Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:10

Asuminen

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 53

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 10.10.2010 klo 21:14  
+
0
Mie haluun järkyttää teitä :nauru:
Asuttiin Lappeenrannan keskustassa yksiössä avon kanssa ennen tän talon ostamista. Ja siinä asunnossa oli vuokra vaan 277€/kk ja vesi kahdelta 22€. Nyt tän talon ym. lainojen kanssa on ihan ikävä noin edullista asumista. Nyt meillä menee asumiseen kk jotain 700-800€ riippuen onko sähkölämmitys päällä vai ei. Vielä ollaan selvitty pelkällä takan lämmittämisellä.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 11.10.2010 klo 09:29  
+
0
^Onko teillä vesikiertonen sähkölämmitys vai mikä systeemi? Mulla ärsyttää kun meillä ei voi kesäksikään laittaa sähkölämmitystä pois päältä, kun on osassa taloa lattialämmitys joka vaatii koko ajan peruslämmön. Toki alennetaan aina kesäksi pattereita yleensä johonkin 16-18 asteeseen, viime kesänä pysyi noilla säädöillä sisälämpö siellä 19-20 asteessa koko ajan.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 11.10.2010 klo 16:15  
+
0
Meillä on suora sähkölämmitys eli saadaan pitää mitä pattereita halutaan päällä. Kylppärissä on lattialämmitys patterin lisäksi.
Siis tuohon asumiseen. Tuo 700-800€ on lainoineen päivineen. Talvella haukkaa sähköä sit enempi, mut pakkasilla takka lämpiää joka päivä.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 11.10.2010 klo 23:03  
+
0
Ei vitsi mulla on ongelma! Kävin tänään kattoon kämppää, joka ois kyllä aika passeli mulle näin ekalla kattomisella. Piha oli kiva, oli jopa omenapuu ja yks viinimarjapensaski, piha loppu metsään. No, ongelma on semmonen, että asunto vapautuu vasta huhtikuussa. Tuntuu ihan älyttömän pitkältä ajalta jäähä ootteleen tuonne asti! Entä jos tuossa välissä löytyyki parempi ja johon pääsis muuttaa jo aiemmin... No, mutta sitten on se, että just nyt tässä elämäntilanteessa ois aika älytöntä alkaa miettiin muuttopuuhia. Plussaa toki se, että aika todennäkösesti saisin oman kämpän myytyä tuossa ajassa.

Mistä sen sitten tietää, millon oikeesti on pakko saaha joku tietty asunto!? :eitietoo: Tässä mietin, että jos jouluun asti kattelen asuntoja ja sitten jos tuo on myytävänä, niin ostaa päräytän. Paitsi että mun tuurilla se on myyty tuohon mennessä...
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: ASUMINEN - Torstaina, 14.10.2010 klo 13:32  
+
0
Itse asustelen kerrostaloyksiössä n. 1½km päässä Oulun keskustasta. Pinta-alaa 30m2, vuokra 271e, autopaikka 9e ja netti 29e / kk. Kuukausimenot asuntoon siis 309e/kk :)) Ei tosiaankaan paha. Taloyhtiössä asuu vähän ns. "rupusakkia" = vanhoja juoppoja ja pienituloisia ihmisiä. Varmasti pari narkkariakin löytyy, en kyllä halua edes ajatella kyseistä asiaa X________X No eniveis, itse olen saanut asua rauhassa tässä, ainoastaan käytävältä kuuluu joskus jotain. Asumiskavereina kissa ja koira. Erittäin tyytyväinen olen ollut tähän asuntoon, kun sain maalata seinätkin ja sellaista pientä pintaremonttia tehdä, kun VVO:n asunto on.
Pari miinuspuoltakin löytyy. Ensimmäinen autoni varastettiin, kun olin asunut tässä 1½kk (ja varas oli talon asukas, taisi olla ihan narkkarikin kun apteekin ovea oli repinyt mun autolla auki) ja talvella kämppä on vähän vetoisahko. Niin ja kevarikin yritettiin pölliä kesällä keskellä kirkasta päivää XD Toisessa autossa onneksi oli varashälytin ja nykyiseenkin asennutan heti kun on vähän enemmän rahaa. Siihen asti rattilukko <3
(Viestiä on muokattu torstaina, 14.10.2010 klo 13:40)

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: ASUMINEN - Torstaina, 14.10.2010 klo 13:38  
+
0
^Asutko kenties Tuirassa? :nauru:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: ASUMINEN - Torstaina, 14.10.2010 klo 13:39  
+
0
Joo asun Tuirassa 8-DDD Ei oo kovin vaikea arvata XD
(Viestiä on muokattu torstaina, 14.10.2010 klo 13:39)

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: ASUMINEN - Torstaina, 14.10.2010 klo 13:40  
+
0
^No ei noilla spekseillä. :nauru:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: ASUMINEN - Torstaina, 14.10.2010 klo 13:54  
+
0
Meillä on 59,5m2 kaksio Keravalta ja vuokra on 588e (sis. vesi, autopaikka ja saunamaksu), 294e per naama siis kun avon kanssa yhdessä maksetaan.
Edellinen asuntoni oli myöskin Keravalta, 28,5m2 yksiö ja vuokra 460e, joten mulla putosi asumiskulut ihan kivasti ja tilaa tuli vaan lisää.

Ja VVO:n kautta kun asunto on, niin saatiin lafkan piikkiin tapetoida ja maalata (ja moinen remontti muuten valmistuu tänään!), sekä kustantavat meille myös uuden täyskokoisen jääkaappipakastimen tuon nykyisen jenkkikaapin tilalle, kun edellinen asukas oli jotain sössinyt. Ei paha :)
Varjo 12/2010 ♥

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: ASUMINEN - Torstaina, 14.10.2010 klo 18:26  
+
0
Miehekkeen ja koiran kanssa asutetaan 42m2 asuntoa Vantaalla. Vuokra 365e, johon sisältyy sähkö, netti ja vesi. Tolpallinen autopaikka lisää asumiskustannuksia 10e/kk, hui. Liikenneyhteydet ovat meidän mielestä hyvät (asemalle 0,5-1,00km riippuen asemasta), junia menee 5-20 minuutin välein riippuen päivästä. Lisäksi bussit liikennöi yölläkin. Alakerrassa on pitseria/baari, josta saa ihan hyvää ruokaa ja halapaa kaliaa!

Ollaan tykätty kamalasti. :D Vähän ollaan mietitty Helsingin puolelle muuttamista, mutta ei todellakaan ole ajankohtaista.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 25.10.2010 klo 22:29  
+
0
Me muutetaan 1.12. Kiloon koiran kanssa, HOASin "pien"kaksio siis kyseessä. Tilaa meillä on 41,7 m2, mä olen niiiin iloinen! :) Onhan sitä jonotusta ja odotusta kuitenkin takana jo lähes vuosi..

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 26.10.2010 klo 09:32  
+
0
^Jos ne on niitä opiskelijakämppiä siinä heti Leppävaarantien varressa (melkein), niin kaveri asui niissä muutaman vuoden aikanaan. Mukava koiran kanssa, kun niistä pääsee omasta ovesta suoraan pihalle. Vanhojahan ne on ku mitkä, mutta sillon ainakin olivat ihan siistissä kunnossa.

Onnittelut uudesta kämpästä! :hymy:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 26.10.2010 klo 11:59  
+
0

Nutti kirjoitti:

^Jos ne on niitä opiskelijakämppiä siinä heti Leppävaarantien varressa (melkein), niin kaveri asui niissä muutaman vuoden aikanaan. Mukava koiran kanssa, kun niistä pääsee omasta ovesta suoraan pihalle. Vanhojahan ne on ku mitkä, mutta sillon ainakin olivat ihan siistissä kunnossa.

Onnittelut uudesta kämpästä! :hymy:



Joo, just niitä. Onhan toi sentään 15 vuotta uudempi talo kuin mun viime talvinen asunto ;) Eipä noi opiskelija-asunnot mitään luksuskämppiä ole, mutta ei me ton herra Eemelin kanssa luksusta kaivatakaan. Ja kiitti, tätä on tosiaan odotettu :)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 10:31  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

^^ Eikös se ole, ettei opiskelija voi saada yleistä asumistukea? (Äh, munhan tää pitäis tietää kun koulussa asiaa käsitelty, mutta siitä on jo vuosia aikaa...) Eli jos ei saa opintorahaan kuuluvaa asumislisää, ei saa mitään. Mutta jos sulla on tulot esim. tarpeeksi pienet, niin sinä voit saada yleistä asumistukea avuksi lainan maksuun.

Monna, kyllä mää sen ymmärrän, että jos esim teidän tilanteessa koirat ei yläkertaa saiskaan tulla. Mutta kun mää asun yksin, niin ois jotenki orpoa että Peppi olis vaan alhaalla kun ite saattais pitkäänki istua työhuoneessa päivällä ja sitten nukkumassa olla. Eihän sinne ylös etes kuulis, jos koira tahtoo pihalle... :mietiskel:



Meillä oli sellainen tilanne, että Luna kun meille tuli asuttiin kerrostalossa jossa ei ollut hissiä, joten pienestä pitäen oppi kyllä portaisiin. Toki kannettiin niin pitkälle kun jaksettiin sitä portaissa pentuna.
Muutettiin rivitaloon jossa siis kaksi kerrosta ja hienosti on koira mennyt portaissa. Toki oli tähänkin jo tottunut mun ja miehen vanhempien kotona, joissa myös kaksi kerrosta. Eikä kyllä tullut mieleenkään, että olisin kieltänyt koiralta yläkertaan tulon/menon.:shifty::hymy:
Me emme siis mitenkään asuntoa katsoessamme edes miettineet sitä onko kerroksia yksi vai kaksi.

Tietysti tulevaiduudessa ihan oman mukavuuden kannalta se yksi tasoinen olisi kyllä kivempi, ihan jo siivoamisenkin kannalta, mutta ei siis mikään ostopäätöstä hylkääväkään juttu, paitsi sitten joskus kun on toooosi vanha! :nauru:

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 10:54  
+
0
Jees, nyt on asunto vastaanotettu :) Mä mietin vähän sitä, että nyt kun on kaksi huonetta, voisi eristää sen oman huoneen koiravapaaksi alueeksi öiksi. Saattaisi helpottaa yksinoloakin, jos ei saa öitä nukkua mun sängyn vieressä nenä tyynyllä..

Anpunen

Anpunen
Viestimäärä: 235

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 11:36  
+
0
Ihan pakko ehkä vähän hehkuttaa kun me muutettiin just tähän ihan keskustan viereen Oulussa. 66neliötä, kaksio, katutasossa joka ei ole tällä kertaa miinus vaikka parveketta tai pihaa ei ole. Vanha talo ja mikä parasta: Ikkunalaudat! semmmoset vanhanmalliset joilla voi istua<3

Tässä kuva ihanasta olkkarista

Ei ole vielä taulut seinällä ja kirjahyllyyn kirjat ja tavarat on vaan nosteltu, mutta I'm loving this<3
Espanjanvinttikoira vm.-04
Labradori vm.-08
Kääpiöpinseri vm.-10
sekä hihnan päässä Anpunen
Pientä blogitusta

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 11:40  
+
0
^ Kyl kunnon ikkunalaudat on ihanat, mä en ymmärrä (tai no ymmärrän ja ymmärrän mut) miksei "uusiin" taloihin oo laitettu leveämpiä ikkunalautoja.

*muoks* typot pois
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.10.2010 klo 12:05)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 11:46  
+
0

Anpunen kirjoitti:

Vanha talo ja mikä parasta: Ikkunalaudat! semmmoset vanhanmalliset joilla voi istua<3

Mä tykkäsin ihan hirveästi mun ekasta omasta kämpästä, kun siinä oli kanssa sellaiset ikkunalaudat, joissa voi istua. Ne on ihania! Oli se kämppä siis muutenkin kiva, varsinkin sen jälkeen, kun rakennettiin sinne parvi ja keittiöön "monitoimikaluste".

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 12:35  
+
0
Mä muistelen kanssa lämmöllä Tampereen asuntoani, vanhassa (1920-luvulla) rakennetussa kivitalossa, kun siinä oli kunnolliset ikkunasyvennykset oikeen, niitä ei enää laudoiksi voinu edes sanoa. Ja korkeat huoneet! :love: Vaikka neliöitä koko kämpässä ei ollut kuin vähän reilu 30, niin 3 metrin seinäkorkeus toi avaruutta siihen mukavasti. Jos mun pitäis joskus muuttaa kerrostaloon, niin ehdottomasti haluaisin vanhaan sellaiseen.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 13:03  
+
0

maddy kirjoitti:

Mä tykkäsin ihan hirveästi mun ekasta omasta kämpästä, kun siinä oli kanssa sellaiset ikkunalaudat, joissa voi istua. Ne on ihania! Oli se kämppä siis muutenkin kiva, varsinkin sen jälkeen, kun rakennettiin sinne parvi ja keittiöön "monitoimikaluste".



Monitoimikaluste? Voitko kertoa tarkemmin?
Ylläpitäjä
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.10.2010 klo 13:04)

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265825
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 16:15)