Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 11:05

Autoista

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 21

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 21:29  
+
0

juulia kirjoitti:

Tällä hetkellä 2 merkkiä mitä olen eniten pohtinut on Toyota Yaris tai VW golf. Mitä luulette että noista saisi maksaa, niin että ajoja olisi alla enintään 100 000 km, kone 1,3-1,4 litrainen hyväkuntoisuus.


Jos kriteerinä on paras luotettavuus, osta Yaris. Jos kriteerinä on se, että auto on ehkä himpun "automaisempi" ajella ja laadukkaamman tuntuinen, osta Golf. Golf ei ole tiilastojen valossa yhtä luotettava, mutta ei onneksi sieltä luotettavuustilastojen toisesta ääripäästäkään. Kumpikin on hyvä vaihtoehto, mutta tosiaan kaksi eri kokoluokan autoa. Meillä on ollut kolmisen kappaletta neloskoppaisia Golfeja perheessä. 1,4 litran kone (75 hv) on varsinainen nuhis, koska auto painaa melkoisesti. Itsekin suosittelisin Golfissa vähintään sitä 1,6 litran konetta (100 hv).

2 ensimmäistä Golfiamme olivat suht viattomia, viimeinen varsinainen pommi (söi mm. uudesta asti öljyä litran tuhannella kilometrillä, mikä oli volkkarin huollon mukaan ihan normaalia :roll: (Toyotan huollossa tuskin olisivat olleet samaa mieltä)). Ja kaikki näistä siis ostettu uutena. Myös ystäväni Golf oli varsinainen vikapesäke. Hän risti sen lopulta "klonkswageniksi". Mutta käytetyn auton ostaminen on aina riskipeliä - se on hyvä pitää mielessä. Voi saada hyvän yksilön tai voi saada täyden pommin.

Yarikset pitävät hyvin hintansa, joten ainakaan nettiauton mukaan et saa 1,3 litraista Yarista reilulla viidellä tonnilla ja noilla kilometreillä. Tampereelta löytyi kuitenkin tällainen:
http://www.nettiauto.com/toyota/yaris/3097832
Tässä on ensimmäinen kilometri- ja moottorikriteereihin osuva auto, joka sijaitsee pääkaupunkiseudulla (pyynti 6900 euroa):
http://www.nettiauto.com/toyota/yaris/3259987

Neloskorinen Golf (1998-2003) mahtuu suhteellisen niukasti sekin noihin kriteereihin. Itsekin olisin linkittänyt tuon Touhizin linkittämän Golfin. Aika vähän ajettu, suht edullinen yksilö.

Jos kuitenkin haluat pitää kriteerit "ajettu alle 100tkm" ja moottori vähintään 1,3-1,4 suosittelisin nostamaan budjettia n. 7000 euroon. Tällöin olisi jo hiukan valinnanvaraakin, koska tuolla n. 5000 eurolla ei välttämättä löydy hyviä yksilöitä (sillä on yleensä syynsä, että miksi joku auto on poikkeuksellisen halpa). Tai sitten kannattaa joustaa kilometreissä. Se on se ja sama, että onko joku Golf ajettu 100 tkm vai 130 tkm.

/edit: Jos toisi jotain muitakin vaihtoehtoja esille, joita voit pohdiskella (linkitän jonkun myynti-ilmoituksen malliksi):
Nissan Micra - etuna japanilainen luotettavuus ja Toyotaa halvempi hinta, Yaris-kokoluokkaa:
http://www.nettiauto.com/nissan/micra/3244843
Olen koeajanut tuota 1,2 litran koneella ja minusta se on ihan hyvä konevaihtoehto tuohon autoon. Liikkuu ihan mukavasti perusajoon - pieni auto kun on.
Honda Civic - luotettava japanilainen, saman kokoluokan auto kuin Golf:
http://www.nettiauto.com/honda/civic/3269681
Nissan Almera - taas yksi Golf-kokoluokan auto. Luotettava malli tämäkin, tosin ei mikään Toyota.
http://www.nettiauto.com/nissan/almera/3169774
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu tiistaina, 01.06.2010 klo 21:55)

Susku_

Susku_
Viestimäärä: 138

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 01.06.2010 klo 22:22  
+
0
Appiukon vaimolla on Nissan Micra. On ollut käsitykseni mukaan useampi kappale eikä kuulemma vaihtaisi muuhun. Mies ajoi appiukon vaimon uutta Micraa ja totesi, ettei ole mikään huonontuntuinen peli kyseisenlaiseksi pikkuautoksi.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 11:29  
+
0
Kysymys auton lasien tummennuksesta.

Nyt kun tuo auto vaihtui, kiinnostaisi/pitäisi tuosta uudesta tummentaa takaikkunat.
Mitä noin maksaa teetettynä? Farkku kontinlasit + ehkä myös takaovien lasit.
Mikä tummuusaste?

Pystyy myös ilmeisesti laittaa kalvot itse, onko minkälainen homma?
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 11:46  
+
0
^Muistaakseni hintaluokka on siinä muutaman satasen paikkeilla, jos tummennukset teetättää laatukalvoista ammattimiehellä. Puhutaan varmaan hintaluokasta 200-400 euroa, riippuen siitä kuinka monta ikkunaa tummentaa ja mitä kalvoa käytetään.

Suosittelen teetättämään työn ammattilaisella - kotitummennukset tuppaa kyllä huomaamaan aika helposti jo työn laadun perusteella. Plus helposti tulee ostettua huonoa kalvoa, joka sitten irtoilee ja kupruilee.

Oman autoni laseja ei ole tummennettu, mutta meillä on ollut taloudessa pari autoa, joissa on ollut tummennetut takalasit. Yhdessä oli täystummat (eli takaikkunoista ei nähnyt sisälle) ja tämä oli minun mielestäni vähän liikaa, koska se vaikutti jo peruutusnäkyvyyteen himpun verran. Itse tykkään lievemmistä tummennusasteista enemmän, mitkä minusta myös näyttävät paremmilta. Mutta tämä on pitkälti makuasia.

Isännän auto on esimerkki lievemmästä takalasien tummennuksesta. Tuo on minusta ihan toimiva tummennusaste: lieventää vähän sisänäkyvyyttä, mutta ei haittaa auton peruuttamista toisin kuin ne täysmustat. Mutta tosiaan makuasia, ajeleehan moni niillä täysmustillakin ihan tyytyväisesti. :nauru:
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.06.2010 klo 11:51)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 11:57  
+
0
^Mikä tummennusaste tuossa kuvassasi on? 60%? Mulla ei näistä ole tarkempaa käsitystä :) Mutta tuo on jo mun silmään hyvännäköinen tummennus, ei juurikaan liian musta.

Itselläni oli edellisessä autossa pläkkimustat kontin sivulasit, aikaisemman omistajan ilmeisesti itse laittamat (muutamia ryppyjä ja ilmakuplia oli, mutta ne eivät minua haitanneet). Myös takaovissa oli sysimustaa kalvoa, jonka poistin juuri näkyvyyttä häiritsemästä. Kontin luukun lasissa ei taas ollut mitään. Nyt kuitenkin haluaisin myös kontinlasin jonkinasteisesti tummentaa. Ainakin mielikuva on siitä että edes hieman auttaa aurinkoa vastaan (?).

Onko kokemusta näistä "hopean" värisistä peilaavista tummennuksista?
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.06.2010 klo 12:11)

Diltsi

Diltsi
Viestimäärä: 465

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 02.06.2010 klo 15:37  
+
0
Liikkeessä asennettuna 240e ( 5v takuu ), tummin mitä on.Ei haittaa ajossa millään lailla.


Tiiina

Tiiina
Viestimäärä: 98

VS: AUTOISTA - Torstaina, 03.06.2010 klo 10:51  
+
0
Tämä löysi toissailtana sukulaismiehen avustuksella uuden auton! :) Audi(t) seisoo telakalla kaikkine vikoineen, jos eteeni sattuvat niin tapaavat herra sytkärin.
Uusi auto on kaksilitrainen farkku vectra vm98. Ite en ehkä olisi opelia juuri katsellut, mutta on tuo vaan upea! Ilmastoitu, koiraosastolla tummennukset, siisti, ehjä,... Mii is inlööv. Ihana auto!
Marly '01 & Pasi '10, in memoriam Leo ♥

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: AUTOISTA - Torstaina, 03.06.2010 klo 11:19  
+
0

Suzuna kirjoitti:

^Mikä tummennusaste tuossa kuvassasi on? 60%? Mulla ei näistä ole tarkempaa käsitystä :) Mutta tuo on jo mun silmään hyvännäköinen tummennus, ei juurikaan liian musta.


On se himpun tummempi kuin 60% (jo pelkkien sävylasien valonläpäisyprosentti on luokkaa 70-75% ja sävylasithan tuossa on). Olisikohan tuo aste joku 35-40% valonläpäisy. Ihan tarkoista lukemista ei ole tietoa, koska edellinen omistaja on teetättänyt nuo tummennukset. 20% valonläpäisy näyttää jo aika tummalta ja 5% kalvot jätesäkiltä. :kieli:

/muoks: Onnea oleolle uudesta kulkineesta! :)
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu torstaina, 03.06.2010 klo 11:36)

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 11:18  
+
0
Auto hakusessa täälläkin... Vältämättä en tähän vaiheeseen olisi vielä halunnut ko. hankintaa tehdä, mutta tuli ns. pakkorako eteen, eikä oikein ole muuta mahdollisuutta.

Hakusessa on farmari, tod. näk. japanilainen. Ilmastointi ja pieni kulutus ovat kovasti suosiossa. Tarkoittaen siis, ettei auto voi mikään kovin vanha olla... Voisiko esim. -99 -> löytyä jo sopivia? Millaiset kilometrit olisi ok hankinnassa? (tai varmaan pätee sama kuin pikkuauton hankinnassa, niistähän olikin jo puhe... Vaikea vaan sellaista farkkua löytää kohtuuhintaan, jolla olisi alle 100 000 ajettu)

Kamalan vaikea tehdä hankintaa, kun ei ymmärrä autoista pätkän vertaa, saati sitten osaisi edes hahmottaa, mitä itse kaipaa... Opiskelijabudjetilla mennään toistaiseksi, joten hinnan pitäisi kuitenkin olla suht edullinen (tai no, mikä nyt kenellekin on edullinen, jos alle 5000€ olisi, olisin tositositosi tyytyväinen - vaan taitaa olla ihan haaveilua). Nettiautoa vähän katselin sillä silmällä, mutta kun ei vain aukea ne jutut, ei...
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 01.08.2010 klo 12:35)

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 13:50  
+
0
Me on mietitty ton Golf Variantin vaihtamista Volvo V70:een, kun siinä olis huomattavasti paremmat takatilat. Tulevaisuudessa, kun autoon pitäis mahtua kaksi aikuista, lapsi vaunuinen j istuimineen, kaksi koiraa ja tavarat. Golfin tilat tulee vastaan meillä jo nykyään jos lähdetään koko porukalla reissuun.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 15:26  
+
0

Angat kirjoitti:


Hakusessa on farmari, tod. näk. japanilainen. Ilmastointi ja pieni kulutus ovat kovasti suosiossa. Tarkoittaen siis, ettei auto voi mikään kovin vanha olla... Voisiko esim. -99 -> löytyä jo sopivia? Millaiset kilometrit olisi ok hankinnassa? (tai varmaan pätee sama kuin pikkuauton hankinnassa, niistähän olikin jo puhe... Vaikea vaan sellaista farkkua löytää kohtuuhintaan, jolla olisi alle 100 000 ajettu)

Kamalan vaikea tehdä hankintaa, kun ei ymmärrä autoista pätkän vertaa, saati sitten osaisi edes hahmottaa, mitä itse kaipaa... Opiskelijabudjetilla mennään toistaiseksi, joten hinnan pitäisi kuitenkin olla suht edullinen (tai no, mikä nyt kenellekin on edullinen, jos alle 5000€ olisi, olisin tositositosi tyytyväinen - vaan taitaa olla ihan haaveilua). Nettiautoa vähän katselin sillä silmällä, mutta kun ei vain aukea ne jutut, ei...



Käytännössä kriteerit luotettavuus (oletin kriteeriksii, kun japanilaista harkitset) & alhaiset kilometrit & halpa hinta eivät kulje käsi kädessä. Luotettavina pidetyt automerkit, kuten esim. Toyota, säilyttävät arvonsa todella hyvin. Jos haluat farkun, pitää katsoa pikkuautoja isompia kokoluokkia, mikä myös näkyy hinnassa. Käytännössä noita kriteereitä (luotettava, alle 100tkm ajettu, vähintään -99) ei saa mahdutettua samaan autoon. Ilmastointi voi olla sellainen, mistä joutuu luopumaan, koska myös se näkyy auton hinnassa. Voin kuitenkin heittää muutaman vaihtoehdon.

Laitan esimerkiksi jonkun nettiauton ilmoituksen, että saat vähän kuvaa, että minkälaista autoa tarkoitan.

Ns. "pyöreälamppu" Toyota Corolla (meikäläisen makuun yksi rumimmista autoista, mitä löytyy :nauru:):
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/3279064
Corollassa plussana on luotettavuus, miinuksena hyvä hinnan säilyminen. Jos Corollaa harkitsee, kilometrikriteeriä pitää nostaa reippaasti. Hyvin huolletun, ruosteettoman Corollan uskaltaa kuitenkin ostaa reilusti yli 100tkm ajettuna. Ongelmana näissä on ruoste, joka kannattaa katsoa äärimmäisen huolellisesti läpi (erityisesti pyöräkaaret, helmat, pohja).

VW Golf IV farkku:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3398687
Golfissa sama juttu kuin Corollassa, eli joko budjettia tai kilometrikriteereitä pitää höllentää. Perusluotettava automalli, joka ei ole niin innokas ruostumaan kuin Corolla, mutta ei myös tilastojen mukaan yhtä luotettava.

Skoda Fabia farkku:
http://www.nettiauto.com/skoda/fabia/3294430
Perusluotettava pikkufarkku. On saman konsernin tuotoksia kuin Golf, mutta ikään kuin konsernin "halpismalli", mikä myös näkyy hinnassa. Ei kuitenkaan lainkaan huono auto ja tässä päästään lähimmäksi kriteereitäsi.

Ford Focus farkku:
http://www.nettiauto.com/ford/focus/3242628
Nämä ovat halpoja, ja syystä. Focus ei ole sieltä luotettavimmasta päästä ja näissä on ollut pahoja ruosteongelmia. Jos on valmis ottamaan pienen riskin, ihan ok vaihtoehto kumminkin hintansa puolesta. Hyvänä puolena näissä on laaja tarjonta, koska malli on ollut suosittu. Focuksen ruosteongelmat liittyvät erityisesti ovien liimasaumoihin (ovien sisäpuolen reunat), jotka kannattaa käydä huolellisesti läpi.

Tässäpä näitä. Kuten näet, autoilla on joko ajettu reilusti yli 100tkm tai sitten ne ovat ei-niin-hyvin arvonsa pitävää mallia (=Focus). Em. Corollan, Golfin tai Skodan uskaltaa hyvin ostaa hiukan enemmän ajettunakin. Focuksen suhteen kannattaa mennä niin alhaisilla kilometreillä kuin mahdollista, tosin ei sieltäkään taida sitä alle 100tkm ajettua löytyä. Budjettia nostamalla saadaan kilometrejä alas.

Japanilaisuudesta voit joutua tinkimään ja kannattaakin tinkiä. Japanilaisista automerkeistä löytyy huonohkosti farkkuja tuossa hintaluokassa. Oikeastaan mieleeni tuli vain tuo Corolla ja Mitsubishi Lancer. Lancer on niin harvinainen malli, että yhtään sopivaa farkkua ei ollut myynnissä, mutta hyvä vaihtoehto, jos sellainen sattuu jostain löytymään.

Yleisesti autoa ostaessa kannattaa tutkia huoltohistoria hyvin läpi. Suosittelen ehdottomasti ostamaan auton, joka on huollettu säännöllisesti. Ruosteet kannattaa tutkia hyvin läpi mallista riippumatta, koska ruoste on yksi ikävimmistä asioista, joita voi omasta autostaan löytää. Perinteisiä ruostepaikkoja ovat helmat ja pyöräkaaret, sekä ovien ja luukkujen liimasaumat (=ne sisäpuolen taitokset). Muutama kiveniskemä ei haittaa mitään, mutta minusta sellaista autoa ei kannata ostaa, jossa on jo selvää ruostetta. Ruoste ei välttämättä näy silmään, vaan kannattaa etsiä sormella kohoumia maalipinnasta. Ensimmäistä vastaantulevaa autoa ei kannata ostaa vaan kannattaa käydä koeajamassa muutama saman mallin edustaja, että saa tuntumaa siitä, miltä auton pitäisi tuntua. Kannattaa myös tinkiä - tinkiminen kuuluu autokauppaan ja lähes jokaisen auton hinnassa on "ilmaa".

Toivottavasti sait tästä jotain apua! :)
kääpin uros -09
shelam uros -16

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 01.08.2010 klo 15:45  
+
0
sliippi: Niinhän se on, ettei noilla kriteereillä kovin herkästi autoa löydy. Mutta ainahan sitä voi toivoa :enkeli:

Mutta tosissaan, varmasti noita ominaisuuksia täytyy karsia tai hintahaarukkaa nostaa. Tuolla nettiautossa jo vähän surffailinkin, mutta nuo antamasi vinkit olivat uutta tietoa, tuhannesti kiitoksia niistä! Jotain tuollaista ns. sisäpiirin tietoa eri malleista ja merkeistä kaipasinkin. Varsinkin tuo Skodan laadukkuus oli uusi juttu, ja todella hyvä tietää!

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: AUTOISTA - Maanantaina, 02.08.2010 klo 10:12  
+
0
^Juu, kyllä nykyään Skodan uskaltaa ostaa ihan siinä missä Volkkarinkin, saman konsernin edustajina kun ovat hyvin pitkälti samaa tavaraakin, vain hiukan eri tavalla profiloitunut merkki. Esim. tuo linkittämäni Fabia perustuu pitkälti samaan tekniikkaan kuin VW Polo IV (eli vm. 2001-2009), mutta siltikin ko. volkkarista saa maksaa enemmän.

Käytetyn auton kaupassa muuten harvemmin tulee sellaisia autoja vastaan, jotka ovat sekä hyviä että halpoja. Joten, jos joku yksilö vaikuttaa poikkeuksellisen hyvältä muihin vastaaviin (esim. tosi halpa, vaikka kilometrit on tosi alhaiset), se harvemmin sitä oikeasti on. Autokaupoilla kun valitettavasti k*setus on enemmän sääntö kuin poikkeus.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu maanantaina, 02.08.2010 klo 10:13)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 03.08.2010 klo 17:35  
+
0
Hihii miten mua alko naurattamaan kun selasin tätä ketjua :hymy: Syy on se, että mä selaan täällä ihan tosissani nettiautosta 90 -luvun alkupuolen Volvo 940:siä sekä C -sarjan mersuja. Mahdollisimman halvalla auto joka on helppo korjata itse (tai no en minä itse mutta mies) ja on varma. Ja hyvä. Ja kestää. Ulkomuoto ei ehkä oo se komein, mutta pääseepä eteenpäin. Ainoat autot mitkä mulle oikeastaan kelpaa on volvo, mersu ja ehkä säkällä joku volkkari. Eikä noistakaan tietenkään kaikki mallit.

Niin, etsin siis autoa jonka arvo kestää vuodesta toiseen eikä tipu niin hirveästi jolloin myydessä ei tuu paljon takkiin tai pienellä laitolla saa jopa voittoa. Mä en voisi koskaan kuvitellakaan ostavani autoa uutena liikkeestä koska hirvittäis se hinnan lasku mikä tapahtuu jo siinä vaiheessa kun sen ajaa liikkeestä ulos. Vaikka voittaisin lotossa niin etsisin silti jonkun uudehkon, käytetyn auton.

Ja kyllä, vakuutukset kannattaa kilpailuttaa! Mä maksoin ihan tyytyväisenä Pohjolaan 400e vuodessa pelkkää liikennevakuutusta ja kun sitten heräsin karsimaan kulujani niin Ifistä sain liikennevakuutuksen reilulla satasella. Mulla on siis Opel Corsa -97 1.2l. Jee mikä kulkupeli :nauru: Mutta on toiminu tän seitsemän vuotta mitä on mulla ollu. Mitä nyt on kylki sisällä kun ajoin paaluun ja semmosta pientä (taputtelin sitä lommoa hellästi sisäpuolelta ulospäin lekalla, kaunis on!), mutta hajonnu siitä on tähän mennessä tasan starttimoottori ja sen korjaus makso satasen. Nyttemmin alkaa oleen ruostetta ja sellasta "pientä" kun mä en oo oikein jaksanu huoltaa sitä :nolo: Arvo tällä hetkellä autolla ehkä 500e ja makso kuitenki sen reilun 4000 silloin ostettaessa. Toinen auto meillä tällä hetkellä Nissan Pickup vuodelta 80 jotain ja sillä kuitenki myyntiarvoa on siinä kolmen-neljän tonnin paikkeilla. Että kannattaahan sitä miettiä ihan tulevaisuuttakin ajatellen että mitä kannattaa ostaa noin arvon kannalta. Sitäkin kannattaa kattoa, että onhan auto suomen kilvissä, koska noista tuontiautoista ei voi oikeasti tietää mitä niillä on ajettu.

Että meillä ajellaan ihan louskuilla kun sille rahalle on muutakin käyttöä kuin pelkät peltilehmät :nauru:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 03.08.2010 klo 17:40  
+
0
Pääsee itku tuon kopperon kanssa! :suru: Mistä mä revin tohon uuden pakoputken ja sille asentajan?
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

keparti

keparti
Viestimäärä: 127

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 03.08.2010 klo 18:13  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Pääsee itku tuon kopperon kanssa! :suru: Mistä mä revin tohon uuden pakoputken ja sille asentajan?


Kannattaa katella noita pakoputkien hintoja varaosaliikkeistä (ja mitä kaikkea siihen pakoputkistoon tarttee uusia). Me katteltiin joskus mun entiseen autoon pakoputken takapönttöä Motonetistä, ja Kärkkäisen yhteydessä olevasta autotarvikeliikkeestä. Toisessa näitä oli suoraan hyllyssä, joten saatiin sieltä matkaan. Ukko itse asensi, kun on noitten autojen kanssa puuhaillut. Korjaamollahan olisi maksanut aika reippaasti tuo pelkän takapöntön laitto.. Ei sulla ole yhtään autojen rukkausta taitavaa kaveria?
Belltown French Mission "Late" s. 22.7.2010
Grande Gremin's Hippopotamus "Hemppa" s.27.4.2016
Nevskiy Legion Viking "Myrsky" 20.7.2001-25.9.2009 <3
Sagramour Silver Star "Santtu" 20.10.2006-28.6.2016 <3

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 07:00  
+
0
Mun Nissani lähti kun lähtikin vaihtoon ja nyt alla Subaru forester, vm. 00. 2,0 litranen turbolla varustettu. Mukavastihan sillä pääsee ja on tietysti vielä neliveto, että talvea sitten odotellessa.:wink:

Ja niin kun tuolla aiemmin sanoin, niin se Subaru nro. kaksi perheeseen tuli... mieshän tietysti valitsi ja bongasi harvinaisemman turbo foresterin nettiautosta ja siitä se sitten lähti... Mulle on nyt oikeastaan aika sama mikä merkki yms. kunhan on farmarimallinen. Vaikka kyllä mä tykkään tosta Foresterista enempi kun Nismosta...:nolo: On se vaan vähän äkäsempi menijä toi Fore. :peukku:

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 09:24  
+
0

neruda kirjoitti:

Että kannattaahan sitä miettiä ihan tulevaisuuttakin ajatellen että mitä kannattaa ostaa noin arvon kannalta. Sitäkin kannattaa kattoa, että onhan auto suomen kilvissä, koska noista tuontiautoista ei voi oikeasti tietää mitä niillä on ajettu.



Joo eipäs noista mistään autoista nykyisin voi mittarin mukaan todellisia kilometrejä tietää, ellei täydellistä huoltokirjaa ole, ja jos on niin ei välttämättä sittenkään. (Mies ollut joskus nuoruusvuosinaan autokaupassa töissä ja siellä kuulemma huoletta tehtiin huoltokirjat autoihin jos niitä ei ollut :eek:) Sen mittarilukeman kun pystyy ohjelmoimaan kaapelilla ja koodausohjelmalla, mitkä ovat netistä ihan kenen tahansa saatavissa parilla kympillä. Joten käytännössä ainoa mistä auton todellisia kilometrejä voi nähdä on joko auton valomuisti ja sitten ihan yleinen kunto. Todella kummaa kun 120tkm ajetussa autossa on ratti ja kuskin penkki kuluneita ja taas 330tkm ajetussa autossa täysin ehjät ja priimakuntoiset edelleen :roll: Näin se vain valitettavasti menee ja suomalainen ostaa koska mittari näyttää "vähää".

Mutta tuosta arvon säilyttämisestä myös, tässä kun itse vaihdoin uudempaan tovi sitten huvitti kyllä kun vanhasta -88 bemarista sai tuplasti enemmän rahaa myydessä kun mitä -01 citikka (kaikilla mahdollisilla mausteilla) maksoi :nauru: ja citikka on alle 200tkm ajettu täydellisellä huoltokirjalla ja bmw oli 335 ajettu. Ja kas kummaa tämän uuden kanssa on jo vaikka mitä sähkövikaa ollut kun taas tuon vanhan kanssa ei ollut mitään. No jos tämä nyt hetken eteenpäin kulkisi..
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.08.2010 klo 09:25)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 09:43  
+
0
^Onpa todella törkeää että liikkeissä tehdään moista. Kuskin penkkiä tulee katottua kyllä että missä kunnossa on, ja samaten vaihdekepin sitä suojusosaa, mutta nekin voi verhoilla halvalla uusiksi tai vaihtaa koko penkin. Eipä sitä kai voi koskaan tietää mitä ostaa. Jokaisella ihmisellä pitäis olla joku joka tietää autoista paljon ja voi kertoa kannattaako niitä edes harkita ostavansa vai ei. Epäilisin kuitenkin että tuo mittarin peukaloiminen ei oo niin kamalan yleistä, mutta eihän sitäkään voi koskaan tietää.

Muoks. Jaa niin, tuli mieleen tosta mittarilukemasta, että kyllähän se katotaan katsastuksessa. Ja seuraavan kerran kun vie leimalle ja lukema ei täsmääkään, niin kyllähän sen sitten siinä tietää että sitä on peukaloitu. Vai. Näin mä ajattelisin :hymy: Ja sen jälkeen ottaisin myyjään yhteyttä ja se sais ostaa autonsa takaisin tai tekisin rikosilmoituksen tai syöttäisin sen auton sille kilon paloina.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011
(Viestiä on muokattu torstaina, 05.08.2010 klo 22:51)

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 04.08.2010 klo 23:18  
+
0
Täällä päivitettiin tänään auto vähän uudempaan. Vaihdossa meni vuoden 1996 Volkswagen Polo, minun ensiautoni ja tilalle tuli vuoden 2001 Nissan Primera farmari. Nyt on koiruudellekin enempi tilaa ja aijai, saatiin ilmastoitu auto.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 14:00)