Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 20

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 25.03.2012 klo 10:30  
+
0
Mäkään en todellakaan tajua miten kukaan voi tietää miten usein naapuri käyttää koiraansa, ei kukaan ihminen voi olla 24/7 ikkunassa.

Mulle kun laitettiin lappu postilaatikkoon jossa nyt oli syytöksiä joka ikisestä koiriin liittyvästä asiasta, niin oli kommentoitu just etten käy tarpeeksi pitkiä lenkkejä koirien kanssa.
Mistä vi*usta kukaan tietää mitä mä teen koirien kanssa kun lähetään autolla pihasta, ja ollaan 3-4 tuntia iltaisin pois kotoa...
Me nimenomaan ollaan lenkillä/ tapaamassa kaverikoiria/ metsässä/ porukoiden pihalla...
Miten kehataan väittää tuntemattomista ihmisistä asioita joista ei varmuutta ole.
Mä en ainakaan tiedä tuon taivaallista mun naapureideni elämästä.

Kakkakeskusteluun vielä..
Mä asun hieman syrjemmällä alueella, tajamaa kuitenkin. Mä oon aika huono kerään paskoja pois, kun kolmen koiran pusseja on hiukan hankala kantaa kun on jo kolme hihnaaki kädessä. Pussit mulla on kyl aina mukana, et jos vahinko sattuu jonkun portin pieleen tai ihan selvästi alueelle jossa ihmiset kävelee.
Täällä on tosi huonosti roskiksia tien vieressä et vois sinne heittää, eikä ihmisten pihoillekkaan uskalla mennä.
Porukat asuu toisella puolella kaupunkia ja siellä on tämmösiä koiran ja kakan kuvalla varustettuja roskiksia vähän joka puolella, joka on kyl tosi hieno juttu. Jos sen pussin sais äkkiä pois käsistään niin tulis varmaan useemmin ne paskat kerättyäkki.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 25.03.2012 klo 11:04  
+
0
Oon itsekin miettinyt, käyttääkö naapurini koiriaan koskaan ulkona, koska en näe häntä ikinä. Sitten koin oikein valaistumisen, että ei se mun näkeminen mitään todista, koska hänen aikataulunsa vain voivat olla täysin erilaiset kuin minun. Kerran olinkin jostain syystä yöaikaan tupakalla, ja näin sen naisen koiriensa kanssa. Samaten kerran kun tulin kesken työpäivän kotiin. Eli se, että jotain ei näe, ei tarkoita, etteikö sitä tapahtuisi.

Jos sitä siirtyisi sitten kakka-asioihin. Mua ärsyttää yksi juttu, ja se on hevosen pee. Meidän takapihalta alkaa suoraan tuollainen pikku metsikkö missä on harvakseltaan puita ja pari polkua. Polkua käytetään todella aktiivisesti, jatkuvasti joku siitä kulkee lenkillä ja jotkut oikaisevat sen kautta tieltä toiselle, kuten myös me. Siihen saakka, kun polulle alkoi ilmestyä keskelle hevosen läjiä. Mooses ainakin ahtaisi koko läjän naamariinsa silmät intoa kiiluen.. Jos koiran paska on niin tärkeää kerätä, niin kyllä tuollaisetkin läjät sopis sitten olla jossain muualla kuin keskellä polkua tai keskellä jalkakäytävää. Ja joo, tiedän, että on vähän hankalaa selästä lähteä niitä mihinkään siirtelemään, mutta kyllä ne läjät silti ärsyttää. Etenkin kun koira pitää niitä super herkkuna. Ihan mikä tahansa paska ärsyttää keskellä kulkuväylää.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 25.03.2012 klo 11:11  
+
0
Tuli tuosta paskasta mieleen, tai siis tämän ketjunhan nimi on Jokakeväinen kakkakeskustelu, että kuinka moni on katsonut sen videon, jossa joku nainen paskoo kaupan käytävälle? :nauru: Voi vaan arvailla, että nainen on käynyt päässään keskustelua: "Kumpi on pahempi, ulostan housuun vai kaupan lattialle, housuun vai lattialle..housuun!"

Noniin, nyt lopetan tämän ihmiskakkakeskustelun. :heristel:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 25.03.2012 klo 11:31  
+
0
^ Jos sä lopetat, mä jatkan. :wink:
Oon tästä kirjoittanutkin ehkä tänne, mutta... Mun kaveri on kaupan kassalla töissä. Viime kesänä sen ollessa työvuorossa, yksi nainen paskoi keskelle vihannesosastoa... :roll: Kukaan työntekijöistä ei nähnyt tilannetta, mutta kun hoksattiin, että mitäs tuolla lattialla on, oli tuotos ja tekijä helppo yhdistää toisiinsa (hajun perusteella). Naista pyydettiin siivoamaan, ja hän siivosi, ja teki sitten vielä ostoksensa loppuun ja tuli tähän mun kaverin kassalle. :roll: Et juu...

Mä aloin muuten miettimään sitä, että jos A ei koskaan nää B:n käyvän koiriensa kanssa pihalla, niin eihän silloin B:kään nää koskaan A:aan käyvän lenkillä? :nauru:

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 25.03.2012 klo 13:26  
+
0
^Meidän asuntoyhtiössä asuu ainakin 9 koirallista taloutta. Kahden talouden kohdalta pystyn tarkalleen kertomaan kuinka paljon koirat käyvät lenkeillä. Sitten kolmen muun talouden osalta tiedän koirien ainakin pääsevän lenkille, mutta lenkkien pituudesta/määrästä en pysty sanomaan mitään. Loput 4 taloutta on sitten täysmysteeri. Kertaalleen olen nähnyt yhden talouden ihmisen koirapuistossa koiransa kanssa, joten oletan heidän menevän sinne hoitamaan lenkkeilynsä (autolla) koska ikinä en ole tätä koiraa lenkillä nähnyt enkä itseasiassa muuten tietäisi sen olemasta olosta, mutta kun takapihallaan se on joskus sattunut olemaan ja sitten siellä koirapuistossa.

Mutta en mä kyllä usko että oikeen kukaan tässä talonyhtiössä tietää mitään meidän lenkkeilystä, koska ainoat ketä näen jatkuvasti on nuo 2 ekan talouden tyyppiä ja niiden vakiolenkki on meidän n.1km mittainen aamupissatuslenkki, jolla sitten pelkästään törmäillään. Muutoin törmäilen koirien kanssa naapureihin lähinnä silloin kun mennään parkkikselle ja lähdetään autolla johonkin.

Mutta onhan se mahdollista, että A tietää kaiken B:n lenkeistä mutta B ei tiedä mitään A:n touhuista. Meidänkin asunto on sijoittunut niin, että mä näen käytännössä kaikki ihmiset, jotka pihassa kulkee jos yhtään kiinnostais seurailla mutta sitten taas 80% asuntoyhtiön ihmisistä ei edes pystyis seurailee mun touhuja kun mä pääsen melkeen suoraan omasta ulko-ovestani kävelykadulle. Tässä on periaatteessa 2 naapuria, jotka mua pystyis ees näkee jos tahtoisin salassa kulkea.

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 25.03.2012 klo 13:42  
+
0
^ Mut pitää ottaa huomioon, että kaiken tai esim. 80% ulkoiluista voi tietää vasta kun siinä ikkunan edessä istuu tosiaan sen 24/7 tarkkailemassa. Joku voi lenkittää koiraa normaalin työpäivän aikana tai öisin. Että nämäkin ajat pitäisi pystyä tarkkailemaan, jotta voisi sanoa varmasti.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.03.2012 klo 13:43)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Sunnuntaina, 25.03.2012 klo 13:45  
+
0
Kuka ees jaksaa tarkkailla :nauru:

Tuota naapurin huskya, jonka jätöksistä kirjoitin aiemmin, saatetaan kyllä joo ulkoiluttaa muutenkin mutta nuo karseet paskamäärät joita se koira paskoo naapurin ikkunan alle kertoo että siinä sen kanssa seistään ja usein. 5 metriä kotiovelta ja sen aikaa, että äijä ehtii vetää röökin. Siinä onkin sit semmosia nättejä torttu+rööki-luomuksia.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 16:55  
+
0
No mä en ole ikinä tiennyt kuinka paljon mun naapuri koirat saa lenkkejä. Näen tiettyjä koiria välil tietyn aikaan tossa pihalla tai pihan lähellä mutta se kuinka paljon ne loppupeleissä saa ulkoilua/liikuntaa ei ole hajuakaan. :eitietoo:.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.03.2012 klo 17:01)

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 18:02  
+
0
Jos on kova tarve kytätä naapurinsa koiran ulkoilutusta niin kannattaa varmaan miettiä mistä se juontaa, saakohan se oma turre sittenkään tarpeeksi ulkoilua?
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 18:05  
+
0
Minä joskus kaupungissa asuessani ja opiskellessani mietin, että naapurit varmaan luulee, ettei meidän koirat pääse muuta kuin sen pienen pissalenkin mikä käytiin monta kertaa päivässä siinä naapuritalon takana olevassa metsässä. Pitemmät lenkit kävin lähes poikkeuksetta joko yöaikaan tai arki-aikaan päivällä. Nykyäänkin suurin osa meidän lenkeistä on sitä, että nakkaan koirat tuosta talon edestä autoon ja ajan muualle lenkille (=koirat juoksemaan irti). Eihän ne naapurit usein näe sitä lenkitänkö koirat miten, niiden mielestä voisi hyvin näyttää, että meidän koirat pääsevät joskus hyvä jos kerran viikossa pitemmälle remmilenkille ja muuten käydään tuossa viereisellä niityllä pikkumutka.

Yhdelle kaupungin keskustassa asuvalle kaverillehan oli naapuri kerran sanonut, että niitä koiria pitäis ihan lenkittää, ettei se riitä, että niitä ajeluttaa vaan autossa. Tämäkin kaveri siis ajoi lähes päivittäin koirien kanssa kaupungin ulkopuolelle lenkille, jotta koirat saivat juosta vapaana, eikä vaan kävellä kortteleita remmissä.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 18:15  
+
0
Komppaan destroyeria.

Mua ei vois vähempää kiinnostaa arvailla kuinka paljon naapurit muffet käy lenkillä, vai käyvätkö ollenkaan. Ei ole koskaan moinen edes juolahtanut mieleen. Ei kuulu mulle. Samoten kuten ei meidänkään lenkkeilyt muille kuulu.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


boxerowner

boxerowner
Viestimäärä: 1490

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 18:59  
+
0
Ei oo muuten kahta viikkoakaan kun katottiin töissä (hotellissa) valvontakamerasta, miten viiskymppinen äijä paskoi keskelle käytävää kokolattiamatolle. Ei kyllä mene jakeluun, miten kukaan voi kännissäkään olla niin idiootti, että menee sellaisella paikalla laskemaan housunsa ja paskomaan.

Ja mitä tulee tuohon naapurien kyttäämiseen, niin mä joskus pohdiskelen, kuinka juoppona bilehilenä mua naapurit pitääkään. Lähden töihin vimosen päälle laittautuneena illalla 21-23 välillä viikolla ja lähes poikkeuksetta joka viikonloppu, vieläpä perjantaina ja lauantaina ja tuun takaisin 03-07 välillä. Ja jos naapurit ei ymmärrä, että mulla on Rebekka töissä mukana, niin ne saattaa kuvitella, että koira on monta yötä viikosta yksin kotona kun meitsi se vaan bilettää ja ryyppää. Että eipä niistä naapureista voi sanoa yhtään mitään...
Bokseriuros ~ Rape 3.6.2000 - 29.4.2010
Bokserinarttu ~ Rebekka 15.7.2010 Ready, steady, go!
Bokserinarttu ~ Armi 15.6.2012

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 19:22  
+
0

Destroyer kirjoitti:

Jos on kova tarve kytätä naapurinsa koiran ulkoilutusta niin kannattaa varmaan miettiä mistä se juontaa, saakohan se oma turre sittenkään tarpeeksi ulkoilua?


Noh noh. Mä en ainakaan seuraa nyt sun ajatuksenjuoksua. Tarkoitatko, että joku seuraisi naapurinsa koiranulkoilutusta hakeakseen oikeutusta omalle vähäiselle lenkkeilylleen? Vai tarkoitatko sitä, jos on aikaa seurata naapurin lenkkeilyä, että oma ei pääse mihinkään? Mulle ei nyt vaan aukea.

Kyllä mun mielestä siihen naapuruston elämään sopii jonkinasteista huomiota kiinnittää. Tai ainakin siihen, jos ei koskaan näe mitään. Mun mielestä parempi on tehdä ilmoitus jotta eläinten olot tarkastetaan, kuin se, että eläisi totaalisen piittaamattomana ja naapurin koirat elävät omassa paskassaan sisällä saamatta ulkoilla koskaan. Mutta, tällaista tämä on, kaikki luetaan kyttäämiseksi, kyyläämiseksi ja mitä lie negatiivisia sanoja tuolle löytäisi. Kenenkään asioista ei tule kenenkään välittämän, kumma, että meillä on niin paljon ihmisiä, jotka ovat täysin syrjäytyneet, saatika niitä, jotka makaavat kotonaan viikkoja kuolleena ennenkuin naapuri huomaa hajusta jonkin olevan vialla. Hyi teitä. Kaikki ei ole toisten asioihin puuttumista pätemisen verukkeella, vaan joillain saattaa olla jäljellä ihan sellainenkin pikku piirre kuin toisten hyvinvoinnista kiinnostuneisuus.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 19:36  
+
0
^ Tottahan se on eri, jos epäilee että eläimillä voisi olla huonot olosuhteet. Kyllähän siinä tilanteessa pitää toimia, tai itse ainakin toimisin.

Mä tarkoitin lähinnä sitä, että sillä ettei naapuruston koiria satu näkemään tuolla lenkkipoluilla silloin kun itse olen liikkeellä, ei tarkoita ettei ne siellä kävisi. Eihän nekään näe meitä kun mekään ei niitä. :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 20:22  
+
0
neruda, lähinnä että jos jaksaa nähdä päänvaivaa muiden asioista niin mun mielestä kuvastaa sitä että itsellä ei ole kaikki kunnossa. Empä sitä ton paremmin osaa/jaksa selittää.

Ei mua ainakaan kiinnosta pätkän vertaa montako kertaa päivässä naapuri käy lenkillä, pidän huolen ihan vaan omasta lenkkeilystä.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 20:23  
+
0
Öh. Onhan siihen omaan ympäristöön huomion kiinnittäminen ihan tervettä, ja järkevääkin.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 23:09  
+
0
Joh: Eri asia onkin, puuttuuko tilanteeseen tarvittaessa vai eikö oikeasti piittaa muista yhtään, koskaan. Hyvä, että löytyy toimintakykyä tarvittaessa :hymy:

^^ No sitten sinä et välitä. Itse en ymmärrä miten muista välittäminen kuvastaa vain oman pään sisäisen tilan kaaosta. Enkä ymmärrä noin syvää itsekeskeisyyttä, mutta ei minun tarvitsekaan.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 23:13  
+
0
No yllätys että meni taas tähän. En tarkoittanut mitään normaalia ympäristön seuraamista, vaan yltiöpäistä kyttäämistä, että aletaan pitään kirjaa naapurin koiran ulkoilutuksesta.

varsinkin mitä petuunia kirjoitti, että postilaatikossa joutavia syytöksiä että koiraa ei ulkoiluteta riittävästi. Sillä lapun kirjoittajalla taitaa olla itsellään jotain ongelmia.

// Onhan se jännä että joltain voi pointti mennä oikeesti noin ohi...
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.03.2012 klo 23:15)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 23:20  
+
0
^ Tämä ei taida olla ensimmäinen kerta kun peräänkuulutat muilta lukutaitoa. Lieneekö aika tarkastaa myös se oma anti?

Mutta, hyvä, että asia ei ole niin kuin itse sen otin, että kenenkään hyvinvointi ei kiinnosta kun pitää tuijottaa vain omaa napaa. Näin ei saisi mielestäni kenelläkään olla, mikäli haluaa itseään inhimilliseksi kutsua.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 23:21  
+
0

Destroyer kirjoitti:

Jos on kova tarve kytätä naapurinsa koiran ulkoilutusta niin kannattaa varmaan miettiä mistä se juontaa, saakohan se oma turre sittenkään tarpeeksi ulkoilua?


Ensimmäinen viesti. Oliko tässä puhe kyttäämisestä vai normaalista ympäristön seuraamisesta?
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 19:45)