Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.04.2010 klo 14:40

Hullut hortonomit

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 27

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 01.09.2010 klo 12:09  
+
0
Ihanaa kukkaloistoa Melli!
Sanoppas mikä kukkanen tuo sinulla tuossa sisäkuvassa on rönsyliljan oikealla puolella? Nimeä en tähän hätään taaskaan muista. Eikö se ole hankala kun tiputtaa mettä kukista lattialle? Näin luin kukka-kirjasta ja ihailin kuvia. Todella kaunis. :hymy:

Joku pirskatti meni muutossa ja katkaisi kiinanruusun kasvavan pistokkaan! Onneksi vielä kahdesta toinen on kunnossa. Kasvaa muutenkin todella hitaasti ja kituliaasti.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 01.09.2010 klo 12:13  
+
0
Hapokaksella (taipuuko se noin? :nauru:) on kyllä kadehdittavan komeat kukkaiset!
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 01.09.2010 klo 12:19  
+
0
hapokasta; vau, upeita kukkia sinulla! Naama vihertyy... Varsinkin kun katselen tuota soihtuköynnöstä (vai mikä se nyt on nimeltään, tuo amppelikukka missä on punaiset kukat..?) :kumarrus: Itselläni on samanlainen, paitsi että minulla on onneton rääpäle tuohon verrattuna... :roll: Kyllä se kukkii ja kasvaa, mutta ei mitenkään rehoita. Niin kuin sinulla näyttää nuo muutkin kasvit tekevän. Onko nuo kaikki kuvien kasvit olleet kesän ulkona? Vai mikä on salaisuutesi, kerro kerro! :nauru:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 01.09.2010 klo 12:53  
+
0
Hapokkaan hienoista kukka kuvista sain idean, että kaikki vois laittaa tänne kasveistaan ja kukistaan kuvia, että saadaan ihailla! =)

Mun orkideasta olenkin jo aiemmin laittanut kuvan, joten en nyt laita uudestaan, mutta tässä on siitä irrotettu orkidea vauva (samalla linjalla jatkan eli vastustan kaikkia orkidea multia ja ruukkuja yms eli haluan katsoa josko tämä vauvakin tykkäisi ihan perusjutuista:hymy:):

Tässä on sitten palmuvehka, josta mä tykkään ihan kauheasti ja jukkapalmu (sekä keskellä onnenbambu vai mikä olikaan):

Avon mummulta saatu kohtalonköynnöksen alku (joka vähän kärsi kun en muistanut laittaa sitä heti ruukkuun) ja rahapuu, sekin on kerran tippunut lattialle ja vähän lehtiä katkesi:

Ja viimiseksi vielä mun vanhukset. Tulilatva, jonka sain synttärilahjaksi tammikuussa, vasta vähän aikaa sitten lopetti kukkimisen. Olen kuullut, että sitä on vaikeeta saada uudestaan kukkimaan? mutta kun siinä on niin komeat lehdet niin annan olla. Niin ja sitten tuo pegonia, se pärjäs mun käsittelyssä alusta asti huonosti ja oli jossain vaiheessa ihan kuolleen näkönen kun laitoin sen ulos ja alkoi vielä kukkimaan hienolla värillä. Nyt kumminkin unohdin sen kylmiksi öiksi ulos ja on taas vähän...:nauru::

En kyllä ole mikään hyvä näissä kukka touhuissa, ihme, että jotain säilyy hengissäkin mun käsittelyssä, mutta tykkään silti touhuta niiden kanssa =)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 01.09.2010 klo 18:46  
+
0

Suzuna kirjoitti:

Ihanaa kukkaloistoa Melli!
Sanoppas mikä kukkanen tuo sinulla tuossa sisäkuvassa on rönsyliljan oikealla puolella? Nimeä en tähän hätään taaskaan muista. Eikö se ole hankala kun tiputtaa mettä kukista lattialle? Näin luin kukka-kirjasta ja ihailin kuvia. Todella kaunis. :hymy:

Joku pirskatti meni muutossa ja katkaisi kiinanruusun kasvavan pistokkaan! Onneksi vielä kahdesta toinen on kunnossa. Kasvaa muutenkin todella hitaasti ja kituliaasti.

Soihtuköynnöshän se. Oli ens olkkarissa ja aloin ihmetellä, että miks sohvan selkänoja on tahmee, että mettähän se tiputtelee. Oli muuten hyvän makuista.

Yritän aina laittaa mahdollisimman monta kukkaa kesäks ulos, kun ne saa siellä niin paljon enemmän valoa ja kasvavat siksi tukevimmiksi. Sisällä on aina pikasen hämärää ja kasveista tahtoo tullaa honteloita.

Toi kuisti on lisäks ihan ehdoton, kun sen lämpötilan voi talvella antaa olla pikkasen alhaisempi kuin muualla sisällä. Monet kukat tykkää levätä vilposemmassa ilmassa.

Kiinanruusu olis aivan ihana, mutta mulla ei ole niin valosaa paikkaa ja se kasvaa lisäks niin kamalan isoksikin loppujen lopuks. Enkä tunnetusti malta heittää mitään koskaan pois.

ps.Olin sitten katkassut vahingossa begoniasta oksan niitä siirrellessäni.
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Zorroliini

Zorroliini
Viestimäärä: 112

VS: HULLUT HORTONOMIT - Perjantaina, 03.09.2010 klo 13:10  
+
0
Kasvaako kenelläkään sitruuna tai greippi? Mulla oli ihana sitruuna puu, mutta kun olin 2 vk amerikassa kämppis unohti kastella sitä ja ressu otti itseensä ja kuoli. :suru: Enään greippi jäljellä, mutta se on jo sellainen 1m. :cool: Onko kukaan yrittänyt kasvattaa avokadoja tai muita vastaavia? Lime kiinnostaisi myös..
(Viestiä on muokattu perjantaina, 03.09.2010 klo 13:11)

CaraMelli

CaraMelli

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 13:39  
+
0
Sain joskus appelsiinin lähtemään kasvuun siemenestä, mutta sen loru loppui lyhyeen, kun poika oppi seisomaan ja kukkapöytä oli just 'sopivan' korkuinen. Yks kaunis aamu pikku hortonomin alku toi äidille kukkasen. Multavana vaan jäi jälkeen...

Mun soihtuköynnös yritti itsaria yks yö viime viikonloppuna. Heräsin hirveään räsähdykseen ja isäntä pomppas suorin jaloin sängystä. Oltiin varmoja, että joku tuli klasista sisälle, mutta se oli köynnöksen amppeli sanonut sopimuksen irti ja lasinen ruukun alunen mäjähti hajalle laattalattialle. Kukalle ei käynyt kuinkaan, paitsi saintpaulia vähän menetti lehtiään, kun jäi alle ja kiepsahti ympäri. Aika kauas muuten lentää sirpaleet ja tosi kiva ensi töikseen sunnuntaiaamuna siivota.:peukku:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 13:44  
+
0
Hehee, laitettiin eilen takapihalle tulppaanisipuleita (tai jotain?). Kaivettiin kolot keittiövälineillä, ei ollut muuta :nauru: Saa nähdä alkaako keväällä tapahtumaan vai ei...

Mun lempikasvi, hopea-araalia (tai joku?) taisi kuolla. Saatoin kastella sitä liikaa :nolo: Vieläköhän tuo tokenee vai onko peli menetetty?

Jep, oon ihan vasta-alkaja näissä rehuhommissa.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 13:46  
+
0
Mulla isä on kertonut joskus nuoruudessaan kasvattaneensa appelsiinin siemenestä puun, eli muistaakseni 6 vuotta ja kasvoi melkein metrin korkuiseksi.

Orkideoihin on tullut uusia lehtiä ja nuppuja :jjei: joskos sitä vielä syksyksi saisi hieman kukkaloistoa.

Meidän piha on nyt ihan maanjäristyksen jäljiltä, kun kaivettiin salaojitukset talolle. Ensi keväänä on sitten kivasti hommaa istutella uudet nurmet ja pistää kukkapenkit taas kuosiin. Omenapuustakin jouduttiin pari isoa oksaa leikkaamaan pois kaivurin tieltä, mutta onneksi ei sentään koko puuta.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 15.09.2010 klo 13:46)

Vilkko

Vilkko

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 14:44  
+
0
Mullakin on yksi kaveri jolla on montakin ihan puun kokoiseksi kasvanutta appelsiinipuuta. Se on kyllä ihan kahjo viherpeukalo, sen koti muistuttaa lähinnä viidakkoa. Sillä on sellanen tapa, että silloin tällöin kun syö appelsiinia, niin tuikkaa niitä siemeniä jo olemassaolevien kasvien ruukkuihin. Sitten jonain päivänä vaan pikku taimia putkahtelee, ja niistä osa selviää ja kasvaa rehottaa. Itse onnistuin tappamaan muutaman taimen kun pistin ne ulos kesällä ja vedenpaisumus yllätti.

Veljellä on kanssa joku sitruspuu ja se riehaantui kasvamaan kun oli kesän ulkona. Valtaosa huonekasveista taitaa tosiaan tykätä olla kesän ulkona.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 14:49  
+
0
Mä olen tökkinyt ruukkuihin milloin mitäkin siemeniä, ja nyt mulla on luullakseni sekä avokadon että appelisiinin taimi :nauru:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 14:58  
+
0
Meillä taitaa limoviikuna olla sittenkin partsilla hengissä vielä. Laitoin sen sinne koiralta turvaan keväällä ja hetken näytti siltä, että heittää henkensä. Mut edelleen se vaan vihertää.. :peukku:
Täytyy katsoa onko sille paikkaa nyt syksyllä, kun en oikein luota sitä vieläkään samaan tilaan koiran kanssa.

Nii ja onnistuin saamaan muratin hengiltä lannoittamalla sen. Se kitkutti hengissä piiiitkään, vaikka kastelin sitä vaan muistaessani, mut sit menin ja pidin sille kunnon hoitosession ja lannoitin, ni sit se päätti kuukahtaa. :mietiskel:

Täytyykin laittaa tänne varmaan kuva meidän yhdestä köynnöksestä, kun en yhtään tiiä mikä se on. Sain äidiltä (joka ei kanssa virallista nimeä muista) alun pari vuotta sitten ja nyt kun sitä sen yhtä "köynnösosaa" on kiinnitelty koukuilla katonrajaan, niin se on kasvanut varmaan 5m.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Vilkko

Vilkko

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 15:03  
+
0

Vanis kirjoitti:

Mä olen tökkinyt ruukkuihin milloin mitäkin siemeniä, ja nyt mulla on luullakseni sekä avokadon että appelisiinin taimi :nauru:

Hei, kiitti vinkistä, minulle kans avokado! Tuo onkin hauskaa, kun ei ole enää hajuakaan, mikä joku taimi mahtaa olla. Jos tulee joskus hedelmiä niin siitä voi sit vähän päätellä. :nauru:

jannie

jannie

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 15.09.2010 klo 16:37  
+
0
Bataatista saa ja ihan hauskan näkösen (siis oikeesti, :nauru:) kun sen tuppaa muistaakseni paksumpi pää edellä n. puoliksi multaan. Se lähtee siitä sitten puskistumaan :hymy:

rose86

rose86
Viestimäärä: 173

VS: HULLUT HORTONOMIT - Maanantaina, 11.10.2010 klo 17:35  
+
0
Aijai, en malttais odottaa! Kuun vaihteessa saan oman pihan! (Joo ja talon kans :cool: )
Sen verran myöhänen yksy vaan on että taidan pelkkiä kukkasipuleita keretä laittelemaan penkkiin. Ja kasvimaa pitää kans pelastaa rikkaruohoilta ja myllätä kunnolla.. Pääsee sit keväällä vähän vähemmällä.
Mäkin olen joskus tökkinyt kaiken maailman hedelmien siemeniä ruukkuihin, on joskus itänytkin. Nyt ei kyllä ole mitään semmoisia rehuja.. Mutta taitaa löytyä sitruunoita jääkaapista, pitää niistä muistaa ottaa talteen ja multaan :)
Rottweiler Chosen Angels Bahira "Ronja"
s. 26.11.2008

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: HULLUT HORTONOMIT - Maanantaina, 11.10.2010 klo 22:12  
+
0
Itse hoksasin tuossa pihamaata haravoidessa talven tieltä, että vähän laittamista olisi.
Kiinnostusta noihin pihatöihin löytyy ja ajattelinki suunnitella ihan paperille ensin mitä haluaisin tehdä ja miltä ne mahdollisesti sitten näyttäisi kun työt olisi valmiina.

Kyseessä on pieni punainen omakotitalo maalla. Peltojen ja metsien ympäröimä. Pihan läpi menee tie paikalliselle hirviteurastamolle. Tie jakaa pihan ihan kivasti erilleen kasvimaasta ja muusta tontista. Ajattelin tehdä kaikkea pientä, mitä pystyy itse näpräämään, mutta joista sitten pihatöitä tehdessä on myös hyötyä.

Aattelin, että ens keväänä laittaisin kasvimaan viereen pari omenapuuta kasvamaan. Niiden tieltä pitäisi kaataa pari kuusta, jotka kyllä varjostaakin pihaa aika ilkeästi.
Pihaliittymän ja teurastamon tienhaarassa on myös kuusi, jonka tilalle haluaisin pihavalon (niitä kun tässä isolla tontilla on vain 1 ennestään) ja siihen "kärkeen" mietin kukkapenkkiä.
Lisäks aattelin karsia muutamia puskia pihasta ja tehdä kehikot marjapensaille, että kesällä on sitten helppo leikata nurmi pensaan juurelta ja ettei koirat innostu liiaksi nostamaan koipeaan pensaille :nauru:

Olisi kiva kuulla millaisia ratkaisuja muut ovat pihamaalle itse tehneet tai teetättäneet, jos saisi ideoita tähän omaanki pihaan. Kuvat on tietysti plussaa :wink:
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

CaraMelli

CaraMelli

VS: HULLUT HORTONOMIT - Tiistaina, 12.10.2010 klo 10:47  
+
0
Voitteko uskoa, mutta mun ruusut kukkii täysillä ja ulkona sataa lunta. Kaikki paikat on vaahteranlehtiä täynnä ja nurmikkokin pitäis taas leikata.

Heivasin kesäkukka-amppelit ja parvekelaatikot terassilta talvisäilöön viikonloppuna. Harmi kun toi lumi nyt kastelee kaikki paikat, ettei ruohoa saa lyhennettyä ainakaan ilman kiroilua, kun märkä ruoho tukkii koneen.

Ajattelin laittaa pariin isoon ruukkuun sammalia ja kuusen tai katajan oksia. Vielä kun viitsis rymytä tuolla suulissa ja hakea ne lyhdyt, jotka on sen hirmuisen ryjäkasan takana, siellä perimmäisessä nurkassa.

Mun piti laittaa kukkasipuleita maahan, tai oikeastaan siirtää niitä parempaan paikkaan, mutta en tohtis tehdä koe kaivauksia nurmikkoon, kun en millään muista tarkkaa paikkaa, mistä niitä tulppaaneita yrittää aina keväisin tulla pintaan. Muutenkin tahtoo tuo nurmikko kärsiä, kun koirat juoksee aina niistä samoista kohdista ympäri pihaa. Näyttää paikoitellen sellaselta enduro-radalta lähinnä.:roll:

muoks. Tuli vielä mieleen, että tänä vuonna ei tarvinnut poimia ollenkaan karviaisia, kun Heila ja Toffo hoiti homman mun puolesta.:ttou:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 12.10.2010 klo 10:50)

Vilkko

Vilkko

VS: HULLUT HORTONOMIT - Tiistaina, 12.10.2010 klo 16:08  
+
0
Hei hortonomit, onko kellään muulla tällaista kasvia? Nimeltään puupapu on se. Bongasin jostain kukkakaupasta keväällä ja on ollut harvinaisen hankala löytää hoito-ohjeita yhtään mistään. (Taitaa olla aika uusi tuttavuus, kun kukkakaupan tätikin tarjosi väärää nimeä tälle. Väitti joksikin kastanjaksi ja pitkällisen salapoliisityön jälkeen löytyi oikea nimi.) Oli jotenkin niin hauskan näköiset nuo pavut tuossa juurella. Mutta niin kuin kuvasta näkyy, yksi niistä on nyt ihan tuollainen kuiva ja rupsahtanut. Kasvi näyttää muuten ihan hyvinvoivalle, kuuluukohan tuo kurtistuminen asiaan? Tylsää, jos näin on...

jannie

jannie

VS: HULLUT HORTONOMIT - Tiistaina, 12.10.2010 klo 16:15  
+
0
Vilkko,
mulla on jotain hämäriä muistikuvia tollasesta, oisko peräti itellä ollut joskus.. Voin koittaa kaivella jostain jotain informaatiota :hymy:

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: HULLUT HORTONOMIT - Tiistaina, 12.10.2010 klo 18:27  
+
0
Onpas täällä hienoja kasveja ihmisillä :eek:
Minullaki on tuossa yksi puu kasvamassa..nimeä en tiiä, sekä jotain käynnöskasvia, muistuttaa sitä kultaköynnös vai mikä olikaa kasvia :shifty: (en oikein nuita nimiä tiiä, mies osti joskus)

Mutta oli minulla ihan kysymyskin, mistä päin vois löytää lihansyöjäkasveja?
Täällä oli tuossa kukkakaupassa kesällä sellasia, ja en sillo ostanu, nii ei oo näkynytkää enää niitä..:eitietoo:
Sellanen kiinnostais kovasti, sulosia pieniä oli, joilla se "kita" aukee.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 ... 27
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä25824
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä5787
Viestejä yhteensä543771
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös263026
(Tilastot päivitetty viimeksi 17.10.2019 klo 09:00)