Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 21:42

Ekotekoja

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

henh

henh
Viestimäärä: 1158

EKOTEKOJA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 21:42  
+
0
Onkos täällä muita ekohenkisiä ihmisiä. Mikä on sinun ekotekosi? :)

Itse olen tällainen vastaherännyt ekoiluun. Tai kiinnostaisi enemmänkin ostella luonnonmukaisia tuotteita ja näin, muttakun ne tuppaavat olemaan melko kalliita. Kierrättänyt olen aina ja yritän välttää turhia valoja ja valmiustiloja sun muita perusjuttuja.

Viimeisin tuttavuus on kuukuppi, joka onkin osoittautunut varsin käteväksi. Maksaa itsensä kyllä moninkertaisesti takaisinkin kun ei tarvitse enää kaupasta siteitä ja tampooneja ostella. Alkuhankaluuksien jälkeen on myös erittäin helppo ja vaivaton käyttää.

Lisäksi kävin Jyväskylässä ekokampaamossa ja seuraavaksi aionkin tutustua luonnonkosmetiikkaan. Kampaamoreissun innottamana käväisinkin Ekolossa, josta jo tarttui mukaan shampoopala ja pussi vihreää teetä. Jännä tuo shampoopala kyllä, ei uskoisi että se toimii, mutta niin se vaan pesi hiukset puhtaaksi. Shampoopalassakin varoitellaan alkuun hiusten tahmaisuudesta, mutta omissa hiuksissa ei tuo tahmaisuus mielestäni ole häiritsevää. Ja tuntuu että nopeasti rasvoittuvat hiukseni pysyvät ehkä hiukan pitempään puhtaina jo näin yhden pesun jälkeen (tai sitten kuvittelen vaan :D ).

Ruoanlaitossa myönnän, että ostan yleensä aina sitä halvinta, mikä ei varmasti ole kaikkein luonnonmukaista. Yritän kuitenkin suosia kotimaisia tuotteita vaikka ne kalliimpia ovatkin. Mutta jostain se on alotettava, ehkä mä pikkuhiljaa siirtyilen sitten oikein luomuun ja reilun kaupan tuotteisiin.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: EKOTEKOJA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 22:23  
+
0
^ Mä olen joskus kuullut puhuttavan tuosta kuukupista mutta en ole noteerannut sitä mitenkään. Saako niitä ihan apteekista vai pitääkö käydä gynellä hakemassa resepti siihen? Pitää pistää korvan taakse.

Itse en väitä olevani mikään ekologinen mutta tietyissä asioissa olen. Ostan oman paikkakunnan/lähellä kasvaneita vihanneksia, luomutuotteita sekä kierrätän lasia/säilykepurkkeja. Lisäksi tottakai kerään lehdet lehtilaatikkoon.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: EKOTEKOJA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 22:27  
+
0
^Saa tilattua vaikka netistä. Ihan normaali vehje, ei siihen lääkärit mitenkään liity resepteineen. En tiedä myydäänkö apteekeissa, ei ole tullut katsottua. Itsellä ollut käytössä öö.. 5,5 vuotta, enkä muuksi kyllä vaihda. Ekoihminen en ole, enkä ole siltä kannalta tuota ikinä ajatellut. Kuukuppi on vaan niin paljon kätevämpi kuin mikään muu.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: EKOTEKOJA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 22:28  
+
0
Kuukuppiin ei tarvi reseptiä ja niitä saa apteekista ja luontaistuotekaupoista. Ja katoppa vielä tonne: Kuukuppi

Oon ajatellu itellekin hommata.

Niin ja ekoihminen en ole. Kierrätän koska sen olen omaksunut tavaksi pitkält ajalta.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3
(Viestiä on muokattu perjantaina, 21.05.2010 klo 22:32)

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: EKOTEKOJA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 22:32  
+
0
Täällä myös kuukupin vannoutunut käyttäjä, pois en vaihda. Lisätietoa kuukupista: Kuukuppikunta.

Ja mitä itse aiheeseen tulee niin ekoihmiseksi en voi itseäni sanoa. Lajittelen roskat ja kierrätän parhaani mukaan, käytän kuukuppia ja ajoittain kestositeitä, sekä pyrin välttämään turhaa sähkön/veden kulutusta, mutta siinäpä se sitten taitaa suurimmalta osalta ollakin.
Manu 6/2008
Morris 3/2013
(Viestiä on muokattu perjantaina, 21.05.2010 klo 22:51)

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: EKOTEKOJA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 22:46  
+
0
Mullakin on kuukuppi enkä muuksi vaihtaisi. Tilasin jossain välissä myös muutaman kestositeen/-pikkuhousunsuojan, joita saatan joskus käyttää, kun vuotoa ei ole paljon, mutta kuukuppi on kyllä siitä ihana, että sitä voi käyttää, vaikka vaan odottelisi, että menkat alkaa ehkä tänään. Tamponin kanssa ei voisi sellaista tehdä eikä normaalien muovisten siteiden kanssa huvita myöskään sitä tehdä.

henh kirjoitti:

Yritän kuitenkin suosia kotimaisia tuotteita vaikka ne kalliimpia ovatkin. Mutta jostain se on alotettava, ehkä mä pikkuhiljaa siirtyilen sitten oikein luomuun ja reilun kaupan tuotteisiin.

Kannattaa kuitenkin muistaa, että aina kotimainen ei ole ekologisin. Esimerkiksi yhden artikkelin mukaan on ekologisempaa tuoda Uudessa-Seelannissa kasvanutta lammasta Suomeen kuin kasvattaa sitä Suomessa, missä tarvitaan lämmitetyt tilat ja rehua talvisaikaan. Samaten uskoisin, että joissakin tilanteissa tuontivihannekset ovat ekologisempia kuin talvella koto-Suomessa kasvihuoneessa kasvatetut vihannekset.

Tjepa

Tjepa
Viestimäärä: 39

VS: EKOTEKOJA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 23:32  
+
0
Mä en mitenkään hirveen ekoilija ole. Kierrätän kyllä ja käytän kirppiksiä, osto ja myynti tarkoituksessa mutta en silti luokittele itseäni kauhean ekoksi. Ennemmin säästeliääksi. Vältän turhaa sähkön ja veden kulutusta. Autoilua voisin vähentää vielä vaikka kuinka paljon. Ja tupakoinninkin voisin lopettaa ollakseni vielä enemmän ekoilija.

Mutta siskoni perheineen.. Siinä vasta mahdottomia ekoihmisiä. Kaikki kierrätetään, säästetään sähkössä, vedessä, autoilussa yms. ostetaan pelkästään luomu ruokia ja ekologisesti viljeltyjä vihanneksiä. Niillä on paljon luomutilallisia lapsiperheellisiä tuttuja ja just olivat vaihtaneet oman pieneksi jääneen vauvojen auton turvaistuimen 15 kiloon luomu porkkanoita ja perunoita. Tämmöstä vaihtokauppaa harrastavat paljonkin. Tosin omille lapsilleen tuppaavat vaatteet ostamaan uusina, ainakin osan. Mutta muuten ovat oikeasti ekoilijoita.
Sinänsä ihailtavaa mutta on myös muistettava se tosiasia, että luomu yms. ruoat on vaan niin kalliita, että meillä köyhillä opiskelijoilla joilla jää reilu 120 euroa kuussa käteen, ei pahemmin olee varaa ostella niitä luomuja.
Toki muu ekoilu onnistuu ja on jopa monesti varsin suotavaa ja edullista..

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: EKOTEKOJA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 23:47  
+
0
Onneksi moni ympäristölle hyvä asia on myös ihmisille monesti edullisempaa tai hyödyllisempää. Vaikkei ihmistä paskan vertaa voisi ekologisuus kiinnostaa, tulee oltua ekologinen väistämättä, jos haluaa säästää sähkölaskuissa tai matkustuskuluissa. Luomu on tietysti kalliimpaa kuin tavallinen.

Edellisellä foorumilla olikin jo yksi ekoketju, mutta lyhyesti omat:
- kierrätän sekajätteen, bion, paperin, kartongin, metallin ja lasin
- olen kasvissyöjä
- ostan luomua
- käyn lähikaupassa kävellen
- sammuttelen valoja sieltä, missä niitä ei tarvita
- meillä on mikro, ruokia ei tartte lämmittää uunissa tai hellalla uudestaan
- varmaan jotain muutakin, mikä ei tule mieleen.

Näissä en ole ekologinen:
- minulla on kaksi koiraa
- minulla on auto.

Tjepa

Tjepa
Viestimäärä: 39

VS: EKOTEKOJA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 23:57  
+
0
^ Miten kasvissyönti on ekologisempaa, kun sekaravinnon nautiskelu?

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: EKOTEKOJA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 00:34  
+
0
^Etenkin lihakarja syö huomattavan paljon viljaa ja kuluttaa laidunmaana ja/tai karjalle ruuaksi viljeltävänä peltomaana valtavasti viljelymaata, jonka voisi paljon suoremmin käyttää ihmisravinnon kasvattamiseen.

Mä ostan aina syksyllä hirviporukalta hirvenlihaa. Itse emme metsästä, mutta metsästetty liha lienee melko ekologista. Tosin ei mun lihaoston takana ole ekologisuus vaan maku. :nauru:

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: EKOTEKOJA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 09:55  
+
0
Pikku hiljaa ja pienillä muutoksilla on omassakin taloudessa tuo ekoilu aloitettu, tällä hetkellä kierrätetään biojäte (oma lämpökompostori on pihalla), paperi, pahvi, kartonki (menevät usein leivinuuniin poltettavaksi, tästähän sitten voidaan olla kahta mieltä, kumpi on ekologisempaa, kierrättäminen vai polttaminen), lasi ja tietysti pantilliset muovipullot. Vielä kun saisi tuohon meidän lähikierrätyspisteeseen metallin ja muovin keräyksen, niin voisi alkaa lajitella myös ne, nyt menevät vielä sekajätteeseen. Lamput vaihdetaan hehkuista energiansäästölamppuihin sitä mukaa kun niitä menee pimeäksi ja huonelämpötila on näin kesäisin meillä 17-19, talvella 20, lämmitetään myös puulla. Sähkön voisi vaihtaa tuulisähköön kunhan hinnat tulevat vielä vähän alemmas (meillä suora sähkölammitys). Luomua ostan jos hintaero tavalliseen ei ole valtava, oma kasvimaa löytyy ja kerään myös syksyllä aina marjoja pakkaseen. Syksyisin ostetaan myös poronlihaa pakkaseen ja tarkoitus olis tänä syksynä myös saada paikallista lammasta.

Kuukuppi on (ollut) myös minulla käytössä ja tulee varmasti olemaan tulevaisuudessakin, sen verran kätevä kapistus se on (ja minullakaan ei se ekoajatus siinä päällimmäisenä ole ollut, se vaan oikeasti on kaikista paras kuukautissuoja). Tulevalle perheenjäsenelle olis tarkoitus laittaa kestovaipat, ainakin siinä vaiheessa kun jokin rutiini on tullut, alussa voidaan hetki mennä kertiksillä.

Paljon voisi vielä tehdä, mutta olen tuon miehen kanssa huomannut parhaaksi tavaksi esitellä näitä juttuja pikku hiljaa ja vähän varoen, se kun ei mikään varsinainen ekoilun ystävä ole.. :nauru:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: EKOTEKOJA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 12:35  
+
0
Ekoilu on varsinkin aiemmin ollut kovin keskeinen asia elämässäni. Olen ollut aktiivina Tampereen yliopiston luomuruokapiirissä (suosittelen: lähiluomua kohtuu hintaan), välillä elänyt vegaanina, dyykannut. Haaveilen siitä, että saisin koiran ruoat dyykattua ainakin talvisin, laiskuus ja roskiksiin avatut paketit tosin estivät sen Helsinkiin muuton jälkeen.

Kierrättäminen on itsestään selvyys (näin kerrostalossa, jonka pihasta löytyy kaikki erilliset astiat, en näe kovin montaa syytä, miksei olisi). Yritän myös toisinaan patistella muita kierrättämään.

Olen kiinnostunut permakulttuurista. Haluaisin istuttaa porkkanoita taloyhtiön kukkapenkkeihin. Kukkapensaan sijasta vaadin ostamaan marjapensaita tuohon pihalle. Hommaan syksyisin marjat pakastimeen ja yritän (nyt on hieman lipsunut) syödä niitä eikä ulkomaisia vihanneksia/kasvihuonetomaatteja/ hedelmiä. Syön mielelläni puuroa. Haaveilen idättämisestä, toistaiseksi en ole saanut aikaiseksi. En yleensä osta eineksiä, mutta käytän mielelläni mikroa ruoanlaitossa. Ostan vaatteet kirppiksiltä (pääasiassa) tai löydän ne talomme kierrätyshuoneesta. Käytän ne puhki tai kierrätän edelleen. Kaikenlaiset vaihtoringit miellyttävät minua.

Käytän kuukuppia enkä omista autoa, kuljen julkisilla ja ennen koiraa liftasin usein. Koira on epäekoteko ja joskus toivoisin voivani käyttää sitä kaverikoirana tms, jotta siitä olisi iloa muillekin. H vain ei ole oikein luonteeltaan sellainen, ainakaan vielä. Myös koiran varusteet pyrin pitämään minimissä ja mm. sen peti on samaisesta kierrätyshuoneesta josta vaatteenikin ja panta kaverin koiran pieneksi jäänyt.

Tämän kirjoittaminen oli oikeastaan hyvä muistutus, olen viimeaikoina hieman lipsunut ja ostanut mm. kirjoja (joita tosin lainaan eteenpäin), vaikka kirjastokin olisi käytettävissä.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: EKOTEKOJA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 13:11  
+
0
Kylläpä täytyy nyt sanoa että voisimme elää huomattavan paljon ekologisemminkin. Auto on ollut valitettavan ahkeraan käytössä ja jätteistä emme lajittele juuri mitään. Pullot palautetaan kauppaan mutta siinäpä se melkein olikin. Jos nyt jotain positiivista etsii niin ainakin virtaa yritämme säästää sammuttamalla valoja ja laitteita ja poikiakin olen yrittänyt opettaa siihen että turhat elektroniikat (esim. laturit) pois seinistä. Myöskin Earth Houriin olemme osallistuneet ja sillä yrittäneet hieman muistutella perhettämme ekologisuudesta. Pojille on paljon koulussa opetettu ekologisuudesta ja sieltä on otettu joitain pikkuniksejä käyttöönkin.

Mutta paljon olisi parannettavaa. Luomuruoka on valitettavan kallista, joten sitä tulee vähemmän ostettua. Lihaa yritän hieman vältellä ihan terveydellisistä syistä mutta eipä sitä oikein voi muilta perheenjäseniltä kieltää.

Hyviä vinkkejä ekologisuuteen otetaan vastaan. Joitain pieniä muutoksia joista lähteä liikkeelle.

***Muoks***
Sen verran oltiin "vahingossa" ekologisia että vaihdettiin suihkuksi sellainen vettä säästävä malli.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu lauantaina, 22.05.2010 klo 13:13)

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: EKOTEKOJA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 13:33  
+
0
Nyt omilleni muutettuani olen alkanut miettiä entistä enemmän ekologista elämäntapaa kun päätäntävalta asioista on kuitenkin itsellä. Tosin jo kotona asuessani meillä ei ollut ollut autoa käytössä moneen vuoteen, suihkussa käytetyn veden keräsimme pieneen ammeeseen ja ämpäreihin, minkä jälkeen se käytettiin esim. siivouksessa. Kodinkoneitakin meillä on todella vähän, jos lämmitystä ei lasketa niin varmaan eniten sähköä menee tietokoneisiin kun telkkariakaan ei löydy. Tällä hetkellä
-ruokavalioni on vahvasti kasvispainotteinen, sana kasvissyöjä on kumminkin ehkä liian leimaava, koska teen joskus poikkeuksiakin
-ostan kotimaista ja luomua parhaan mukaan (miten löytyy ja miten kukkaro kestää)
-olen aloitteleva dyykkaaja
-kierrätän ja lajittelen jätteeni parhaan mukaan
-en liiku autolla
-suosin kirjaston käyttöä
-kuukuppi löytyy ja pesupähkinöillä pesen pyykkini
-niinkin pieni teko kuin kännykkälipun käyttö junassa - ei kulu paperia turhaan, ja puhelinta tulee kumminkin pidettyä mukana.

Ajattelin myös käydä keräämässä kesällä nokkosia pakkaseen ja ruokaan käytettäväksi. Parantamisen varaa olisi vaatteiden ostamisessa käytettyinä, kirpparilta ei tahdo ihan hirveästi mieleisiä vaatteita löytyä ja hiusmömmönikin tilaan ulkomailta kun olen ainakin vielä toistaiseksi vannonut Tigien nimeen hankalan hiuslaatuni takia.
come on night, take me home
(Viestiä on muokattu lauantaina, 22.05.2010 klo 13:34)

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: EKOTEKOJA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 14:54  
+
0
Tulipahan nyt tällanen kysymys mieleen. Kun monien ekologisiin tapoihin kuuluu jotain sellasta, että käytetään jotain muuta systeemiä kun paperia (esim. tämä aiemmin kirjoittaneen tapa tuossa junan kännykkälipussa, ettei paperia kulu) + monet muut vastaavat jutut mitä ihmisillä on tapana. Niin, teettekö sitä "maailmanpelastus" tyylillä vai ihan omaksi iloksi? Kun jos itse ajattelen asiaa niin se ei kuitenkaan vaikuta yhtään mihinkään koska sitä paperia kuitenkin tehdään ja tilataan jokatapauksessa yhtä paljon. Ja sitten monet vastaa tähän yleensä sen, että "jos kaikki tekisi näin niin olisi vaikutusta", se on täysin totta. Mutta kun fakta melkein on, ettei kaikki tee niin kuitenkaan koska maapallo on täynnä ihmisiä, jotka ei välitä. Mahtoiko olla tarpeeksi epäselvää? :nauru:

Perimmäinen ajatus tässä kysymyksessäni taitaakin siis olla se, että mikä ajatus on niiden pienien tekojen takana, hyvä mieli itselle vai yritys viedä maapaloa parempaan suuntaan tjn?
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: EKOTEKOJA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 16:32  
+
0
Itsellä ainakin nuo tavallaan yhdistyy siinä: se, että edes kuvittelen jollain tavalla olevani hyödyksi ympäristölle (tai enemmänkin vähemmän haitaksi) tuo hyvän mielen.
come on night, take me home

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: EKOTEKOJA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 16:45  
+
0
Voisin olla huomattavasti ekologisempi, sen tiedän, mutta pienestä kaikki lähtee.
- Käytän julkisia
- Kävelen ja käytän rullaluistimia mahdollisimman paljon
- Kierrätän (biojäte, pahvi, paperi, lasi, sekajäte yms.)
- Käytän kangallista kauppakassia ja reppua
- Kasvatan omat yrtit & tomaatit kesäisin parvekkeella
- Käytän kynttilöitä talvisin valojen sijaan
- Ostan energiasäästölamppuja
- Energiaa säästävä ja pölypussiton imuri
- Olen suihkussa 5-15 min
- Suljen sähkölaitteet perusteellisesti kun en käytä niitä
- Pidän ikkunat kiinni talvisin (ettei mene lämpö harakoille)
- Käytän kirjastoa mahdollisimman paljon
- Käytän kirpputoreja ja kierrätän tavaroitani
- Ostan vapaan kanan munia ja luomukissanruokaa

Kasvissyöjäksi minusta tuskin on ja luomutuotteet ovat hirmukalliita olemattomalla palkalla, mutta kyllä se siitä. Aina kun jotain keksii missä säästää, niin se tehdään jos mahdollista.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: EKOTEKOJA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 16:49  
+
0
Kankaisen kauppakassin käyttö on niin helppoa, etten oikeastaan ymmärrä, mikseivät kaikki tee yleensä niin. Tiedän tosin niitäkin, jotka käyttävät kauppakasseja roskapusseina ja se on ihan ok, mutta muovikassin otto joka kerta ihan muuten vaan on jokseenkin kummallista.

Ollaan pyritty säästämään kaupan hedelmäpussit ja käyttämään ne uudelleen, mutta se unohtuu helposti kyllä kauppaan mennessä...:roll:
come on night, take me home

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: EKOTEKOJA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 16:56  
+
0
^Meillä usein tulee kauppaanmeno ilman "suunnittelua", joten ei ole pussia mukana, joten usein niitä joutuu myös ostamaan. Koitan aina välillä muistaa laittaa autoon pussin, pari noita kauppareissuja varten, mutta kun ne sieltä tulee käytettyä niin ei aina muista välttämättä laittaa uusia. Jos kotoa lähdetään ajatellusti kauppaan, niin yleensä lähtee mukaan pussi tai reppu.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: EKOTEKOJA - Lauantaina, 22.05.2010 klo 18:08  
+
0

Sarvikas kirjoitti:

Kankaisen kauppakassin käyttö on niin helppoa, etten oikeastaan ymmärrä, mikseivät kaikki tee yleensä niin. Tiedän tosin niitäkin, jotka käyttävät kauppakasseja roskapusseina ja se on ihan ok, mutta muovikassin otto joka kerta ihan muuten vaan on jokseenkin kummallista.



Kyllä se on meillä ainakin ihan vain muistamattomuutta. Ei tule mieleenkään kotoa lähtiessä että ottaisi kauppakassin mukaan! Ja tietty on paljon noita yhtäkkisiä kauppareissuja joista ei tiedä etukäteen. Roskapusseiksi meilläkin menevät, mutta ovat melkoisen kalliita siihen kun kaupasta saisi rullalla pussukoita paaaljon halvempaan hintaan.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28098
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 13:00)