Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 11:05

Autoista

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 21

Bonehead

Bonehead
Viestimäärä: 23

VS: AUTOISTA - Perjantaina, 17.09.2010 klo 10:28  
+
0
Joo joo, oon vähän pihal näist vakuutuksista ja bonuksista. Auton korjaamisesta ymmärrän enemmän :nauru:

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: AUTOISTA - Sunnuntaina, 19.09.2010 klo 09:04  
+
0
Wanhoihin autoihin ma en myös ainakaan ota muuta kuin liikennewakuutuksen. Ostettiin mulle kayttoon hetki sitten -98 farkun 2200 eurolla. Maksoin ihan kateisella, ostettu nettiauton kautta. Wakuutus on jotain 300e luokkaa/ wuosi, kaytossa miehen 70% ponus, mulla toiseen autoon 55% ponus. Auto kuluttaa n. 7l/ 100km. Ei edullisimmasta paasta, mutta ihan siedettawa. Huollot (öljynwaihdot sun muut semmoset) tekee mies niin paasee halwalla, ja semmoset isommat jos niita tulee teetan korjaamossa jossa on tuttu jolloin saa hywan alennuksen. Ajoneuwoweron suuruutta en muista, mutta kai se siella 100-200eurossa liikkuu wuositasolla.

Jaa niin, kylla mun poonukset siis on siirretty miehelle. Siihen tarwi wain semmosen suostumislomakkeen. Mun nimissa ei oo yhtakaan autoa talla hetkella, mutta tottakai haluttiin mun edut kayttoon, ja se onnistui ihan wain tuolla lomakkeella, joku sita tuolla aiemmin mainitsi. Sita sitten en tieda woiko toisen ihmisen ponuksia siirtaa mikali ihminen ei ole awo/awiopuoliso tai asu samassa osoitteessa :eitietoo:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 09:51  
+
0
^

Ajoneuwoweron

:nauru: ei vitsi miltä tuo sana näyttää tuollai kirjotettuna, mulla meni hetki ku tankkasin noita kirjaimia!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 21:14  
+
0
Mulla on auton etsintä kovassa käynnissä. Tänään soittelin yhdestä potentiaalisesta yksilöstä, mutta siinä ei ollut ilmastointia :neutral: Täytyy jatkaa etsimistä ja odottaa että sopiva kaara osuu kohdalle, en vaan jaksaisi odottaa!

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 21:17  
+
0
^jep! yhden ei-ilmastoidun rotiskon jälkeen päätin, että jos joskus mulle auto tulee, sen tulee olla a)ilmastoitu, b) uudempi malli ja c) ois plussa jos ois automaattivaihteisto.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 21:27  
+
0
^Ilmastointi on ihan ehdoton :kumarrus:

Onneksi asun vielä kotona niin saan kaasutella äitin ja isin autoilla. Föräldrarna betalar!:lallati:Eniten ajan äidin -99 2.5l V6 Ford Mondeolla, joka on oikein kiva auto kaikilla herkuilla (lämpiävät tuulilasit, vakkari, automaatti, gt-penkki). Välillä pääsen myös isin -06 3.2l V6 neliveto-Passatin rattiin. Kuten sliippi sanoi noista bemareista, niin itsekin tykkään kunnon ajotuntumasta ja nää molemmat kyllä sen täyttää erinomaisesti. Hieman ihmetytti kun vajaa kuukausi sitten huristelin isovanhempien pikku-Skodalla jonnekin, oli meinaan hieman erilaista kuin mihin olin tottunut. Samaa konserniahan sekin on kun VW, mutta silti...:ylpea:
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua
(Viestiä on muokattu tiistaina, 21.09.2010 klo 21:28)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 21:28  
+
0
MissFields, niinpä. Ja etenkin kun tossa mallissa jota katselen, saa ilmastoidun lisäämällä hintaan muutaman satasen.

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 21:29  
+
0
Ei tarvii ilmastointia, jos on avoauto. :nauru:

Mut kyllä, jos joskus vaihdan autoa, niin pitää olla ilmastoitu. Tai avoauto (niin kuin nyt).
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 21:32  
+
0
^ Se onkin kätevä esim. sateella :nauru:

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 21:32  
+
0
Mulla aina kulkee kylmänväreet pitkin selkää kun näen avoautoja talvella (kuomut päällä mut kuitenkin)...:nauru:
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 21:41  
+
0
^^ Toki! ;) Mut sateella ei tarvi kyllä ilmastointiakaan. Ainakaan mä en ole kaivannut.

^ Avoautossa on talvella ihan lämmin, kun pistää lämmitystä vaan päälle! Nimim. viime talven avoautolla (katto päällä sentäs) ajellut. Kerran vaan jääty ovet lukkoon, ja jouduin menemään takaluukusta sisään, koska se ei ollut (onneksi!) lukossa :D
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 21:44  
+
0
^ Aii, kyllä meillä ilmastointi oli päällä viime kesän reissuilla sateellakin, ei hirveesti laskenut se lämpötila noilla helteillä :D Ja sit jos on itse/koirat on herkkiä vedolle, ei pysty sitä ilmavirtaa säätelee ihan niinku nappia painamalla ;D

Mutta siis joo, varmasti toimii avoautokin tuossa asiassa, mut mulle tuskin sopisi :hymy:

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 22:05  
+
0
Mä tykkään hirmuisesti, ja vielä parempi, kun koirakin oppi kesän aikana olemaan työntämättä päätään "yli laidan", niin saattoi ajalle ilman kattoa koira kyydissä 8)

Mut en edelleenkään kiellä sitä, etteikö ilmastointi olis kätevä. :D
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 22:29  
+
0
^ Tai sit sellainen avoauto jossa on ilmastointi. Kesät voisi huristella katto auki ja tarpeen vaatiessa olisi se ilmastointikin käytettävissä :D

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: AUTOISTA - Tiistaina, 21.09.2010 klo 22:53  
+
0
Meillä on ilmastointi aina päällä, oli kesä tai talvi. Heti huomaa jos sen sammuttaa; tulee ilma tunkkasen tuntuseks. Varmaan niin tottunu ilmastoinnin raikkauteen nii tää on varmaan vaan mun korvien välissä. :roll:

Bonehead

Bonehead
Viestimäärä: 23

VS: AUTOISTA - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 09:50  
+
0
Totta tosi ettei ilmastointeja tartte jos on avoauto tai kaksikin! Avokki ei haluu ilmastoitua autoa koska se vie tehoja... :roll:

harmi ettei avoja oo farmarimallia! En hirveesti tykkää kuljettaa koiraa turpavöissä..se nimittäis saa itsensä solmuun sinne takapenkille sadasosasekunnissa... :ttou:

PygmiPiru

PygmiPiru
Viestimäärä: 39

VS: AUTOISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 04:00  
+
0
Kyl se ilmastointi on kiva avoautossakin. Mä en enää ota yhtään autoa ilman ilmoa. Ja se, että ilmo vie tehoja... Ei haittaa, jos tehoja on tarpeeks. :nauru: Painavahan se ilmastointilaite tilpehööreineen on, mutta on se vaan kiva olemassa. Puhtaasti rata-/suora-ajoon tarkoitetussa autossa semmosella ei toki mitään tee, eikä saakaan olla, koska radalle ei saa valua kondensiovettä, mutta katuauto on eri juttu.
Elämää vilkastuttaa kiinanharjakoira Nuutti :)

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: AUTOISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 12:12  
+
0
Mulle tuli nyt ekaks autoks Toyota Corolla -05 automaatti farkku :cool:
Mä en ite autoista mitään ymmärrä mutta veli oli mukana ku autoo mentii kattoo ja se noista tietäää vaikka mitä joten eiköhän toi ihan hyvä eka auto oo. Viel vaa pitäis tummennuttaa takaikkunat.
Kuhan nyt se kortti tulis nii pääsis ajelee... Nyt äiti on kuskannu mua mun menot tolla joten ois ihan kiva päästä jo ite ajelee.:nauru:
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10
(Viestiä on muokattu torstaina, 30.09.2010 klo 12:15)

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: AUTOISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 13:11  
+
0
^Nollavitonen rolla on oikein hyvä valinta ekaksi autoksi: luotettava, edullinen kustannuksiltaan ja pitää arvonsa hyvin. :)
kääpin uros -09
shelam uros -16

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AUTOISTA - Torstaina, 30.09.2010 klo 14:17  
+
0
Noista avoautoista vielä kun jäin ihan pohdiskelemaan. En jotenkin näe mahdollisena itselleni sellaista. Pitäis olla farkku jotta koirat mahtuu ja sit entäs jos itse tai koirat on herkkiä vedolle? Jotenkin hurjalta tuntuisi losotella motaria katto auki koirat kyydissä :eek:
Ilmastointia pystyy kuitenkin säätämään, ulkona vallitsevaa säätilaa ja ilmavirtauksia ei.. Ja jos joku edellä ajava heittää jotain kamaa omasta autostaan, hui.

Onko teillä avoautoihmisillä siis miten nuo koirien kuskaamiset hoidettu?

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 21
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28182
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 18:00)