Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:10

Asuminen

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 53

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 13:55  
+
0

vevve kirjoitti:

En kyllä allekirjota tuota että ainakaan tän meidän kunnan vuokra asunnot olis kaikki epäsiistejä.



Tässä on nyt semmonen pointti että kun on asunut omassa asunnossa jo 5 vuotta ja laittanut/remontoinut sen mieleiseksi, niin silmiin alkaa äkkiä pistää seitikalan väriset muovimatot ja muut seikat jotka on tosiasioita 80-luvun vuokrakämpissä. Ne voi joittenkin mielestä olla ihan siistejä mutta mun silmää ne ei miellytä ja niistä tulee äkkiä epäsiistejä mun silmissä. Lisäksi täällä asuu vuokrakämpissä yleensä sellaisia opiskelijoita joilla ei ole mitään merkitystä sillä kämpällä koska se ei kuitenkaan ole oma. Voi siis huoletta hajottaa paikkoja, kunta kuitenkaan ei aina veloita tuhoista mitään. Ei se kyllä niitä sitten korjaakaan kuin pakon edessä.
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 14:19  
+
0
^ Mä ymmärrän sun pointin täysin. Me asuttiin pari-kolme vuotta opiskelijakämpässä, joka oli vuosimalla -92. Sen jälkeen ei oltu tehty remonttia, ei mitään. Ei mm. oltu vaihdettu kuluneita keittiökalusteita joista maalipinta oli jo lohkeillut, ei oltu vaihdettu muovimattoa joka olikin sen näköinen että oli imenyt itseensä vaikka ja mitä jne.
Se kämppä oli muuten ihan ok, mutta aika ränsistynyt, ruma ja siellä haisi todella tunkkaiselle.
Paljon sai nähdä vaivaa ja laittaa mattoja lattiaan että sai siitä jotenkin asuttavan näköisen ja kodin oloisen enkä oikein siltikään viihtynyt.

Nyt kun muutettiin tähän 3 vuotta sitten täysin rempattuun asuntoon, voin sanoa että asumismukavuus nousi ihan törkeän paljon. Mulle merkkaa ihan hirveästi se, että koti on myös kaunis ja sievä, silloin viihdyn parhaiten ja osaan rentoutua. Tiedän ettei monelle ole kovinkaan paljon väliä millaisessa asunnossa asuu, mutta itse ainakin lukeudun näihin nirppanokkiin jotka ovat välillä hyvinkin tarkkoja sisustuksesta ja värimaailmasta yms.

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 14:22  
+
0
^Aamen! :nauru:
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 15:19  
+
0
Meillä tässä asunnossa osittain tummahkoa laminaattia ja toinen puoli muovimattoa.
En pidä asuntomme muovimatosta ja toivon saavani jossain vaiheessa uuden muovimaton.

Tosiasiahan on se että koiraa ajatellen hyvä muovimatto on paras lattia ihan pentu ajasta loppuunasti.

Todella monissa asioissa tehdään hyvin epäkäytännöllisiä ratkaisuja vaan siksi että se miellyttää silmää se on mielestäni surullista.

Makuja on monia,varmasti jokaiselle löytyy mieleiseitä itse arvostan mukavuutta ja olen suoraan sanottuna kärsinyt esim.uudesta nahkasohva ryhmästä tämän helle kesän aikana mutta se on paras vaihtoehto lapsi/koira perheessä.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 15:31  
+
0
^ Toki, mutta siinä vaiheessa kun et saa huokoista, vanhaa muovimattoa puhtaaksi sillä se imee kaiken paskan, niin ei puhuta enää käytännöllisyydestä.

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 16:10  
+
0

Suzuna kirjoitti:

Me ostimme tovi sitten omakotitalon 99+16neliötä, tonttia hieman alta 1900m2.
Sisältä löytyy 4h, k, khh, 2xWC, ph, s. Kokoa on yllinkyllin riittämiin meidän perheelle, eli kahdelle aikuiselle ja yhdelle pienelle koiralle :hymy:

Kustannukset eivät paljoa nousseet kun aikaisemmin asuimme vuokralla kerrostalokaksiossa. Eli ehdottomasti oli kannattavaa siirtyä omaan.



Kyllä niitä rahareikiä alkaa varmasti löytymään, kun vähän aikaa asuu omassa. :wink:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 16:32  
+
0
Eiköhän niitä rahareikiä ole vaikka asuis vuokrallakin :nauru: Meillä on kiikarissa yks talo 3ha mailla. We'll see, we'll see. Ens keväällä tapahtuu jotain, jos tapahtuu.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 16:49  
+
0
^ Oioi, kuulostaa hienolle ja jännittävälle! :peukku:

PygmiPiru

PygmiPiru
Viestimäärä: 39

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 20:22  
+
0
Me asutaan talla hetkella vuokralla. Kamppa on 120m2, kaks makkaria, kaks kylpparia, olkkari, ruokailutila, keittio ja kahden auto talli. Eli onkohan tuo nyt sit suomalaisesti ajateltuna kolmio.
Vartija paivystaa 17-05 ja edes lamppuja ei tarvitsis itse vaihtaa ja roskatkin haetaan ovelta paivittain... :hymy:

Suomessa meilla on 72,5m2 kolmio, josta mies makselee lainaa pois. En tieda mita me sille tehdaan kun muutetaan takaisin, omakotitaloon olis niin kova halu paasta. Talla hetkella kamppa on vuokrattuna, alihintaan sukulaiselle. :roll:
Elämää vilkastuttaa kiinanharjakoira Nuutti :)

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 22:36  
+
0
^Uteliaisuus heräsi; missä maassa PygmiPiru asut?

muoks. Tässä kun oli aiemmin puhetta noista upouusista asunnoista, niin on niissäkin näköjään huonoja puolia. Muutin kesän alussa upouuteen kerrostaloon ja voi kettu näitä lapsentauteja... Koneellisessa ilmanvaihdossa on jotain häikkää ja se imaisee välillä kivat viemäriaromit kylppäriin. Isännöitsijän pitäisi hoitaa ongelma, mutta sillä on vissiin jotain tärkeämpää mietittävää kuin p***anhajuinen vessani. Ei ole ukkoja näkynyt. :twisted: Ja rakennusjälki on vähän mitä sattuu... Kaakelit läiskitty vinoon yms. No, sehän ei asumismukavuuteen vaikuta, mutta kismittää katsella moista, kun itse olen luonteeltani pilkunviilaaja ja täydellisyyden tavoittelija. Ja upouusi astianpesukone tilttasi myös heti. Rai rai. :roll:

Oikeastaan halusin rivitalokämpän, mutta kun ei löytynyt pieneltä paikkakunnalta juuri silloin kun olisin tarvinnut, niin jouduin sitten ottamaan sen minkä sai. Vähän tyyris vuokra paikalliseen tasoon nähden: yksiö 31,5 neliötä, sauna ja parveke, 390 €. Edellisellä paikkakunnalla asuin puutalossa, joka oli rakennettu vuonna 1928. Asunto oli todella pikkuruinen, 21 neliötä. Ei kunnon keittiötä, ikkunoista veti, vanhasta savupiipun hormista valui myrskysäällä vettä sisälle, vessa oli ihan neuvostoliitosta, kunnon suihkua siinä ei ollut ja naapurien hippi kun soitti kitaraa niin se kuului hyvin minun puolelleni. Mutta voi pojat, että viihdyin siellä! Oli niin tunnelmallinen koti, ettei toista. :love:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 08.09.2010 klo 23:00)

PygmiPiru

PygmiPiru
Viestimäärä: 39

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 08.09.2010 klo 23:24  
+
0

Vilkko kirjoitti:

^Uteliaisuus heräsi; missä maassa PygmiPiru asut?


Yhdysvalloissa. :hymy:
Elämää vilkastuttaa kiinanharjakoira Nuutti :)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: ASUMINEN - Torstaina, 09.09.2010 klo 09:05  
+
0

Nutti kirjoitti:

[quote=Suzuna]Me ostimme tovi sitten omakotitalon 99+16neliötä, tonttia hieman alta 1900m2.
Sisältä löytyy 4h, k, khh, 2xWC, ph, s. Kokoa on yllinkyllin riittämiin meidän perheelle, eli kahdelle aikuiselle ja yhdelle pienelle koiralle :hymy:

Kustannukset eivät paljoa nousseet kun aikaisemmin asuimme vuokralla kerrostalokaksiossa. Eli ehdottomasti oli kannattavaa siirtyä omaan.



Kyllä niitä rahareikiä alkaa varmasti löytymään, kun vähän aikaa asuu omassa. :wink:[/quote]

Voi on löytynyt jo! :nauru: Salaojat rakennettiin juuri, keväällä pistetään pesuhuone uusiksi...
Mutta yleisesti kuukausittaiset peruskustannukset ovat samat tässä omakotitalossa kuin mitä oli kaksiossa kerrostalossakin.
Onneksi tässä mitään muita remontteja ei ole pakko tehdä, sen mukaan sitten miltä tuntuu :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Torstaina, 09.09.2010 klo 14:52  
+
0
On se kaupungin vuokra-asuntokin ihan jees sen jälkeen, kun on asunut yksityisen omistamassa 50-luvulla rakennetussa kämpässä, mikä on rempattu viimeksi 70-luvulla ja silloinkin vain pinnat ja wc. Siinä sitä oli ihmettelemistä :nauru:

Meillä olis tarkotus pykätä oma pystyyn jahka avokki valmistuu ja pääsee leivänsyrjään kiinni. Mun tuloilla ei paljoa lainaa oteta, kaheksaan kymppiin riittäis vielä, mutta ei sillä rahalla saa "oikein mitään" täältä.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: ASUMINEN - Torstaina, 09.09.2010 klo 23:45  
+
0
Oih, tänään tullu myyntiin yks rivari kolmio joka mua kiinnostais kovasti. Paikka ois hyvä ja kämppä on rempattu kokonaan pitkin 2000-lukua. Hinta on vaan semmoset 20 000e enemmän mitä oon itelleni budjetoinu... Toivottavasti siinä kämpässä on jotai vikaa, eikä se iso pihakaan ois yhtään kiva... Sunnuntaina esittelyyn.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 10.09.2010 klo 07:00  
+
0
^Toivottavasti se on aivan kamala, ettet rakastu ja halua ostaa sitä. 20 000 on paljon rahaa. Vaikka sitten toisaalta, kun ottaa jo valmiiksi ison lainan niin oon miettiny että paljonko siinä sitten enää pari kymppiä lisää painaa.

Rorys kirjoitti:

^ Oioi, kuulostaa hienolle ja jännittävälle! :peukku:


Niin munki mielestä :nauru: Mutta ei viitsi elätellä liikaa toiveita. Katsotaan mitä tuleman pitää. Sitäkin mietin, että miten sitä aika ja energia riittäis pitää huolta ok -talosta ja tiluksista, kun ei riitä tässä rivarissakaan. Huoks. Työmatkakin mulla pitenis melkein tuntiin per suunta. Toisaalta, mitä sitä ei tekis oman rauhan vuoksi. Koirillekin voi rakentaa siihen navetan yhteyteen tarhan, ja saisivat olla kaikki päivät siellä niin ei tarvis hirveän huonoa omatuntoa potea vaikka päivät pitenis kun pääsisivät suojaan ja ulos niinkuin sielu sietää. Ehdottomasti täytyy siis hankkia ainakin yks koira lisää jos sinne muutto tulis oikeasti ajankohtaiseksi. Voi harmi :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Zorroliini

Zorroliini
Viestimäärä: 112

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 11.09.2010 klo 22:58  
+
0
Haaveilen jo kaksiosta, minne voisi muuttaa miehekkeen ja koiran kanssa. Mutta hirveissä hinnoissa kämpät ovat täällä pääkaupunki alueella. Ei opiskelijalla mitään toivoa omaan tilaan, ellei ota lainaa ja ole rikasta sukulaista auttamassa. :ttou:

Roora

Roora
Viestimäärä: 134

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 11.09.2010 klo 23:09  
+
0
Tuntuu että tampereella ei saa mihinkään kämppään ottaa lemmikkejä... Tai jos saa niin kämppä on joku läävä jossain huitsin kuusessa... Meillä nyt onneksi sen verta onnekas juttu että ukon isä tuntee tämän kämpän omistajan. 40 neliöö 300e:/kk ja keskustaan semmonen 2 km... Ei sinällään valittamista...

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 11.09.2010 klo 23:55  
+
0

Rorys kirjoitti:

Mulle merkkaa ihan hirveästi se, että koti on myös kaunis ja sievä, silloin viihdyn parhaiten ja osaan rentoutua. Tiedän ettei monelle ole kovinkaan paljon väliä millaisessa asunnossa asuu, mutta itse ainakin lukeudun näihin nirppanokkiin jotka ovat välillä hyvinkin tarkkoja sisustuksesta ja värimaailmasta yms.



Mä olen monet kerrat kironnut miten olen voinut kinnostua kahdesta niin toisiinsa sopimattomasta asiasta kuin koirat ja sisustus.
Rakastan laittaa kotiani, olen hyvin tarkka miltä se näyttää, miten on sisustettu, että on siistiä ym.. Huonekalujen paikat vaihtuu vähintään kahden viikon välein, verhoja on vaikka muille jakaa. Mulle on tärkeetä että viihdyn kotonani.
(Ja luultavasti olen vähän pakkomielteinen siivooja)

Sitten on kolme kuratassua, joka huoneessa koiransänkyjä, on ruokakipot, ruuansäilytystynnyrit ja kauhea ropleema miten ne sais hivutettua sisustukseen :nauru:

on se elämä vaan vaikeeta :peukku:

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 12.09.2010 klo 16:34  
+
0

neruda kirjoitti:

Sitäkin mietin, että miten sitä aika ja energia riittäis pitää huolta ok -talosta ja tiluksista, kun ei riitä tässä rivarissakaan.


Mä oon miettinyt ihan samaa. Me asutaan nyt rivarikolmiossa 70m2 jossa poikkeuksellisen iso piha. Nykypäivän rivareissa kun ne ovat lähinnä sellaisia karsinoita. Hyi! En sillä tavalla erikoisemmin jaksa pitää tuosta pihasta huolta, kesällä pakko leikata nurmikkoa ja siivota koirankakat pihalta. Mies töissä ja minä kotona joten luonnollisesti pihan hoito viime kesänäkin oli täysin minun vastuulla ja sen kyllä huomaa.. Kuitenkin se omakotitalo mielessä. Ei nyt tietenkään ennen sitä kun minä saan vakituisen työn ja meillä kaksi autoa.

Tämä on 40v vanha talo jossa neljä asuntoa. Sijaitsee ihan Nummelan keskustassa pienellä omakotitaloalueella ja kaikki palvelut aivan käden ulottuvilla mutta silti lenkkimaastot alkaa jo muutaman sadan metrin päästä. Tykätään tässä kyllä asua mutta esim. sauna puuttuu. On vain taloyhtiön saunaosasto jota tosin saa käyttää aikalailla miten kukin tykkää. Lisäksi tässä ei remonttihommat lopu, tulossa mm. putkiremontti. Ollaan mietitty jos myytäisiin vielä hyvän sään aikana ettei olla enää silloin maisemissa kun tulee putkiremontti ajankohtaiseksi. Tässä on ihan jumalattoman kallis yhtiövastike, 285e! Ollaankin mietitty että tuolla ja lyhennyksen hinnalla maksaisi jo paljon uudempaa pois. Tästä nyt myyty kaksi kämpää pois hintaan 134 000e, vähän himottaisi pistää tämäkin mahdollisimman pian myyntiin ja ostaa edes se uudempi rivitalokämppä jos nyt ei vielä omakotitaloa.

Ennen oman ostoa, v 2006, asuttiin kahdessa eri yksityisen vuokranantajan asunnossa. Ne oli ihan sellaisia perussiistejä, ei valittamista. Mutta kaikki kunnanasunnot, mitä olen nähnyt, ovat olleet aivan karmeita..
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 12.09.2010 klo 16:39)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 12.09.2010 klo 17:26  
+
0

minä itte kirjoitti:

Oih, tänään tullu myyntiin yks rivari kolmio joka mua kiinnostais kovasti. Paikka ois hyvä ja kämppä on rempattu kokonaan pitkin 2000-lukua. Hinta on vaan semmoset 20 000e enemmän mitä oon itelleni budjetoinu... Toivottavasti siinä kämpässä on jotai vikaa, eikä se iso pihakaan ois yhtään kiva... Sunnuntaina esittelyyn.



Tänään kävin tuota kattomassa ja ai että se oli ihana koko kämppä ja erityisesti tuo piha! Siellä oli valehtelematta myös 60 muutaki kattojaa, valehtelematta ja vähintään. Ihan uskomaton väenpaljous! Ja moni siinä jo puhu tarjouksen tekemisestä, eli ei mitään jakoa itellä alkaa hieroon kauppoja tuomosesta jossa jo valmiiksi hintaa turhan paljon. Kuitenki se alue mistä oon pääasiassa katellu, niin sielä saa tuon 20 000 halvemmalla uuden ja isomman. Toki isosta pihasta pitää luopua, mutta se on ihan ok ku kuitenki meillä on mökkijutut ja muut semmoset. Ja tuolla alueella on mettäreittejäki missä kulkee ja olla koiran vapaana. Etsintä siis jatkuu.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 19:00)