Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.04.2010 klo 14:40

Hullut hortonomit

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 27

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: HULLUT HORTONOMIT - Maanantaina, 16.08.2010 klo 12:48  
+
0
^Mulla tulee mieleen kodinonni, viihtyy kosteassa, lämmöstä en osaa sanoa?


Hups, tänään tarttui kaupasta mukaan kolme orkideaa :shifty: Mutta puolustuksekseni pitää sanoa että ostin vain yhden kaksi sain ilmaisiksi :viheltel:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: HULLUT HORTONOMIT - Maanantaina, 16.08.2010 klo 15:33  
+
0
^Tuo voiski olla yks vaihtoehto, kiitos. Täytyy varmaan jostain kukkakaupasta ihan kysellä tarkemmin.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: HULLUT HORTONOMIT - Maanantaina, 16.08.2010 klo 16:06  
+
0
Mä tein pikagoogletuksen hakusanalla viherkasvi vessaan ja ylläripylläri Google tarjosi Voimista tietolähteeksi ja sieltä löytyi seuraava pätkä:

Kylpyhuoneeseen
Anna näiden kosteutta rakastavien kasvien imeä itseensä saasteet ja hajut (ilmanpuhdistajat):
juurakkovehka (alocasia), flamingonkukka (anthurium), kymbidi orkidea (cymbidium orchid), sädekaisla (cyperus), timanttiananas (guzmania), Phalaenopsis orkidea (moth orchid , Phalaenopsis), viirivehka (Spathiphyllum, peace lily), hopeaköynnös (scindapsus), nukkuleena (stromanthe) ja boakasvi (vriesea).

Nämä eivät siis kaikki sovi millään muotoa pimeään, mutta kosteaan kylläkin eli Nuttille sopivat kyllä. :hymy:

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: HULLUT HORTONOMIT - Maanantaina, 16.08.2010 klo 17:12  
+
0
^Löysin itseasiassa ton saman googletuksen. :hymy: Mutta noista ei oikein mikään iskenyt noin niinkuin ulkonäöllisesti. Mielellään sais olla joku roikkuva, toki vois miettiä jos ottais varkaan tosta olkkarin viirivehkasta ja koittas kasvattaa sitä tuolla kylppärissä.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 12:34  
+
0
Yäk, nyt löytyi ei-toivottuja vierailijoita orkideasta, kehrääjäpunkkeja. Ei muutakuin kovat aseet käyttöön, eilen sumuttelin häätö-aineella ensimmäisen kerran viikonlopusta varmaan sitten uusi käsittely. Ja tuo uusi kasvi saa sitten olla karanteenissa ainakin 3vkoa.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: HULLUT HORTONOMIT - Keskiviikkona, 18.08.2010 klo 12:47  
+
0
Ostin sitten Bauhaussista tommosen heinän näköisen pehkon tonne kylppäriin, kokeillaan nyt sitten sillä. Tietäkö joku muuten mikä tuo mahtais olla, on tosiaan tommonen heinän näköinen puska. :shifty:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: HULLUT HORTONOMIT - Torstaina, 19.08.2010 klo 12:14  
+
0
^Räpsäise kuva niin voidaan arvuutella :wink::nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: HULLUT HORTONOMIT - Torstaina, 19.08.2010 klo 22:27  
+
0
Nuita myrkyllisiä ja ei myrkyllisiä kasveja löytyy pitkä lista hus:in Myrkytystietokeskuksen sivuilta: Kasvit
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: HULLUT HORTONOMIT - Torstaina, 19.08.2010 klo 22:37  
+
0
Kaaliperhosen toukat on tuhonneet mun ihanan krassiköynnöstelmän parvekkeelta :mad:

Kuinka ison ruukun esim puksi tarvii, jotta pystyy talvehtimaan lasittamattomalla parvekkeella sen kanssa? Eli ts. kuinka iso ruukku ei jäädy läpikotaisin, eikö se siinä ole pointtina? Ja jollei puksi kestä talvea, niin onko muita vaihtoehtoja kuin tuijat ja muut vastaavat? Peikonpähkinästä on varmaan ihan turha edes haaveilla..? Lounaisessa Suomessa eleskellään, parveke sinäänsä ihan suojainen mutta tosiaan lasittamaton.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: HULLUT HORTONOMIT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 00:30  
+
0

Suzuna kirjoitti:

^Räpsäise kuva niin voidaan arvuutella :wink::nauru:



Pitää koittaa muistaa ens viikolla ottaa ku palaan täältä työreissusta.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

CaraMelli

CaraMelli
Viestimäärä: 653

VS: HULLUT HORTONOMIT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 09:59  
+
0
Ihan arvauksena, rönsylilja on aikalailla heinän näköinen ja traakkipuu, ennen kuin ehtii vartta kasvattaa.:hymy:
Heila -01, Cara-Melli -07, Toffo -09, Omppu -11, Hani -12

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: HULLUT HORTONOMIT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 10:07  
+
0
^Rönsylilja minullakin tuli mieleen :nauru: Tai sitten joku palmu, niitäkin on muutamia heinän näköisiä puskia. Mulla pitäisi kuvailla nuo muutamat kukkaset tuolta takapihalta, kun itse en niitä yhtään tunne. Yhden olen onnistunut tunnistamaan pensashanhikki ilmeisesti :hymy:

muoks. Niin ja meidän taistelu nouta öttiäisiä vastaan jatkuu. Nyt ilmeisesti ei sitten riittänytkän ne kehrääjäpunkit vaan kiiden lisäksi samassa kasvissa on myös villakilpikirvoja :twisted: no eilen se sai uuden kylvyn tolu+mäntysuopa liuosta ja ötökkämyrkkyä. Joskos ne nyt luovuttaisivat.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu perjantaina, 20.08.2010 klo 10:09)

Zorroliini

Zorroliini
Viestimäärä: 112

VS: HULLUT HORTONOMIT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 11:38  
+
0
Ostin pari uutta muovista ruukkua orkideoille ja orkidea multaa. Ajattelin sekoittaa multaa siihen karikkeeseen (joku kasvatti täällä ihan mullassa :shifty: ), mutta yllättäen ei tarvinnutkaan kun hake oli osittain juuri niin hienoa kuin toivoinkin. :jjei: Kun irroitin lasisessa ruukussa kasvanutta totesin, juurten mädäntyneen. Kasvi pääsikin uuteen karikkeeseen ja muoviseen ruukkuun. Toivottavasti se piristyy ja kasvattaa pian uudet juuret. Lisäksi kannattaa myöstaa että vauva orkideat eivät tarvitse enemmän vettä.. Melkein hukutin ressut.. :ttou:

muoks. Sain kirvat häviämään kun aina tapoin niitä kun näin. (kävin lehdet läpi monta kertaa päivässä) Ja lisäsin veteen kasvinesteitä imeville tuholaisille tarkoitettua myrkkyä (Bayer Gardenin hyönteispuikkoja, joita liuotin veteen.) Myrkytin muutkin kasvit, ettei niitä pirulaisia leviä.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 20.08.2010 klo 11:47)

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: HULLUT HORTONOMIT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 13:18  
+
0

Zorroliini kirjoitti:

Sain kirvat häviämään kun aina tapoin niitä kun näin. (kävin lehdet läpi monta kertaa päivässä) Ja lisäsin veteen kasvinesteitä imeville tuholaisille tarkoitettua myrkkyä (Bayer Gardenin hyönteispuikkoja, joita liuotin veteen.) Myrkytin muutkin kasvit, ettei niitä pirulaisia leviä.




Provado puikkoja olen metsästänyt minäkin, en vain löytänyt niin ostin Spruzit torjunta-ainettal, sen pitäisi tepsiä myös. Vielä pitäisi käydä ostamassa vesiväripensseli, ja viinalla penslata nuo lehtien tyvet ihan varmuuden vuoksi. Kaikki kasvit suihkuttelin tuolla myrkyllä varmuuden vuoksi.

Taisin jo sanoakin tuossa aikaisemmin mutta itse siirsin nyt kaikki orkideat pelkkään lecasoraan, on ainakin tarpeeksi passiivinen kasvualusta! :nauru: Pitäisi olla tarpeeksi ilmava minun kastelulleni. Ainakin vielä kaikki ovat oikein vehreitä ja hyvinvoivia, no eipäs tuosta "mullan" vaihdosta olekaan kuin hetki.
Itselläni on kanssa yksi juurensa mädäännyttänyt yksilö, sitä suihkuttelen päivittäin hieman. Toivottavasti elpyy, siinä on upeat valkoiset kukat punaisella keskustalla, purkin reunassa taisi lukea "REDPEARL" vaikkakin jokin perhosorkidea hybridihän se on.

Otan kuvia kunhan saan kamerani vanhemmiltani lainasta takaisin :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: HULLUT HORTONOMIT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 13:31  
+
0
Voipi olla, et jossain jo tääkin luki, mutta kasteletteko te siis suoraan purkkiin orkideat, vai silleen upottamalla?
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: HULLUT HORTONOMIT - Perjantaina, 20.08.2010 klo 14:24  
+
0
^Itse kastelen yleensä upottamalla, ja sitten suihkuttelen välilä pinnemmassa olevia juuria, jotka kuivivat nopeammin. Suihkuttelen joko merileväuutevedellä tai lannoitevedellä. Upotusvesi on vain seisotettua. Itse en ole jaksanut kanniskella ulkoa, joten ihan hanavettä jokusen päivän huoneessa seisseenä.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: HULLUT HORTONOMIT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 00:52  
+
0

hapokasta kirjoitti:

Ihan arvauksena, rönsylilja on aikalailla heinän näköinen ja traakkipuu, ennen kuin ehtii vartta kasvattaa.:hymy:



Ei ollu kumpikaan noista, vielä enemmän semmonen heinäpuskan näköinen. :nauru:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Tiiina

Tiiina
Viestimäärä: 98

VS: HULLUT HORTONOMIT - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 15:54  
+
0
Sanokaas ny herran jestas mikä tää kasvi olikaan? Äiti osti näitä kolme kpl kysymättä nimeä tms, enkä itse saa niin millään kiinni mitä nuo olivatkaan. Enkä löydä netistäkään...
Marly '01 & Pasi '10, in memoriam Leo ♥

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: HULLUT HORTONOMIT - Maanantaina, 23.08.2010 klo 00:40  
+
0
^No just tommonen se munki kasvi on minkä ostin! :nauru: Siinähän se kuva sitten tulikin, kiitos vaan oleolle.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: HULLUT HORTONOMIT - Maanantaina, 23.08.2010 klo 13:59  
+
0
Mä sain avon mummulta kohtalonköynnös alun, jonka se oli juurruttanut omasta köynnöksestään. Laitoin sen nyt purkkiin, haaveilen, että siitä tulee valtavan kokoinen! Viime viikon alussa mulla tippui lattialle rahapuu kun imuroin, oksien päistä irtosi lehtiä, mietin sillon, että millastahan onnea tai pahaa se tarkottaa kun rahapuu kärsii tuolla tavoin. No, parin päivän päästä mä sain hakemani työpaikan:nauru: Hahaa:cool:

Pitäs nyt vihdoin laittaa toi orkidea vauva omaan ruukkuunsa, mutta kun en ole vielä saanut ostettua sille sellaista. Ja edelleen pohdin, että laitanko sen nyt tavalliseen vai orkidea multaan..
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 27
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 22:15)