Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 07.10.2014 klo 05:52

Elokuvat ja tv-ohjelmat 6

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 8

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Perjantaina, 20.03.2015 klo 16:31  
+
0
^ Aika mielenkiintoinen :hymy: Erityisesti jäin mieleen se delfiini, joka osas tehdä näytetyt temput ilman visuaalista tai auditiivista merkkiä. Kun nyt ajattelee, niin osaahan ne tosiaan uida ja saalistaa sameissa vesissä hurjilla nopeuksilla, koska kaikuluotaus antaa niille visuaalisen kuvan maailmasta ilman silmiä, mutta silti se oli hämmentävää.

Ja Jazz-koira, joka osasi ennustaa isännän kotiintulon. Mä olin aivan varma, että koira ennustaa sen muun perheen rutiineista, mutta selitys olikin toinen. Jotenkin se oli itselle ihan uusi ja mielenkiintoinen juttu, vaikka nyt kun sitäkin pohtii, niin ihan loogista ja jopa yksinkertaista. Samaan kykyyn perustuu käänteisesti esim. rahakoirien koulutus, kun ne opetetaan reagoimaan vaan suuriin määriin rahaa.. Voimakas kohdehaju -> vahviste. Jazz-koira sai vahvisteen (=papan kotiin) kun kohdehaju oli riittävän pieni (vai vielä tarkemmin sanottuna kun kohdehajun määrä laski pisteeseen x).

On toi sessujen hajuaisti vaan uskomaton.. :peukku: (Spanieli, joka paikansi lihapurkin kuuden metrin vesi- + yhden metrin lietekerroksen alta :eek: Ja mun koira osaa hädin tuskin, suurin vaivoin etsiä nakinpalan verhojen takaa.. :nauru:)

Jos Norah seuraat dokkarisarjaa, niin muistuttelepa, kun siitä tulee seuraavat jaksot. :aurinko:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Perjantaina, 20.03.2015 klo 16:47  
+
0
^ Niin oli! Paljon mielenkiintosia juttuja. Jäi mieleen myös ne hait, jotka nappas saaliin alta aikayksikön, mut magneettien ollessa saaliin ympärillä eivät menneet lähelle, vaikka olivat tosi nälkäisiä. Hait on muutenkin musta tosi kiehtovia, vaikken suostuisi menemään mistään hinnasta sellaseen veteen missä niitä on. Telkkarista niitä on turvallista kattoa :nauru:

Oon miettiny myös tota että mun koirat osais ennustaa Jazz-koiran tavalla ajan koska tuun kotiin kun ne on aina sillon oven takana kun tuun tiettyyn aikaan aamuvuorosta ja jos satunkin tulemaan normaalista poiketen aiemmin, ne on nukkumassa ja ihan ihmeissään et miksi nyt jo tulin. :nauru: Mut selvis nyt tääkin!

Seuraava jakso näyttäis tulevan ke 25.3. klo 19 TV1, mutta ilmestyy Areenaan varmaan ton jälkeen jos ei just tollon satu olemaan telkkarin ääressä. Täytyy kattoa :hymy:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Sunnuntaina, 22.03.2015 klo 03:14  
+
0
Katsoin tänään Gleen viimeisen jakson. Kuusi vuotta niin paljon muistoja! :suru: Olihan se vähän höpsö sarja, mutta musikaalifanina oikea toiveiden täyttymys. Aloin katsomaan sarjaa aikanaan täällä Englannissa melko pian sen alkamisen jälkeen, ja täällä ollessa se sitten myös loppui. Muistan elävästi omia hetkiä elämästä, niin itkunpurkauksia kuin onnentunteita ihan vain kuuntelemalla sarjan kappaleita. Jotenkin ihana ajatella, että tämän sarjan ansiosta ne muistot säilyvät sydämessä sittenkin kun nuoruus joskus loppuu! Ah. Ihan vain tästä innostuneena ja eräänlaisena ajattelin koota oman top10-listan esityksistä.

1. One Less Bell to Answer/A House is Not a Home (orig. Barbra Streisand)
Mikään, mikään ei tule koskaan ylittämään tätä esitystä. Tästä se alkoi - joku oli linkannut kappaleen Facebookiin, ja jo sen ensitahdeista tiesin, että tätä sarjaa seuraisin loppuun asti.

2. Don't Rain on My Parade (orig. Barbra Streisand, Funny Girl)
Gleetä on kiittäminen, että löysin Barbra Streisandin muiden jazz/broadway-ikonien rinnalle. Muistan elävästi, minkälaisen wow -leukojenloksahduksen tämä esitys sai aikaan.

3. New York State of Mind (orig. Billy Joel)
Mulla oli vaikea ja yksinäinen vaihe elämässä, kun tämä esitys tuli ulos. Itkin kuunnellessani tätä ja mietin, kuinka kallista hintaa unelmistaan pystyy maksamaan, ja tämä kappale lohdutti todella paljon. Ainoa, mitä toivoisin, olisi että kappale olisi kokonaan Lea Michelen tulkitsema.

4. Imagine (orig. John Lennon)
En pysty ikinä katsomaan tätä esitystä ilman, että tulisi kyynel silmäkulmaan. Kolmeen minuuttiin tiivistetty musiikin taianomainen merkitys.

5. Pure Imagination (orig. Willy Wonka and the Chocolate Factory)
Ennen kuin Gleen juonikaaviot menivät äärimmäisyyksiin ja pysyteltiin turvallisesti elämän peruskysymyksissä ja suvaitsevaisuudessa, tämä esitys nousi edellisen tapaan positiivisesti esiin.

6. Rose's Turn (orig. Gypsy)
Voimalaulu, jonka sanat voisivat olla omasta kynästä hieman muunneltuina. Nautin erityisesti, miten Kurtin hahmo muuttuu sekavammaksi loppua kohden.

7. Loser Like Me (sävellettiin sarjaa varten)
Biisi varmaan puhuu puolestaan - piutpaut sonnanjauhajille, sinä juuri sellaisena olet ihana. Tästä tulee aina hyvä mieli.

8. The Way You Look Tonight/Never Fully Dressed Without a Smile (orig. Fred Astaire, Annie)
Hieman jouluinen kappale, hyvä sovitus, ja Sarah Jessica Parkerin lauluakin on yllättävän miellyttävä kuunnella.

9. Don't Stop Believin' (orig. Journey)
Tästä matka alkoi, ja laulusta on vaikea olla pitämättä. Kerran kokoonnuttiin kaveriporukan kanssa lomien jälkeen baariin. Kaikilla oli ollut hieman kurjaa, mutta muutaman oluen jälkeen hypättiin karaokelavalle laulamaan tätä, eikä kukaan sen jälkeen enää katsonut taakseen, vaan ymmärsi, että mehän oltiin siinä tukemassa toisiamme, ja kaikki kääntyisi parhain päin.

10. Kaikki loput upeat Barbra Streisand -coverit: My Man, Get Happy/Happy Days Are Here Again, Being Good Isn't Good Enough, People...
Näitä olen luukuttanut alusta loppuun ja lopusta alkuun monia kertoja ja haaveillut kuin paraskin runotyttö. :nauru:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Sunnuntaina, 22.03.2015 klo 12:12  
+
0
Tulipa katottua muutama päivä sitte Netflixistä sellanen surkeuden huippu ku Monsters. Koko leffan aikana ei tapahtunu -mitään- ja täytyy sanoo kyl et oli niin tylsä et keskityin lopulta ihan kaikkeen muuhun ku leffan kattomiseen ja sivusilmällä seurailin sit tota leffaa. Odotin kyllä et ois edes jotain tapahtunu, mut ei.

Älkää koskaan vaivautuko katsomaan tota, ellette halua menettää reilu 1h30min ajastanne yhteen maailman surkeimpaan leffaan :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Sunnuntaina, 31.05.2015 klo 11:31  
+
0
Nyt löytyi kyllä Netflixistä sellainen helmi ettei ole hetkeen löytynyt, nimittäin Peaky Blinders. 1900-luvun alun historiallinen draama Birminghamin jengeistä, ollaan katsottu nyt ykköstuottis ja voi morjes. Cillian Murphy, Sam Neill, Helen McCrory, Tommy Flanagan.... Suosittelen. Hieno ajankuva, miljöö ja huikeeta näyttelyä.
Rise to reset the world.

Kiara

Kiara
Viestimäärä: 12

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Lauantaina, 06.06.2015 klo 16:48  
+
0
Tiedän mitä teen koko kesän: katon Selviytyjiä!! Ei pitäis loppua tekeminen kesken kun kausia on kolmekymmentä. :D Ja laantuu Salkkareitten kesätauosta johtuva masennus. MasterChef Australian uusi kausi on alkanut mutta en ole vielä saanut oikeaa fiilistä tarttua siihen vaikka onkin huippuhyvä ohjelma, mutta säästän myöhempään ajankohtaan.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Sunnuntaina, 07.06.2015 klo 00:25  
+
0
Niisk! Aina yhtä hyvä! :love:


"Kissat määrää, koirat häärää", "Taas opin tärkeän asian: kakku ja nylonsukat eivät sovi yhteen", "Vau, mikä lemukimara! Halleluja, olen tullut Piippolaan!", "Apua, tappajatipu! Vannon, ei enää ikinä broileripyöryköitä" :nauru: Miten voikin muistaa kaikki repliikit melkeen ulkoa... Toi leffa on niin paluu lapsuuteen ja se katotaan tietty VHS-nauhalta. :wink:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Sunnuntaina, 07.06.2015 klo 00:35  
+
0
^Mä en koskaan oo nähnyt tota ekaa, meillä oli vaan se kakkososa. Mut Jalo! :love:

Toi on parasta, ku muistaa jostain elokuvasta repliikkejä ulkoa. Mähän oon armoton Disney-fani, joten aika monesta klassikosta on jäänytki repliikkejä mieleen. Sit ku sujauttelen niitä tavallisen keskustelun lomaan niin ne, jotka ei kyseistä elokuvaa ole nähnyt tai ei osaa jokasta sanaa ulkoa, pitää mua vähintään ääliönä. :nauru:

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Sunnuntaina, 07.06.2015 klo 00:40  
+
0
^Ei se kakkonen oo yhtään nii hyvä! :ylpea: Vitsit taas paruin silmäni punasiks, ton loppua ei vaan voi kattoo itkemättä. Eli kantsii kattoo toiki.

Täällä toinen Disney-fani ja tosiaan monet repliikit on arkikäytössä. :nauru: Kerran yhen kaverin kanssa vaa heiteltiin Leijonakuninkaan vuorosanoja ja toinen kaveri kattos hölmistyneenä vieressä, et miten me voidaan muistaa niitä.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 07.06.2015 klo 00:41)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Sunnuntaina, 07.06.2015 klo 07:46  
+
0
Kotia kohti on kyllä ihana, yks munkin lempileffoista lapsena. :hymy:
Vois katella sen tytön kanssa, en usko että se on tuota nähnyt.

Ja se kakkonen on kyllä tosiaan ihan kökkö jos vertaa tohon ykköseen! :paapatus:

Oon kattonu tosta myös sen ihan alkuperäisversion, sekin on ihana!
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Nauru

Nauru
Viestimäärä: 281

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Sunnuntaina, 07.06.2015 klo 11:28  
+
0
^^Joo, niin oon vähän uumoillutkin. Tuppaa kakkososat olemaan lähes poikkeuksetta huonompia, kuin alkuperäiset. En oo kyllä tuohon versioon ees törmännyt missään, vaikka aika säännöllinen vieras oon kauppojen lastenleffa-hyllyillä, kun metsästän klassikoita. :nauru:

Leijonakuningas on mullaki kaikkein parhaiten hallussa. Joskus lapsena istuttiin kaverin kanssa teltassa ja puhuttiin (ja laulettiin) koko leffa läpi. :shifty:

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Sunnuntaina, 07.06.2015 klo 13:17  
+
0
Disney -leffat on ihania ♥
Muistan kun joskus 80-luvulla mentiin (siis ihan elokuvateatteriin!) pojan kanssa katsomaan Topi ja Tessu ja mie vollotin siinä lopussa :shifty: Pikkasen nolotti :nauru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Delynn

Delynn
Viestimäärä: 56

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Sunnuntaina, 07.06.2015 klo 15:33  
+
0
Mäkin pillitän tosi helposti elokuvia katsellessa ja siksi en mielelläni käy leffateatterissa paitsi ehkä jotain action-pläjäystä katsomassa. :D Topi ja Tessu on mun mielestä varmaan yksi surullisimmista Disney-leffoista ja esim. tää kohtaus on ihan super surullinen!

Tosin action-leffoista puheenollen, mä katoin viimeksi Netflixistä elokuvan "Guardians of the Galaxy" ja siinä yhdessä kohtauksessa se mikälie Groot-puu uhrautuu niiden muiden puolesta ja sen jälkeen se pesukarhu on niin surkeana ja itkee.. Mä en ole hetkeen vollottanut niin kamalasti kuin silloin, mieskin katto vieressä ihan järkyttyneenä et oliks se oikeasti muka noin surullista. :nauru: :nolo: Et se siitä pelkästä actionista..
Shiba ♀ Mori 05/2015

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Maanantaina, 08.06.2015 klo 00:09  
+
0
:love: Leijonakuningas, vieläkin tulee katsottua kerran vuoteen ja Scarin kuolema koskettaa joka kerta yhtä syvästi.

Joskus 17-18-vuotiaina istuttiin viikonloppuisin kaverin autokyydissä, ajeltiin ympäri kylää, juotiin kaljaa ja kuunneltiin järkyttävän kovalla Leijonakuningas-musiikkia ja laulettiin mukana. Ihan huippua. :nauru: Be prepared on edelleen yksi parhaista biiseistä ikinä!
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Tiistaina, 09.06.2015 klo 21:16  
+
0
Täälläkin yks Disney-fani! :heiluti: Leijonakuningas on kyllä yks lapsuuden lempielokuvia, ja muita lemppareita mm. Mulan, Herkules, Tarzan, Kaunotar ja Kulkuri, Pieni merenneito ja Dumbo. Melkeinpä kaikki ne klassikot on tullu katottua ja jokainen on kyllä ihastuttava ja oman tyylinen, ja kerään niitä parhaimpia pikkuhiljaa DVD/Blu-ray -hyllyyn. Uusissakin on mahtavia teoksia.
Käytiin poikaystävän ja sen veljen kans katsomassa Leijonakuningas sen jonain juhlavuotena leffateatterissa (3D tais olla) ja noi isot miähetkin oli kyyneleet silmissä kun Mufasa kuoli (mmaija: se kenen kuolema pitäis koskettaa :nauru:. Ei vaan, Scar on myös hyvin upea hahmo :peukku:)

Actionpläjäyksistä kun oli kans puhe niin eiiii jestas miten mahtava oli tuo Mad Max: Fury Road kun käytiin se kattomassa! :love: Paljoa päheempää leffaa ei oo tullu kyllä ikinä katottua. Ja rispekti ohjaajaa kohtaan vaan kasvo kun luin että yllättävän suuri osa stunteista ja erikoisefekteistä oli aitoja eikä CGI:tä. Semmosta menoa että ihan mahanpohjassa tuntu.

naukunen laitankin tuon Peaky Blindersin muistiin, vaikuttaa mielenkiintoselta! Kiitos vinkistä! :hymy:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Tiistaina, 09.06.2015 klo 21:46  
+
0
Enää pari päivää, ja Orange Is The New Blackin kolmas kausi on täällä!:jjei:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Tiistaina, 09.06.2015 klo 22:01  
+
0
^ Juuri sopivasti avo ja koira lähtee viikonlopuksi reissuun kotipuoleen, eli saan rauhassa maata vaan ja kattoa sen uuden kauden vaikka putkeen :nauru: On sitä odotettukki!
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Perjantaina, 12.06.2015 klo 17:47  
+
0
Orange is the new black, season 3! Wuhuu! :jjei: Kohta avon kanssa kauppaan hakemaan illaksi vähän herkkuja ja sitten Netflix auki, tätä ollaan niin ootettu.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Delynn

Delynn
Viestimäärä: 56

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Perjantaina, 12.06.2015 klo 19:02  
+
0
Jee, täälläkin samat suunnitelmat illaksi. :jjei: Tosin mä katoin ekan jakson jo pari tuntia sitten.. :shifty: :nauru:
Shiba ♀ Mori 05/2015

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: ELOKUVAT JA TV-OHJELMAT 6 - Perjantaina, 12.06.2015 klo 19:33  
+
0
Ai niin, miten mä olin ihan unohtaa! Pitää vissiin itsekin käydä äkkiä tottistelemassa koirat, niin voi sit laittaa popparit tulemaan ja jumittaa loppuilta Netflixin ääressä. :peukku:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 8
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 12:15)