Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 10:34

Häät

Siirry sivulle: 1 ... 14 15 16 17

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Torstaina, 04.07.2013 klo 15:40  
+
0
Pitipä käydä laskemassa vanhasta häidemme vieraslistasta, kun nuo tiedostot on edelleen koneella tallessa. Meidän häissämme oli vieraita 91kpl. Kaksi lapsellista jätti lapset ottamatta, muilla lapset tulivat mukaan. Alaikäisiä oli yhteensä 12. Näistä alle vuosikkaita oli 5kpl, muita alle kouluikäisiä 2kpl, loput kouluikäisiä. Mitään eriruokia ei lapsia varten pitopalvelusta tilattu (miksi ihmeessä olisi?). Lapset huomioitiin lähinnä sillä, että yhteenä hääpaikan nurkkaukseen tuotiin jotain leluja, värityskirjaa jne tarjolle ja pöytäpaikkoihin syöttötuoleja niitä tarvitseville. Mitenkään en muista, että lapset olisivat mitään häirinneet häissämme.

Häämme eivät olleet muuten "pönötyshäät", vaikka meillä oli häissä myös lapsia mukana :hymy: Eivät myöskään örvellyshäät ( :nauru: ), vaikka juotavaa oli tarjolla paljon ja illanviettoa juhlittiin bilettäen myöhäiseen. Tarkemmin en nyt niistä jaksa tässä kirjoitella kun olen tässäkin ketjussa niistä tainnut useammin kuvien kera kirjoitella.

Nyt kun itse olemme ensimmäistä kertaa lapsellisina menossa häihin, niin en oleta, että meillekkään on sen kummemmin mitään järjestäjän toimesta "huomioitu". Mitään ylimääräistä ruokaa tuo pieni ei häissä tarvitse, koska tissiruokailee. Jos meille on varattu syöttötuoli, mihin pienen voi laittaa maissinaksuja syömään siksi aikaa kun itse ruokailemme, niin kiva, jos ei ole niin ilmankin pärjätään. Jos pieni alkaa itkemään kirkossa tai juhlissa, niin on selvää, että toinen meistä (käytännössä tod.näk minä) menen syrjemmälle rauhoittelemaan vauvaa.

edit. Lurkki olikin kerinnyt tuohon väliin kirjoitella, niin jatkampa siihen :hymy:

Minä en tarkoita, että loukaantuisin esim. itse siitä, jos häihin joihin menemme ilmoitettaisiin, ettei lapset ole tervetulleita. Lähinnä minua on kiinnostanut, mistä syystä näin? Se, että hääpari sanoo "ei lapsia" sen takia, että vanhemmat voisivat viettää iltaa pitempään, on mielestäni varsin huono syy koska silloin kutsuja ei ymmärrä, että sillä pyynnöllä voi aiheuttaa sen, ettei se pariskunta pääse ollenkaan koko häihin. Ja kyllä, tietyissä häissä varmasti tietynikäiset lapset voivat pitkästyä, mutta sellaista se on. Ei aina ole kokoajan kivaa ja lastenkin täytyy oppia käyttäytymään (ja vanhempien siihen ohjata), vaikka välillä pitää istua hetki hiljaa. Ja joskus tosiaan vanhempien oman pääsyn takia ne lapset olisi vaan otettava mukaan.

(Viestiä on muokattu torstaina, 04.07.2013 klo 15:45)

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: HääT - Torstaina, 04.07.2013 klo 16:13  
+
0

Sarahia kirjoitti:

Lähinnä minua on kiinnostanut, mistä syystä näin? .... Ja kyllä, tietyissä häissä varmasti tietynikäiset lapset voivat pitkästyä, mutta sellaista se on. Ei aina ole kokoajan kivaa ja lastenkin täytyy oppia käyttäytymään (ja vanhempien siihen ohjata), vaikka välillä pitää istua hetki hiljaa.


Olen ihan samaa mieltä siinä, että lasten pitää oppia käyttäytymään myöskin silloin kun koko maailma ei pyöri heidän napansa ympärillä, mutta ymmärrän ihan täysin sen etteivät jotkut halua että heidän häänsä toimivat näille tilanteille harjoituskenttänä. Itse en osaa paheksua sitä, että jotkut haluavat vain yksinkertaisesti viettää aikuisten juhlat ilman pelkoa huutoraivareista (ainakaan ennen kuin pari boolimaljaa on tyhjennetty) tai muista lapsilta helposti järjestyvistä ohjelmanumeroista, ja esimerkiksi kielenkäyttö voi olla aikuisten kesken aika lailla rennompaa kuin jos tarvitsisi miettiä kuuntelevatko kaikki suvun lapset korvat hörössä kun väännetään vitsiä hääyöstä.

En siis tosiaan ole mikään lastenvihaaja ja mulla on pojanvekara itsellänikin, mutta kykenen silti katsomaan maailmaa niidenkin silmin jotka eivät esimerkiksi alun alkaenkaan lapsista tykkää. En myöskään ole niin supermamma etten ymmärtäisi miten voi nauttia ajasta aikuisten kesken ihan ilman lapsia.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: HääT - Torstaina, 04.07.2013 klo 17:51  
+
0
Meillä on listalla neljä saman ikäistä pojanviikaria (juuri ala-asteelle päässeitä) joista kahdella on diagnosoitu ad/hd, joten sen takia mietin tota lasten ohjelmaa. Älkäö nyt ottako tätä niin että pikkupojat ovat pirun lähettiläitä, mutta kun neljä tollaista laitetaan yhteen ja siihen päälle nuorempia lapsia vielä niin sieltä helposti keksitään yhtä sun toista ei-niin-kivaa minkö takia vähän pelottaa jättää lapset vaan johonkin nurkkaan värityskirjojen kanssa.

Miten olette järjestäneet häiden ruokatarjoilut? Onko kaikilla ollut kaikki ruoat pitopalvelusta vai onko joku itse tehnyt ruokia? Mä himoitsisin häihin mummin tekemiä alkupaloja :shifty: mummi kun ruokkii kaikki suvun juhlat niin siltä jopa hoituisi alkupalat mutta kaikki on tyrmännyt mun idean ja käskenyt hankkia pitopalvelun.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Torstaina, 04.07.2013 klo 18:18  
+
0
^Ethän sinä olekkaan jättämässä niitä lapsia yksin sinne nurkkaan värityskirjojen kanssa, vaan vanhempien tehtävänä on katsoa omiensa perään ja huolehtia, etteivät tee luvattomia. Jos vanhemmat ottavat lapsensa sinne häihin mukaan, niin he myös vastaavat niistä ja niiden käyttäytymisestä.

Lurch kirjoitti:

En myöskään ole niin supermamma etten ymmärtäisi miten voi nauttia ajasta aikuisten kesken ihan ilman lapsia.


En minäkään ole mikään supermamma (päinvastoin :nauru: ), joka ei ymmärtäisi, että ajasta voi nauttia aikuisten kesken, mutta ymmärrän myös sen, että lapsellisten voi olla välistä mahdotonta päästä juhliin ilman niitä lapsia :hymy:

Kaverin häihin teimme porukalla itse ruokia. Ruuan osa-alueet jaettiin eri henkilöille ja hääpäivän aamuna olimme siellä niitä vääntämässä (minä tein salaatteja). Jos häät ei ole isot, ja saat apua niin, onnistuu se sekin varmasti. Mutta pitopalvelun avulla voi kyllä säästyä suurelta hääaamun ruuanlaittostressiltä :nauru: Meidän omissa häissämme oli pitopalvelu, mutta iltapalalle toimme itsetehtyjä ruokia +ruualta jääneet.

(Viestiä on muokattu torstaina, 04.07.2013 klo 18:21)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: HääT - Torstaina, 04.07.2013 klo 21:01  
+
0
Ehkä tässä lapsikysymyksessä näkyy sitten sekä se että juhlat ovat erilaisia (jos tosiaan hääjuhla on nimenomaa kaveriporukalla illanviettoa niin se tietty muuttaa asiaa, kummasti vaan mielessä oli perinteisemmät häät... ja mä olen ollu kai kaksissa umpitylsissä pönötysjuhlissa. Muuten on ollu oikeasti aina hauskaa ja rentoa) ja ehkäpä tässä näkyy sekin että myös ne lapsiperheelliset voisivat ottaa toisia huomioon. Mä en voi kuvitellakaan että meidän häihin kutsutuista kukaan toisi häihin lapsia jotka eivät kertakaikkiaan siellä osaa olla nätisti tai suostu syömään oikeaa ruokaa. Tai että kukaan olisi jäänyt paikalle huutavan lapsen kanssa kun valoja vannotaan. Eli ne lapset jotka mä tiedän ja tunnen ovat oikeasti vanhempiensa vastuulla. Vanhemmat ymmärtävät että jos ipana huutaa niin se kannattaa viedä sivuun (sieltä kirkosta/hääpaikalta tms pääsee ihan uloskin sen huutavan tenavan kanssa). Tietävät että häissä pitää malttaa istua ja eivät ota mukaan niitä lapsia joilta se on liikaa vaadittu (meillä lapsia ei oltu rajoitettu ja paikalla oli yksi sylivauvaikäinen, muut 8 lapsellista perhettä päättivät jättää lapset kotiin koska se oli heille helpompaa). Tietävät että häissä syödään hääruokaa eikä siellä välttämättä ole muksun lempparinakkeja ja että kakaran voi olla viisaampaa poistua ennen kuin kovin moni boolikulho on tyhjä. ja kaikki ne asiat on niille kakaroillekin itsestään selviä. Jos lasta tarvii kasvattaa kesken kaiken niin ne kakarat viedään syrjään ja asia hoidetaan niin ettei muiden tarvi kuunnella/katsoa sitä. Vanhemmat ovat myös vastuussa siitä että lapset eivät pistä häissä ranttaliksi. Mutta ehkä mä tunnen erilaisia lapsiperheitä kuin muut.

(Sisko järjesti omat häänsä niin että lähipiiri ja lapselliset kaverit viettivät perinteisiä ruokahäitä pienellä porukalla ilman kuningas alkoholia ja sitten erikseen vietettiin K18 bileet kaveriporukalla. Niiltä kavereilta joilla oli lapsia kysyttiin kumpi olisi mieluisampi tapa häitä viettää ja kaikkein läheisimmät kävivät molemmat bileet... Ei tarvinnu miettiä lapsien ja absolutisti tätien kohtaavan kaveriporukkaa loppuillasta kun boolikulhot ovat tyhjiä. Ja ei tätäkään varten ei tarvittu lainaa kun kaveriporukan biletys hoidettiin nyyttäriperiaatteella.)

Mutta siis tosiaan toki kenenkään ei ole pakko kutsua sellaisia ihmisiä häihinsä joita ei sinne halua (kyllä meilläkin jätettiin pari sellaista tyyppiä kutsumatta joita ei häihin vaan haluttu). Minusta vaan tuntuu hassulta se ajatus että haluaa ehdottomasti jonkun ihmisen mutta ei missään nimessä tämän ihmisen perhettä. Varsinkin kun tosiaan oma kokemus on se että moni jättää ne lapset kotiin ihan itse ja aika moni itselle tuntematon puolisokin jää tulematta koska ajatus vieraiden ihmisten häistä ei vaan nappaa (me on siis laitettu pidempään kimpassa olleille pariskunnille kutsut mallia "Matti ja Maija Meikäläinen", uudemmille tyypeille "Matti Meikäläinen ja avec" ja perheellisille "Matti Meikäläinen perheineen" tyyliset kutsut ja tämä taitaa olla suht yleinen käytäntö, sitten vaan kysellään ilmoittautumisen yhteydessä että tulettekos te kaikki...) Mutta siis voi tosiaan olla että mun tuttavapiiri vaan on erilaista lapsien, häiden ja kutsujen suhteen ja siksi ajatus tuntuu niin oudolta
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Torstaina, 04.07.2013 klo 21:08  
+
0
^Totaalikomps. Etenkin ensimmäiseen kappaleeseen! :peukku:

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: HääT - Torstaina, 04.07.2013 klo 21:28  
+
0

Tigru kirjoitti:

ehkäpä tässä näkyy sekin että myös ne lapsiperheelliset voisivat ottaa toisia huomioon. Mä en voi kuvitellakaan että meidän häihin kutsutuista kukaan toisi häihin lapsia jotka eivät kertakaikkiaan siellä osaa olla nätisti tai suostu syömään oikeaa ruokaa.


Joo, eroja tosiaan on ja varmasti paljon vaikuttaa näihin asenteisiin juuri se millaisia ihmisiä omasta tuttavapiiristä löytyy. Mulla on mielessä heti ainakin yksi sellainen esimerkki, joka tuntuu ilman mitään johdonmukaisuutta saavan tietyissä tilanteissa mellastaa miten haluaa, vaikka toisessa vastaavassa tilanteessa samasta asiasta sitten kielletäänkin (useimmiten kuitenkin ei kielletä). Lasta myös lahjotaan todella härskisti (näitä perinteisiä että jos lopetat huutamisen niin saat karkkia), ja se on hyvin taitava manipuloimaan vanhempiaan sekä oppikirjaesimerkki riiviöstä joka on täysin sisäistänyt sen että jos huudan ja raivoan niin saan tahtoni läpi. Koskee myös kaikkea mitä on jollakin muulla, eli jos joku vaikka syö lapsen nähden jotain niin senhän on tietysti saatava samaa, ja karjumalla se järjestyy. Sen lisäksi kyseinen lapsi on todella huono syömään, kinuaa kyllä koko ajan jotakin (ja se tietysti hoidetaan nokan alle saman tien) mutta huutoraivoamansa asian saatuaan ottaa haukun tai kaksi ja lähtee sen jälkeen juoksemaan, ja palaa myöhemmin uudestaan itkemään jotakin muuta mitä sattuu sillä hetkellä tekemään mieli, ja taas sama ruljanssi. Oli asia mikä tahansa niin sekunnin murto-osassa kiellon kuullessaan ("ei, sinä pyysit juuri ruokaa jota et sitten syönyt, etkä nyt saa syödä kaikkia rasiassa olevia suklaakonvehteja") tämä kauhukakara vääntää tekoitkuilmeen naamalleen ja alkaa sen ärsyttävän yhkäsemisen, jolloin yleensä aletaan lässyttää että "ota vaan, no ota sitten", tai jos kielto ei peruunnu saman tien niin sitten aloitetaan ihan täysimittainen kirkumaraivari joka viimeistään järjestää asian.

Jos kirjoittaisin tähän kaiken tuosta tapauksesta niin tästä tulisi todella pitkä lista, ja sen lisäksi mulla nousi jo nyt verenpaineet sen verran että taitanee olla parasta etten johdattele tätä enempää sivuraiteille. Lyhyesti sanottuna kuitenkin tämä kyseinen pirpana on sen verran herttainen etten ihmettele jos samanlaisia ei kukaan halua häihinsä mellastamaan.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: HääT - Torstaina, 04.07.2013 klo 22:24  
+
0
Jatkan vielä tästä etikettijutusta. Ennen kuin päätin jättää sukulaiset kutsumatta mietin että olisin kutsunut ns. vanhemman polven eli siis sedät ja tädit. Sitten tajusin, että sedillä ja tädeillä asuu kaikikilla osa lapsista kotona ja osa ei. Toisella sedällä kotona asuvat 25-, 20- ja 13-vuotiaat kun taas 23- ja 32-vuotiaat ovat muuttanet omilleen. Ei siis toiminut tämäkään suunnitelma, koska samassa taloudessa asuvat lapset pitää kutsua mutta sitten taas ei voi jättää kutsumatta saman perheen muita lapsia. Ja heidän puolisoitaan. Ja perheitään. Joten nyt jäi sedät ja täditkin sitten pois.

Mä oon oikeesti jotenkin tosi pihi noiden häiden kanssa kun tiedostan kaiken aikaa että lapsen hankkimiseen tulee menemään niin isoja summia ja ajattelen vaan että voisin puolituttujen sukulaisten kulut käyttää lapsen hankkimiseen. Ja haluan kuitenkin järjestää hyvät juhlat tärkeille ihmisille enkä pihistellä juhlien tasosta että saadaan jokainen sukulainen paikalle.

Serkku kun meni naimisiin niin se järjesti sellaiset tosi isot sukuhäät joten vähän jännittää että miten tähän suhtaudutaan ettei sukua kutsuta. Meidän suvussa jaksetaan nimittäin kyräillä selän takana.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu torstaina, 04.07.2013 klo 22:26)

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: HääT - Torstaina, 04.07.2013 klo 22:34  
+
0
Mä oon välillä miettiny, miten ongelmalliset vieraiden suhteen meidän häistä tulee jos joskus avon kanssa mennään naimisiin. Molemmilla on toisen vanhemman sukulaiset sellaisia, joiden kanssa ei oikeastaan olla juuri missään tekemisissä ja toisen puolen sukuun taas sitten todella tiiviisti. Voisikohan häihin kutsua vain toisen vanhemman puolen suvun ja jättää toisen kutsumatta..? :mietiskel: Kun molemmilla on aika laaja ystäväpiiri ja mielummin kutsuttaisiin kaikki kaverit, kuin liuta sukulaisia, joita osaa ei olla nähty vuosi kausiin. Jos kutsuttaisiin kummankin kaikki kaverit ja kaikki sukulaiset, paisuisi vierasmäärä sen verran suureksi, että meillä tuskin koskaan on varaa pitää niin isoja häitä. Onneksi tämä ongelma ei vielä ole millään muotoa ajankohtainen kun ei edes kihloissa olla :nauru:
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Torstaina, 04.07.2013 klo 22:39  
+
0
^^^Tuollainen/tuollaisten vanhempien lapsi nyt on tuskin mikään ihan keskiarvo perhe. Omien kokemuksieni perusteella kuvittelisin ainakin suuren osan perheistä ja lapsista käyttäytyvän edes suhteellisen asiallisesti, tai sitten minun tuttava/sukulaispiirini on kieroutunut. Töiden parissa kyllä toki tapaa noita kuvailemiasi, mutta äkkiseltään en voisi tuttavapiiriini aikuisten voisi kuvitella ko tapausta ja vielä vanhempien ottavan omaehtoisesti ns. "ei hanskassa olevaa" lasta mukaan juhliin.

Me kutsuttiin häihin molempien puolelta vastaavat vieraat, vaikka miehen puolen suku onkin huomattavasti suurempi kuin omani. Kuitenkaan kummallakaan ei ole mitkään valtavat suvut, joten vierasmäärä pysyi silti järkevänä. Jos suvut on hyvin isot, niin uskoisin ihmisten ymmärtävän, että karsintaa on pakko tehdä. Me kutsuttiin molempien suvusta sisarukset (perheineen), vanhemmat, isovanhemmat, tädit/sedät ja serkut perheineen, mutta kun esim. mun puolen suvusta nuo kaikki perheineen laskettuna on vaan 27 hlöä (joista neljä ei päässyt).

(Viestiä on muokattu torstaina, 04.07.2013 klo 22:44)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: HääT - Perjantaina, 05.07.2013 klo 09:43  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

Jatkan vielä tästä etikettijutusta. Ennen kuin päätin jättää sukulaiset kutsumatta mietin että olisin kutsunut ns. vanhemman polven eli siis sedät ja tädit. Sitten tajusin, että sedillä ja tädeillä asuu kaikikilla osa lapsista kotona ja osa ei. Toisella sedällä kotona asuvat 25-, 20- ja 13-vuotiaat kun taas 23- ja 32-vuotiaat ovat muuttanet omilleen. Ei siis toiminut tämäkään suunnitelma, koska samassa taloudessa asuvat lapset pitää kutsua mutta sitten taas ei voi jättää kutsumatta saman perheen muita lapsia. Ja heidän puolisoitaan. Ja perheitään. Joten nyt jäi sedät ja täditkin sitten pois.


Kyllä minun mielestäni oisit voinut kutsua vain sen sedän ja tädin niiden lasten kanssa jotka kotona asuu. Tai sitten vaan oisit laittanut ihan sedän ja tädin nimellä menemään ja omien vanhempien kautta laittanut infoa että vain aikuiset siitä perheestä.

Muoks lainaukset
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.07.2013 klo 09:44)

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: HääT - Perjantaina, 05.07.2013 klo 09:48  
+
0

NiiNu kirjoitti:

Mä oon välillä miettiny, miten ongelmalliset vieraiden suhteen meidän häistä tulee jos joskus avon kanssa mennään naimisiin. Molemmilla on toisen vanhemman sukulaiset sellaisia, joiden kanssa ei oikeastaan olla juuri missään tekemisissä ja toisen puolen sukuun taas sitten todella tiiviisti. Voisikohan häihin kutsua vain toisen vanhemman puolen suvun ja jättää toisen kutsumatta..? :mietiskel:



Totta kai voi olla kutsumatta ketä haluaa aivan samalla tavalla kuin voi kutsua ketä haluaa. Meillä esimerkiksi kutsutaan miehen puolelta vain kavereita eikä yhtään sukulaista. Mun puolelta ainoa sukulaiskutsu menee siskolle perheineen, mutta esimerkiksi vanhemmat ja veli jäävät kutsumatta. Tällainen aika tiukka rajanveto on meillä jo kolmannessa polvessa menossa eli voi sanoa, että tää on meidän suvun traditio eikä taatusti kukaan vedä hernettä nenään, kun ei kutsua saa.
Mukana menossa snu Napo

Ultzi

Ultzi
Viestimäärä: 402

VS: HääT - Perjantaina, 05.07.2013 klo 18:33  
+
0

Reppis kirjoitti:

Te, jotka ootte tarjonneet lähimmäisille vain ravintolapäivällisen/illallisen:
- Oliko teillä mitään ohjelmaa?
- Kuinka pitkäksi aikaa ravintola oli varattu teidän käyttöön?

Meillä ei ole tosiaan mitään ohjelmaa, ehkä joku haluaa puheen pitää, mutta siihen se sitten jääkin. Ja ravintola on varattu meidän käyttöön kello 16-19. Vähän jänskättää, että alkaako ihmiset pyörittelemään peukkujaan, kun ei oo mitään äksöniä...


Meillä ei ollut kuin ravintolan kabinetti varattu meille, mutta eipä meitä ollutkaan kuin kuusi henkilöä. Ei ohjelmaa ja ainakin meillä meni se syöntiaika ihan rattosasti kun vain juteltiin. Meidän vanhemmat tapasi toisensa ensimmäistä kertaa tuolloin, joten kyllä siinä juttua riitti vanhempien kesken kun yrittivät edes hieman tutustua toisiinsa. :hymy:

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: HääT - Maanantaina, 08.07.2013 klo 08:13  
+
0
Nyt on sitten juhlapaikka päätetty ja varaus pitäisi tehdä. Juhlamenu alkaa olemaan tiedossa, samoin alustava vieraslista. Muutenkin pääpiirteissään kaikki on selvää ja pääsee järjestelemään bändiä sun muuta. Haluun että kaikki on hyvissä ajoin valmista niin ei tarvitse viime hetkellä stressata.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

CCrystal

CCrystal
Viestimäärä: 112

VS: HääT - Tiistaina, 09.07.2013 klo 17:52  
+
0
Meillä häät nyt lauantaina! Vihkiminen kirkossa, yhteensä 25 vierasta eli pienet on häät. :)
Alkaa olla kaikki mallillaan, odotellaan vaan, että päästään sanomaan tahdon!

Meillä ei ole kuin yksi leikki, kenkäleikki, ja sekin siksi, että täytyi jotain keksiä pitopalvelun pyynnöstä ruokailun ja kahvituksen väliin. Saa nähdä miten saadaan juhlafiilis ylläpidettyä ilman ylimääräisiä ohjelmia yms.
lk mäyräkoira Nakki 09/09
lk kääpiömäyräkoira Rico 05/13

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: HääT - Tiistaina, 09.07.2013 klo 23:01  
+
0
Mikä on kenkäleikki? Vieraat tekevät juhlan. Kyllä siellä taatusti juhlatunnelma pysyy yllä. Teillä hurja viikonloppu, kun menette naimisiin ja saatte pennun! Onnellisia ja ikimuistoisia hetkiä juhlaanne!
Mukana menossa snu Napo

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: HääT - Sunnuntaina, 14.07.2013 klo 19:16  
+
0
Mä oon niin ajoissa. Hääpaikka mennään katsomaan viikon päästä, menu alkaa olemaan aika valmis, mun osalta kutsuvieraslista on chek (ja hoputan avoa viimeistelemään oman listansa kun se empii että kutsuakko sukulaiset vai ei) ja väsään jo kaikkea tarpeellista, kuten biisilistaa bändille biiseistä, jotka haluan soitettavaksi.

Mitä valsseja te olette tanssineet? Mulla on kyllä se meidän oma valssi tiedossa, mutta siihen ne sitten lopuikin. En oo lämmennyt oikeen millekään muulle valssille, mutta kai niitä pitäisi muutama lisääkin olla.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: HääT - Sunnuntaina, 14.07.2013 klo 19:29  
+
0
^Meillä oli häävalssina Annie's song ja "vanhempien valssina" Saarenmaan valssi. Sen jälkeen bändille annettiin vapaat kädet soittaa haluamiaan valsseja. Meillä bändi soitti kolme settiä, joista eka setti oli valssit+muut tanssimusat ja kaksi muuta settiä oli sitten "bilemusiikkia" (poppia, rokkia jne).

Me oltiin eilen sukulaisten häissä. Tukke oli mukana tuonne n. iltaysiin, jolloin lähdettiin sitten koko perhe kotiin. Ruokailut ja välillä muutenkin sai lepäillä liinassa mulla selässä. Hyvinhän sitä sujui Tukken ekat häätkin :hymy:

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 14.07.2013 klo 19:32)

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: HääT - Sunnuntaina, 14.07.2013 klo 19:33  
+
0
Noita biisilistoja ei kyllä sitten kannata mitenkään ehdottomina esitellä bändeille. Jos on vähänkään ammattimaisemmat soittajat, on heille yleensä kunnia-asia soittaa hyvin. Senpä johdosta yleensä soittavat jo treenattua settiä ja muutaman toivebiisin treenaavat erikseen.

Mä laitoin eilen kutsut postiin. 38 kutsuttua tuli, mutta taatusti kaikki eivät pääse tulemaan.
Mukana menossa snu Napo

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: HääT - Sunnuntaina, 14.07.2013 klo 19:35  
+
0
Juuri sen takia mä aion tehdä listan biiseistä, mitä en voi sietää ja biiseistä, joista tykkään ja toimittaa sen bändille (tulee olemaan tuttu bändi soittamassa). Mulla on vaan muutamia ns. perusrakkauslauluja mitä en voi sietää ja jos ne soi mun häissä niin ketuttaa :nauru:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

  Siirry sivulle: 1 ... 14 15 16 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6322
Viestejä yhteensä545654
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 11:45)