Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 18:22

Ihana, kamala Facebook.

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Loikkanen

Loikkanen
Viestimäärä: 56

IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 18:22  
+
0
Olisi mielenkiintoista saada tänne keskustelua Facebookista. Vähän paikassa jos toisessakin törmää nykyään tilitykseen Facesta: ihmiset on niin tyhmiä, ryhmät ärsyttäviä, kaikki on ärsyttävää! Itsekin oon ihan totaalisen kyllästynyt, mutta ei siit noin vain eroon pääsekään. Voin sanoa olevani totaalisen koukussa. Käyn Facessa poikkeuksia lukuunottamatta joka päivä.

En lähetä itse pyyntöjä puolitutuille, mutta olen vastannut useimmiten myöntävästi puolituttjen kaveripyyntöihin. Mulla on siellä sellaisia kavereita jotka tunnen esim. vain jonkin harrastuksen perusteella, mutta meillä ei ole mitään muuta yhteistä. Välillä on kyllä paljastunut ihmisistä sellasia asioita, jotka olis parempi ollu jäädä tietämättä. Yksi näistä on rasistiset mielipiteet, joita en itse voi hyväksyä.

Toinen lempiraivostukseni aihe on kaikki muut (omasta mielestän) ääliöt ryhmät. Mikään ei voi olla tyhmempää kuin Facen sadat seksiaiheiset ryhmät. Oon oikeesti miettinyt, että mitäköhän ihmiset haluavat sanoa niihin liittymisellään? Esim. minkä takia ihminen liittyy ryhmään "Aamuseksi, iltaseksi, yöseksi, päiväseksi? - Aiva sama, kunhan sitä on :)"? En voi mitään, mutta mulle tulee heti tuollaisiin ryhmiin liittyneestä mielikuva, että sillä on ihan tosi huono itsetunto ja siksi tarve korostaa itseään ja omaa seksuaalista kyvykkyyttään. Musta se on aika säälittävää.

Kun arvostelen itsekseni tai kavereiden kesken näitä facebook-tuttuja ja niiden typeriä ryhmiä, tiedän nostavani itseni muiden yläpuolelle ja olevani moukkamainen. Tiedän, että voisin erota Facebookista. Mutta samalla toisten tyhmyydelle nauraminen on vain äärimmäisen koukuttavaa, vähän kuin seuraisi jotain reality-sarjaa 24/h vuorokaudessa.

Mitä kokemuksia? Ärsyttääkö Facebook? Jos, niin mikä siinä ärsyttää? Miksi olette Facebookissa siitä huolimatta?

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 18:44  
+
0
Ah, mitä olisikaan enää elämä ilman Facebookkia?! Itsekin vierailen siellä useita kertoja päivässä, kotona ollessani se on useimmiten auki, vaikken siellä varsinaisesti olisikaan. Lisäksi käyn siellä myös puhelimen välityksellä. Olen todella kiireinen ja surullista kyllä, en ehdi pitämään ihmisiin niin paljon yhteyttä, kun haluaisin. FB:n kautta pysyy mukavasti perillä ihmisten elämässä. Toisaalta, se ehkä myös tavallaan tekee laiskaksi: ehkä sitä mieluummin tsekkaa toisen kuulumiset sieltä, kuin soittaa ja kysyy niitä suoraan?

Itse en myöskään kutsu kavereiksi muita, kuin oikeasti kavereita. Hyväksyn kuitenkin yleensä puolituttujenkin kaverikutsut, olen ruvennut vasta lähiaikoina miettimään miksi ihmeessä. Ei minua ihan oikeasti kiinnosta heidän puuhansa. Toisaalta, poikkeus "puolitutuissa" on lapsuuden aikaiset kaverit, joiden kanssa ei ole ollut yhteyksissä esim. 10 vuoteen vaikka silloin joskus oltiin kuin paita ja peppu. On kiva nähdä, mitä heille kuuluu. Ilman FB:tä olisin tuskin koskaan saanut tietää.

Jotkut ryhmät ja status ketjuhommat ärsyttää/naurattaa/säälittää, mutta eipä mitenkään häiritsevästi. Puolestani kuulukoon kukin mihin haluaa, en jaksa aivojani sillä pahemmin rasittaa. Ehkä eniten jaksan ärsyyntyä ryhmistä "jos liityt tähän, saat ilmaiseksi sitä ja tätä!!!", kun en vaan voi ymmärtää millainen idiootti pitää olla, että uskoo moiseen.

Pääpointtini kai on se, että Facebook on hyvä juttu. Itse olen lähinnä kokenut sen hyödylliseksi ja mukavaksi paikaksi. Meinasin sanoa, että eipä sinne tarvitse kuulua, jos se niin kovasti ärsyttää, mutta tajusinkin, että nykypäivänä se on kyllä melkein pakko. Tai siis, esim. veljeni huomasi paremmaksi liittyä FB:hen, koska jäi todella paljon paitsi kavereidensa yhteistoiminnasta. Nykyisin kun tuntuu, että lähes kaikesta sovitaan FB:n välityksellä, siis bileistä ja vastaavista. Jos et kuulu FB:hen, sinua ei välttämättä muista edes kukaan kutsua.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Pdm

Pdm
Viestimäärä: 253

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 19:26  
+
0
Mulla facebook on korvannut monta muuta "sosiaalisen median verkostoa", käytännössä irc-gallerian sekä messengerin. Paljon olen sitä kautta kuullut kuulumisia ihmisistä joihin ei muuten ole ollut missään yhteyksissä vuosikausiin ja ei olisi varmasti tullut etsittyä esimerkiksi puhelinnumeroakaan että oisi voinutkaan olla yhteyksissä..

Puolituttujenkin kaveripyynnöt yleensä hyväksyn mutta itse olen tosi huono pyytämään ihmisiä kavereiksi, korkeintaan sitten jos tosissaan löydän jonkun jonka kanssa muutenkin on kunnolla tekemisissä. Pari listaa mulla on tehtynä kavereista, joista osalta on suljettu suurin osa statuksista pois ja muuta. Vaikken kovin laajasti elämääni jaa ko. palvelussa, niin joskus kuitenkin asioita joita esimerkiksi ukin, 13-vuotiaaan pikkusiskon tai enon vaimon ei tarvitse sieltä lukea.

Mun mielestä fb on ihan loistava tapa sopia tapaamisia ja muuta. Ihmiset kuitenkin paljon pitävät sitä siellä koneella päällä kotona ollessaan ja tarkistelevat mitä siellä sanotaan, joten chatissa saa äkkiä yhteyden ja sovittua vaikka lenkille lähdöstä tai kahvittelusta.

Sitä tosin en ole koskaan ymmärtänyt, että statuksessa jaetaan IHAN kaikki.. Eräs raskaana oleva kaveri on esimerkki pahimmasta päästä. Siellä on jaettu yöhikoilut ja virtsankarkailut ja pahoinvoinnit... Myös hirveä testitulosten suoltaminen ja "how is your luck today" ei mun mielestä ihan ole sitä mihin palvelua ite käyttäisin - mutta onneksi suurimman osan pystyy myös onnellisesti blokkaamaan pois näkyvistä jossei huvita katsella :nauru:
If there's a prize for rotten judgement, I guess I've already won that.

sbtn Lara 02/09 - 08/15.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 19:30  
+
0
Mä oon kyllä kanssa vähän addiktoitunut, käyn siis päivittäin.

Alkuhuumassa tulin hyväkyneeksi kaiken maailman kaverit listalle ja nyt olenkin tehnyt "remonttia" silloin tällöin ja heivannut kavereista pois kaikki ne ketä nyt ei ihan oikeasti tartte siellä olla. :cool: Samoin olen laittanut vielä rajoituksia esim. kuvakansioihin, ettei niihin pääse edes kaikki profiilissa näkyvät kaverini.

Mä kyllä kanssa oon huomannut, että sitä kautta on helpompi pitää yhteyttä, toki paljon myös sitä kautta sovitaan tapaamisia, että ei se ihan jää sille virtuaalitasollekaan ja on sitä paitsi halvempaa kun soittaminen/tekstaaminen. :nauru:

En ole kokeillut voisinko olla ilman.. .todennäköisesti voisin jos ihan pakko olisi! :hymy:

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 19:32  
+
0
Mustakin FB on tosi kiva juttu ja siellä useamman kerran päivässä tulee käytyä, ainakin farmilla :) Tokihan välillä jotkut tai joidenkin jutut ärsyttää, esim. jos pitää joka päivä ilmoittaa statuksessaan, missä jumpassa on käynyt tänään.

Mutta itse tein tuossa puolisen vuotta sitten siivouksen kaverilistalla eli semmoiset ihmiset poistin, joiden kanssa en ole ikinä missään tekemisissä IRL enkä FB:ssä ja kuulumiset ei varmaan kiinnosta puolin eikä toisin. Periaatteessa kaverilistallani on nyt vaan sellaisia tyyppejä, joiden kanssa voisin esim. kaupungilla törmätessäni jäädä vaihtamaan kuulumisia.

Kiertostatukset on kyllä kans megaärsyttäviä, en oikein ymmärrä niiden pointtia. Yhdys sana virheet ja muut kirjotusvirheet ryhmien nimissä ärsyttää, enkä voi mitenkään liittyä sellaseen ryhmään, jossa näitä bongaan :) Tosin enpä muutenkaan ihan joka ryhmään liity, tällä hetkellä taidan olla alle kymmenessä ryhmässä.

All-in-all, FB on musta varsin käyttökelpoinen välinen yhteydenpitoon ja kyllähän siellä rattoisasti saa aikaa kulutettua naureskelemalla ihmisten juttuja.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 20:56  
+
0
Mä komppailen loikkasta 100%.

Facebookissa on tosiaan tullut ihmisistä ilmi yhtä sun toista, ja en tiedä saako tällaista edes sanoa ääneen, mutta sanon silti - tiettyjen ihmisten "arvo" on laskenut mun silmissä huomattavasti heidän tilapäivitysten- ja tiettyjen ryhmiin liittymisen myötä. Jotenkin sitä miettii, että onko tuo oikeasti noin tyhmä/säälittävä/whatever? Esim eilen koin suurta myötähäpeän tunnetta erään puolitutun tilapäivityksestä, jossa hän itki miksei löydä kunnollista miestä ja isää lapsilleen.

En myöskään ymmärrä tosiaan niitä, jotka raportoi JOKA IKISEN tekemisensä. Sitä miettii, että tekeekö tuo ihminen yleensäkään muuta, kun istuu koneella (lue facebookissa) ja elää elämäänsä sitä kautta ja hakee jotain hyväksyntää/ihailua/sääliä/ties mitä niillä tyhjänpäiväsillä tilapäivityksillä. Tuntuu, että on väkisin "sanottava" jotain, vaikkei mitään järkevää sanottavaa edes olisi. Ja okei, eipä mulla itselläkään ole kyllä järin mullistavia statuksia, mutta mä laitankin ainoastaan silloin jotain, jos tuntuu että on oikeasti jotain sellaista sanottavaa, minkä haluaa muille jakaa. Olkoon siinä järkeä tai ei. Tai miten sen nyt sanois. Ja näin tapahtuu ehkä 2-3 kertaa viikossa, jos sitäkään.

Mä en ymmärrä ollenkaan tyyppejä, jotka kokee seuraavan jotenkin aiheelliseksi ilmoittaa kaikille: "Alkaa leipoon mustikkapiirakkaa :D!!", "Mustikkapiirakka uunissa :D!!", "Olipa hyvää mustikkapiiirakkaa!", "Äh, miksi söin niin paljon sitä mustikkapiirakkaa, nyt on ähky!!!". Tuollaisten tyyppien kohdalla on lähtenyt napsaus "Remove friend" tai "block" hyvin nopeasti.

Mutta juu. Koukussa minäkin tuohon mestaan olen, vaikka mua ärsyttää kyllä nii-in moni asia ja tyyppi siellä :nauru:.

Muutama päivä sitten tein tosin kunnollisen facebook-siivouksen jossa poistin kymmeniä "ystäviä" sekä laitoin monia tyyppejä piiloon, ettei ne nää mun kuvia/tilapäivityksiä tai muutakaan "henkilökohtaista". Joidenkin tyyppien kohdalla tuli ehkä vähän "huono omatunto" kun poistin, mutta sitten mietin että miten sairasta oikeastaan on, että jokin nettiyhteisö aiheuttaa moisia "sosiaalisia paineita". Mä en vain koe ystävien haalimista mitenkään siistinä juttuna, niinkun jotkut tuntee tekevän. Mä haluan pitää mun facebookin suht "pienenä piirinä", johon oikeasti kuuluu ihmisiä, joista pidän/joita arvostan. :paapatus:

Kiitos ja aamen. Onneksi täällä on nyt paikka, jossa saa valittaa oikein olan takaa naamakirjasta, kun ei oikein joka kerta viitsi tuolla purkautujissakaan avautua. Että kiitos loikkanen siitä :kumarrus:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 21:10  
+
0
Mullakin on Facebook lähes koko ajan auki, vaikken sitä koko ajan kyttääkään :) Itsekin pidän aika heikosti yhteyttä ihmisiin muuten, joten Facebook on hyvä ja helppo tapa pysyä perillä tuttujen kuulumisista. Ja ihan yllättävätkin ihmiset on lisänneet mua siellä kaverikseen (eli tyyliin koulukaverit vuosien takaa jne). Itse en pahemmin uskaltaudu puolituttuja lisäilemään kaverikseni, vaan odottelen muiden lisäävän mut, jos niin haluavat :D
Facebook tosiaan paljastaa myös yllättäviä asioita sukulaisista ja kavereista tilapäivitysten ja ryhmien kautta.
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 22:13  
+
0
Itsellä Facebook toimii lähinnä messengerin korvaajana, vaikka se chatti toimiikin hyvin harvoin sujuvasti. Ehkä ainoa itseäni turhauttava piirre (tai no yksi niistä, joka ärsyttää useimmiten) on ärsyttävät yhteisöt (esim. "Niin kauan kuin Suomessa on yksikin koditon, ei yhtään pakolaista Suomeen!!") ja tilapäivitykset - mutta onneksi nekin voi kätevästi piilottaa. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Petit Brabancon "Mökö"

Loikkanen

Loikkanen
Viestimäärä: 56

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 22:15  
+
0

Joh kirjoitti:

"Alkaa leipoon mustikkapiirakkaa :D!!", "Mustikkapiirakka uunissa :D!!", "Olipa hyvää mustikkapiiirakkaa!", "Äh, miksi söin niin paljon sitä mustikkapiirakkaa, nyt on ähky!!!".



*reps* :nauru:

Joo. Mie päivittelen kyl aika usein tätä nykyä. Mutta kylllä sitä nyt yrittää jonkun rajan säilyttää, ettei just tuota mustikkapiirakkameininkiä.

Mul on kyl yks ihan paras fb-kaveri. Tyyppi on löytänyt avioeron jälkeen seksuaalisen suuntautumisensa ja rakkauden uudestaan, ja nyt ehkä noin neljän kuukauden ajan koko Face tulvii viestejä tyyliin "Mun kultsi se on vaan niiiiiin paras ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥", "Ei voi olla todellista että joku on niin täydellinen ♥ ♥ ♥ ♥". Ja tää ei oo siis silleen että toisinaan, vaan monta kertaa viikossa, yleensä joka päivä jotain vastaavaa.

Siinä väistämättäki tullu tunne, että mitä ihmettä tuo tyyppi yrittää vakuutta tai todistella? Onnellinen voi olla, mutta tuosta tulee mieleen oikeesti jo terrorismi :nauru: No, saahan senki laitettua piiloon, mutta ku se juju on just siinä, että pakko sitten päivitellä tuttujen kanssa näitä fb-kavereiden puuhia...:nauru:

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 22:18  
+
0
Mä käyn Fb:ssä tyhjinä hetkinä. Eli kun ei ole muutakaan tekemistä. Tai käyn nopsaan huvikseni kattomassa onko tullut mitään erikoista, ja kirjaudun samantein ulos. Mä vihaan fb chattia. Ärsyttää kun jos sitä ei heti sulje niin sieltä joku yli-innokas kirjottelee samantein. Siinä kohtaa kirjaudun salamana ulos niin, että voisi luulla että en oo saanutkaan sitä viestiä. Noloa, mutta niin totta. Ei sitä ensimmäisenä muista itseään siihen offlinetilaan laittaa, vai mikälie.

Mä voisin elää ilman fb:ta vallan mainiosti. Se vaan on kätevä tapa pitää yhteyttä ja lueskella sellaisten ihmisten kuulumisia kenen kanssa muutoin ei tule oltua tekemisissä, just niinkun ala-asteen parhaat kaverit jne. Lisäksi sieltä on helppo kirjottaa jollekin jotain kun ei jaksa soittaa. Mä oon tosin tosi huono myös vastaamaan fb viesteihin, yhtä huono kuin spostilla laitettuihin. Mä en vaan jaksa. Mieluummin soitan jos on jotain asiaa. Muutenkin oletan, että ne jotka on oikeasti ystäviä ymmärtää sen, että mä en päivitä tilannettani niille joka päivä tai joka viikko. Parasta on se, että on ystävä jonka kanssa ei näe kuukausiin, ja kun tavataan on asiat kuten ennenkin. Fb on periaatteessa teennäistä yhteydenpitoa ja ihmisten statuksista tykkäämistä. Oon ite huomannu että mun statuksista tykkää yleensä sellaiset ihmiset millä ei ole mitään merkitystä, tai siis on, mutta ei sillä tavalla merkityksellisiä mun tän hetkisessä elämässä. Mutta onhan se helppo tapa pitää jonkinlainen kontakti menetettyihin ja unohdettuihin ihmisiin. Elämä liikkuu eteenpäin ja toiset ihmiset vaan jää taa, sitä se on. Onhan se kiva, että on edes jonkinlainen keinotekoinen yhteys. En silti koe että menettäisin mitään jos lopettaisin fb:n käyttämisen, mulla on kaikki tarvittava lähellä tai puhelimen päässä.

Mutta joo, helpottaahan se yhteydenpitoa ja on kiva lueskella välillä mitä niille joskus erittäin tärkeille mutta unohtuneille ihmisille kuuluu. Ja jokainen mun kaverilistalla on sellainen kenelle voisin oikeasti soittaa jostain asiasta ettei kaveruus ole rajoitettu vain siihen "like" -painallukseen. Tein kanssa kaverilistaremonttia ja poistelin sellaisia kenen kuulumisiin mulla ei ole mitään intressejä -ei ennen tai nyt. Ja silti tuntuu että kavereita on ihan liikaa. Täytyy varmaan vähän karsia lisää. Niin joo, mä en ole rajannut profiiliani keneltäkään. Jokainen mun kaveri näkee kaiken mitä mä sinne laitan. Yhtälailla mun äiti kuin paras ystävä. Jos profiili tarvitsee rajata, sellaista kaveria ei sinne tarvitse lisätä -ei kohteliaisuudesta tai muustakaan syystä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 22:19  
+
0
Pakko vielä lisätä, että ainakin ihmetyttää, jos ei ärsytä, ihmiset, joiden JOKA IKINEN tilapäivitys liittyy lapsiin. Siis ymmärrän, että lapset ovat iso osa elämää, mutta eikö näillä ihmisillä tosiaan ole mitään muuta elämää? Sama jos mun jokainen tilapäivitys liittyis vaikka koiriin. Niin ja ite teen kyllä noita stupido-testejä, musta ne on toisinaan ihan hauskaa hupia ja kuka ei jaksa niitä katsella, niin saahan sitä blokkailtua noita applicationeita.

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 22:42  
+
0
^mun tilapäivitykset liittyy aika paljon koiriin, joskus sattuu sekaan jotain muutakin :wink:

Käytän fb:tä paljon ja totta on se, että ihmisistä tulee esiin puolia joita ei oikein ymmärrä tai joista ei oikein pidä. Pitää lukea ketjua huomena vähän ajatuksella ja pistää sitten enemmän kommenttia

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 22:49  
+
0
Musta varmaan saa facebookissa tällä hetkellä kuvan, että tuolla ei ole mitään muuta elämää kuin koirat,kun varmaan 80 prossaa mun päivityksistä liittyy koiriin. Mutta kun mulla ei ole tällä hetkellä mitään muuta elämää kuin työ ja koirat, ja työasioita en voi juurikaan kirjoittaa. Joten yleensä kirjoittelen mitä ollaan puuhailtu koirien kanssa. Monet varmaan ajattelee, että voi jeesus miten tylsä ja outo tyyppi ja luulen että monet on blokannu mun tilapäivitykset,mutta so what! Mulla on monia kavereita, jotka taas päivittää vaan lapsistaan ja joitakin jotka päivittää jokaisen viikonlopun yhdenillan suhteen yksityskohdat:roll:Sitten on muutama jotka päivittää tunnin välein mitä ne tekee niin kuin oliko se Joh joka kirjoitti. Tyyliin heräsin, nyt söin aamupalan, meen kauppaan, tultu kaupasta, laitan ruokaa, syöty, päikkärit jne..huoh!

Mä yritän pitää sellaisen linjan etten hirveän henkilökohtaisia asioita sinne kirjoittele, kun kavereina on puolituttuja, jolle mun asiat ei kuulu. Lähimpien kaverien kanssa yhteydenpito hoituu puhelimella. Myöskin kaikki hölynpölynryhmät, joihin jotkut tuntuvat liittyvän kaikkiiin, huvittaa mua. Mutta kukin tavallaan.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 23:01  
+
0
Tuosta fb-viestinnän "teennäisyydestä". Mä en oo ikinä pitäny mitenkään teennäisenä sitä, jos vaihdan kuulumisia ihmisten kanssa kirjoittaen. Itseasiassa en tykkää oikeastaan puhelimessa puhumisesta, mulle luonnollisempia tapoja viestiä on joko naamakkain jutustelu tai kirjoittaminen. Oon varmaan viimeset 10 vuotta viestiny eniten juurikin netin kautta, kun kaverini asuvat pitkin poikin Suomenmaata, puhelimessa tulee juteltua ehkä parin kanssa ja sekin yleensä niin, että nämä kaverit soittelevat minulle, koska itselleni se puhelimeen tarttuminen on aika harvinaista. Mulla taas FB:ssä menee niin, että eniten juttuihini kommentoivat ihmiset, joita näen säännöllisesti livenäkin. Nörttejä siis kaikki tyynni :)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 23:03  
+
0
Kyllä mäkin nyt äippärillä olen vähän liiankin usein päivittänyt statusta ja kyllä 90% ne liittyy lapseen tai koiraan! :nauru:
Nyt yritän vaan olla päivittämättä, kun vaan jos jotain oikein tärkeetä(omasta mielestäni :nauru:) tapahtuu ja niin kun Juulia sanoi niin sen kun kaverit blokkaa mut pois näkyvistä sitten. :peukku:

Töissä kun oli niin ei facessa tullut käytyä kun ehkä just sen kerran päivässä, nyt tietysti on vähän enemmän aikaa muutenkin surffailla kun ei ole töissä ja lapsikin suht helppo viihdytettävä vielä. :cool:

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 29.04.2010 klo 01:21  
+
0
Mäkin käyn FB:ssä päivittäin tai lähes päivittäin. Itseä ärsyttää siellä just nämä kaikenmaailman "How is your luck today?", "Sinua tänään eniten ajatellut?", ym. sovellukset, joilla ei ole minkään valtakunnan totuuspohjaa (Okei, millä on.. Mut kuitenkin.)

Aikanaan ihan silkasta kiinnostuksesta aloitin pelaamaan Farmvilleä, mutta mulla paloi siihenkin hyvin nopeasti sipuli, kun aina kasvit oli kuolleita jos ei niitä siellä tasatunnein käynyt kastelemassa. Kaikki Mafia Warsit ym. niputan ihan kokeilematta samaan kastiin.

Kuin myös muita, muakin ärsyttää turhanpäiväisyyksistä raportoijat, tosin voihan olla, että jonkun mielestä myös mun tilapäivitykset on harvinaisen tylsiä ja joita olis parempi jättää sanomatta kun ei näköjään muutakaan ole.

Ärsyttää niinikään joka halvatun kakaraan liittyvät neuvolakäynnit, yöunien pituus, kuka maistoi tänään porkkanaa ja kuka perunaa, kuka on missäkin kuumeessa ja räkätaudissa.

Sit ärsyttää "kopioi tämä statukseesi" -viestit, kun niitä on sitten kaikilla.

Joudun tunnustamaan, että olen niin kielipoliisi, että poistelin pari kaveria, kun en jaksanut enää ärsyyntyä siitä, miten joku oli menossa "tekemään lumi töitä" tai "kauppa reissulle" tai odottaa innolla "viikon loppua" ja "poika ystävää" jostakin kotiin.

Mulla on kanssa monia puolituttuja kaverilistalla, ja tekisi mieli poistella niitä, mutten ole varma kehtaanko.

Harmittaa, kun esimerkiksi jotkin ei-niin-läheiset sukulaiset pyytelee FB-kavereiksi. En vielä oikein tiedä, mikä olisi järkevin tapa rajata heidät tiettyjen tilapäivitysten ulkopuolelle. Tunnustan ihan suoraan, että humalassa en välttämättä kirjoittele ihan mitään kaikista ylevintä ja korrekteinta tekstiä Facebookkiin, jos siellä siis edes satun päissäni käymään. Olisi kamalaa, jos joku näistä em. sukulaisista näkisi moisia päivityksiä/kommentteja tms. (Ok, vaikka rajaisinkin heistä jonkin ryhmän, on kyseenalaista muistaisinko asettaa jonkin tekstin heiltä näkymättömiin.. :D)

Myös puutteellinen päättely aiheuttaa päänvaivaa. Lähinnä verenpaineita nosti äskettäin ryhmä, joka kuului jotenkin tähän tyyliin: "Äitinä on hyvä olla, sillä se on asia, jota kukaan ei vie sinulta pois <3" Eikö tällä logiikalla siis kaikki sellaiset asiat, joita kukaan ei voi pois ottaa, ole siis hyviä? Näinollenhan myös hiv-positiivisena on hyvä olla, koska se on asia, jota kukaan ei vie sinulta pois..

Tää menee nyt ehkä vähän kateus-topicciin, mutta tunnustan välillä olevani kateellinen, kun jotkin kaverit lisäilee uusia kuvia, joissa on vielä kaiken päälle toinen toistaan "upeampia" ja "henkevimpiä" kuvatekstejä. Tulee jotenkin sellainen olo, että voi kun noiden kaikkien muiden elämä on yhtä auringonpaistetta ja autuutta.

Kaikessa ärsyttävyydessäänkin tykkään FB:stä, ja se on mun mielestä ihan mukava tapa pitää yllä sosiaalista verkostoa. Kiitos kuitenkin tästä purkautumismahdollisuudesta. Olen puhunut. :D

mushu

mushu
Viestimäärä: 104

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 29.04.2010 klo 03:33  
+
0
Pakko purkaa kuinka FB:ssä ärsyttää nämä "1000 liittyy niin poljen alasti ilman pyörää mummolan ympäri" ryhmät!
Auspai Meno 2012

Toiann

Toiann
Viestimäärä: 19

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 29.04.2010 klo 07:11  
+
0
Minusta se FB chatti on ärsyttävä joten pidän itseni aina offline-tilassa. En käytä sitä chattia ollenkaan. Olen kyllä koukussa Facebookiin minusta se on mainio tapa pysyä kärryillä ihmisten kuulumisista ja pitää yhteyttä. Minua ihmetyttää myös joidenkin ihmisten naiivius siellä, ei yhtään mietitä mitä sinne kirjoitellaan. Se luo aika kummallista mielikuvaa ihmisestä jos siellä haukkuu pomoa tai puhuu pahaa ihmisistä, kuitenkin aina joku tuntee jonkun ja sana leviää. Täytyy sanoa että käsitykseni joistakin ihmisistä on muuttunut negatiiviseen suuntaan heitä siellä seurattuani. Ja jos profiilit on julkisia, näkee myös mitä joku kirjoittelee jonkun seinälle vaikka se ei minun kavereissa olisikaan, ja tuntuu että aina ei tätä ymmärretä. Ihan avoimesti siellä kotirouva flirttailee vieraan miehen kanssa, lapsellisesti luullen että sitä ei kukaan näe eikä saa tietää. :D Ja minua ärsyttää ne jotka pelailee niitä pelejä ja koko ajan valittaa että nyt se ei taas toimi ja voi per** nyt meni sato pilalle. Mitä sitten? ei vois vähempää kiinnostaa. Ja lähettelevät kaikenmaailman farmville lahjoja vaikka en pelaile pelejä siellä. Ja muutamat täyttää sivun musiikkivideoilla, rakastan kyllä musiikkia mutta ärsyttää kun koko sivu on täynnä niitä linkkejä ja kaikki muu asia häviää sinne sekaan. Facebook on ärsyttävä mutta ah niin koukuttava!
Bichon frise Nuppu, synt. 6.1.2010

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 29.04.2010 klo 07:49  
+
0
Enemmän itseäni juuri ärsyttää Farmvilleä yms. pelejä pelaavat kun koko ajan tulee jotain "ostin lehmän"-juttuja, ne blokkasin järjestelmällisesti pois eli piilotin ne. Ei siis haittana ole statuksiaan alvariinsa päivittävät ihmiset. Eikä minua liioin kiinnostanut aiemmin toisten kavereiden lapsien tekemiset/neuvola kuulumiset, mutta jotenkin sitä on ruvennut niitäkin enemmän seuraamaan kun oma lapsi syntyi...:nolo:

Ja joku laittoi, että ei tiedä kehtaako heivata kavereita pois... no voi kysyä itseltään, että vaikka näkisit ko. tyypin kadulla niin moikkaisitko siitäkään huolimatta oletteko facessa "kavereita". Tuskin osa on edes huomanneet, että en ole enää heidän kaverinsa ja yksikään ei kyllä ole mitään negatiivista palautetta siitä antanut.

Ja luulen, että osalle se on myös egon pönkittämistä jollain tasolla, että mitä enemmän kavereita sen pidetympi ihminen olet... tai suositumpi... :roll: Tuskin kukaan on oikeasti kaveri 300 henkilön kanssa...:cool: Tai hienoa jos siihen pystyy. :peukku:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 29.04.2010 klo 08:19  
+
0
Ah, facebook.. :D
Mä en voi sietää tilapäivityksiä, joilla yritetään ainoastaan kalastella vastauksia tai sääliä.
Jotkut "nyyh" "itkee" "sattuu" tyyppiset joo herättää tosiaan sitä sääliä, mutta ei minussa minkäänlaista vastausintoa. Ja jos kertoo vaikka et sattuu, ni miksi ei kerro mihin sattuu, tai miksi itkee. Eiku pitää jäädä oottaan, et sen kymmenen ihmistä kyselee kauhistuneena, et "mitä on tapahtunut?"
Tai sit viel pahempana nää, jotka ensin laittaa "nyyh" ja ku joku kyselee mitä on sattunut, ni tämä "nyyhkyttäjä" vastaa viel jotain "en mä voi kertoo, mut tää on ihan kamalaa".. WTF?? :eek:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28099
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 15:30)