Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 28.04.2010 klo 18:22

Ihana, kamala Facebook.

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 30.04.2010 klo 12:55  
+
0
Mulla on reilu pari sataa kaveria tällä hetkellä, ilman siivousta ois varmaan kolmisen sataa. Ja tosiaan kaikki ihmiset sellaisia, keltä en koe tarpeelliseksi peittää mitään juttujani, ketkä kaverilistalle pääsee, niin saavat myös kaiken nähdä. Ei vaan, onhan mulla kaks farmikaveria, joilta oon peittäny kaikki muut jutut, paitsi FV-jutut.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 30.04.2010 klo 13:47  
+
0
Mä liityin facebookiin joskus loppuvuodesta 2006, eikä mulla ollut siellä silloin muutakuin yksi mun kaveri, joka oli jenkeissä naamakirjaan tutustunut ja "pakotti" mutkin sinne. Meni reilusti yli vuosi, ennenkuin itsekään sitä aloin "käyttämään".

Oon miettinyt, että kestääköhän facebookin suosio? Tuleeko se olemaan vielä 10-20 vuoden kuluttua? Eli tuleekohan facebookista yhtä itsestäänselvä yhteydenpitoväline kuten esim puhelimet?

Ja tuosta lapsijututsta. Itse en laita omasta lapsestani missään nimessä mitään kylpy- ym kuvia nettiin. Eihän sitä tiedä, minne ne saattaa levitä vaikka olisi kuinka rajoituksia siitä, kuka niitä näkee. Monet vanhemmat tuntuu unohtavan tämän.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 30.04.2010 klo 13:57  
+
0
^ Tuo olisi kyllä syytä muistaa juu kaikkien.

Mulla on tuosta ihan omakohtaista kokemusta muutaman vuoden takaa. Laitoin inside-vitsinä otetun bikinikuvan itsestäni irkkiin (toim huom irkkiin, ei irc-galleriaan) ja sen piti näkyä vain täysin salatun, pienen kanavan n. 10lle käyttäjälle. Jotenkin se kuva kuitenkin päätyi jonkun teknisen jutun takia jollekin sivustolle, joka kerää linkkejä irkistä. Siellä se sitten keikkui "top 3 ladatuimmat kuvat"-listalla ja tuhannet eurooppalaiset oli sen sieltä ladannut...

Onneksi, onneksi oli jo silloin periaatteena, että nettiin en laita mitään mitä en sieltä myös äitini haluaisi löytävän. Eli ei ollut mikään likainen se bikinikuva, mutta kyllähän se hetken aikaa ällötti ajatus siitä, että porukka lataa mun bikinikuvaa top3-listalle asti :ttou:
Ylläpitäjä

Joxolo

Joxolo
Viestimäärä: 60

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 30.04.2010 klo 14:02  
+
0
Kyllä mä uskon että facebookin suosio tulee kestämään pitkään. Vaikkakin uskon että se käyttö todennäköisesti tulee muuttumaan paljonkin. Johan tuon nyt näkee miten se muuttuu joka viikko :roll:

Minusta kanssa facebookin parasta antia on se, että siellä on saanut yhteyden vanhoihin kavereihin joiden kanssa yhteys on katkennut tai olisi pian katkennut. Valokuvia on kanssa tietysti mielenkiintoista katsella. Olen todella huono soittelemaan puhelimella kenellekään ja eihän kukaan nykypäivänä kirjeitä enää kirjoittele, joten FB on todella hyvä väline yhteydenpitoon. Milloinkohan puhelinyhtiöt hoksaa uuden bisneksen ja rupeaa laittaa puhelinluetteloon numeroiden sijasta sähköpostiosotteita :mietiskel:
Xolot
"Ennenkun arvostelet toista, kulje kilometri hänen kengissään. Sitten kun alat arvostelemaan oletkin jo km päässä ja sinulla on hänen kenkänsä."

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 30.04.2010 klo 14:03  
+
0
Mäkään en kyllä luota noihin salauksiin niin paljoa ja toi yksi tapaus opetti aika paljon. Plikalla oli siinä kuvassa ikää 5v ja heti oli joku äijä kehumassa. *yök*

Ja siinä vaiheessa, kun sillä on itellään riittävästi ikää tuollaisiin liittyä, niin takuulla vahdin kuin haukka sen surffailua.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 30.04.2010 klo 15:41  
+
0

Melina kirjoitti:

Tuosta tulikin mieleeni, että paljonko teillä on kavereita listalla? Itselläni on nyt reilu 100 ja tuo kyllä tuntuu nyt siivouksenkin jälkeen paljolta.



Pari alle kaksi sataa, siivoilin juuri myös, ja pitäisi varmaan vielä vähän siivoilla lisää.

Noista kuvista. Tosi avoimesti ihmiset tosiaan tuntuu laittavan lapsistaan sun muista kuvia. Mä en oo ladannu ite yhtään uutta kuvaa viime kesän jälkeen, ja suurimman osan muistakin poistanu. Yksikään kuva ei kuitenkaan ole, eikä ole ollut, sellainen mikä päätyisi mihinkään bikinilistalle.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 30.04.2010 klo 15:49  
+
0
Kyllä mä oon kuvia laittanut lapsesta faceen ja toiselle sivustolle joka on salattu, enkä mä oo kauheesti huolehtinut siitä, pettääkö salaukset vai ei... :roll: kutsukoon jotkut sitten huonoksi vanhemmaksi, mutta ehkä sitten JOS kuvia pääsisi vuotamaan.

Enkä mitään nakupelle kuvia ole laittanut. Yhden kylpykuvan kylläkin, missä näkyy lapseni naama.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 30.04.2010 klo 15:54  
+
0
Siis on mullakin mun tyttärestä muutama kuva facebookissa, mutta pidän siinäkin rajan, etten ihan tuhottomasti kuvia hänestä laita. Hänhän ei kuitenkaan itse osaa päättää, haluaako omia kuviaan nähtäville vai ei, ja senkin takia tuntuu joskus "väärältä" laittaa hänestä kuvia esille.

Vanhemmathan sen vastuun ja päätöksen kantaa ja tekee, joten siksi se kuvamateriaali ei missään tapauksessa saa olla mitään "arkaluontoista" mikäli pääsisikin vuotamaan oman profiilin ulkopuolelle.

Olkoon ylivarovaisuutta tai mitä, mutta mun kokemuksella tässä (netti)maailmassa saakin olla äärimmäisen varuillaan.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu perjantaina, 30.04.2010 klo 15:55)

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Perjantaina, 30.04.2010 klo 17:36  
+
0
Onko mielestänne sitten sopimatonta, jos tuntemattomat ihmiset tulevat kehumaan lastanne vaikkapa suloiseksi ihan kadulla? Muistan, että omassa lapsuudessani monesti tultiin lepertelemään kun olin vanhempien kanssa ulkona, enkä pidä sitä mitenkään ihmeellisenä tai vääränä.
come on night, take me home

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Maanantaina, 03.05.2010 klo 21:56  
+
0
^ Ei oo mun mielestä sopimatonta. Mun tyttö alkaa vaan oleen jo niin iso, että ne "oletpas sinä suloinen"-kommentit osoitetaan yleensä hänelle suoraan, mutta kyllähän se mammankin sydäntä vähän lämmittää :nauru:.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 06.05.2010 klo 00:06  
+
0
Mulla on kavereita 65. Niitä on ollut muutama enemmän, mutta viime aikoina mut on muutamien kaverilistalta poistettu. Vaikka kyseessä on ihmiset, joiden kanssa en juuri ole ollut tekemisissä enkä tulevaisuudessakaan varmasti tule näkemään, tuli jotenkin inha olo, kun huomasi tulleensa poistetuksi. Ja jotenkin ärsyttää, kun kaksi näistä oli sellaisia, jotka pyysi mua kaveriksi, ei päinvastoin. Et olis nyt sitten miettinyt vähän tarkemmin. :roll:

Mulla ei ole mitään tarvetta siivota tota vähäistä kaverilistaani. Jos oon jonkun hyväksynyt kaveriksi, se saa listalle mun puolesta jäädäkin. Ihan sama, kuka statuksiani katselee.

Oon itse epäsosiaalinen ihminen, joten musta tuntuu ihan hullulta, että joillain ihmisillä on kavereita yli 200, saati sitten yli 400. Miten kukaan voi ees tuntea noin paljon ihmisiä? :nauru:

NtiC

NtiC
Viestimäärä: 503

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 06.05.2010 klo 07:45  
+
0
^ Niinpä, saatika sitten ne kenellä on yli 1000 kaveria naamakirjassa..

inni

inni
Viestimäärä: 612

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 06.05.2010 klo 08:46  
+
0
Mulla on kavereita vähän reilu 120.

Sillon aikanaan kun kaverin painostuksesta rekkauduin facebookiin, ei tullut sitä pahemmin käytettyä. Sitten mua alkoi häiriköimään yksi ihminen, blokkailuista huolimatta jotain kautta se aina putkahti esiin, silloin laitoin tilini passiiviseksi (vai miten se sanotaan).

Vuosi sitten palasin takaisin ja sen jälkeen olen käynyt epäsäännöllisesti katselemassa kavereiden kuvia. Mulla ei ole mitään suurempaa käyttöä, mutta tykkään katsella kavereiden kuvia, lisäilen itse kuvia koirista ja pidän yhteyttä Urmon sisaruksien omistajiin sitä kautta. Satunnaisesti laitan jonkun tilapäivityksen, lähinnä koiriin liittyviä juttuja, satunnaisesti jotain muuta.

Usein mua naurattaa ja ihmetyttää jotkut kiertostatukset, joista en itse perusta, enkä oikein edes ymmärrä niiden pointtia. Ja toinen mikä ihmetyttää samoin kun täällä monia, miksi sinne pitää raportoida tyyliin kaikki vessakäynnit ja nenän niistämiset.

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 06.05.2010 klo 09:05  
+
0
^Ne kiertostatus viestit on kyllä kamalia, tänäänkin pongasin jonkun sellaisen että "en ole kaunis enkä laiha enkä mukava enkä miesten lista ykkönen mutta olen minä" plaa plaa, jotain tonne tyyliin. Itse en moisia koskaan laita statukseeni.

Muuten olen aika ahkera käyttäjä, aina se on auki kun kone on aina kotona auki niin siinä se yhdellä välilehdellä voi hyvin olla, samoin töissä. Pelaan myös paria peliä (mafia wars ja treasure madness) joten siksikin se on aina auki, treasure tosin omalla välilehdellään:shifty:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 06.05.2010 klo 09:18  
+
0
Mun yhdellä "kaverilla" näyttäis olevan siellä 1052 ystävää.. On varmaan ihan bestiksiä kaikki.. :D
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 06.05.2010 klo 09:22  
+
0
Monella saattaa olla monta sataa kaveria ihan vain siksi, että ne pelaa jotain peliä joka tarvii paljon jengiä ja näin ollen kavereita. Esim mafia wars pelin forumilla on erikseen ketju jossa porukka pyytää ihmisiä joinaan niitten mafiaan ja olemaan fb kavereita ihan vain pelin takia.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 06.05.2010 klo 09:26  
+
0
Siis joku hyväksyy kaverikseen täysin tuntemattomia? :o
On mullakin jotain sellasia hyvänpäivän tuttuja, mut ei nyt ihan tuntemattomia ihmisiä..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

wuf

wuf
Viestimäärä: 713

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 06.05.2010 klo 09:27  
+
0
^kyllä vain. Pelin kannalta tosin niitä ei tarvi pitää kauaa fb kavereina mutta silti ne on pelikavereina.
(Viestiä on muokattu torstaina, 06.05.2010 klo 09:28)

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 06.05.2010 klo 10:15  
+
0
Joillakin on se, että ne luulee sen olevan jotenkin siistin näköistä jos kavereita on monta sataa taikka tuhansia. Mä taas "kadehdin" sellaisia tyyppejä siellä joilla on vaikka vähemmän kuin sata, reippaastikin. Siitä näkee sen, ettei sillä ole aikomista kehuskella tai muuten esittää sillä listallaan mitään.

Mulla on joku n. 110 kaveria siinä, oon niitä poistellut ja oon jättänyt hyväksymättä paljon jotain vanhoja lukiotuttuja joiden kanssa en ole koskaan vaihtanut sanaakaan. Nyt kun viimeksi katoin niin ei siellä ollut yhtään ketään ketä kehtaisin heti poistaa... mieli kyllä teksi, suurinosa juuri niitä vanhoja koulututtuja joiden kanssa ei mtn yhteistä muutakun se, et ollaan oltu samassa koulussa... vanhat vmäiset työkaverit poistin heti kun otin loparit siitä tyhmästä paikasta. :hymy:
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: IHANA, KAMALA FACEBOOK. - Torstaina, 06.05.2010 klo 10:31  
+
0
Mut lisäsi eilen joku ihana teinipissis kaveriksi, ja ei ole hajuakaan siitä, että kuka se on. Sisko oli sen kaverina, samoin vanha naapuri, mutta mä en sitä tunne. Varmaan lisäsi kun mulla ja siskolla on sama sukunimi. Empä hyväksynyt tosiaankaan. Ehkä just näitä kaverikalastelijoita tääkin neitonen on :roll:
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 50
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 01:00)