Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 11:05

Autoista

Siirry sivulle: 1 ... 17 18 19 ... 21

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 06.08.2013 klo 21:27  
+
0
Mää haluan vaihtaa auton. Tuo kuluttaa niin sikana. Haluan diesel farkun. Minkä, en tiiä. Pitäis käydä kyseleen vähän et mitähän tuosta nykysestä vois saada vaihdossa, sitten vois miettiä vähän tarkemmin. Ei mulla oo ainakaan varaa mihinkään minkä oikeesti tahtoisin. :nauru: Yks Toyota Avensis sattu silmään ja aattelin sitä käydä kattoon huomenna.

Pienemmän kulutuksen lisäksi tärkee ois vakaa ajettavuus kovemmassakin vauhdissa. Aiemmat pienemmät autot on ollu niin keveitä, et en semmosta heiveröistä taho. Tuo äitin uus v60 on tosi hyvä ja vaka, mut eihän mulla sellaseen oo varaa.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Wijusa

Wijusa
Viestimäärä: 11

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 06.08.2013 klo 21:40  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

Mää haluan vaihtaa auton. Tuo kuluttaa niin sikana. Haluan diesel farkun. Minkä, en tiiä. Pitäis käydä kyseleen vähän et mitähän tuosta nykysestä vois saada vaihdossa, sitten vois miettiä vähän tarkemmin. Ei mulla oo ainakaan varaa mihinkään minkä oikeesti tahtoisin. :nauru: Yks Toyota Avensis sattu silmään ja aattelin sitä käydä kattoon huomenna.

Pienemmän kulutuksen lisäksi tärkee ois vakaa ajettavuus kovemmassakin vauhdissa. Aiemmat pienemmät autot on ollu niin keveitä, et en semmosta heiveröistä taho. Tuo äitin uus v60 on tosi hyvä ja vaka, mut eihän mulla sellaseen oo varaa.



Uus koppanen Ford Mondeo (2008-->) on iso, taloudellinen, loistava ajaa eikä hinta ole yhtään niin paha kuin muissa vastaavan kokoluokan autoissa. Erityisesti juuri 2008 vuoden Mondeossa oleva 1.8 TDCi moottori (125 ps) on hyvä valinta. Ite ajoin 1.5 vuotta kyseisellä autolla ja ei mitään moitittavaa kyllä ole. Harmi vaan, että piti diesel autosta luopua. Muuten ajaisin kyllä varmasti Mondeolla maailman tappiin saakka. :nauru:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 06.08.2013 klo 22:15  
+
0
^ Joo no oon Fordiakin miettiny, tosin ehkä Focus sieltä Mondeoo mielummin. Pitääpä tutkialla niitäkin mitä hintaluokkaa näyttää kriteerit täyttävälle.

Lisäys. Ajoitko siis maantieajooki ja auto tuntu sillonki hyvin vakaalta?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu tiistaina, 06.08.2013 klo 22:20)

Wijusa

Wijusa
Viestimäärä: 11

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 06.08.2013 klo 22:47  
+
0
^ Kyllä ajoin maantiellä ja motarilla. Mondeo on todella vakaa ajettava kaikissa olosuhteissa. Rengaspaineetkin kun pitää kunnossa niin ei lähde urienkaan mukaan kääntyilemään. :) Jos haluaa ison tavaratilan ja paljon tilaa etu- ja keskipenkeille niin Mondeo on ykkösvaihtoehto.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 15:21  
+
0
Tänään kävin kiertämässä autoliikkeitä.

Ehdokkaita:

Volvo V60, 2011, ajettu 35000km. Välirahaa 9tonttua.
Ford Focus, 2012, ajettu 32000km. Välirahaa 800e.
Toyota Avensis, 2012, ajettu 13000km. Välirahaa 5tonttua. Tämän ainoa miinus on että on bensa.
Toyota Avensis, 2011, ajettu 35000km. Välirahaa 2000e.

Tuossapa ne on oikeestaan kiinnostus järjestyksessä. Fordia kävin ajaan. Äitillä on toi v60, joten tuttu auto, tosin äidillä on tän vuoden malli. Olin miettiny etukäteen et kykenen 5000e pistään väliin, eli toi Volvo menis kyllä yli ja pitäis kukkaronnyörejä kiristää. Mutta houkuttelis... Onko tyhmää vaihtaa vanhempaan autoon? :nauru: Fokcus oli ihan jees ajaa, ei valittamista. Mutta ei nyt mikään superunelmakaan. Ihanan tehokas kone siinä kyllä oli. :D7

Muoks. Tärkeintä nyt kuitenki et tiedän oman auton arvon, helpompi ettiä vaihtoautoja netistä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.08.2013 klo 15:21)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 15:28  
+
0
^ Noista mä ottaisin Avensiksen, koska ovat ketjukoneella ja siten "ikuisia". Meillä on vm. 2001 Avensis ollut reilun vuoden eikä ole ollut mitään murheita, kilometrejä hieman alle 300t. Toytotat pitävät hyvin arvoaan.

Fordit jättäisin kokonaan huomioimatta, minähän en autoista mitään tiedä mutta faija on töissä katsastusasemalla inssinä ja siellä on kuulemma ihan syystä katsureiden kesken kehittynyt sanonta "Ford ei ole auto". Ihan kivan säksätysluennon nimittäin sain kun mietin itse aikoinaan Mondeota.

Mut tää on tällasta pohdintaa koiranaiselta joka ei autoista tiedä muuta kuin mitä isi ja mies kertovat :nauru: Noi sun katsomat autot ovat kuitenkin kaikki tosi uusia, joten ehkä vähän kaivelisin netistä tietoa yleisimmistä vioista ja tekisin päätöksen sitten sen ja ajomukavuuden perusteella.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.08.2013 klo 15:35)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 15:33  
+
0
Volvot on kestäviä, mutta monesti yläkanttiin hinnoiteltuja. Joskin myös pitävät hyvin arvoaan, jos joskus sen myyt.

Mä kyllä tykkään miehen focuksesta, on mun mielestä matka ajossa mukavampi, kun toi oma pösö. (on myös isommalla koneella, joten tykkään siitäkin et lähtee reippaammin risteyksestä)

Toyotoista mulla ei oo mitään hajua..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 15:37  
+
0
^^ Avensiksia on tosi vähän, tai no tällä hetkellä ei ainakaan yhtäkään joka täysin sopis mun kriteereihin. Siinon se ongelma. Eli joko noista pitäis ottaa toi joka parempi mut bensalla. Kun diesel ois hakusessa. Kuinka nopeesti se sitten alkais harmittaan, jaa-a.

Minä taas oon kuullu että Fordeista tykätään.

Volvothan on ylihinnoteltuja, sen tiedän kyllä. Mutta tosiaan pitävät myös arvoa ihan ok. Ja "jos joskus myyn eteenpäin" - mulla on keskimäärin yks auto kaks vuotta... :shifty:

Pitää miettiä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 15:39  
+
0
Mä myöskin sain tutulta katsastusmieheltä palopuheen joka alkoi lauseella "Niin pitkää keppiä ei olekaan millä Mondeoon tai Fordiin ylipäänsä koskisi". Jos tekniikka kestää, niin kori hapertuu ympäriltä vähän turhan nopeasti. Mä itse ehdottomasti luotan aina hänen mielipiteeseensä, sillä kun niitä autoja lipuu silmien alta vuodesta toiseen suuria määriä niin kyllä siinä ihan konkreettisesti näkee että mitkä autot kestävät ja mitkä eivät. Kyllä mäkin noista Toyotan ottaisin, tosin mä en tule enää ikinä hankkimaan mitään muuta kuin japsia kun ne vaan toimii mulla.
Rise to reset the world.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.08.2013 klo 15:44)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 15:43  
+
0
Mitens olis Karvakamu Mazda?
Meillä on -06 vm oleva Mazda 6 ja tuohon olen kyllä tyytyväinen. Syö vähän ja ajettavuudeltaan huippu. On tilava auto ja japsien tyyliä suosien tosi lämmin talvella. Hinta ei nuilla ole kiirinyt ylös, että ihan hyvään hintaan saa.

// Ja mitä Fordeihin tulee niin tosiaan aika hyvin imevät itseensä ruostetta. Toyota Land Cruiseri on meillä kestänyt kyllä kauan ja tuttujen Avensikset toimii kyllä hyvin.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.08.2013 klo 15:45)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 15:48  
+
0
^ Mulla on vuosituhannen alun 626 ja samoista ominaisuuksista tykkään kanssa. Itse asiassa jopa niin paljon, että olisin ollut kiinnostunut päivittämään tuohon isovelimalliin heti kun on vähän enemmän resursseja, mutta ovat kuulemma niin hirveitä ruostumaan että jo muutaman vuoden ajon jälkeen pielet kukkii ellei satu käymään hirveän hyvää tuuria ts. joku on älynnyt ruostesuojata kunnolla. Tekniikkahan noissa on ikuista ja ajettavuus täydellinen, toi ruoste on vaan sellainen vitsaus mitä ei itselleen toivo sen jälkeen kun on ajanut 4 vuotta -97 pikkujapsilla jossa ei ollut pilkkuakaan. Mutta se on kuulemma ihan yleinen ongelma, että myös Mazda ruostuu (ja sen tosta mun kymppivuotiaasta kyllä valitettavasti huomaa).
Rise to reset the world.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 15:56  
+
0
^^ Mazda on merkkinä jees, ei oikein kriteereihin sopia ole näkyny niissäkään.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 16:00  
+
0
Totta kai auto kuin auto ruostuu, etenkin jos etelän suunnalla sen kanssa on paljon ajettu. Meillä kävi niin hyvä tuuri että tämä nykyinen Mazda on alkujaan Karigasniemeltä ja ei ole etelässä käynytkään. Itse vain huolehtii pohjaan hyvän massan niin ruosteiden tuleminen on hyvin ehkäistävissä.
Lähipiirissä on paljon Fordeja ja hyviähän ne on ajaa, mutta kyllä sai uusia helmoihin kunnon ratakiskot, koska ruoste kulutti aivan rei'ille että sormi meni läpi. Ikänsä kun on ajettu kunnon suolatuilla teillä niin kyllähän ne ruosteet näkyy tuoreemmissakin autoissa. On vaan jäänyt mielikuva että Fordiin ne ruosteet oikein imeytyy.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 16:15  
+
0

Karvakamu kirjoitti:

^^ Avensiksia on tosi vähän, tai no tällä hetkellä ei ainakaan yhtäkään joka täysin sopis mun kriteereihin. Siinon se ongelma. Eli joko noista pitäis ottaa toi joka parempi mut bensalla. Kun diesel ois hakusessa. Kuinka nopeesti se sitten alkais harmittaan, jaa-a.



Miksi pitäis ottaa tuo mikä on parempi? Noi kilometrit eivät noissa autoissa kerro yhtään, nettiauto on pullollaan 500t ajettuja Toyotoja ja niissä on hintaakin vielä ihan kivasti. Kun eivät ne mene miksikään. Ruosteesta en osaa mitään sanoa, meidän auto on edellisen omistajan toimesta ruostesuojattu pariin kertaan. Takaluukussa on pari kukkaa, mutta ne ovat juuri tuon mallin tyyppivika ja nimenomaan takaluukussa.

Tietysti yksilöissä on eroja ja etenkin sillä, miten sitä autoa on pidetty. Me käytiin katsomassa vm. 2001 150t ajettua Avensista, se oli vieläpä pohjoisesta tullut Pirkanmaalle joten odotukset olivat suuret. Noh, se oli ihan karseassa kunnossa, ovet eivät toimineet ja oli kaikenlaista pientä kolhua ja kuhmua. Kaltoinkohdeltu reppana. Me etsittiin sitä Oikeaa Allua parisen kuukautta ennen kuin se osui kohdalle. Onko sun siis ihan nyt heti pakko vaihtaa sitä autoa? Autojutuissa, kuten koirajutuissa, kiire ei usein ole hyväksi :hymy:

Meikäkin tykkää japseista, etenkin Toyotoista. Meidän perheellä on kaikilla Toyotat mm. sen takia, mitä on katsureilta tullut informaatiota.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 07.08.2013 klo 16:20)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 18:49  
+
0
^ Noilla Avensiksilla oli siis eroa mm. että toinen bensa ja toinen diesel, toisessa parempi kone ja toisessa aika hissukka. En halua enää koskaan autoa jonka kanssa joutuu miettiin ehtiikö se kiihtyä ohitustilanteessa kunnolla.

Ja jops, en ole vaihtamassa autoa just tällä sekunnilla :)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 19:08  
+
0

saije kirjoitti:

Totta kai auto kuin auto ruostuu, etenkin jos etelän suunnalla sen kanssa on paljon ajettu. Meillä kävi niin hyvä tuuri että tämä nykyinen Mazda on alkujaan Karigasniemeltä ja ei ole etelässä käynytkään. Itse vain huolehtii pohjaan hyvän massan niin ruosteiden tuleminen on hyvin ehkäistävissä.


Joo, mutta siinä vaiheessa kun kaksi vuotta ajossa olleista autoista vain murto-osa on siinä kunnossa että niitä ei ole vielä tarvinnut alkaa paikkailemaan, niin mun mielestä puhutaan vähän turhan herkästä ruostumisesta. Ja mä kun en autojani uutena osta niin yleensä ne on jo hyvässä vauhdissa.
Rise to reset the world.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 00:17  
+
0
Mä vaihdoin mun farkku Corollan viime syksynä isän Corolla Versoon. Mä niin rakastan tota Versoa. Mun entinen auto oli ihan surkealla mottorilla varustettu, tää nykyinen paljon tehokkaammalla. Eron todellakin huomaa enkä vaihtaisi enää pienempiin tehoihin. Nykyinen on diesel, mikä kyllä tuntuu ihan kivasti kulutuksessa, vaikka mun ajelut on vähän kausittaisia. Välillä paljon pidempää matkaa, välillä pääasiassa kaupunkia. Molemmissa takakontin on olleet hyvän mallisia. Versossa farkkua paljon parempi. Verossa muutenkin tilaa on ihan eri tyyliin. Takapenkille mahtuu turvaistuinten (siis normaalien 2 turvaistuimen) lisäksi joko kolmas turvaistuin tai aikuinen istumaan mukavasti. Farkkuun ei todellakaan mahtunut. Molemmat on ihan jees ajettavia, mutta Verso vie voiton myös istumamukavuudessa (mulla puutu jotenkin selkä aina pitkillä matkoilla vanhassa autossa). Dieseliä todellakin harkitsisin vakavasti, jos ajettavaa tulee enemmän, koska ero kulutuksessa on oikeesti ihan tuntuva.
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 00:44  
+
0
Mä haluisin hienon auton. Mut sit koska mulla ei oo ees ajokorttia niin siitä on turha haaveilla :D Mies on myymässä autoaan (kuulemma ei tarvita sitä, mut saa nähdä talvella....). Kiva sit pakkasel roudaa kauppakasseja kotiin.... No, onneks Itis on tos vieressä.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 07:55  
+
0
Karvakamu, onko sille joku erityinen syy miksi haluat juuri dieselin?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 08:23  
+
0
^ Paljon ajokilometrejä ja huomattavasti pienempi kulutus?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

  Siirry sivulle: 1 ... 17 18 19 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 22:15)