Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 05.07.2014 klo 15:40  
+
0
Olen usein nähnyt pienen koiran omistajan keräävän kakat, mutta isojen omistajat katselevat vain muualle kun koira on kakalla ja sitten jatkavat muina miehinä matkaa. Toki täälläkin suurin osa koiranomistajista jättää keräämättä. Miesystäväni sanoi, että mitä on ikkunasta nähnyt niin ei ole yhdenkään nähnyt keräävän kakkoja (paitsi minun). Eihän hän nyt jatkuvasti ikkunassa päivystä, mutta mitä on sattunut näkemään. Nuo kakkapussit mitä minä olen käyttänyt (en nyt muista merkkiä) maatuvat 24-48 kuukaudessa, että ei niitä kyllä biojäteastiaan kannata laittaa.

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 05.07.2014 klo 16:22  
+
0
^ Ei ollut mitenkään tarkoitus pahastuttaa, tai osoittaa sormella juuri tiettyjä koiranulkoiluttajia kohtaan. Tällä suunnalla nyt vaan sattuu olemaan enemmän pienikokoisia koiria, mitä isokokoisia, joten siksi kirjoitin tuohon omaan vuodatukseeni pikkukoirista. :paapatus:
Voihan se toki olla niin, että kun se pienen koiran pökälekin on sellainen minikokoinen, niin olettavat, että se nyt ei ketään jää kaivelemaan?!

Oikeastaan hain sitä pointtia, että miksi se koira kakatetaan siihen keskelle kulkureittiä, kun koira kai luonnostaan hakeutuu vähän syrjemmälle kakkaamaan?! Tai ainakin omista koirista kaikki ovat aikuisena tehneet tarpeensa syrjään, ei keskelle katua jne. Eikö voisi sen verran antaa koiralle löysiä hihnoja, että se pääsee itse hakeutumaan syrjään, vai mistä tällainen keskelle kakkaamisilmiö johtuu?
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017
(Viestiä on muokattu lauantaina, 05.07.2014 klo 16:23)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 05.07.2014 klo 17:02  
+
0
^Siskon kolmevuotias aussie ainakin on semmonen, et se saattaa kakata keskelle katua, jos hätä on suuri. Kerran siskolla ei ollu kakkapussia mukana ja sen oli pakko jäädä oottamaan pussia joltain toiselta koiranulkoiluttajalta, ku kikkare oli keskellä kävelytietä. :nauru: Armi myös pissaa edelleen useimmiten heti, kun se pääsee ovesta ulos, iha ku pikkupentu. Kaikille se syrjässä kakkiminen ei sit vissiin vaa oo tärkeetä.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.07.2014 klo 09:17  
+
0
Itse kannan aina pskapussia mukanani. Oikein iskee ahdistus jos huomaan olevani lenkillä eikä ole pussia mukana. Korjaan ne jätökset kuitenkin" harkiten".
Todella huonosti roskiksia mihin saa heittää pskapussit. Taitaa olla yksi roskis koko kylällä mikä on tarkoitettu nimenomaa koiranjätöksille. Muuten pitää kytistellä saako heittää yksityisten roskiksiin. Niitä roskiksia taitaa olla neljä missä on se koirankakkatarra ja nekin on siellä ja täällä.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Lurch

Lurch
Viestimäärä: 2091

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.07.2014 klo 18:40  
+
0
Täälläpäin tuntuvat ihmiset noin yleisesti ottaen keräävän koiriensa kakat ihan kiitettävästi, mutta jostakin syystä harva se päivä on juna-asemalla jonkun keräämättömät känkyrät. :pyssyt: Aina niihin on myöskin viimeistään muutaman tunnin päästä joku onnekas polkaissut. Mitä oikeasti mielessä liikkuu, jos jopa keskelle rappusia tai asematunneliin vain jätetään paskat lojumaan?

Toivottavasti tämä uutinen tavoittaa mahdollisimman monet, ja ne laiskimmatkin omaan napaansa tillottajat aktivoituisivat tekosyiden puutteessa siivoamaan koiransa jäljet.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 06.07.2014 klo 20:16  
+
0

Lurch kirjoitti:

Toivottavasti tämä uutinen tavoittaa mahdollisimman monet, ja ne laiskimmatkin omaan napaansa tillottajat aktivoituisivat tekosyiden puutteessa siivoamaan koiransa jäljet.

Jee, hyvä Lurkki! Mun piti tulla linkittämään tää sama jo eilen, mutta jäi sit homma vaiheeseen.

Tiimi

Tiimi
Viestimäärä: 64

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 07.07.2014 klo 10:49  
+
0
Itse korjaan aina, koska asutaan melkein keskustassa, vaikka niitä roskiksia on aika vähän ja ärsyttää sitä pussia roudata pitkiä matkoja mukana.

Täälä korjataa mun mielestä aika hyvin tai ei ainakaan pahemmin nyt kesällä oo silmiin sattunu. Paitsi jos koira sattuu paskomaan siihen roskiksen viereen/alle ni siihen ne sitte jätetään. Itse yleensä kerään ne siitä sinne roskikseen, vaikka ei perjaatteessa mulle kuulu toisten paskat mut kuitenkin koiraihmisenä kuuluu.

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 07.07.2014 klo 20:44  
+
0
Helmikin on sellainen, ettei mene pusikkoon tarpeilleen. Joskus olen joutunut väkisin vetämään sen pois risteyksestä, että kävelisi edes pois autotieltä ennen kuin kyykistyy. Elena taas vetää kaikilla voimillaan pusikkoon, niin kauas kuin hihnaa riittää. Sieltä nokkospuskasta en kyllä lähde jätöksiä keräämään. Välillä ne kikkareet jäävät löytymättä, jos on pitempi nurmikko tai syksyllä pimeää. Tarkastan aina ulos lähtiessä että on kakkapussit mukana.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 08.07.2014 klo 10:25  
+
0

Mankku kirjoitti:

Oikeastaan hain sitä pointtia, että miksi se koira kakatetaan siihen keskelle kulkureittiä, kun koira kai luonnostaan hakeutuu vähän syrjemmälle kakkaamaan?! Tai ainakin omista koirista kaikki ovat aikuisena tehneet tarpeensa syrjään, ei keskelle katua jne. Eikö voisi sen verran antaa koiralle löysiä hihnoja, että se pääsee itse hakeutumaan syrjään, vai mistä tällainen keskelle kakkaamisilmiö johtuu?



Meilläkin toinen koira on niin hölmö, että se tekee kakat vaikka keskelle suojatietä. :nauru: Ja pissat voi sen mielestä tehdä heti kun meidän kerrostalon asunnon ovi lävähtää kiinni, joten sitä täytyy aina rappukäytävässä ja taloyhtiön pihalla tarkkailla, ettei siihen lirauta.

Itse kerään aina noiden jätökset, ettei nyt ihan johonkin puskaan tee. Joskus jos ei ole ollut pussia niin kieritän kepillä ne kikkareet vaikka johonkin ojaan.
Mäkin olen huomannut täällä saman ilmiön, siis että pientareet on täynnä isojen koirien jätöksiä. :mad: Tosi turhauttavaa kerätä niitä pikkuisia kikkareita kun vieressä on just niitä isoja läjiä... Mutta toisaalta voihan se olla niinkin, että siellä on myös pikkukoirien kikkareita, mutta ne maastoutuvat paremmin ruohikkoon.

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 09.03.2016 klo 23:00  
+
0
Jippiii :cool::neutral::roll: alotetaas taas! (mites tää onkin hautautunut lähes parin vuoden taa)

Hieman johtuu ehkä kuun asennosta mutta kyllä tänään taas sieppas pikkusen kun sain vähemmän lempeän katseen joltain perheenisältä lähipuiston nurkalla. Toki omaa tulkintaa mutta kyllä hän jo kaukaa rupes tuijottamaan kun oltiin tulossa puistoon päin, mulla oli thö täysi kakkapussi kädessä (armeliaisuudesta itseäni ja kanssakulkijoita kohtaan suosin mustia). En sitten tiedä ärsyttikö sen hienovarainen "esittely" entisestään herraa kun ohi oli menty, kun kuulin kuuluvalla äänellä lausutun lauseen (lapselle tarkoitetun) "varo niitä koiranpaskoja!!" Toivottavasti hän kyttäsikatsoi kulkuamme koska tiemme vei suoraan roska-astialle jonne juhlallisesti tiputin tuon kalliin lastin.

Kyllä taas pistää ----tuttamaan tää ympäristö ja sen muutamat koiranpaskottajat jotka ei vaan viiti kerätä niitä jätöksiä edes siitä roskiksen alta tai välittömästä läheisyydestä. Siinä leimaudutaan me kuuliaisemmatkin väkisinkin (nyt ainakin tuntuu siltä). Ja feisbuukkiin ei viiti tästä avautua koska äkkiä sitä huomaa olevansa koiranmyrkyttäjän kaveri jos erehtyy sanomaan että "sitä saa mitä tilaa" tai lievemmin "en ihmettele jos alkaa tietyillä tyypeillä vannetta kiristämään" mutta niin se vaan on, näemmä. Täällä pitäjässä on taas virinnyt myrkkyhavaintokeskustelu kun se viimeksi jylläsi havaintokuvineen tuossa joulun ja vuodenvaihteen tietämillä. On kyllä itelläkin käynyt mielessä kuonokoppien hommaaminen.

Tänne rakennetaan uutta asuinaluetta/korttelia tuohon lähelle, saapa nähdä joko niitä roska-astioita tulis vuoden sisällä edes pari lisää (jos se nyt tähänkään asti on mitenkään vaikuttanut että pari vaivasta on saatu lisää, -tosin parista paikasta on poistettu ilkivallan takia, kuulemma).
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 09.03.2016 klo 23:15)

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 09.03.2016 klo 23:40  
+
0
Bonusraita

Alerte kirjoitti:

Mä muistan joku kevät Lapin Kansan tekstiviestipalstalla joku möykkäsi jotenkin tähän tapaan: "Turha teidän niuhottajien on valittaa niistä täysin luonnollisista paskakasoista, on elämässä tärkeämpiäkin asioita. Itse olen pyörätuolissa ja jos minulla olisi toimivat jalat juoksisin innolla vaikka jokaisen paskakasan läpi ja vielä hyppisinkin niiden päällä !" :nauru:



Tää oli vaan niin hyvä, tuolta ihan muutaman sivun takaa :nauru: (en osaa liittää tuohon aiempaan kirjoitukseeni tätä lainausta mutta saapahan palsta täytettä ..mulla on tylsää).
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 09.03.2016 klo 23:42)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 10.03.2016 klo 07:47  
+
0
^^Ikävä kokemus. Tais olla tää iskä vähä tyhmä kun sua katseli niin tuimasti! Sähän keräsit ne kakat ni mitäs sua tuijotteli. Mua olis ainakin ruvennut herppaamaan tommonen vihamielinen tuijottelu kun ei ole edes aihetta.
Jos joku jättää lasten leikkipaikkojen läheisyyteen koirankakat niin on kyllä törkeetä!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 10.03.2016 klo 11:17  
+
0

Pikipaimenia kirjoitti:

Bonusraita

[quote=Alerte]Mä muistan joku kevät Lapin Kansan tekstiviestipalstalla joku möykkäsi jotenkin tähän tapaan: "Turha teidän niuhottajien on valittaa niistä täysin luonnollisista paskakasoista, on elämässä tärkeämpiäkin asioita. Itse olen pyörätuolissa ja jos minulla olisi toimivat jalat juoksisin innolla vaikka jokaisen paskakasan läpi ja vielä hyppisinkin niiden päällä !" :nauru:



Tää oli vaan niin hyvä, tuolta ihan muutaman sivun takaa :nauru: (en osaa liittää tuohon aiempaan kirjoitukseeni tätä lainausta mutta saapahan palsta täytettä ..mulla on tylsää).[/quote]
_ _ _
Muoks. jaahas, noi lainaukset meni persiilleen, tästä siis pitäisi alkaa oma kirjoitukseni:

Mua taas ärsyttää toi lainaus Lapin kansan tekstiviestipalstalta. Kommentoin siihen silloinkin.

Varmasti jokainen pyörätuolilla liikkuva vaihtaisi kulkuneuvonsa toimiviin jalkoihin.
Mutta fokus on nyt niissä paskakasoissa ja myös siinä, että se paska tarttuu pyörätuolin pyöriin vielä kenkiäkin ikävämmin siinä mielessä, että itse niitä pyöriä ei saa kunnolla puhdistettua, vaan joutuu ajelemaan pyörät paskassa joka paikkaan kunnes joku jeesaa puhdistamisessa.
Veikkaan, että myös pyörätuolilla liikkuvia v!tuttaa pyöriin takertuneet paskakasat, vaikka ne luonnollisia ovatkin.
(Viestiä on muokattu torstaina, 10.03.2016 klo 11:21)

FrozenCorpse

FrozenCorpse
Viestimäärä: 62

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 15.03.2016 klo 16:28  
+
0
Kasoja keskellä teitä talven jäljiltä. Oishan se kaupungissa ihan kohtuullista vaatia ne jätökset keräämään, kun niitä koiria kumminkin on vähän jokaisella.
Toisaalta, on monesti nähty että todella annetaan sen koiran häpeilemättä sontia keskelle tietä eikä tehdä asialle mitään, joka ei kyllä mene mun jakeluun. Ojassa jos kulkee, ni sitten ihan oma vika jos sontaan talloo.

  Siirry sivulle: 1 ... 18 19 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28180
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 13:15)