Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 11:05

Autoista

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 21

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 11:43  
+
0
Silloin kun oman Pösöni ostin, moni ihmetteli, että oonko ihan hullu, menenkö oikeasti ostamaan ranskalaisen auton ja vielä Pösön. Täytyy sanoa, että eipä kolmen vuoden aikana Pösössä ollut mitään suurempaa vikaa. Tottakai kuluvia osia on pitänyt vaihtaa, mutta siinä se sitten on ollutkin. Pakoputki siihen vaihdettiin ja se kävi pakoputken vaihdon jälkeen monta kertaa pajalla, kun omasta mielestä putki piti ihmeellistä räpinää. Lopulta korjausmies totesi, että ei se räpinä putkesta tullut vaan hajenneesta pohjalevystä. Pohjalevyn vaihdon jälkeen räpinä loppui. Hiukan kyllä syytä korjausmiestä korjaamolla rampaamista. Luulisi, että olisi alunperin tutkinut, mikä siellä räpisee. Pyysin heitä ajamaan autoa ja kuuntelemaan ääniä kuopissa ja montuissa. Ei varmaan ajanut autoa muuta kuin halliin ja pois.

Mieheni tuttu on katsastusmies ja hän sanoi, että jos vaimolle olisi joku auto ostettava, se olisi Toyota Yaris. Ne kuulemma saa kaikkein vähiten hylsyjä katsastuksessa. Tiedä sitten, onko hyvä auto. Itsellä ei kokemusta.

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 18:36  
+
0
Kiitos kaikille infosta automerkeistä ja omista kokemuksista, niistä oppii aina enemmän kuin netissä ko. autoon tutustumalla. Meillä on porukoilla on volkkareita, ja just tällä hetkellä Polo, joka on toiminu ihan ok. Porukat taisi maksaa siitä 5000 euroa. Mikä olisi teidän mielestä hinta mikä kannattaisi maksaa esim. 00-06 vuoden Polosta ja kuinka paljon sillä saisi olla kilometrejä alla?

Ja sitten toinen murheenkryyni, eli vakuutus. Kaveri selitti mulle tänään noita perusjuttuja vähän ja se kävi ainakin ilmi että kallista on. Mulla kun ei ole mitään bonuksia, niin huimia summia saisi maksaa. Luuletteko että saisin allennusta, jos mulla on ennestää koirien- ja kotivakuutukset samassa yhtiössä? Mitä sellainen perus "pakollinen" vakuutus vuodessa maksaa? Kaveri puhui jotain lähemmäs tuhannesta eurosta..ja jos ottaa kaskon päälle, niin sitten en uskalla edes kuvitella hintaa. Onko ilman kaskoa ajaminen tosi älytöntä?
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 18:51  
+
0
Mullakaan ei aikaisemmin ollut autoa ja sain puhuttua Nordeasta täydet bonukset vakuutuksiin. Meillä kun on Nordeassa asuntolaina, miehen ja mun tilit, kotivakuutus ja tuolloin oli vielä miehenkin auton vakuutus.

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 18:53  
+
0
^^VW polo menee 3000-6000 väliin bensavehkeenä. Tietty on hyvä jos sillä sen noin 100 000 olis ajettu. Nettiauto on hyvä paikka mistä niitä hintoja kannattaa katella. Toki autoliikkeessä ne hinnat saattaa olla korkeammat kuin mitä yksityisella. Netistä löytyy laskureita noille vakuutusmaksuille ja varmasti Tapiolassakin saa keskittäjän alennuksen jos on useempi vakuutus sieltä. Jos auto on vanha, siihen ei kannata ottaa täyskaskoa vaan osakasko, silloin se ei vuosittaisena kuluna ole niin suuri. Ja 10 vuotias auto on jo kohtuu vanha, mä ottasin sen (täys)kaskon korkeintaan 4 vuotta vanhalle autolle. Sitten taas jos kyseessä on erikoinen ja kallis auto, asia on ihan eri... Mutta nämäkin on makuasioita loppupeleissä, mulle ei koskaan ole sattunut tien päällä mitään mutta vannomaanhan en pysty vaikka huomenna mällään tuon auton rusinaksi.
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 30.05.2010 klo 18:53)

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 19:05  
+
0

juulia kirjoitti:

Mulla kun ei ole mitään bonuksia, niin huimia summia saisi maksaa. Luuletteko että saisin allennusta, jos mulla on ennestää koirien- ja kotivakuutukset samassa yhtiössä? Mitä sellainen perus "pakollinen" vakuutus vuodessa maksaa? Kaveri puhui jotain lähemmäs tuhannesta eurosta..ja jos ottaa kaskon päälle, niin sitten en uskalla edes kuvitella hintaa. Onko ilman kaskoa ajaminen tosi älytöntä?


Sinulla oli ilmeisesti nuo muut vakuutukset Tapiolassa? Sieltä taitaa saada tuota keskittämisalennusta jopa 17 % ja siihen taisi riittää 3 aikaisempaa vakuutusta. Se vain vaatii, että on liittynyt sellaiseen omaetu (?) systeemiin tai johonkin.. Mulla on itselläni koira- ja kotivakuutukset Tapiolassa, mutta en kuitenkaan ottanut autovakuutusta sieltä. Kannattaa käyttää noita vakuutusyhtiöiden sivuilla olevia laskureita. Niistä saa jo jonkinlaisen käsityksen hinnoista.

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 19:10  
+
0
Mun Pösössä on Nordean Laajakasko. Autoa käytetään päivittäin vilkkaastikin liikennöidyillä teillä, päätin ottaa Osakaskon sijaan tuon Laajakaskon. Tuohon Nordean Laajakaskoon kuuluu myös tuulilasivakuutus, johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Kolmen vuoden aikana mun autoon on pitänyt vaihtaa kaksi kertaa tuulilasi....ja halkeamia pysäytelty pariin otteeseen. Olisi tullut huomattavasti kalliimmaksi, jos olisin joutunut maksamaan tuulilasit kokonaan omasta pussista. Onhan tuossakin tietysti koko tuulilasin vaihdon osalta omavastuuosuus. Tuulilasin vaihto ei onneksi syö bonuksia.

Myotis

Myotis
Viestimäärä: 51

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 19:36  
+
0
Vaikka vakuutukset toki on kalliita, kaverillasi on lievää liiottelun makua. Arviolta pelkän liikennevakuutuksen saa 500-700 euroon. Vertailu ja keskittäminenkin kannattaa. Meillä on täyskasko tai mikä super onkaan nimeltään. Eikä sekään nyt loppupeleissä huikean hintainen ole, puolet voi lisätä tuohon liikennevakuutukseen lisää. Mutta en minäkään sitä ihan halpaan kotteroon ottaisi. Makuasioita.

Ispu

Ispu
Viestimäärä: 576

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 20:07  
+
0
Meillä on kaikki vakuutukset Tapiolassa (talo,irtaimisto, koirat x2, autot x2). Miul on -03 Corolla säästökaskolla ja se on muistaakseni 400-500€ vuodessa. Ettei todellakaan ole ihan hirmu kallis. Tosin saatiin tuohon nissanin bonukset sekä sit joku 70% bonus päälle. Auto on siis miun omistuksessa, mut avo on sen haltija. Sen nimissä on vakuutukset niin saatiin se lisäbonus.
Blogi
Blip
Muistoissa Kamu&Miki.

Touhiz

Touhiz
Viestimäärä: 12

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 09:05  
+
0

juulia kirjoitti:

Minkähintaista autoa kannattaa lähteä miettimään ensiautoksi, jos sillä ei edes ajata välttämättä päivittäin? Mikä merkki ja malli sekä onko se koneen koko (litrainen) oliis hyvä cityautoksi?
Kuinka pajon vakuutuksissa on eroja, kannattaako niitä kilpailuttaa? Mulla on kaikki muut vakuutukset Tapiolassa, niin eikö keskittäminen aina kannata? Paljonko se autovero vai mikä maksu se on, vuodesssa?


Kuinka paljon tulee ajoja? Hintaluokka? Kaupungissa tuollainen 1.4 on ihan riittoisa, mutta jos lähdetään maanteille ajamaan, on tehokkaampi tietenkin aina parempi.

Allekirjoittaneella on Tapiolassa autovakuutus, ollut aina. Tyytyväinen olen hintaan/palveluun.
Nimim. Astoni tässä.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 11:04  
+
0
Itse kilpailutin vakuutusyhtiöt puolisen vuotta sitten, halvimmaksi itselle tuli keskittää yhteen paikkaan (pohjola), ilman useamman vakuutuksen alennusta reilusti halvin oli If. Erot olivat jopa useita satoja euroja, joten kyllä kilpailutus kannattaa (hinnat kyllä vaihtelevat merkkikohtaisesti, mitä merkkiä rytätään tilastollisesti enemmän, se myös maksaa enemmän vakuuttaa). Itselläni ilman bonuksia vakuutus on n 600e, sisältäen perusliikennevakuutusten lisäksi sitten palo-varkaus-hirvi-ilkivalta yms osat, eli siis osakasko. Mitään omia mokia ei korvaa. Sitten jos rysähtää omaa tyhmyyttään niin se menee omaan piikkiin.

Nyt on jo uudempi kosla kiikarissa (vaihdetaan nyt sitten kerralla 13 vuotta uudempaan :D), ruma kun mikä ja patonki, mutta on pieniruokaisempi kun nykyinen, ja käy E10 moska tankkiinkin.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.05.2010 klo 11:10)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 13:11  
+
0
Mä laitoin isän selvittämään meille sopivinta autoa, se kun sattuu työskentelemään inssivastaanottajana ja samoissa tiloissa toimii katsastuskonttori jonka äijät kyllä tietää ja näkee kaikenlaista.
Meidän budjetille ja käytölle paras vaihtoehto on kuulemma Pösö 406, joku vuotta -99 uudempi farkku. Ovat kuulemma varsin toimivia pelejä.

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 13:20  
+
0
^ Mullakin on oikeastaan pelkästään hyviä kokemuksia pösöistä ja juurikin 406:sta. Pari sellaista ollut ajossa jokin aika sitten ja hyvin pelasivat. Toinen oli sedan ja toinen farkku, ei liiemmin ruosteongelmiakaan vaikka aika vanhoja jo olivat (-96 ja -98). Pösöstä vähän haaveilen itsekin jahka rellusta aika jättää tai maltan luopua siitä. Tuskin ihan heti oon luopumassa, kun on niin hyvin pelannut sekin ja löytyy riittävästi varusteita. Vois käydä vaan alustan suojaamassa, kun meinaa vähän jo ruostetta pukata..

Yks merkki mitä en menis suosittelemaan on Mazda. Taitavat olla monet melko lahoja jo uudesta lähtien. Näin olen ainakin kuullut ja jopa itsekin osin todennut yhdessä aiemmassa työpaikassa ollessani.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 13:24  
+
0
^ Mulla oli muutama vuosi sitten käytössä Mazda 323, vm -01. Se oli ihana, mahtava, toimiva ja suunnattoman rakas :love: On välillä vieläkin ikävä sitä. Se oli semmoinen sopivan röyhkeä, menevä ja sulava peli.

Nojoo... tai sitten tämä suurehko kiintymyssuhde johtui vain siitä, että se oli THE Ensimmäinen autoni ikinä. Vaikkei ihan oma ollutkaan. Mutta ei siinä mitään vikoja ollut sen kahden vuoden aikana. Sitäkin autoa suosittelivat katsastuskonttorin poijjaat (tosin epäilen, että ovat jostain tietokannoista katselleet ko. yksilön historian ja sen perusteella suositelleet).
Emmä oikeesti Mazdoista mitään tiedä.

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 13:42  
+
0
Pösöissähän on sinkitty kori...en tiedä mistä vuosimallista lähtien...ja tästä syystä Pösöt ei pahemmin ruostu. Munkin auton takakontin yhdestä reunasta on maalit hiukan lähteneet, mutta eipä haittaa. Ei tarvitse pelätä, että alkaa ruostumaan.

Miehellä on Audi A4 1.8T vm. 02. Kyseistä autoa on korjailtu tyyppivikojen vuoksi huomattavasti suuremmilla summilla kuin mun vuoden uudempaa Pösöä. Miehen autolla on kylläkin mukavampi kiihdyttää risteyksissä ja moottorien rampeissa, kun lähtee hiukan eri tavalla kuin mun 1.6 kone.

Isällä oli varmaankin kymmenkunta Toyotaa (Carina II, Carina E, Avensis) peräkkäin. Ei niissä kyllä koskaan mitään vikaa ollut. Tietysti autot osti aina uutena, joten monet viat tulee ilmi vasta myöhemmin. Nyt isällä on käytössä toinen Mazda eikä niissäkään ole käsittääkseni mitään ollut. Mutta nekin ostettu uutena.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 13:52  
+
0
Fiat Punto, -05, 1.2 l. Vakuutus Pohjolassa n. 844€/vuosi. Superkasko joku 322€ ja liikennevakuutus n. 522€. Bonuksia ei oo paljoa. Nyt kun vaihtuu toi ajoneuvovero päästöjen mukaseks niin seuraavaks tästä meijän Puntosta saa maksaa vain joku reilu 70€.

En mä Puntoa kellekkään suosittelisi jos etsii hyvää ja luotettavaa autoa. On meilläkin tossa jo kerennyt olemaan joitakin ihme vikoja. Mutta tykkään tuosta silti, se oli sentään yo-lahjani aikanaan ja on vielä taloudellinen =) Kuluttaa vähän, motarilla on aika tuskallista, mutta kyllä tuolla 120 pääsee suht "hyvin" (kun ajattelee mikä pikkuauto on kyseessä) kunhan ei ole ylämäkeä yhtään. :D

Suosittelisin jotain japanilaista. Toki autoja on yksilöitäkin, avon äitilläkin on yli 10v rellu megane, eikä koskaan ollut mitään. Mutta yleisesti japanilaiset on luotettavia ja hyviä.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 31.05.2010 klo 15:14  
+
0

juulia kirjoitti:

Minkähintaista autoa kannattaa lähteä miettimään ensiautoksi, jos sillä ei edes ajata välttämättä päivittäin? Mikä merkki ja malli sekä onko se koneen koko (litrainen) oliis hyvä cityautoksi?
Kuinka pajon vakuutuksissa on eroja, kannattaako niitä kilpailuttaa? Mulla on kaikki muut vakuutukset Tapiolassa, niin eikö keskittäminen aina kannata? Paljonko se autovero vai mikä maksu se on, vuodesssa?


Jos kriteerinä on mahdollisimman halvat kilometrit, suosittelen autoa, joka kuluttaa vähän, huollot ovat kohtuuhintaiset ja vakuutukset halvat (=pieni kone). Ainakin tilastojen mukaan jaappanilaisista löytyy sitä luotettavuutta, pikkuauto Toyota Yaris on vuodesta toiseen siellä tilastojen kärkipäässä. Nämä kylläkin säilyttävät hintansa todella hyvin (mikä näkyy sit vastaavasti myös autoa myydessä), joten on pikkuautoksi kalliihko. Konetta löytyy 1,0-litraisesta alkaen. Tuo 1,0 on varmasti aika nuhapumppu, mutta kaupunkiajeluun varmasti ihan riittävä. Ruosteet kannattaa katsoa huolellisesti (ettei sitä ole pyöränkaarissa, helmoissa jne.). Jos haluaa maantieajomukavuutta, kannattaa katsella isompaa konetta. Itse tietysti parhaiten tiedät kokeilemalla, että minkälainen kone sinulle riittää, joten kannattaa käydä koeajamassa autoa parilla erikokoisella moottorilla.

Vakuutuksia kannattaa ehdottomasti kilpailuttaa. Monilla yhtiöillä on myös avaustarjouksia, esim. kaskoon voi saada 70 prosentin bonukset.

Minulla on Pohjolassa autovakuutus. Olen aina ajoittain tehnyt hintakartoitusta, mutta aina Pohjola on osoittautunut halvimmaksi (tosin täältä myös kotivakuutus, mikä näkyy keskittämisalennuksena). Autoni vakuutukset (liikennevakuutus + kevytkasko) ovat n. 930 euroa vuodessa (BMW 318i). Bonuksia on kaskossa 70%, olikohan liikennevakuutuksessa 25%.

Ihan vain vertailun vuoksi laskin, että vm. 2002 Yarikseen (1,0 litran moottorilla) vastaavat vakuutukset maksaisivat minulle 570 euroa. :nauru: Tää nyt ehkä kertoo jotain sen moottorikoon (ja merkin) vaikutuksesta vakuutuksien hintoihin...

Muistaakseni joskus kilpailutin Tapiolassa vakuutuksia ja pääsivät tismalleen samaan hintaan kuin Pohjolassa, joten ei maksanut vaivaa vaihtaa.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.05.2010 klo 15:27)

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 18:33  
+
0

Tita kirjoitti:

Sinulla oli ilmeisesti nuo muut vakuutukset Tapiolassa?


Joo mulla on 2x koiravakuutus ja kotivakuutus. Tarpeen mukaan voisin myös harkita pankkitilini siirtoa Tapiola pankkiin, sillä mulla ei ole mitää erityistä syytä pitää nykyistä pankkiani.

Touhiz kirjoitti:

Kuinka paljon tulee ajoja? Hintaluokka? Kaupungissa tuollainen 1.4 on ihan riittoisa, mutta jos lähdetään maanteille ajamaan, on tehokkaampi tietenkin aina parempi.

Luulen että ajoja ei tule mahdottomasti, treenimatkat, kauppareissut, kaverien luokse ajot sekä ehkä kerran kolmessa kuussa Jyväkylään ja takaisin. Varmaan jotian 15000 km/vuosi. Porukoilla on tosiaan 5000 euron Fiat Punto 2003 1,2 litran moottorilla (ei VW, muistin väärin) ja se tuntuu kyllä liiaan pienikoneiselta, joten haluaisin jonkun 1,4 litraisen moottorin.
Alustavasti olen ajattellut, ettei auto maksaisi kovinkaan paljoa yli 5000 euroa, mutta se että saako sillä hinnalla sellaista mitä etsin on eri asia. Tällä hetkellä 2 merkkiä mitä olen eniten pohtinut on Toyota Yaris tai VW golf. Mitä luulette että noista saisi maksaa, niin että ajoja olisi alla enintään 100 000 km, kone 1,3-1,4 litrainen hyväkuntoisuus.

Noista teidän selittämiistä erilaisista kaskoista, en kylllä ymmärrä kuin vähän. Täytyy kc:n sijasta lueskella vähän noita vakuutusyhtiöiden sivuja.
//edit nyt on nolllavirheet korjattu
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.06.2010 klo 22:22)

Touhiz

Touhiz
Viestimäärä: 12

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 19:30  
+
0

juulia kirjoitti:


Luulen että ajoja ei tule mahdottomasti, treenimatkat, kauppareissut, kaverien luokse ajot sekä ehkä kerran kolmessa kuussa Jyväkylään ja takaisin. Varmaan jotian 150000 km/vuosi. Porukoilla on tosiaan 5000 euron Fiat Punto 2003 1,2 litran moottorilla (ei VW, muistin väärin) ja se tuntuu kyllä liiaan pienikoneiselta, joten haluaisin jonkun 1,4 litraisen moottorin.
Alustavasti olen ajattellut, ettei auto maksaisi kovinkaan paljoa yli 50000 euroa, mutta se että saako sillä hinnalla sellaista mitä etsin on eri asia. Tällä hetkellä 2 merkkiä mitä olen eniten pohtinut on Toyota Yaris tai VW golf. Mitä luulette että noista saisi maksaa, niin että ajoja olisi alla enintään 100 000 km, kone 1,3-1,4 litrainen hyväkuntoisuus.

Noista teidän selittämiistä erilaisista kaskoista, en kylllä ymmärrä kuin vähän. Täytyy kc:n sijasta lueskella vähän noita vakuutusyhtiöiden sivuja.


Tarkoitatko 15 000km/v vai 150 000km/v? :D Noh, uskoisin, että tuota 15 000km/v.
Noista kahdesta kallistuisin itse Golfiin. Olin joskus aiemmin itsekin katsellut neloskopan Golfia, ja kyselinkin asiasta tietäviltä ko. autosta kommentteja. Ensimmäisenä tärähti se, ettei kannata ostaa tuollaista 1.4. Niissä kuulemma on ollut moitetta, ja kehotettiin ostamaan ennemmin 1.6 moottorilla oleva Golf. Nämäkin tosin ovat yksilöitä.

Nettiautoa pikaisesti katsomalla, aika hyvin näkyy saavan Golfeja tuohon sinun hintaluokkaan sopien. Noissa hinnoissa varmaan on vielä jonkin verran tinkivaraakin, kannattaa katella ja tutustua. Otat jostain molemman merkin edustajat koeajoon, ja katsot kumpaan tykästyt enemmän. :)

Tässä muuten vähän ajettu, suht edullinen ja siisti Golf nettiautosta bongattuna:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3260549

Ja vakuutuksista. Niitähän kannattaa tosiaan aina vertailla/kilpailuttaa. Tapiolasta taitaa löytyä ne halvimmat, mitä olen vertaillut tässä aiemmin. Pohjola taitaa olla kallein?
Nimim. Astoni tässä.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.06.2010 klo 19:31)

sitepi

sitepi
Viestimäärä: 380

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 20:07  
+
0
Taisi tulla Juulialla niin kilometreihin kuin hintaankin yksi ylimääräinen 0.
Tarkoitit varmaan ajokilometrejä noin 15 t km ja hinnaksi 5 t eur (ei 50 t eur).
R.I.P. rakas Tepi ja Piki

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 20:26  
+
0
Juu kyllä 50 000 € saa jo ihan kelpo Golfin! :nauru::wink:

Mulla oli toyota Aygo vm. 2006 hetken käytössä. 1,0 litrasella koneella, no pieni auto kun oli niin ykslitranenkin oli ihan ok, ei siis tehty sillä autolla pitkiä reissuja vaan oli kakkosautona...
Lopulta ison koiran kanssa totesin, ettei sen kokosella autolla tee mitään ja kun isäntä ei halunnut vaihtaa omaansa farmariin niin mun pikku kirppu lähti vaihtoon.:cool:
Ja tästä vaihdosta oon enemmän kun tyytyväinen, sillä se johti mun nykyiseen autoon Nissan Primeraan 1,8, vm. 2001, farkku siis. Hyvin on pelittänyt, mitä nyt pikku juttuja korjailtu(kuluvia osia) mm. jarrut ja jakohihna... yms. normi huoltoon kuuluvia juttuja.
Tuulilasi pitäisi vaihtaa, ei oikein näe jos arska paistaa suoraan kohti...:neutral:

No kunhan meen takas työelämään niin voi olla, että Nismo lähtee vaihtoon... Ja jos isäntä on päättämässä niin kait se toinen Subaru perheeseen sitten tulee(itsellään on sellain 450 heppanen Subaru Impreza, 99). Varmaan se on sitten uudempi Legacy.... mene ja tiedä! :shifty:

Mutta siis toyotoista en ole kuullut mitään ihmeempää moitetta... mitä nyt nämä Priuksen jarru/kaasuongelmat... :nauru: Mutta noin muuten toyotat on suht hyviä ja suht halpoja autoja.
Mä yritin sillon, että ois aygo vaihdettu avensis farkkuun, mutta ei ollut sopivaa silloin tarjolla ja isäntä työkseen korjaillut(mm.) Nissaneita ja muisteli, ettei noissa "vanhemmissa" Primeroissa olisi ollut kauheesti vikoja... uudemmissa sitten kylläkin ja siksipä ei varmaan mun ehdotus uudemmasta Primerasta seuraavaksi autoksi mene läpi...:suru::peukku:

(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.06.2010 klo 20:26)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 22:00)