:
http://metaphnora-dogs.blogspot.com

Siperianhuskyt Luna & Naos
Kotikissat Aura & Nova

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 07.09.2010 klo 22:29  
+
0
Me asutaan Pepin kanssa nyt kerrostalossa 65neliön kaksiossa. Tästä on semmottiset 4-5km keskustaan, eli näppärä matka kävellä tai polkasta keskustaan ja busseja kulkee 100m päästä vartin välein. Muutin tähän viis vuotta sitten ja sitä ennen remppasin kylppäriä lukuunottamatta koko asunnon.

Nyt oon tammikuusta asti ettiny rivaria. Kolmioita oon pääasiassa katellu, ihan kun pienempään asuntoon en halua, enkä myöskään semmoseen, joka pitäis rempata. Eli vaihtoehdoiksi jää uus tai sitten vasta rempattu asunto. Ja uusissa ei löydy näin isoa kaksiota ja jotenki tuntuu, että mielummin asuisin vähän leviämmin. Toisesta makkarista tekisin vierashuoneen/työhuoneen. Sitten se kolmio menis kun löytyy "se asuinkaverikin" ja vaikkapa vielä nyytti tai parikin.. Lisäksi kaipaan ihan älyttömästi pihaa missä saisin touhuta kukkien kanssa, joten pari asuntoo on kaatunu siihen et piha on ollu tosi onneton.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 11:45  
+
0
Me asutaan tän meidän lauman eli mä,mieheni,3 muksuu ja 2 koiraa 94 neliöisessä rivarissa suht syrjässä, kuitenkin näppärästi pääsee helsingin ydin keskustaan (jonne ei todellakaan eksytä muussa kun pakon edessä) (sanotaan junalla 15 min.)
Vuokra on noussu tuosta 850e 7 vuodessa tuohon 1000e välillä mietityttää...

Onko tässä mitään järkee,mutta kun meistä ei kumpikaan osaa mitään ihmeellisiä hommeleita käsin tehdä,on niin mukava kun huoltoyhtiö hoitaa kaiken,maksaa vaan kiltisti vuokran niin kaikki toimii.

Joo ollaan katsottu muita vuokra asuntoja löytyiskö halvenpia,ei kyllä kävis mielessäkään muuttaa johonkin kerrostaloon,etenkään mihinkään vanhaan vain sen takia et vuora ois pikkuruisen halvenpi.

Onhan tämäkin tosin kohta jo 10 vuotta vanha asunto,innolla odotan pientä pinta remonttia etenkin tolle lattialle.

Miinukset tässä asunossa on se että tämä on kahdessa kerroksessa ja taloyhtiö on pieni/utelias.

Tosiaan kannattaa olla tarkka minkälaiseen vuokrasopimukseen nimensä kirjottaa.
Ennen kun kirjottaa kannattaa tosiaan tarkistaa asunto tarkkaan kysästä vaikka naapurilta onko sillä mitään tietoa asuntoon liittyen esim.muurahaiset,kosteusvahingot yms...naapureistakin saa muuten helposti päänsäryn et ei kannata ruveta veljeillä kenenkään naapurin kanssa.

Ai niin ja sit kannattaa selvittää mitä sinulta odotetaan vuokralaisena esim. rivarissa oman pihan ja yhteisten piha alueiden hoidolta,mulle kun tuli se vähän yllätyksenä.
Vaikka lähdet tyyliin 1 kk lomalle kesällä jonnekkin pois,sinun täytyy huolehtia nurmen leikkauksesta siltikin ettei se häiritse muita.

Mä itse kun en rakasta sitä muuttamista,jämähdän siihen hyväksi todettuun paikkaan.

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 12:12  
+
0
Me asutaan 2h+keittiö, 52 neliöisessä rivarissa, nyt tämä on tosin myynnissä. Tähän kämppään kuuluu myös lämmin autotalliosake, joka meillä on tosin toimittanut varaston virkaa kun ei sinne mahdu tuo meidän farkku mitenkään päin. Nyt on vaan tullu ongelmaksi tuo autotalli, sitä kun ei kukaan oikeastaan tahdo. Kämpän haluaisivat mutta monelle tuo autotalliosake on turha.

Kunhan tästä päästään eroon, on tarkoitus remontoida ja peruskorjata miehen sukutalo ja muuttaa sinne. Mutta ennen sitä on jonkin aikaa pakko asua vuokralla, ei sinne remontin keskelle voi mitenkään muuttaa varsinkaan sitten kun vauva syntyy. Mua jo valmiiksi puistattaa vuokra-asuminen, kunnan vuokratalot on yleensä niin epäsiistejä että niissä ei tunne oloaan kotoisaksi ollenkaan. Lisäksi toiveena olisi että se olisi rivariasunto, mutta saas nyt sitten nähdä miten käy.
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 12:25  
+
0
Me ostimme tovi sitten omakotitalon 99+16neliötä, tonttia hieman alta 1900m2.
Sisältä löytyy 4h, k, khh, 2xWC, ph, s. Kokoa on yllinkyllin riittämiin meidän perheelle, eli kahdelle aikuiselle ja yhdelle pienelle koiralle :hymy:

Kustannukset eivät paljoa nousseet kun aikaisemmin asuimme vuokralla kerrostalokaksiossa. Eli ehdottomasti oli kannattavaa siirtyä omaan.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

tassupari

tassupari
Viestimäärä: 63

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 12:31  
+
0
Kun johonkin muuttaa vuokralle kannattaa aina tarkistaa asunto perinpohjin ja VALOKUVATA kaikki paikat. Tallettaa kuvat erilliselle levylle ja informoida vaikka vuokranantajaa. Varsinkin kuvat kaikista epäkohdista - kolo lattiassa tai ovenpielessä tms. Siten jos ja kun joskus muuttaa pois voi kuvista tarkistaa mikä on ollut jo muuttaessa ja mikä ei. Ei ole kenelläkään mitään jupistavaa. Samoin muuten kannattaa tehdä kaiken vuokrattavan kanssa - esim. asuntoauton tai kesämökin. Vaatii vähän vaivaa, mutta ainakaan kukaan ei voi silloin laskuttaa sinulta edellisen vuokralaisen aiheuttamia vahinkoja. näinkin nimittäin käy harva se päivä...

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 13:34  
+
0
En kyllä allekirjota tuota että ainakaan tän meidän kunnan vuokra asunnot olis kaikki epäsiistejä.


Ymmärtääkseni näihinkin vähän niinkuin sijoitellaan taloyhtiöittäin semmosta sinne sopivaa sakkia...tyyliin katotaan henkilöö ja sen elämäntilannetta paperilla et mihin laitetaan,mut joo aina ei tärppää ja tulee huti,sen kans joko yritetään elää sovussa tai sit savustetaan ulos.

Pitää olla vaan riittävän vakuuttava et on kunnollinen asukas ja huolehtii tulevasta asunnostaan kuin omastaan,niin pääsee vähän uudenpaa ja parenpaan asuntoon.

Tää meidän tämänhetkinen asunto oli kyl ihan o.k siisti kun muutettiin, seinät kaipas vaan maalia.

Edellinen vvo kämpä oli tosi paskanen kun muutettiin,uunikin edellisen yh isän jälkeen oli järkky. Tosi tehokas siivoja anoppinikin kiiitteli kuinka sain uunin elvytettyä kaiken sen paskan alta henkiin.Kaapit huh huh...viemärit voi elämä...eikö ihmiset oikeesti vaan välitä?
Talvi kun tuli en ole eläissäni palellut niin,vaikka olenkin pohjosesta kotosin.

Kyllä mä ainakin olen oppinut arvostamaan tätä nykystä kotia edellisen jälkeen,
puhumattakaan opiskeluaikaisten kerrostalo luukkujen ym.yksityisten omakotitalojen nurkissa pyörimisen jälkeen.Tämä hipoo jo luksusta.

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 13:46  
+
0
Vähän olen kade yhdelle kaveripariskunnalle, kun pääsivät ihan uuteen opiskelija-asuntosäätiön asuntoon vuokralle! Ko. kerrostalo on rakennettu tänä kesänä ja ovat ekat vuokralaiset, joten kämppä on kuin unelma. Lisäksi heillä on tosi kiva sisustus. Mehän asutaan -80-luvun alussa rakennetussa talossa, ja tämä on ihan hirveä, kun vertaa noiden kyseessä olevien tuttujen kämppään. Vessa (seinät lähinnä) ja uuni on talon rumimmat kohdat... Lisäksi meidän sisustuskin on mitä on, sillä huonekalut on kaikki jostain sukulaisten varastoista. Olisinpa rikas.
Nojaa, toisaalta asun mieluummin tälleen luhtitalossa metsän lähellä kuin betonihelvetissä kerrostalossa. :aurinko:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.09.2010 klo 13:48)

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 12:00)