Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 11:05

Autoista

Siirry sivulle: 1 ... 19 20 21

Wijusa

Wijusa
Viestimäärä: 11

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 15:27  
+
0
Hankala uskoa, että uusi Mondeo enää niin herkkä olisi ruostumaan kun samalle alustalle myös Volvoa rakennetaan. Mutta ei se mahdoton ajatus ole, etteikö se voisi ruostua kuten aiemmat korimallit. :D Meilläkin siis tosiaan nuo ajetut kilometrit vaikutti siihen, että dieselistä luovuttiin. Ei pahemmin huvittanut ajatus siitä, että pihassa suurimman osan ajasta seisovasta autosta joutuisi vuodessa maksamaan 600€ käyttövoimaveroa. :P

Heisku

Heisku
Viestimäärä: 191

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 15:34  
+
0

mannaa kirjoitti:

.Meillä on toisessa autossa nahkaiset penkit ja etupenkeillä matkustaville ne ovat kyllä ihan mahtavat niin talvella kuin kesälläkin. Sen sijaan olen vähän miettinyt, miten käy, kun lapset luopuvat turvaistuimistaan, että mahtavatko olla sitten enää kovinkaan käypäset pelit takapenkkimatkustajille.


Voihan sinne takapenkille heittää viltin/lampaantaljan, vaikka eikö lapset pueta hyvin talvella? :mietiskel:

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 15:42  
+
0
Juu toki voi heittää lämmikettä, mutta viltit ja taljat menevät kuitenkin ruttuun ja painavat eri tarvalla irtonaisina kuin kiinteät penkit. Ja tokihan lapsilla pääsääntöisesti on kunnon kampetus talvella päällä, mutta kauppareissut ja pitkät matkat tehdään yleensä kevyemmissä vaatteissa. Ja todennäköisestihän me ehditään vaihtaa kumpikin auto vielä ennen kuin turvaistuimista ja korokkeista luovutaan, joten sitten kysymys ei ehkä ole enää ajankohtainen laisinkaan :D
Mukana menossa snu Napo

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 15:58  
+
0
^ ainakin mun mielestä lyhyemmillekin kauppareissuille lapsi pitää pukea lämpimästi autoon. entä jos se kosahtaisi jonnekkin penkkaan kamalalla pakkasella, eikä apua aivan heti tulisi? ja pidemmillä matkoilla autossa varmasti kuitenkin on ihan lämmin ja sitten vain vähän riisutaan kampetta vähemmäksi. nahkaiset penkit varmaan lapsiperheelle on loistavat. jos tippuu jotain ruokaa yms penkille, se on helppo pestä. vähän kuraisissa vaatteissa on helppo tulla autoon, kun ei tarvitse pelätä, että penkit imee kaiken lian. nahkaisista penkeistä kuitenkin hyvin lähtee lika irti rätillä pyyhkäisemällä.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Heisku

Heisku
Viestimäärä: 191

VS: AUTOISTA - Torstaina, 08.08.2013 klo 17:38  
+
0
Itse en ainakaan enää suostu luopumaan nahkapenkeistä, on ne niin helpot pitää siistinä ja hyväkuntoisena (kuhan muistaa hoitaa oikein) ja tulevaisuudessa kun on lapsia kuten wallen sanoi ei haittaa vaikka kurasissa vaatteissa istuisi tai muuta sotkeentuisi penkeille. :ylpea: :nauru:

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: AUTOISTA - Lauantaina, 10.08.2013 klo 10:06  
+
0
Edellisellä sivulla oli keskustelua dieselin ja bensiinin kulutuksen eroista. Nyrkkisääntönä voi pitää, että dieseliä kuluu vähemmän, koska sen energiasisältö on suurempi kuin bensiinin.

Wikipedia kirjoitti:

Esimerkiksi litra dieseliä sisältää noin 11 prosenttia enemmän energiaa kuin bensiini, minkä vuoksi dieseliä kuluisi samalla moottorin hyötysuhteella samalla matkalla litramääräisesti noin 10 prosenttia vähemmän kuin bensiiniä.



Muoks. Tässä havainnollistava juttu diesel- ja bensiinikäyttöisten autojen vuotuisten kustannusten eroista.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."
(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.08.2013 klo 10:17)

jonzku

jonzku
Viestimäärä: 206

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 15:43  
+
0
Jos haluaa vaihtaa auton liikkeessä toiseen, niin miten se hyvitys siitä välistä menee? Entä jos mun auto on vähän rikki, saako siitä mitään autoliikkeesä vaihdon yhteydessä?

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 15:54  
+
0
^Me vaihdettiin meidän auto vuoden vaihteessa toiseen, kun rellumme heitti lämmittämästä. Vuodenvaihteen tarjouksen vuoksi katsastetusta autosta saimme hyvistystä 2000€, eli uuden auton hinnasta saimme tämän ns. alennusta. Uutta autoa maksetaan kuukausierissä.

Kyllä varmaan saa vanhasta autosta hyvistystä vaihdossa, kunhan se on katsastettu. Meillä automyyjä kävi ajamassa autoa ja siinä se, ettei ne onneksi mitään tarkastuksia tee- ainakaan tässä Pörhön liikkeessä.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

jonzku

jonzku
Viestimäärä: 206

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 16:03  
+
0
^Kiitos vastauksesta!

Meillähän mm. katalysaattori pitäisi vaihtaa, mutta ei yhtään kiinnostaisi pistää rahoja hirveästi menemään tuohon vanhaan romuun. Täytynee tutkailla asiaa ja katsella kunhan tässä tulee ajankohtaiseksi.

Geokoira

Geokoira
Viestimäärä: 83

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 14.08.2013 klo 12:49  
+
0

jonzku kirjoitti:

^Kiitos vastauksesta!

Meillähän mm. katalysaattori pitäisi vaihtaa, mutta ei yhtään kiinnostaisi pistää rahoja hirveästi menemään tuohon vanhaan romuun. Täytynee tutkailla asiaa ja katsella kunhan tässä tulee ajankohtaiseksi.



Toki kannattaa muistaa, että jos autoliike tarjoaa vanhasta autossa, jossa on vikoja esim. pari tuhatta euroa niin silloin se tarkoittaa puhtaasti sitä että siinä uudemmassa autossa on sen verran ilmaa hintapyynnissä.

Onhan esim. rinta-joupilla välillä näitä tarjouksia että mistä tahansa katsastetusta autosta saa vähintään kahden tonnin hyvityksen. Eli jos vie jonkun 500 euron ruoskan josta leimakin on kuukauden kuluttua umpeutumassa saa siitäkin sen pari tonnia hyvitystä. Jokainen voi ymmärtää, että moisesta autosta on vain haittaa ja kuluja autoliikkeelle, joka luultavasti joutuu dumppaamaan ne jollekin jobbarille pilkkahintaan.

Eli luultavasti ihan saman alennuksen saisi ilman vaihtoautoa...

Toki jos takoituksena on päästä helposti eroon vanhasta romusta niin silloin tuo on hyvä konsti.

Itsekin ollaan ostamassa perheeseen kakkosautoa hintaluokassa 5000 euroa. Liikkeissä saa heti ekalla kysymällä yleensä 500 euroa pois hinnasta heidän pyynneistä. Varmasti vähän enemmänkin voisi saada. Toki tuo on tapauskohtaista ja riippuu autosta ja liikkeestä.

mannaa kirjoitti:

En minäkään Fordin puolesta liputa. Niissä on tosiaan pohjassa korimalli sellainen, että kerää kaiken mahdollisen lian sisään ja se sitten ruostuttaa pohjan puhki nopeasti. Jos olet farkkua etsimässä, kannattaa koeajaa myös Passatit ja Octaviat.



No tämä nyt on taas näitä esson baarin tarinoita=) Ihan samalla tavalla voisin sanoa, että missään tapauksessa ei kannata volkkaria tai skodaa ostaa. Eihän niissä kestä dsg-vaihteistot pyhätöntä viikkoa puhumattakaan dieselkoneiden ongelmista...lukekaa vaikka netistä keskustelupalstoilta...siellähän se totuus on vai mitä?

Heisku kirjoitti:

Fordeista sen verran että ainakin diesel mondeo on kallis huoltaa, esim. yhden suuttimen vaihto n. 600e kun volvon d5 saat samalla hinnalla kaikkien suuttimien rempan.'

Muoks. Tarkoitus olisi vaihtaa mondeo pois ja hankkia volvo tilalle..



Niin ja mun dieselmondeoon maksoi jakohihnan ja vesipumpun vaihto 500 euroa. Työkaverin audiin vastaava operaatio 900 euroa. On se ford kallis huoltaa...en siis ole täällä fordia puolustamassa mutta kun kaikilla merkeillä on omat ongelmansa niin näitä keskusteluja lukemalla saa helposti aika yksipuolisen kuvan asioista.

Peräkkäiset viestit yhdistetty.
Jaijah
"Life isn’t measured by the number of breaths you take, but by the moments that take your breath away."
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.08.2013 klo 11:18)

Heisku

Heisku
Viestimäärä: 191

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 14.08.2013 klo 13:03  
+
0
^En tarkoittanutkaan että mondeo (fordit yleensäkin) olis jotenkin super kallis huoltaa tms. Mutta kannattaa sitä tutkia ja ottaa selvää paljonko mikäkin huolto/remppa voisi maksaa milläkin merkillä jollei omista isoa rahasäkkiä.

Geokoira

Geokoira
Viestimäärä: 83

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 14.08.2013 klo 13:10  
+
0

Heisku kirjoitti:

^En tarkoittanutkaan että mondeo (fordit yleensäkin) olis jotenkin super kallis huoltaa tms. Mutta kannattaa sitä tutkia ja ottaa selvää paljonko mikäkin huolto/remppa voisi maksaa milläkin merkillä jollei omista isoa rahasäkkiä.



Totta tuokin. Toki monilla merkeillä perushuollot on aika samanhintaisia mutta sitten ne yllättävät viat/kulutusosat saattavatkin nostaa kustannuksia aika tavalla. Niitä on vain aika hankala arvioida etukäteen kun jokainen on auto on yksilö.

Volvon huollot ovat kyllä ilmeisesti varsin kohtuullisen hintaisia varsinkin jos vertaa muihin "premium"-merkkeihin kuten audiin ja bemariin.
"Life isn’t measured by the number of breaths you take, but by the moments that take your breath away."

Heisku

Heisku
Viestimäärä: 191

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 14.08.2013 klo 13:19  
+
0
Löytyyhän niitä mätiä yksilöitä pakostakin merkistä kuin merkistä, mutta aika hyvin keskustelu palstoiltakin löytää keskustelua ns. tyyppi vioista jne.

geokoira kirjoitti:

Volvon huollot ovat kyllä ilmeisesti varsin kohtuullisen hintaisia varsinkin jos vertaa muihin "premium"-merkkeihin kuten audiin ja bemariin.


Olen myös ymmärtänyt volvon olevan "huokeempi" huoltaa ja mikäs siinä jos on "tee se itse"-mies tai nainen, säästäähän siinäkin.

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.08.2013 klo 13:19)

Geokoira

Geokoira
Viestimäärä: 83

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 14.08.2013 klo 13:21  
+
0

aavehamsteri kirjoitti:

Edellisellä sivulla oli keskustelua dieselin ja bensiinin kulutuksen eroista. Nyrkkisääntönä voi pitää, että dieseliä kuluu vähemmän, koska sen energiasisältö on suurempi kuin bensiinin. [quote=Wikipedia]Esimerkiksi litra dieseliä sisältää noin 11 prosenttia enemmän energiaa kuin bensiini, minkä vuoksi dieseliä kuluisi samalla moottorin hyötysuhteella samalla matkalla litramääräisesti noin 10 prosenttia vähemmän kuin bensiiniä.



Muoks. Tässä havainnollistava juttu diesel- ja bensiinikäyttöisten autojen vuotuisten kustannusten eroista.[/quote]

Ihan asiaa tuo artikkeli ja kuten noista laskelmista huomaa niin diesel on monesti kannattava jo 10 000km vuosiajoilla.

Ja nyt kun ihmiset vertailevat noita kulutuksia automekkien virallisten lukemien perusteella niin kannattaa muistaa, että ne eivät perustu todellisiin testeihin vaan laboratoriossa ajettuihin sykleihin joita on lähes mahdotonta saavuttaa todellisessa liikenteessä. Käytännön ajossa dieselautolla on helpompi päästä lähelle noita virallisia lukuja kuin bensa-autolla. Näin olen ainakin itse huomannut.

Ja mun mielestä ei ole edes järkevää verrata 1.6 litraista vapaasti hengittävää bensakonetta 1.6 turboahdettuun dieseliin. Käytännön suorituskyvyltään tuo diesel hakkaa bensakoneen mennen tullen.

Heisku kirjoitti:

Löytyyhän niitä mätiä yksilöitä pakostakin merkistä kuin merkistä, mutta aika hyvin keskustelu palstoiltakin löytää keskustelua ns. tyyppi vioista jne.



Joo kyllähän sitä keskustelua on, mutta noissa nettikeskusteluissa on se ongelma että eihän kukaan tule kehumaan autoaan nettiin vaan yleensä sinne mennään avautumaan ongelmista. En mä ainakaan noiden nettikeskustelujen perusteella uskaltaisi ostaa vag-konsernin tuotetta tai bemaria(enkä kyllä mitään muutakaan merkkiä)...joko ne kaikki autot ovat huonoja tai sitten niillä merkeillä on vain tavallista aktiivisempi keskustelupalsta=) Tekisi mieli veikata jälkimmäistä vaihtoehtoa.

Mutta toki siellä on paljon hyödyllistä ja oikeaakin tietoa seassa.

Siitä ollaan ainakin luultavasti samaa mieltä, että kallista se autoilu on ja koskaan siinä ei jää voitolle=)

Peräkkäiset viestit yhdistetty.
Jaijah
"Life isn’t measured by the number of breaths you take, but by the moments that take your breath away."
(Viestiä on muokattu torstaina, 15.08.2013 klo 11:21)

Heisku

Heisku
Viestimäärä: 191

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 14.08.2013 klo 22:12  
+
0
Mutta niinhän se on että netistä lähetään tosi helposti hakemaan apua ongelmiin jos muilla olisi kokemuksia (ja ratkaisuja niihin).

Sen olen todennut että autoa on turha ostaa jos ei oo rahaa sitä huoltaa/rempata, on se sen verran iso rahareikä.

janssyy

janssyy
Viestimäärä: 54

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 25.11.2013 klo 19:46  
+
0
Ihan hirmunen autokuume päällä! :viheltel:

Noin vuosi sitten vaihdoin rakkaan, mutta ihan romun farmari bmw porrasperäiseen toyota avensikseen. :) Löydettiin edullisesti Toyota, ja onneksi päästiin vanhasta eroon.
Avokki on kiistatta sitä mieltä, että vaan Toyota on auto. No joo, eipä meidän japseis mitään vikaa oo ollu ja kulutuskin on pieni. Mutta... :roll:

Oon ehdottomasti farmari-ihmisiä! En halua kuskata koiraa penkeillä, vaan haluan kuskata sitä takana. Lapsen rattaat olis ihana vaan sujauttaa takakonttiin, eikä suinkaa survoa niitä hiki hatus nykyiseen autoon. Huh, mikä homma!

Ja haluan ehdottomasti nykyistä pirteemmän auton! Bemari oli ihana 2,5litranen, nyt on palautunu maan pinnalle ku köröttelee 1,6....:shifty: On kyllä ihan nuhapumppu... Ei siinä, kyllä tolla kerkee, mutta mä nyt vaan haluan että se auto vastais siihen kaasuun vähä nopeemmin. ;)

Oon harkinnu joko RAV4 (en oo ikinä ajanu), C-Sarjan mersua (:love:) tai farkku avensista. Ehdottomasti automaattivaihteistolla!

Tosin nyt pitää hetki tyytyä vaan haaveilemaan, eipä nyt juuri oo semmonen taloudellinen tilanne, että malttaasin marssia autolainaa hakemaan. Ja kyllä mä tuosta nykyisestä nuhapumpustakin tykkään, ainaki on luotettava kyyti! Ja varmaan nelivetoisen haluaisin, näin etu-ja takavetosta kokeilleena. Takavetonen on muuten miellyttävämpi, mutta montako kertaa mä talvella jäinkää jumiin, kun täällä perämettäs ei vielä teitä ollu aurattu.. Ja avokki tyytyväisesti huristeli silloisella farkku avensiksellaan töihin, kun mä yritin saada autoa irti kinoksesta. :roll:

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 25.11.2013 klo 20:59  
+
0
Meil on ykkösautona Subarun Imbreza (diesel) ja koirankuletusautona toimii volvon V70 AWD (bensa). Tai lähinnä subaru on avon auto mil se kulkee töihin ja jonkin verran liikutaa sil jos mennää jonnekkin ilman koiria, volvo on sitten mun auto mil pääsen kulkemaa koiraharrastuksiin ja sillä tehään liikkumiset silloin ku koirat on kyydissä. Täytyy kyl sanoo et nyt ku tuli volvo hommattuu ni tuskin enää merkki vaihtuu, niin hyvä ajaa, tehoa riittää ja kivasti tilaakin. Ennen meillä on ollu pösöjä, relluja, volkkareita ja sitte viel vanejakin.

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 25.11.2013 klo 22:55  
+
0
Janssyy, mä en kyllä C-luoka Mersua suosittele, jos on tarkoitus kuskata lasten vermeitä ja koiria yhtä aikaa. Peräkontti on niin muotoiltu, että häkkiä on esimerkiksi hankala sovittaa perään. Ajossa olen kyllä tykännyt tuosta tosi paljon, mutta tavaratila (ja takavetoisuus) on sellainen, että vaihtaisin auton saman tien, jos mies vain suostuisi.
Mukana menossa snu Napo

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 04.12.2013 klo 21:52  
+
0

jonzku kirjoitti:

Jos haluaa vaihtaa auton liikkeessä toiseen, niin miten se hyvitys siitä välistä menee? Entä jos mun auto on vähän rikki, saako siitä mitään autoliikkeesä vaihdon yhteydessä?



Mä kävin juuri vaihtamassa mun farkun viistoperäseen "pikkuautoon". Myyntiarvoltaan olivat liki saman arvoiset, mutta mun autossa oli jonkun verran fiksaamista joten jouduin laittamaan vähän enemmän väliin. Kyllä kannattaa itse tehdä hieman taustatyötä että tietää suurinpiirtein paljonko on realistinen pyyntihinta omasta autosta ja paljonko pitäisi laittaa väliin, muuten tulee helposti maksettua ylihintaa vaihdossa.

Mä olen taas ehdottomasti viistoperän kannalla. Porrasperä ei kyllä tule kysymykseenkään mulle, mutta farkku on taas niin iso ja kömpelö. Hachbackissa on mun mielestä kaikki hyvät puolet, takaluukkuun mahtuu koira jos toinenkin, jos tarvii enemmän tilaa kaataa penkit. Täpäkällä moottorilla varustettuna on hauska ajaa eikä ole ongelmia parkkipaikkojen kanssa ;)
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: AUTOISTA - Torstaina, 05.12.2013 klo 08:48  
+
0
Meidän talouteen saapui sunnuntaina uusi auto! Meillä on ollut 90-luvun loppuunajettuja rämiä, joten tää lähes uusi (-07) on kyllä luksusta. Mietittiin muutaman farkun välillä, vaihtoehtoina oli Volvo, Audi ja BMW. Päädyttiin loppujenlopuksi bemarin 320-sarjalaisen farkkuun, nyt on koirallakin kivasti tilaa takaluukussa ja meillä myös :peukku:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

  Siirry sivulle: 1 ... 19 20 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28160
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545649
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265822
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 04:30)