Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 11.08.2010 klo 20:10

Asuminen

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 53

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 13:55  
+
0
Oi, mä rakastan ikkunalautoja! :love: Mitä leveämmät ja tukevammat niin sen paremmat. Tässä nykyisessä asunnossa ei ole lainkaan, kelpaisi edes sellaiset pienet joille saisi vaikka kukkia tms.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 27.10.2010 klo 21:52  
+
0

Nutti kirjoitti:

Mä muistelen kanssa lämmöllä Tampereen asuntoani, vanhassa (1920-luvulla) rakennetussa kivitalossa, kun siinä oli kunnolliset ikkunasyvennykset oikeen, niitä ei enää laudoiksi voinu edes sanoa. Ja korkeat huoneet! :love: Vaikka neliöitä koko kämpässä ei ollut kuin vähän reilu 30, niin 3 metrin seinäkorkeus toi avaruutta siihen mukavasti. Jos mun pitäis joskus muuttaa kerrostaloon, niin ehdottomasti haluaisin vanhaan sellaiseen.

Just tuollainen korkea ja syvillä ikkunasyvennyksillä munkin Hallituskadun vuokrakämppä Tampereella oli. Ainoa miinus oli suihkuttomuus, mutta jos olisin oikeasti ollut jäämässä ko. kämppään, isän kanssa oltaisiin rakennettu vessan viereisestä vaatehuoneesta suihkuhuone puhkomalla seinä vessaan. Jos siis vuokranantaja olisi suostunut, enkä pysty näkemään syytä, miksi vuokranantajalta ei olisi tällaiseen lupaa irronnut, kun remontti olisi korottanut kämpän arvoa ihan kivasti ja ihan remonttitaitoinen henkiö olisi sen tehnyt. Mutta siitä ei sen enempää, muutin kämpästä melko pian yhteen miehen kanssa, joten jäi se muutos tekemättä.

Melina kirjoitti:

Monitoimikaluste? Voitko kertoa tarkemmin?

Jaa-a, mitenkähän sitä kuvailisi. Monitoimikaluste oli lainausmerkeissä siksi, että en osaa sanoa, voiko sitä kuinka monitoimiseksi sanoa, mutta ihan aarre se ainakin oli 20-neliöisessä yksiössä, jossa oli vain pieni syvennys keittiönä huoneen nurkassa. Kämpässä oli valmiiksi liesi, jossa oli ihan normaali pistorasiaan kytkettävä sähköjohto. Sen vuoksi liesi oli helposti siirrettävissä alkuperäisestä paikastaan (johon hankin kapean jääkaapin, kun sekin kämpästä puuttui). Kaluste oli siis baaritiskikorkuinen pöytä, jonka toinen pää oli seinää vasten ja toinen pää oli pyöristetty siten, että siihen mahtui parhaimmillaan neljä henkeä baarijakkaroilla pöydän ääreen, tosin väljästi vain kolme. Ei ihan toiseen päätyyn, mutta melkein, oli tehty kolo, johon tuo kämpän hella sopi. Hellaa piti tietysti korottaa, jotta sekin oli pöytätason korkeudessa, joten sen alla oli kattiloille hylly. Ja hellan ja seinän välissä oli koko pöydän leveyden syvyiset kapeat hyllyt, joihin sain leivinpaperit, laseja sun muita juttuja, joita mun säilytystilattomaan pieneen keittiöön ei mahtunut minnekään. Ko. monitoimikaluste oli siis keittotaso/uuni, säilytystilaa sekä ruokapöytä. Ja korkeutensa vuoksi myös työtaso, koska "keittiössä" ei myöskään sellaista ollut. Suunniteltiin se isän kanssa ja rakennettiin juuri tilaan sopivaksi.

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 31.12.2010 klo 07:21  
+
0
Apuva! Laitoin eilen asuntohakemuksen vetämään ja mulle tarjottiin heti kaksiota :)) Nyt on van ongelma, en tiiä otanko sen vai en :o 7km Oulun keskustaan, 50m2 ja vuokra 430e/kk(sis. sauna, vesi, laajakaista, ilmainen pesutupa). Nykyinen kun on 1-1½km keskustaan, 30m2 ja vuokra 290e/kk(sis. vesi, autopaikka).
Ei vaan tullut siitä asunnosta heti sellainen "ah, ihana"-oloa vaan se oli kuitenkin silmää miellyttävä. Ei vaan ollut niin avara kuin haluaisin. Isäntä meinas, että kannattais ottaa se, mutta ajattelin vielä keskustella äidin kanssa. Matka äidin luo tuplaantuu, ja samoiten yhden kaverin luo kun asuvat samassa kaupunginosassa. Ja toisen kaverin luo matka lisääntyy 5km.

Niin ja päätös pitäisi tehdä tämän päivän aikana, sillä tänään on viimeinen mahdollisuus irtisanoa nykyinen asunto jos haluan muuttaa helmikuussa tuohon kaksioon.

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 31.12.2010 klo 07:21  
+
0
*tuplat
(Viestiä on muokattu perjantaina, 31.12.2010 klo 07:22)

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 31.12.2010 klo 15:19  
+
0
Kohta katsomaan kuvien perusteella aivan mahtavaa rivarinpäätyä! Toivottavasti kolahtaa ja voidaan jättää tarjous :jjei:

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: ASUMINEN - Perjantaina, 31.12.2010 klo 22:45  
+
0
Me muutettiin pari viikkoa sitten, aivan ihanaan asuntoon :love:

Ollaan kitkuteltu melkein 6 vuotta läpeensä homeisessa loukossa, jossa tuulee sisällä, keittiöön ei tule vettä ja mikään ei toimi. Vuokra on suht halpa (joskaan ei asunnon kuntoon nähden mikään superhalpa) mutta lämmityskulut on sitten melkein samat kuin vuokra, lämmitys on pakko olla täysillä että pysyy hengissä ja suurin osa lämmöistä menee hatarista seinistä harakoille.

Nyt sitten löytyi ihan sattumalta kiva pikku talo, pihaa ei tosin ole ollenkaan (edellinen oli pienkerrostalo jossa oli kyllä yhteinen piha, mutta me asuttiin 2. kerroksessa eli suoraan ei päässyt pihaankaan) mutta eipä me sitä nyt välttämättä tarvitakaan. Lähinnä lasten takiahan piha olisi kiva, mutta onneksi lähellä on leikkikenttä.

Tämä on siis pieni, ts. huoneet ovat pieniä, mutta eipä se haittaa. Päinvastoin, pysyvät lämpimämpinäkin, nimim. ikuinen vilukissa. Neliöitä on kyllä reilu 90 mutta kolmessa kerroksessa, joista ylimmässä on vinokatto. Täällä ei ole ollenkaan hometta (hometta on siis täkäläisissä vähänkin vanhemmissa taloissa oikeastaan aina. Tämäkään talo ei ole uusi, mutta remontoitu ja ilmeisesti jopa suht asiantuntevasti), lämmintä vettä tulee niin keittiöön, vessaan kuin kylppäriinkin (ja jopa kodinhoitohuoneeseen) ja muutenkin on lämmintä, kun lämmityksen lisäksi on takkakin.

Vuokra taitaa olla eurolleen sama kuin meidän edellisessä asunnossa...:cool:

Tykkään tästä kovasti, pieniä huoneita on helppo sisustaa meikäläisenkin taidoilla kodikkaan näköisiksi.Työmatka piteni mutta eipä harmita kun ottaa huomioon nämä plussat. Niin ja vuokranantajakin on mukava ja meillä on paljon yhteisiä tuttuja, ilmoitti myös heti että lemmikit ovat tervetulleita. Toivottavasti saadaan nyt asua tässä useampi vuosi, vuokranantajalla on lapsia joille asuntoa varmaan on ajateltu, mutta mitään konkreettisia suunnitelmia hänellä ei ollut siitä, koska asuntoa tarvitsisi. Oli asunut tähän asti täällä itse, mutta muuttanut uuden naisystävän luo.

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 01.01.2011 klo 13:09  
+
0
Meilläkin muutto edessä :). Tammikuun lopulla muutamme Hervantaan 61,5 neliöiseen kämppään :).
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 01.01.2011 klo 20:39  
+
0

Anpunen kirjoitti:

Ihan pakko ehkä vähän hehkuttaa kun me muutettiin just tähän ihan keskustan viereen Oulussa. 66neliötä, kaksio, katutasossa joka ei ole tällä kertaa miinus vaikka parveketta tai pihaa ei ole. Vanha talo ja mikä parasta: Ikkunalaudat! semmmoset vanhanmalliset joilla voi istua<3


Hehei, mulla on mennyt ihan ohi teidän muutto! Mihin keskustan viereen, etelänpuolelleko? Tarkempia tietoja!

Määkin olen saanut asunnon nyt, johon muuttaa sitten kun pääsen Ranskasta pois. Parikymppiä se on kalliimpi kuin mun vanha asunto, mutta siinä on yhdeksän neliötä enemmän ja oma piha. Vaikka onkin luhtitalon kakkoskerroksessa. :nauru: Pääsee grillaan kesällä jos huvittaa. Ja nyt saan tehdä lumitöitä ihanalla muutaman neliön pihallani. Ja portista kun astuu ulos niin metsä on vastassa. Niin ja sijainti on muutenkin loistava, vissiin 200-300 metriä vanhalta kämpältäni.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 01.01.2011 klo 21:54  
+
0
^Kuullostaa aivan ihanalta!

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 01.01.2011 klo 23:01  
+
0
Mun piti säästää (kun jo pelkkä muuttaminen tuli aika kalliiksi), mutta hups vain shoppailin tässä pyhäpäivän ratoksi vähän kankaita ja parit seinätarrat yhteensä melkein kahdellasadalla :shifty:

Tämä asunto on niin kiva että tätä on ihan ilo laittaa vähän kauniimmaksikin, edellisessä ei ollut mitään väliä kunhan nyt jonkinlainen sänky ja pöytä ja jääkaappi oli. Harmi vain että mun pankkitili ei tykkää tästä sisustamisesta :nolo:

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: ASUMINEN - Lauantaina, 01.01.2011 klo 23:15  
+
0
Mua aina silloin tällöin pelottaa asua täällä maalla :shifty: Naapuriin (jos hätä tulee) pitää juosta tien kautta eli matkaa tulee 100-200m, en oo mitannut. Kun tuossa on puro ja mettää, onhan ne todellisuudessa lähempänä, mutta läheppä sitte rämpimään. Toinen naapuri ei taas juuri koskaan ole kotona. Jos tielle asti mennään ja lasketaan meiltä tielle matka niin seuraavaan naapuriin on 400-500m matkaa. Eihän tää nyt silleen korvessa ole, mut pimeällä...hyrrr...ku just näkee 10m päässä olevan koivun takapihalla kun on ihan pilkkopimeetä niin kyllä siinä kaupunkilais tyttöä vähän hirvittää. Silti täällä on rauhallista ittesä ja koirien olla ja harvemmin siihen aikaan ku myö liikutaan tulee ketään edes vastaan. Meinattiin ostaa paritalon tapanen (siis ei virallisesti paritalo, mutta autotallit oli vastakkain) pätkä joka ois ollu muutaman kymmentä neliöö pienempi, tontti oli huimat 700 neliötä ja hintaa olis ollut 45 tonnia enempi. Kuluuhan tietysti dieseliin rahaa kun avo käy töissä toisessa kaupungissa, mutta se on niin tottunut tuohon ajamiseen ettei sitä häiritse.

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: ASUMINEN - Sunnuntaina, 02.01.2011 klo 10:56  
+
0
Viesti poistettu sääntöjen vastaisena. Melina
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 02.01.2011 klo 11:44)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 03.01.2011 klo 00:53  
+
0
innna, kuulostaapa kivalle sun uus kämppä! Mutta en käsitä, miten siinä voi olla oma piha jos tokassa kerroksessa? :mietiskel:

Mulla on keskiviikkona muutto. Tänään kävin ekaa kertaa uudessa kodissa - omilla avaimilla! :love: En oo paljoo saanu tehtyä muuttojärjestelyjä etukäteen, ei ollu montaa laatikkoa ennestään. Enkä siis niitä hommannu lisää, koska saan muuttofirmalta laatikot. Mutta saan ne vasta maanantaina, joten parempi, että ne tuodaan hyvin aikasin! Keskiviikkona siis 8.30 alkaa muutto. Mulla on hurjat kaks päivää aikaa pakata koko kämppä.. :eek: Onneksi äiti lupas tulla avuksi, tosin en tiedä mitä muuta se osaa tehä ku pakata keittiön. Mutta onhan seki jotai, tai oikeestaan aika paljonki! Huh, kauhistuttaa kyllä ajatella tuota, mutta ei se auta. Ja ei nyt ihan kamalaa paniikkia, saan vietyä jotai pikkujuttuja jälkikäteenki, kunhan muuttomiehet vie nyt isoimmat ja enimmät romppehet.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: ASUMINEN - Maanantaina, 03.01.2011 klo 22:49  
+
0
Mä asun koiran kanssa opiskelija-asuntosäätiön vuokrayksiössä Oulun Toppilassa. Muutin tänne kesällä ja vaikka olin kuullu paljon huhuja Toppilan huonosta maineesta, mä oon viihtyny hyvin. Koirapuisto on tosi lähellä ja muutenki ulkoilumahdollisuudet on hyvät. Kämppä on 2000-luvun puolessa välissä rakennettu ja tosi siistissä kunnossa. Neliöitä muistaakseni 36, joista varmaan puolet kylppäriä :nauru: Ettei vaan jää epäselväks, niin tossa edellisessä oli vähä liioittelun makua, mutta ihmetyttää kyllä, miks kylppäristä on pitäny tehdä niin valtava.. Mielelläni ottaisin sieltä muutaman lisäneliön olohuoneen puolelle. Saunaki mulla on ja seki on ihan hyvän kokoinen ykisön saunaksi: Kolme pyllyä mahtuu väljästi -neljä jos vähä tiivistää. Seki oli semmonen asia, mitä päivittelin ääneen: Miksi pieneen yksiöön pitää tunkea vielä saunakin? Ehkä oon vieläki samaa mieltä, vaikka onhan se ihanaa, ku saa koska vaan lenkin jälkeen mennä omaan saunaan. Mäki, joka en mikään kova saunoja oo ollu, niin käyn (varsinki näillä pakasilla) vähintään kerran viikossa löylyttelemässä.

Sit mulla on ihan oikea keittiö :love: Edellisessä kämpässä oli aivan surkea-pieni-surkea keittokomero, mutta nyt on kiva tehdä ruokaa, leipoa ja kutsua kavereita kahvittelemaan. Parvekkeesta en oo vielä kauheesti päässy nauttimaan, mutta asunnossa on (koiranomistajan kannalta) vielä yks loistopuoli: Oma sisäänkäynti ilman rappukäytävää :peukku: Mun ei tarvi harmitella sitä, että kurakeleillä sotkettais koko rappukäytävä eikä koiran tarvi haukkua ohikulkijoita. Muutenki asunto on tosi hiljainen, vaikka alimmassa kerroksessa onkin.

Kaikesta tästä maksan 400€/kk (sis. vesi ja netti, sähkö erikseen), joten opintolainaa joudun nostamaan varsinkin, ku viimesistä kesätöistäkään ei oo jääny kauheesti säästöön :neutral: Oon kuitenki koti-ihminen ja mulle on tärkeetä, että viihdyn siellä, joten yritetään valmistua ajallaan ja maksella lainoja pois sit ku on töissä.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: ASUMINEN - Tiistaina, 04.01.2011 klo 15:17  
+
0
Vähän tykkään miun ja avon nykysestä asunnosta, 58 neliöö, oma sauna, takapiha, ilmanen autopaikka katoksessa ja ehkä paras: astianpesukone ! Niin ja mainittakoon että ensimmäistä kertaa sattui kivoja naapureita. Jostain syystä oon aina edellisissä asunnoissa ollu napit vastakkain ärsyttävien kyyläävien kaikestavalittavien mummojen ja kärttysten viiskymppisten yksinäisten akkojen kaa.

Ennen viime vuoden huhtikuuta asuin kaksi vuotta keskustassa yksiössä missä tapetit jäivät kynsiedn alle, jääkaapissa ei ollu ees valoa, parvekkeen oven välistä veti talvella, kesällä taas ilma seiso siellä kuudennessa kerroksessa niin pahasti ettei siellä voinu olla, lattia oli sellasta ärsyttävää mattoa mitä onnistuin aina rikkomaan.... Keittiön kaapit oli joskus vissiin ollu räikeen keltaset mut auringossa haalistuneet ja kuivauskaapin maalit rapis tiskipöydälle :pyssyt: Voin kertoo että ei oo kyllä ikävä! Ja kaikesta tuosta p*skasta ja toimimattomuudesta maksoin 400€ kuussa. Kämppäkään ei ollut mikään iso, 29 neliöö.
Tosin halpaahan tuo asuminen on ollu verrattuna joihinkin isojen kaupunkien vuokriin :mietiskel:

Avo sai vähän aikaa sitten vakipaikan töistä joten tästä unelmasta olisi varmaan kesällä muutto parempaan OMISTUS unelmaan. :love: En malta odottaa.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 10:22  
+
0
Kävi eilen katsomassa ihanaa rivitalokolmiota, ja muutto olis maalis-huhtikuun vaihteessa. Mikä parasta, se on juuri rempattu uskomattoman hyvällä maulla, oma takapiha, kunnon keittiö, kaksi suihkua ja hienoin sauna ikinä. Ja se on meidän OMA. 3h+k+wc+s, 80 neliötä. Pääsee hyvällä syyllä kiertelemään kauppoja kun tarvii lisää huonekaluja :jjei:

Cressie

Cressie
Viestimäärä: 319

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 10:59  
+
0
Me ostettiin oma kaksio joulukuussa ja nyt ollaan remppaamassa. Rakastuin asuntoon heti, itseasiassa jo etuoven kuvien perusteella. :) Talo on 40-luvulta ja meillä on talon isoin asunto (59neliötä). Koska kyseessä on vanha talo niin olkkari ja makkari on tosi isoja, mutta kylppäri ja keittiö hieman pienempiä. Vaatehuonetta ei ole, vain hyvin pieni siivouskaappi. Täytyy siis ostaa makkariin kaapisto ennen muuttoa. :)

Nyt ollaan revitty tapetteja pois, kun maalataan olkkari, makkari ja eteinen. Onneksi sen suurempaa remppaa ei tarvitse tehdä. Keittiö on tosi ihana ja ensimmäistä kertaa meillä on oma astianpesukone! Sitä olen niin kaivannut tänne vuokrakämppään. :D
Bordercollie Troilus 28.11.2010
Beauceron Jago 6.6.2014
blogi

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 15:30  
+
0
Karvakamu, tässäpä taiteellinen kuva jonka väkersin selvennykseksi:



Nuolet osoittavat, mistä asuntoihin mennään sisään. Eli alakerran asuntoihin mennään talon etupuolelta, ja kakkoskerroksen asuntoihin takapuolelta. :) Kuva ei ole totuudenmukainen, sillä todellisuudessa ainakin takapuolella pihojen välissä on mun ja naapurini yhteinen rappukäytävä, jonne molemmilla on siis omilta pihoiltaan omat sisäänkäynnit ja sitten portaiden yläpäässä on vierekkäin ulko-ovet. Enkä muista montako asuntoa tuossa on vierekkäin oikeesti.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 05.01.2011 klo 15:36)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 18:25  
+
0
^Voi vitsit, toihan on ihan unelma!! Ei tarvi kärsiä yläkerran metelistä, mutta saa silti myös sen pihapläntin :hymy:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: ASUMINEN - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 23:12  
+
0
Heh, Pessin uus asunto kuulostaa hauskalle pihoineen =) Minä omistusasun skipin kanssa luhtikerrostalon tokassa (ei olekaan muita ylempiä siinä) ja suurin hymynaihe kämpässä on hyvänkokonen puuverhoiltu parveke josta avautuu "puistometsämaisema" ei siis tarvi kattella parkkipaikkoja tms.Koiruus tykkää lekotella siellä keväästä lähtien ip.auringossa. Tupakeittiö (toisaalta "oikea" keittiötila ois kivempi, mutta sitten ahtaampi) kodinhoitotila ja vaate"huone".. Pihalla yhteinen sauna/kuivaushuonerakennus ja varastot. Ihan lyksystä kaupunkiyksiön jälkeen! namnam. "omaa pihaa" joskus käy ikävä, mutta ku päästään säännöllisesti maalle ja oman asunnon lähistölläkin on hyvät ulkoilumaastot (vieläkin tutkittavaa , 4 vuosi alkoi tässä) niin tuo parvekekin riiittää hyvin.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 53
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 10:30)