Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 11:05

Autoista

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 21

maria91

maria91
Viestimäärä: 19

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 10.06.2012 klo 23:23  
+
0
Täällä ajellaan Honda Accordilla vm. 92 ja automaatti (mun silmäteräni :love:) ja avokilla on Volvo s60. Tuosta japsikipostani en varmastikaan luovu ikinä ennen kun vetää ihan viimesiään, muutenkin auto on ihan välttämätön täälläpäin ja busseista oon saanu jo ihan tarpeekseni kouluajoilta :roll:.
Ja tuo pieni karvapallero kulkee näppärästi takapenkillä, ettei nyt ainakaan ihan justiinsa olla farkkuautoa ainakaan Vilin takia hommaamassa :). Alkuun luultiin ettei tuo koira tykkää autoilusta lainkaan kun johonkin mentiin niin jomman kumman sylissä oli ja niin kauhea paniikki aina päällä, mutta sitte ku annettiin sen olla yksinänsä takapenkillä niin johan rauhottui.
welsh corgi pembroke Vili 03/2012

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 11.06.2012 klo 08:56  
+
0
Mulla on toyota corolla verso 2002 ja on mulle just passeli. Ulkoisesti pieni,mutta sisältä tilaihme. Takapenkit saa kätevästi pois kokonaan pikalukituksella ja mulla onkin uroksen iso variogacehäkki takana ja nartun pienempi kokoontaitettava näyttelyhäkki sitten vielä takapenkkien paikalla. Tarvittaessa voin laittaa vielä yhden istuimen taakse niin sopii 2 matkustajaakin kuskin lisäksi kyytiin. Vaihtoehtoisesti taakse mahtuu vielä toinen näyttelyhäkki.

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 11.06.2012 klo 09:04  
+
0
Meillä on kaksi autoa tällä hetkellä ainakin välttämätön olla. Ensinnäkin mies ja minä käydään molemmat töissä ja työajat ovat niin toisistaan poikkeavia, ettei samalla kyydillä päästä kuin joskus harvoin. Toisekseen työmatkat ovat niin pitkiä, ettei esim. fillari tulisi kysymykseenkään. Kolmanneksi meiltä ei kulje mitään julkisia käytännössä ollenkaan. (Yksi bussi menee aamulla Tampereelle ja toinen tulee takaisin siitä joskus parin tunnin päästä!)

Mies ajelee pääasiassa Toyotan RAV4:llä, vm.-08, mikä on ollut nyt vähän reippaan kolme vuotta meillä. Minulle hommattiin tuossa vähän aikaa sitten Volvo S60, vm.-02. Välillä vaihdellaan tietysti tarpeen mukaan. Ihan ok autoja molemmat ajella. Ravi kulkee nelivetona vähän pahemmillakin teillä kohtuumukavasti ja siinä on hyvin tilaa kuskata myös koiraa. Ainakin tuommoinen keskikokoinen koira mahtuu takakonttiin kyllä, vaikka tuolla meidän otuksella on kyllä paha taipumus kiivetä takapenkkien yli matkustamon puolelle. :roll: Välillä se kököttää sitten repsikan penkillä katselemassa maisemia, välillä takapenkillä ja joskus kelpaa jopa se konttikin.

Volvo on sitten vähän semmoinen "siistimpi" auto, mihin en vielä ole koiraa viitsinyt edes päästää, kun penkit on osittain nahkaverhoiltuja yms, ja on neliovinen... Kyytiin kyllä tuo meidän sesse ainakin mahtuu takapenkille, ei sen puoleen, mutta vähintäänkin tarvii hommata penkinsuojukset, tai muuten ei oo mitään asiaa kyytiin. Kymmenvuotiaaksi se on niin nätisti pidetty auto sisältäkin päin, ettei raaski sotkea heti.

Oon miettinyt hommaisko otukselle koirien turvavyön ainakin pidempiä matkoja varten, mut epäilyttää sotkeeko tuo meidän pölhö itsensä siihen ihan täysin alta aikayksikön?! :eek: Se on yleensä ihan rauhallinen automatkoilla, mutta joskus sillä aina vähän voi kestää paikan ja mukavan nukkuma-asennon hakeminen.
"Sitä saa mitä vahvistaa."

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 12.06.2012 klo 14:26  
+
0
Nyt pitkän empiirisen tutkimuksen perusteella olen päätynyt VW Caddyyn. Siinä olis tosi hyvin tilaa koirille, saisin tavaraakin mukaan, kaverit mahtuu tarvittaessa kyytiin ja on hyvä ajaa.rupesin kuitenkin miettimään vaihtoehtoja tähän, peugeotilla on samantyylinen tilaihme ja citroenilla. Mulla on vaan hirveen huono kuva molemmista merkeistä, kaikilla tutuilla joilla on tai on ollut kyseisiä autoja ovat joutuneet kulkemaan bussilla noin puolet ajasta, kun auto on koko ajan hajalla. Ja avokin silmäterä-pökötti ei ainakaan auttanut mun kuvaan kys. Merkistä.... Mielipiteitä?
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 12.06.2012 klo 14:30  
+
0
Osta volkkari :peukku: Itellä on -00 golf, ja todellakin huolettomia kilometrejä.

Kaveri itse asiassa just kävi kylässä tollasella caddylla ja kauppas mulle sitä, ei pahan näkönenkään :hymy:

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 12.06.2012 klo 14:45  
+
0
Ajjjaaaaa ai kävi vai :wink: :nauru: kyllähän nuo volkkarit on huolettomia, avolla ollut golf farkkumallisena viime vuodesta, eikä ole aiheuttanut sen kummempaa päänvaivaa. Mun ukilla ja mummilla on 80-luvulta tai juuri 90-luvun alusta golf, eikä siinäkään ole ollut sen kummempia ongelmia. Siks mä olenkin tuohon kallistumassa, kun haluan kuitenkin auton jolla on huolettomia kilometrejä edessäpäin.
Mun pitäis saada tuo punto johonkin... Mä saan ehkä 1000 e hyvitettynä jos vaihdan tuon autoliikkeessä, en sitten tiedä että kannattaisiko myydä yksityisesti jos siitä irtoaisi hieman enemmän. On kuitenkin hiemn päälle 90 tuhatta ajettu, niin ei mikään ihan loppu ole. Muuta feelua siinä kylläkin on...
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 12.06.2012 klo 17:20  
+
0
Jep, eli kuopiosta löytyy ainakin myynnissä oleva caddy ;)

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 12.06.2012 klo 22:26  
+
0

raggetti kirjoitti:

Nyt pitkän empiirisen tutkimuksen perusteella olen päätynyt VW Caddyyn. Siinä olis tosi hyvin tilaa koirille, saisin tavaraakin mukaan, kaverit mahtuu tarvittaessa kyytiin ja on hyvä ajaa.rupesin kuitenkin miettimään vaihtoehtoja tähän, peugeotilla on samantyylinen tilaihme ja citroenilla. Mulla on vaan hirveen huono kuva molemmista merkeistä, kaikilla tutuilla joilla on tai on ollut kyseisiä autoja ovat joutuneet kulkemaan bussilla noin puolet ajasta, kun auto on koko ajan hajalla. Ja avokin silmäterä-pökötti ei ainakaan auttanut mun kuvaan kys. Merkistä.... Mielipiteitä?



Mulla on toi Berslinko eli Citroenin tilaihme koira-autona. Takapenkit poistettu ja häkit takana koirille. Ihan kiva ja tilava, mutta suoraan sanottuna aivan p*rse ajaa. Aina, jos ei ole koiria mukana, niin ajelen meidän toisella autolla. Aikanaan kanssa Caddya etsittiin, mutta kohtuullisen matkan päässä ei ollut tarjolla yhtään vähän ajettua, joten hankittiin tuo Citikka. Jos nyt pitäisi valita uudelleen, niin hankkisin Transporterin.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 13.06.2012 klo 14:57  
+
0
^
Ja kun mä olen pääsääntöisesti tykännyt ajaa jokaikisellä ranskalaisella, joka on ollut alla.

Ranskalaisista monet valittavat, että on varsinkin sähkövikoja paljon. Vanhemmissa Citikoissa hydrauliikkanesteen vuotaminen tyyppivika (jos siis sellainen jousitus), mutta nykyään kuulemma putket pinnoitettu eri tavalla, joten sitäkään ei pitäisi olla.

Mulla on ranskalaisia ollut monta. Kaikki ostettu ajatuksella, että isä voi ottaa sitten varaosakäyttöön tai romumetalliksi. Citikka (-93) oli käytössä pari vuotta ja siitä maksoin satasen. Mä en oikein osaa sanoa, olisiko mennyt hermo korjailuun vai ei, koska rahaa nyt ei ole uponnut. Yksi vaiva on tainnut olla liikkumista haittaava: Peugeotin 405:n GT-malli ei käynnistynyt moottori lämpimänä. Vaiva olisi korjaantunut ilmeisesti syöpyneiden johtojen vaihtamisella, mutta sekin meni varaosiksi sitten.

Tällä hetkellä on ollut Volvo 960 (-95) käytössä. Kyllähän se automaattina on kiva ajaa, ja mä rakastan tota etupyörien kääntyvyyttä, kun tollanen mörssäri on ihan huippuketterä niiden kanssa. Bensaa syö vaan 2,5-litrainen mottori ihan helvetisti eikä tuokaan niin kamalan kestävä ole ollut. Jäähdytysnestettä vuotanut solkenaan (kunnes lykättiin jotain ihmeainetta, joka oikeasti toimii verrattuna muihin samanmoisiin), vilkuttaa moottorin sähkövikaa oireilematta mitenkään, tulppien vaihtamisenkin jälkeen käy epätasaisesti. Eteenpäin tuokin tosin kulkee.

Isä pelkää Volvon kosahtamista, joten nyt on tarkoitus vaihtaa tuo päittäin farmari-Citikkaan (-99), jossa kaikki samat herkut automaatteineen ja ilmastointeineen.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 13.06.2012 klo 21:34  
+
0
Ranskiksista puheenollen. Mulla on ollut niitä kaksi ja anopilla on yksi.
Anopilla on Renault Megane -00, tuhottomasti vikoja, huono ajaa (ei ole 'käteen sopiva') ajettu n.190 tuhatta. Oikeasti huonossa kunnossa.

Mulla oli ensin Peugeot 206 -00 muutama vika, mutta muuten mukava pikkuauto, joka oli hyvä ajaa. Oli niitä sähkövikoja.
Nykyisin ajossa Renault Laguna -97 ja toistaiseksi vain ruostevikoja. Ostettu kahden vuoden aikana kuluvia osia. Tosi hyvä ajaa ja 'sopii kaikille' tyyppinen. Sähkövikojen puolesta ainoastaan että kuskinpuolen ovi ei mene lukkoon napista.

Kaikkihan ei ranskiksista tykkää, ja onhan nuo kyllä talvella kylmiä kalikoita- kesällä taas ihana omistaa ilmastoitu auto.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Noz

Noz
Viestimäärä: 276

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 13.06.2012 klo 21:53  
+
0
No, mun Berlingo oli melko uusi ostettaessa, eikä siinä ollut paljon kilometrejä. Mitään vikoja siinä ei ole vielä ollut, ihan perushuollot tehty. Ollut mulla nyt vuoden ja 2 kuukautta. Koirailukilometrejä tullut sinä aikana about 30.000 ei-niin-nautinnollista kilometriä. Ehkä se on toi manuaali, pienempi kone ja kevyt koppi, mikä siihen ajomukavuuteen vaikuttaa. Tolla meidän toisella autolla ajaminen itsessään on jo niin nautinnollista. Auto melkein ajaa itse itseään :aurinko: ei tarvi, kun kyydissä istua. Ehkä toi Berlingo siksi tuntuu niin kaamelta.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: AUTOISTA - Torstaina, 14.06.2012 klo 15:08  
+
0

saije kirjoitti:

Kaikkihan ei ranskiksista tykkää, ja onhan nuo kyllä talvella kylmiä kalikoita- kesällä taas ihana omistaa ilmastoitu auto.


Kylmiä? Millä ihmeen ranskiksilla muut ajelevat, kun mä olen aina ihastellut sitä niissä, kun käynnistyvät vaikka lumivuoren alta -30 asteessa kyselemättä ja puhaltavat kuumaa ilmaa. Muutenhan mä en kykenisi autolla ajamaan talvisin?

Muoks. // Justiinsa Xantiaa haettaessa isä totesi, että sellaista uudempaa versioa eli C5-mallista ei sitten kannata ostaa, kun niissä on ollut ihan älyttömästi vikoja. Tästä mun Xantiasta toivotaan, että olisi se mahdollisimman parranneltu, kun on tuotannon loppupäästä.

On muuten ihan mukavanoloinen auto, vaikka Volvon jälkeen taas totutteleminen. Mä en osannut parkkeerata peruttaen sen kanssa, kun ei kääntynytkään niin ketterästi kuin takavetoinen Volvo, jossa etupyörät menevät aivan linkkuun :nauru: Mä voin sitten päivittää, kun ensimmäinen kosahdus tulee vastaan.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/
(Viestiä on muokattu torstaina, 14.06.2012 klo 15:13)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Torstaina, 14.06.2012 klo 15:20  
+
0
Höhöö, mun ranskis (pösö 306, vm. 2000) lähti kaksi vuotta sitten talvella, kun meillä ei vielä ollut tolppapaikkaa, 30 asteen pakkasella kuin palmun alta. Aina yhtä iloisesti hyrähtäen. Lämpenee myös todella nopeasti!

Ilmastointiahan mulla ei ole... Ainoa miinus. Tykkään kovasti mun pikkupöögöstä, en luovu ennen kuin siihen tulee sellainen vika jota ei ole varaa korjata. Pieniä sähkövikoja on juu, esim. aribag-valo vilkkuu ja apukusin sähköikkuna ei toimi. Mutta ne on pieniä tuon hintaluokan autossa eikä haittaa käyttöä, mies osaa onneksi jonkin verran korjata juurikin noita sähkövikoja.

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: AUTOISTA - Torstaina, 14.06.2012 klo 16:42  
+
0
Onko kukaan ostanu autovahinkokeskuksesta autoon varaosia? Mä onnistuin hajottaan sen aurinkolippa/häikäisysuojalärpäkkeen just kuskin puolelta, ja tuolta AVKlta löytyis parikin samanmoista. Mietin vaan että onko ne tuotteet pakko tilata sieltä netin kautta omalle nimelle ennen noutamista vai voinko vaan marssia liikkeeseen? En haluais millään rekisteröityä taas uuteen paikkaan netissä, kun osia nyt ei jatkossa tuu liiemmin osteltua, veljet hoitaa noi remppahommat muuten.
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: AUTOISTA - Torstaina, 14.06.2012 klo 17:45  
+
0

BaeLiana kirjoitti:

[quote=saije]Kaikkihan ei ranskiksista tykkää, ja onhan nuo kyllä talvella kylmiä kalikoita- kesällä taas ihana omistaa ilmastoitu auto.


Kylmiä? Millä ihmeen ranskiksilla muut ajelevat, kun mä olen aina ihastellut sitä niissä, kun käynnistyvät vaikka lumivuoren alta -30 asteessa kyselemättä ja puhaltavat kuumaa ilmaa. Muutenhan mä en kykenisi autolla ajamaan talvisin?
[/quote]
Mulla on rellu kyllä ihan älyttömän kylmä! Talvella -25 lähin Tornioon ja koko matkan vain peitto jalkojen päällä jotta tarkeni. Pahvi nyt vähän auttoi, mutta ei silti liian lämmin ollut. Tarkastutettiin kyllä huollossakin ja kaikki oli ok..

Meilä on ehkä vain sattunu huono tuuri.. :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Ame

Ame
Viestimäärä: 1119

VS: AUTOISTA - Perjantaina, 15.06.2012 klo 23:11  
+
0
Kyllä meidänkin äidin vanha Renault Twingo oli muistaakseni aika kylmä talvella. Ei tosin ulkomuodoltaan ja sisätiloiltaan täyden autountuvikonkaan silmään muutenkaan kovin laadukkaalta. :nauru:

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: AUTOISTA - Lauantaina, 16.06.2012 klo 11:50  
+
0
Oon muutamaa Berlingoa joutunut ajamaan, enkä ikinä ostaisi itelleni sellaista. Ne on ihan kamalia.

Caddy olis varmaan munkin valinta, jos tässä nyt muka tarvis ostaa autoa kun on niiiiin upea -95 Volvo alla :nauru: Se ei oo edes farkku, mutta Mooses matkustaa ihan hienosti takapenkilläkin. Tuo Volvo oli hätäostos kun mun Opel otti ja kuoli yht'äkkiä niin nopeasti 600€ hätäauto alle korjauksen ajaksi. No, ooppeli se sitten päätti räjäyttää moottorinsa niin Volvo jäi. Meni vielä katsastuksestakin läpi niin ei tässä kiire oo uutta autoa hankkia, vaikka ei tuo mikään statuksen nostattaja oo vinkuvine jarruineen, vuotavine tuulilaseineen ja muine upeine yksilöllisine ominaisuuksineen. Mielessä kuitenkin pyörii ajatus hakea Caddy Saksasta.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

HennaM

HennaM
Viestimäärä: 24

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 04.07.2012 klo 00:37  
+
0
Täällä olis vasta valmistunut ajoneuvoasentaja!

Vahvoja mielipiteitä ja "asennevammoja" löytyy useaa merkkiä kohtaan, kysymyksiä saa heitellä ;)
Kokemusta mulla on Ladasta, Mazdasta, Audeista, Volkkareista (ylipäätään VAG-konserni) ja olempa yhen Bemarinki omistanu :)

Tällä hetkellä mitään autoa ei taloudellisen tilanteen takia ole mutta kunhan varaa on niin heti semmoisen laitan! Koiran kanssa kuljettaisiin varmasti päivittäin jokapaikkaan jos auto olisi, nyt mennään jokapaikkaan vaan sillon kun on kyytiä :cool:

ps. autottomaksi koiranomistajaksi minulla on mallikelpoisesti autossa matkustava pentu!
"Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mikä on niiden välissä, ei ole niin oleellista" - Clara Ortega

- Golden retriever, Gollebearal Veaiku "Veikka" 15042012 -

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 04.07.2012 klo 11:23  
+
0
Täällä pohditaan laittaisko pösön myyntiin ja vaihtaisi ilmastoituun Avensikseen :shifty:
Ärsyttää vaan kun joudun sitten vissiin teettämään uuden koiraveräjän ja hankkiutumaan nykyisestä eroon.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 04.07.2012 klo 11:36  
+
0
Autoista mitään tietämätön kaveri sai työpaikan, jossa tarvii väkisellä auton. Miehensä ei tajua autoista yhtään mitään, joten hän uskaltautunu kääntyä mun puoleen. Tulee maanantaina kaupunkiin ja meemmä kierteleen autokauppoja. *myhäilee tyytyväisenä kaksoisleukaansa* Huippua päästä katteleen autoja! Oomma siis jo useemman viikon koittanu metästää hälle yksityisten myymiä autoja ja yhden huipun jo löysinki ja hän kävi koeajaan, mutta pankin lainapäätöksen viivästyessä auto sitten ehti toki jo mennä ohi.

Ite olen paljon tottunu uusilla / uudemmilla autoilla ajaan, joten vähän on ollu hakusessa merkit, mitä uskaltaa suositella. Pääasiassa Focuksia ja Golffeja ollaan kateltu.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28159
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545647
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265819
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 21:45)