Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 20

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07  
+
0
Kevät tuli, lumi suli ja paska puhuttaa taas. Koska puhuttavaa riittää, jatketaan aiheesta täällä.

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:11  
+
0
:nauru: eilen just koirapuistossa tädit totesi, että paskaa on paljon edelliskeväitä vähemmän!
A house is not a home when I'm alone here....

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:13  
+
0
Koiranpaska ärsyttää taajamassa ja kaupunkialueilla. Jos olet koiran ottanut niin
1) tiedostat että se kakkaa, ja kakka täytyy lain mukaan kerätä hoidetuilta alueilta
2) tiedostat, että koiran hiilijalanjälki on muutenkin melko suuri eivätkä siinä juuri paina ne muoviset pussukat. Jos olet true-hippi, et ota koiraa.
3) tiedostat, että vaikka se kakka ei ärsyttäisi koiraihmisiä tai sinua, se hyvin todennäköisesti ärsyttää muitakin ihmisiä. Ja ihan syystä, onhan se jätettä.

Metsissä saavat kakat olla ja maatua ihan rauhassa.

Jepjep. Krapula ja ärsyttää.

muoks. Kun koira paskantaa yleiselle paikalle, silloin se todellinen paskantaja on sitä koiraa taluttava ihminen.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.03.2012 klo 13:23)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:14  
+
0
Mä en kerää Englannissa paskaa melkein ollenkaan. Syy on siinä, ettei niitä kakkapusseja saa ihan jokaiseen yleiseen roskikseen laittaa. Jos laittaa, ne heitetään sieltä pois tienposkeen. Ja siellä tienposkessa ne muoviset kakkapussit ovat. Vaikka kuukausia. Kerta asenne on tämä, parempi jättää se paska maahan. Se edes maatuu. Oon muutenkin yrittänyt opettaa Noota että pidättää paskaansa kunnes päästään tuonne metsänrajaan, siellä on tosi paljon sellaista pusikkoa missä ei kukaan liiku, ja sinne on hyvä jätökset tehdä.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:19  
+
0

keimu kirjoitti:

Mäkään en kerää kakkoja n. 80% tapauksista. Käytännössä meillä koirat kakkaa aina kävelytien viereisen ojan pientareelle/pohjalle, jossa ei pitäisi kellään olla mitään syytä kävellä. Tosin, mielestäni nämä alueet ei myöskään täytä sitä "huollettujen alueiden määritelmää". Jos jostain syystä koirat kakkaa esim. ajellulle nurmikolle niin sieltä kerään, samoin kuin aivan tienviereen tehdyt kakat. Mä pidän henkilökohtaisesti paljon isompana asiana sitä turhaa jätettä, jota syntyy maatuvan kakan siivoamisesta. Käyttää nyt luonnonvaroja siihen, että saadaan kerättyä pois sellaista, mikä kuitenkin nopeasti sieltä häviää.


Komps.

Talvi on mun nähdäkseni siitä hankala vuodenaika kerätä niitä paskoja, kun se tien reunan ja varsinaisen ojan raja hämärtyy sen lumenpaljouden alle. Koira saattaa joo sinne parin metrin päähän mennä paskalle ja talvella vaikuttas, et se sonta olis ojassa. Keväällä sit vasta huomaa, et ei se missään ojanpohjalla ole vaan lähinnä jossain nurmeella.

Mä oon ainakin kesällä kohtalaisen laiska kerää paskoja, koska ainakin oma koira menee tosiaan ihan ohjan pohjalle paskalle. Sonta siis huuhtoutuu sateen mukana pois. Talvella vähän ahkerammin niitä kerään, koska ei meidän hienohelma ainakaan lähden mihinkään umpihankeen kahlaamaan.

Mä en tosiaan ymmärrä niitä jotka jättää sen paskan keskelle tietä tai hoidetulle nurmialueelle. Oli se sitten jonkun pihan läheinen alue tai puisto. Vahinkoja toki sattuu ja on sitä itekki tuskaillu, kun koira on torttunsa johonkin epäsopivaan paikkaan ruutannut eikä pusseja enää löydy vaikka kuinka taskujaan seuloo. Mieleen ei kuitenkaan oo koskaan tullu lähteä paljaassa kädessä sitä paskaa lähimpään roskikseen kantamaan, joten ne jää sit väistämättä siihen ellei sitten ole potkiskellut sitä vähän syrjempään.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:28  
+
0
Toi muakin täällä raivostuttaa, että lehdissä meuhkataan kakkojen keräämisestä joka kevät ja silti hirveen nihkeesti ihmiset on noita tarroja roskiksiinsa laittanut.
Meillä nyt tässä lähellä on jokunen, mutta sit kun pidempiä lenkkejä tehdään, niin välillä saa temppuilla kahden hihnan ja kahden kakkapussin kans kilometri tolkulla. Pelkään aina, et se pussi sotkeentuu jotenki hihnoihin ja menee rikki ja sit on shittiä kaikkialla.

Muutaman kerran oon kyllä miettinyt, kun Sumppa tuppaa meneen hihnan mitallisen sinne penkkaan, et taidan jättää keräämättä. Mut sit ei luonto kumminka anna periks jättää sitä sinne.
Ei asuta ihan kaupungissa, mut sellasella taajama-alueella kuitenkin, et pitäisin viksuna kerätä vähän tienpiennarta syrjemmältäkin.

Nää meidän pojat kun ei juurikaan astu kokonaisiin kakkoihin, haistaa vaan ja loikkaa yli. Mut tälleen keväällä, kun ne menee sellaseks liejuksi, ni vaikeehan niitä on välttääkkään.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:41  
+
0

Rorys kirjoitti:

Metsä nyt tietenkin on ihan eri asia, ja vaikka joku maantien varsi.


Kerrotaan nyt vielä että täällä tuppukylässä lenkkeillään pelkästään maantiellä, täältä löytyy ehkä tasan puolen kilometrin verran kävelytietä tosta kylältä ja aika harvoin siitä edes mennään.

Kaupungissa en ole ikinä asunut (enkä tule asumaan), joten en ehkä siksi täysin ymmärrä tota (kävelyteiden) kakkaongelmaa/hermostusta.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 14:25  
+
0
Me asutaan Turun keskustassa, ja kyllä mua nyppii samperisti ihmiset ketkä eivät siivoa koiransa jätöksiä. Täällä on paljon koiria ja paljon ihmisiä ketkä eivät kerää koiransa jätöksiä, ei voi syyttää roskisten puutetta varsinkaan jokirannassa tai oikein muuallakaan, kun roskiksia on parhaimmillaan 20m välein.

Mulla nousee savua korvista joka kerta, kun kerään oman koirani kaakelit ja joudun väistelemään muiden miinoituksia. Ja mä kyllä huomautan aika kärkkäästikin, jos nään jonkun jättävän koiransa pasket korjaamatta. Kyllä meillekin välillä käy näitä, että tulee vielä ne viidennetkymmenennet jätökset samalle lenkille jolloin pussit on yksinkertaisesti loppu, mutta ei kyllä niin usein kuin mitä tosta paskemäärästä vois päätellä.

Niin, ja sillon kun asuttiin landella, en aina kerännyt. Käytiin enemmän metsässä, pientaretta & ojaa oli enemmän ja ylipäätään oli mahdollista saada koira tekemään tarpeensa hoitamattomalle alueelle. Täällä se ei ihan niin vain käykään, ja vielä kun koirapopulaatio pienemmällä alueella on vielä korkeampi, niin johan tääl on olo kuin kävelis paskapuurossa.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 14:46  
+
0
Just äsken lenkillä taas kattelin tienpientareita ja alkaa taas paljastua koko totuus talven jäljiltä. Ilmeisesti monet jättää talvella paskat korjaamatta ja peittää ne lumella. Näin pienten välimatkojen välein kolme jättikokosta, puoliks liejuuntunutta kasaa, jotka oli kaikki kauniin punasia ja kaikki tietty aivan siinä kävelytien reunassa. Selvästikin siis saman koiran kasoja. :wink: Viime talvena rupesin kerran laskemaan kasoja ja alle kilsan matkalla pääsin johonkin viiteenkymmeneen paskaan, et silleen. :roll:

Mä kerään Alissan kasat aina kävelyteiden varsilta, talvella yleensä myös sillon, kun se menee kauemmas. Kesällä jätän kyllä korjaamatta, jos se kakkaa kauas tien reunasta, koska ruoho yleensä peittää jätökset. Myöskään en kerää sillon, jos lenkkeillään vaikka jollain hiljasella hiekkatiellä.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.03.2012 klo 14:47)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 14:58  
+
0
Paskaa, sitä riittää meillä päinkin, jossa koiria on paljon. Eniten ärsyttää se ettei sitä kasaa voi keskeltä tietä korjata on sitten lunta tai ei. Itse korjaan hyvin harvoin, koska koira menee yleensä aina kauemmaksi ( ojanpohjalle, metikköön) ja jos jostain syystä sattuu tekemään muualle niin toki korjaan. Meillä ei noita roskiksia ole juurikaan ja toisaaltaan ymmärrän ettei niitä kerätä, mutten sitä silti hyväksy. Helppottais huomattavasti että niitä roskiksia olisi ( ja ne muutamat mitkä tuossa lähi puistossa on tyhjennetään todella harvoin). Ja siis asun taajamassa, pääkaupunkiseudulla.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 15:12  
+
0
Mua lähinnä huvittaa nämä ihmiset, jotka suu vaahdossa paukuttaa, että koirien kakat pitää kerätä. Sen jälkeen he istuvat autoonsa, ajavat taajama-alueella 60km/h, luistavat "vanhoilla vihreillä" ja päätyvät kauppaan, jossa parkkeeraavat autonsa inva -tai perheparkkiin ja päätyvät max. 5 tuotteen pikakassalle kahdeksan tuotteensa kanssa.

Pointtini on se, että yhteiskunnassa on lait ja normit, joita ihmiset surutta rikkovat joko tietämättömyytensä vuoksi tai ihan vain välinpitämättömyyttään, koska eivät pidä kyseistä asiaa niin tärkeänä. Joku pitää kakkojen keräämistä elämää tärkeämpänä asiana, mutta vie koiransa elintarvikekioskille. Minä en pidä kakkojen keräämistä kovinkaan tärkeänä asiana, mutta en voi sietää koiria elintarvikkeita myyvissä liikkeissä.
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 15:18  
+
0
En ymmärrä tätä hysteeristä suhtautumista koirankakkaan, se on ihan luonnollista tavaraa... Kerään kyllä Pessin kakat ~aina, koska se yleensä haluaa väkisten pykätä ne oikein keskeiselle paikalle, keskelle jalkakäytävää ja mieluiten vielä oikein jonkun lumikökkäreen päälle, mutta jos Ilo menee sinne hihnanmitan päähän paikkaan, joka on lumien sulettua metikköä, oja, jne. niin en vaan voi ymmärrä mitä se haittaa. Keväällähän nuo kaikki ihanat koiranpaskat sieltä lumihangista paljastuu, mutta yleensä siinä vaiheessa kun maa ei ole enää roudassa, niin ne kikkareetkin ovat jo ehtineet maatua.

Lisätään vielä, että kyllä muakin se paskanpaljous ällöttää, mutta tiedostan kuitenkin, että se on vähän niin kuin yksi pointti tässä maailmassa, että eläin syö -> eläin kakkaa -> kakka jatkaa matkaansa luonnon kiertokulussa. Sanomattakin lienee selvää, että asfaltilta ei kakka maadu, mutta kyllä sekin siitä ajan myötä veden mukana leviää ja huuhtoutuu pois.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 15:26  
+
0
^Mä ymmärrän keräämättä jättämisen paremmin sulaan aikaan, mut se on oikeesti törkeen näköstä, kun keväällä paljastuu ne kymmenet kasat. Lisäks ärsyttää se, et vaikka ei ittee haittais, ni keväisin koiraihmiset saa muitten ihmisten vihat päälleen, kun kakat paljastuu lumen alta. Senkin takia ois hyvä kerätä ne pois, ei kannata antaa ihmisille syytä valittaa.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 15:37  
+
0

innna kirjoitti:

Sanomattakin lienee selvää, että asfaltilta ei kakka maadu, mutta kyllä sekin siitä ajan myötä veden mukana leviää ja huuhtoutuu pois.


Tämä "huuhtoutumisprosessi" on juuri se joka mulla itellään saa kiehumaan, kun ei kiinnostais saada paskaa oman kodin lattioille, sohville ym.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 15:45  
+
0
Jos ite hoitaa koiransa jätökset/koira paskoo semmoseen paikkaan missä ne ei haittaa niin en kyllä jaksais vaivaantua noista "koiranomistajan päälle langenneista vihoista". Minä en ainakaan jaksa kiinnostua mitä muut ajattelee, kun itse tiedän miten asia on.

Kun tarkemmin muistelee niin joku aika sitten kylän foorumilla käytiin kädenvääntöä kun joku paskatti koiriaan toisten postilaatikoille ja ne ärsytykset ja vihat kyllä ymmärrän. Keskustelut tais loppua aika nopeesti siihen kun joku uhkasi laittaa myrkkyherkkuja tien varsille, tyhmä ei tainnut tajuta että foorumilta saa IP-osoitteet talteen.

// Jos koiran tassuissa tulee sisälle paskaa niin kannattaisko niitä tassuja pyyhkiä/pestä? Talvella en jaksa putsata koiran tassuja, mutta keväällä, kesällä ja syksyllä AINA. Meillä on alaovella pyyhe ihan sitä varten että saan pyyhkiä ton tassut. Tuohan se koira hiekkaa ja kuraakin sisälle yhdellä lailla kuin sitä ihteensä, eikö se sitten haittaa lattialla ja sohvalla?
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.03.2012 klo 15:48)

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 15:50  
+
0
Mä kerään taajamassa aina. Viimeksi tänään rämmin metritolkulla puistossa hangessa, mutta mä en aio suoda yhdellekään sielulle sitä iloa että pääsisi huomauttamaan mun koirapolitiikasta. Kuten joku jo purkautujissa totesikin että paska on yksi iso koiravihaa lietsova tekijä ja mä riitelen muutenkin ihan tarpeeksi viikottain sellaisten ihmisten kanssa joiden mielestä pelkkä kadulla kävelevä kytketty koira on potentiaalinen hasardi. Mä keräisin myös vaikka olisi ihan luvallista jättää keräämättä, koska kaikilla on mun mielestäni astetta mukavampaa kun se paska ei osu silmään tai kenkään ja haise nenään.
Rise to reset the world.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 15:58  
+
0

Sonik kirjoitti:

Tämä "huuhtoutumisprosessi" on juuri se joka mulla itellään saa kiehumaan, kun ei kiinnostais saada paskaa oman kodin lattioille, sohville ym.


Ja itse tosiaan asfaltilta kyllä kerään kakat, sekä aivan jalkakäytävien vierestä. Yleisestikin kerään kyllä lain velvoittamilta hoidetuilta alueilta, mutta mun päähän ei mahdu, miten kevyenliikenteenväylän viereinen pusikko/metikkö on hoidettua aluetta.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 16:08  
+
0
No jos noi karvaeläimet tinttaa niissä liottuneissa paskakasoissa, ni ei siinä mikään pyyhkäisy auta. Hiekat ym roskat saa kuivaamalla varisemaan suunnilleen eteisen puolelle (ja vaikka nekin melko törkyistä tavaraa varmasti on, niin hiekka likaisenakaan ei aiheuta mulla samanlaista ällötystä, ku koiranpaska), mutta hivenen on vaikeeta saada paskatassut alakertaan pesulle ilman että sitä sontaa on sit kaikkialla, varsinkin kun Sumun joutuu kantamaan ja Savu tassuttelis sit rappuihin sen paskan.
Mielummin vaahtoan kyllä (vaikka sit täälläkin) paskoista, kun luuttuan sekä koirat, että lattiat useempaan kertaan päivässä muiden viitsimättömyyden takia.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 16:13  
+
0
^ Karvakoiran ex-omistajana minusta on ihan sama, koska jokatapauksessa se koira oli aina aivan sonnassa lenkkien jälkeen. Ei se hiekka tuosta vain kuivu. Varmasti siinä oli mukana ihmisten räkimisiäkin, koiranpaskaa ja miksei vaikka kissanpissaakin, mutta ei sitä siitä rapamäärästä erottanut millään. Koira piti huuhdella ja föönätä joka lenkin jälkeen joka tapauksessa.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Kuuska

moderaattori
Kuuska
Viestimäärä: 873

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 13.03.2012 klo 16:17  
+
0
Harvemmin kerään, ei ole lainkaan vaatimaa tarvetta, aina lenkillä mulla on silti kakkapussit mukana. Mua ihmetyttää tämä paskastalänkytys, se on niiiiin lyhyt aika ku ne lumen alta paljastuneet paskat on jo kuivuneet maahan. Joo, eihän ne nättejä ole, eikä mustakaan hauskaa ole niitä kengänpohjista pestä, mutta mä nyt vaan henkilökohtaisesti löydän ihan muita asioita, mistä vetää kierroksia.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28159
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545646
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265818
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 16:45)