Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 20

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Lauantaina, 17.03.2012 klo 23:20  
+
0
Meidän koirapuisto on tosi siisti! :peukku: Viimeks pari ihmistä siellä keskusteli just kuin likaiset muut koirapuistot on ja itteä alko ihmettää miks ihmiset ei voi sieltä niitä paskoja ja tupakantumppeja kerätä.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Aliiina

Aliiina
Viestimäärä: 220

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 19.03.2012 klo 21:24  
+
0
Määkin kyllä kerään kakat kaikkialta muualta kun metsästä. Joku roisto oli kakattanut koiransa meidän postilaatikon viereen. Viiden metrin päässä postilaatikolta on "koirankakkaroskis" ja lappu, jossa kehotetaan keräämään jätökset. Lappu ei siis ole meidän jäljiltä.
Jos mun koira kakkais jonkun postilaatikolle, niin kantaisin sen kakan roskiin vaikka käsin tai hakisin kotoota pussin ja palaisin rikospaikalle. Jälkimmäisen olen itseasiassa joskus tehnyt.
saksanpaimenkoira 2010
dobberi 2013
seropi 2011-2013

Badibadi

Badibadi
Viestimäärä: 92

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 19.03.2012 klo 21:57  
+
0
^^ Joo tota mä en tajuu et miten porukka kehtaa antaa koiriensa paskoo/kusta toisten pihojen eteen tai pahimmassa tapauksessa antaa nostaa jalkaa postilaatikon juureen.. Ei varmasti hypi riemusta ihmiset jotka hakee postia aamulla, varsinkin näin talvella kun lumella se pissakin on aika törkeen näköstä toisten pihojen edessä..
Kääpiöpinseri Badiman eli Pommi synt. 2009
Sekarotuinen Bolonka mix Lilo synt.2010
Sekarotuinen Dobberi/Rotikka/Dalmatialainen Ninja synt.2011

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 19.03.2012 klo 22:22  
+
0
Joo, täytyy myöntää että eihän se hihnan mitta riitä että koira olis tarpeeks kaukana tiestä. Pääosin mun koira paskoo metsään/pellolle, ja vapaana se juoksee itse kauas. Rauhassa se haluaa paskoa eikä parin metrin päässä. Ja muistaakseni ei ikinä ole edes ollut sellaista tilannetta että mun pitäis "keskeyttää" mun koiran paskominen, vaan mä kyllä näen merkit koska Ronjalla on hätä. Se alkaa vetää, nuuskii, pyörii, etsii paikkaa. Sitten jos paikka ei ole sopiva, vedän Ronjan pois (se siis ei ole siinä asennossa vielä) ja reippaasti kävellään parempaan paikkaan.

On mulle joskus käynyt niin että kun en anna koiran paskoa johonki epäsopivaan paikkaan, ja hetken päästä näytän sille että tähän voit tehdä, niin sit se ei enää teekään. Mut ilmeisesti ei sitten ole ollu kovin kova hätä.

Enemmän mulla on kokemuksia vanhan koiran ja pennun pidätyskyvyttömyydestä. Varsinkin mun edesmennyt labbis oli viimeisinä kuukausinaan sellainen että saattoi alkaa vääntää paskaa kesken kävelyn tai heti kun pääsi ulos. Silloin piti kantaa pusseja mukana ja kerätä, eihän niitä voi taloyhtiön pihaan jättää. Silloin mulla roikkui pussi aina hihnassa. Ja jos oli pussi unohtunut, niin hain sisältä ja korjasin kasan pois.
Samoin muistan nyt Ronjan kanssa kun se oli pentu, sehän alkoi kakkaamaan heti kun tuli hätä, silloin myös keräsin.
Mutta siis aikuisen terveen koiran kanssa on helpompaa, ne pystyy pidättämään hetken kyllä.
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 19.03.2012 klo 22:36  
+
0
Mun ei yleensä hirveästi tule keräiltyä kakkoja kun tuo painaa aina johonkin pöpelikköön tai ojaan niin pitkälle kun remmiä riittää kun isommalle hädälle mennään. Ihmisten pihojen lähelle en edes anna tehdä, meillä on tästä niin lyhyt matka tuohon tienvarteen kumminkin. Toki jos vahinko käy niin toki kerään, on niitä pusseja aina taskussa pari. Ja nyt kyllä näin kevään nurkilla on tullut vähän useemmin keräiltyä hiukan pidemmältäkin pientareelta, kun itseä vähän inhottaa kun niitä läjiä on nyt näkyvissä niin paljon. Riippuu paikasta tosiaan. Täälläkään päin ei kyllä kauheasti roskiksia ole viljelty, joten aika pitkiäkin matkoja saa kyllä pusseja kiikuttaa mukanaan.

Mutta hei, täälläpäin joku just talvella paikallislehden mielipidepalstalla itki, kuinka kamalaa on kun kauniit hanget on keltaisenaan koiranpissoja, nyyh. Ja siihen sitten joku vastasikin että ei kyllä ajatellut niitä kusia pullottamaankaan ruveta. Tossa kyllä tuli vähän väkisinkin mieleen että näköjään joillain menee vähän turhan hyvin kun jaksaa pissoistakin nillittää, tai sitten se oli provona heittänyt sen kommentin. Who knows.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 20.03.2012 klo 05:51  
+
0
Juu, on se jännää kun koirien pissatkin haittaa. Kun ne näkyy. :roll:
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 20.03.2012 klo 08:30  
+
0
No kieltämättä en mä ainakaan mitenkään nauti katsella keltaisia lumipenkkoja, mieluummin katsoisin valkeita. Mutta ymmärrän tietysti itse koirallisena, että johonkin niiden koirienkin on tarpeensa tehtävä, joten ei voi mitään.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 20.03.2012 klo 11:16  
+
0

TwoBeans kirjoitti:

Mutta hei, täälläpäin joku just talvella paikallislehden mielipidepalstalla itki, kuinka kamalaa on kun kauniit hanget on keltaisenaan koiranpissoja, nyyh. Ja siihen sitten joku vastasikin että ei kyllä ajatellut niitä kusia pullottamaankaan ruveta. Tossa kyllä tuli vähän väkisinkin mieleen että näköjään joillain menee vähän turhan hyvin kun jaksaa pissoistakin nillittää, tai sitten se oli provona heittänyt sen kommentin. Who knows.



/OT lapsena mun kavereiden vanhemmat eivät antaneet heidän lastensa leikkiä omakotitalonsa pilalla. Syy: "lumi menee pilalle", eli ei näytä enää kauniilta jos lapset telmii siinä. :ttou: Samat lapset tulivat meille ihan OOH-mielentilalla kun äiti julisti, että möyrytkää niin paljon kuin jaksatte.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Kentauri

Kentauri
Viestimäärä: 9

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 20.03.2012 klo 12:27  
+
0
Mun hyvä ystävä asuu kerrostalossa melko keskellä kaupunkia. Sen taloyhtiön naapuritalossa asui keski-ikäinen mies, joka kiersi koiransa kanssa aamuin illoin kakatus-pissatuslenkin, joka oli pituudeltaan vain korttelin ympäri. Miehen koira oli keskikokoa, rotua ei ystäväni tunnistanut, kuten ei koiria yleensäkään.

Koira olisi olisi vaatinut kokonsa ja vireytensä puolesta pitemmänkin lenkin mihin sen isäntä venyi. Sitä ei ulkoilutettu tiettävästi kuin kaksi kertaa vuorokaudessa, joten ystäväni asuintalon kohdalle päästyään sillä oli jo kovat paineet. Säännöllisesti koira ensin nosti koipeaan läheiseen puuhun, jonka jälkeen teki kasan talon kulkureitille, aina kuulemma samaan paikkaan. Koskaan mies ei näitä jätöksiä pois kerännyt.

Yhtenä iltana ystäväni oli paikalla kun koira teki kasansa. Hän kehotti koiran omistajaa keräämään kasan pois. Tuskin muuten kerään, mies vastasi. Kaverini poimi kasan ylös ja heitti sen pois päin kävelevän miehen selkään. Hyvin kuulemma levisi mokkatakin selkään tuore paska, kuvaili ystäväni tapausta. Totesi, että hanskahan siinä meni roskiin, mutta ei haittaa. Olisi kuulemma sen tehnyt vaikka paljain käsin, jos olisi ollut tarpeen. Onneksi kaveri on 192 cm ja vanttera mies, joten mitään ottelua ei syntynyt. Jätöksiä ei sen koommin näkynyt. Ei tosin näkynyt koiraa eikä sen isäntääkään.

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 20.03.2012 klo 12:56  
+
0
Meillä molemmat koirat kakkaa just sillon kun siltä tuntuu ja ihan yllättäen. Eli usein keskelle tietä. Pari kertaa joutunut suojatieltäkin kiskomaan eteenpäin kun autot odottaa.. Siitä mä tottakai siivoan, ja jos unohtuu pussit niin mä tuun sitten hakemaan sen siitä kun oon käyny ensin kotona.

Mutta myönnettäköön, ojista ja muista ei aina tuu siivottua ellei oo lähellä jonkun taloa. :nolo:

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 20.03.2012 klo 14:41  
+
0
Meillä kans Savu paskoi joskus nuorempana keskelle sellasta liikenteenjakajaa, mikä on siinä kaistojen välissä suojatiellä. :nauru: Muutama autokin siihen ehti pyssäämään ja antamaan tietä, mut mä vaan huidoin, et "mee vaan, tässä tuntuu kestävän.." :shifty:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 20.03.2012 klo 20:17  
+
0
Meillä Rape vaatii ainakin sen 20min ennen kuin se paska tulee, joten ehtii tästä asuinalueelta jo poistua kauemmas. Tosin mulla on tapana pitää koira nätisti vierellä kulkemassa silloin kun ei ns. ole lupa paskoa. Sitten löysään hihnaa kun on luvallisempaa tehdä tarpeensa, ja kyllähän tuo useimmiten vähän sivummalle menee, eikä keskelle tietä.

Kyllä muakin suoraan sanottuna häiritsee toisinaan noi kuset, jotka kohdistuu jonkin omakotitalon postilaatikon ympärille, portin pieleen tai katulampun juureen. Siihen kun ei ole vain se yksi koira kussut, vaan vähintään joka toinen, ja parhaimmillaan monta kertaa päivässä. Ei se kovin kaunis näky ole?

Kerran yksi täti oli tullut raivoamaan yhdelle ohikulku-tuttavalleni kun hän oli heittänyt koiransa kakkapussin tämän tädin roskapönttöön. Oli saanut tuttuni kaivella pussin pöntöstä, ja viedä muualle. Itseasiassa en ole täällä meillä päin nähnyt kenenkään pihalla mitään tarraa tms jossa olisi ilmoitus että kakkapussit voi jättää siihen. Täälläkin joutuu aikamoisia matkoja kävelemään ennen kuin voi paskat jättää roskikseen. Ei se kovin houkuttelevaa ole kävellä pitkiä matkoja haiseva pussi kädessä.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 21.03.2012 klo 18:44  
+
0
^mistäs niitä kakkapussi-roskis tarroja nyt sai taas tilatakaan? Siis just niitä roskapönttöön liimattavia juttuja?
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 21.03.2012 klo 18:55  
+
0
^ täältä saa ainakin! Tosin muistelisin et ois ollu vielä joku muuki tarra olemassa :mietiskel:
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 21.03.2012 klo 23:04  
+
0
Täällä ei ole koirankakkaroskiksia yhtään ainoaa. Eli jos haluaa kerätä niin ne kakat saa sitten kantaa koko lenkin mukana. Kiitos ei. Kerään, jos on pakko eli jos ne kakat on tiellä/hoidetulla alueella mutta hyvin hyvin harvoin näin käy. Ojan pohjilta/metsästä/suolta en lähde kakkoja hakemaan että voisin ne kuskata kotiin. Silloin kun asuttiin alueella missä oli kakkaroskiksia niin keräsin aina. Siihen saakka kunnes kunta alkoi säästää eikä roskiksia enää tyhjennetty niin usein (= olivat aina täynnä). Jos sellainen ihme päivä koittaa että tänne saadaan roskiksia niin voin palata keräilemään kakkoja säännöllisemmin. Talvella pidän hyvitykseksi välillä "paskapäiviä" eli otan mukaan ison nipun pusseja ja käyn jokaisen koiran kanssa oman lenkin jonka aikana kerään niin paljon kakkoja kun pusseihin mahtuu ja kiikutan ne roskiin. Jäätyneinä ne on suht iisi kerätä ja silloin voi keskittyä juuri niihin jotka on siellä keskellä tietä odottamassa kevättä. Kesällä en moiseen ala sillä oikeasti se kakka maatuu aika nopeasti (ja ei tämä ei ole oletus vaan biologina asia on tietysti tutkittu juttu).

Pissaamisesta: ymmärrän että pissat portin pielessä ei ole kiva juttu. Ja että pissa postilaatikon vieressä ei ole kiva juttu. Mutta mikä ihme siinä on että koira ei saa pissata siihen katulampunkaan juureen tai lähelle? Kerran minua on valistettu että lamppu menee rikki eli lahoaa kun siihen pissataan (metallinen lamppu oli kyseessä eli seuraan mielenkiinnolla milloin se alkaa lahota).
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 21.03.2012 klo 23:26  
+
0
^ Kyllä se katulampun tolppa tietyissä tapauksissa syöpyy koiran virtsastakin, riippunee kai materiaalista mutta suurin osa taisi tuommosta kusherkkää olla. Enkä millään sitten löytänyt aiheesta lukemaani uutista googlella, vaikka koitin monenmoista "katuvalo/katulamppu" + "virtsa/pissa" hakusanayhdistelmää... :eitietoo: Joku näppärämpi löytää uutista asiasta?

Mun mielestä täällä meidän huudeilla (Tre/Hatanpää) osoittaa kyllä silkkaa tyhmyyttä jättää koirankakat keräämättä. Pussiautomaatteja täällä on ainakin viisi kappaletta, ja tosi harvoin oon nähnyt pussejen olleen loppu. Roskiksia noin muuten tosi lyhyillä väleillä, ja hyvin tyhjennetään. Meidän lenkkireittejen varrella useita kymmeniä.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 22.03.2012 klo 06:48  
+
0
^Joo siis minäkin olen muistaakseni lukenut jostain koiran pissan syövyttävästä vaikutuksesta metalliin..:mietiskel::nauru:

Täällä on aika hyvin roskiksia keskustassa, mutta sitten voi olla alueita, joissa on todella harvoin välein roskiksia, joten kyllähän se vähän tuntuu tympeältä kantaa pussia(varsinkaan kun en sitä taskuun halua tunkea), mutta minkäs teet. Roskikseen pussin aina laitan. :enkeli:

Noista pissoista niin oli kyllä ällöttävää kun huomasin, että uroskoiran omistaja antoi koiransa pissiä kerrostalon rapun kenkienpuhdistajaan. :roll: Siinäpä kyllä tulee puhtaat - ja kaupan päälle pissiset kengät, ai että..!
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 22.03.2012 klo 10:56  
+
0
Tigru, jos viittasit minun tekstiini katulampun juuressa olevasta kusesta, niin itse en henk.kohtasesti tarkoittanut sitä että olisin huolissani sen katulampun kunnosta ja rikki menemisestä. Vaan tuossa tekstissäni lähinnä luettelin näitä tyypillisimpiä kusemis-paikkoja, jotka eivät ole niin kaunis näyky, kun siihen kertyy 1m x 1m alue, näin kärjistettynä :wink:
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 22.03.2012 klo 11:23  
+
0
Itse kerään aina jätökset ja yleensä vielä kannan sen pussin lähes kotiin saakka vaikka roskiksiakin löytyy matkan varrelta. Tämä siis lyhyemmillä aamulenkeillä. En minäkään sitä pussia nyt tuntia ympäriinsä kanna :nauru: Syynä tähän on oma nuukuus. Sakis kakkaa yleensä sen 4-6 kertaa per päivä melko pieniä määriä. Jos näistä jokaisen keräisin omaan pussiin, tulisi päivittäin pussit maksamaan n. 20 snt (1.50€/40 pussia), vuodessa tämä tekee jo yli 70€. Nyt, kun pusseja menee se 1-3 päivä, kun saman lenkin jätökset kerään samaan pussiin, pääsen puolella tästä hinnasta :jjei: (Kyllä, köyhä opiskelija säästää sieltä mistä voi :viheltel:)
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 22.03.2012 klo 11:35  
+
0
^^^^ Tässä ainakin yksi uutinen aiheesta.
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 23:30)