Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 20

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 23:34  
+
0
Mun mielestä on mielenkiintoista, että täällä on kyllä paljon kirjoittajia jotka puoltaa sitä paskojen jättämistä, kun "Minä ainakin jätän jätökset metsiin ja ojiin, koira menee semmoseen paikkaan missä ne ei varmasti häiritse" ja niin edelleen, muttei kuitenkaan niitä, jotka puolustavat sen läjän jättämistä kävelytielle, kävelytien viereen, hoidetulle nurtsille tai mihin muuten vaan yleisesti katsotusti epäsopivaan paikkaan. Jälkimmäisiäkin on ainakin tuon katunäkymän perusteella niin maan hemmetisti. Ilmiantakaa itsenne! :nauru:

Ja tuohon lenkkimääräkyttäykseen, itte ramppaan niin ahkeraan tupakilla, että kyllä tossa partsilla savustaessa joidenkin talossa asuvien koirakoiden lenkkimääristä muodostuu jonkinmoinen käsitys. Tai parin, koska kyllähän sen näkee kun se "lenkki" on muutaman kymmenen metrin mittainen tossa sisäpihalla, mihin on kyllä hyvin selvästi kielletty kusettamasta ja paskottamasta koiria... No, en voi olla satavarma niiden lenkkimääristä, niin tyydyn vaan omassa mielessäni sitä ihmettelemään, en sen perusteella rupee mihkään "toimiin" ryhtymään. Ja jos se nyt paljon mielessä pyörii, niin mulla on kyllä pokkaa mennä kysymään, että onks teiän lenkit oikeesti tässä - ihan kasvotusten.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Maanantaina, 26.03.2012 klo 23:47  
+
0

tarumieli kirjoitti:

Jälkimmäisiäkin on ainakin tuon katunäkymän perusteella niin maan hemmetisti. Ilmiantakaa itsenne! :nauru:



Vois kuvitella, että tämmöselle palstalle päätyvistä koiranomistajista normaalia suurempi osa on juuri niitä vastuullisia koiranomistajia, jotka keräävät jätökset (tai ei ainakaan missään nimessä kehtais myöntää muuta :nauru:), eli ehkä turha ettiä niitä itsensä ilmiantavia täältä :cool:

Tai no mä voin sen verran ilmiantautua, että on Islan kanssa käyty kyllä talvella tossa lähimetsäpläntillä, enkä ole sieltä hangesta käynyt jälkiä noukkimassa, vaikka kyllä se kakka sieltä vaan näkyviin ikävästi tulee näin lumen sulaessa. Sen takia oonkin tehnyt nyt kakkapartiointia siinä, eli sitä mukaa, kun lumi sulaa, niin siivoan niitä jälkiä. Ei taida kaikki olla edes meidän, semmosiakin läjiä.. mutta olispa kyllä muovipusseja kulunut, jos olis jokaisen kikkareen sieltä omaan pussiinsa kerännyt, parempi näin.
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 27.03.2012 klo 09:01  
+
0
Mulla ei ole itsellä lapsia, mutta silti tiedän miten iiihanaa se on kun olet kävelyllä vaikka vuosikkaan /vähä reilut kanssa ja koitat saada sen ymmärtämään, että älä mene penkkaan tai tien reunaan, kun siellä on sitä kakkaa. Jos niitä on kaksi, niin luultavasti näillä p*skamäärillä jompikumpi/kummatkin on joka kerta auttamattomasti sinä itsessään.

En toki itsekkään ihan kaikkialta kerää, mutta minne vaan yletän/pystyn menemään, niin sieltä ne pussiin sujahtavat. (Samalla kun yrittää itse varoa sitä hyvin tiheään miinoitettua maata)

Maalla se taas on aivan eriasia. Minulla ei edes ole mitään hajua, että minne Retu on kakkinut ollessamme maalla. Täytyy huono tuuri käydä jos onnistuu kakkaan törmäämään.

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 27.03.2012 klo 17:54  
+
0
Mä en lähtisi sen perusteella mitään ilmoituksia kenestäkään tekemään, jos on itse ikkunasta naapureiden elämää seuraamalla sitä mieltä ettei koira saa tarpeeksi liikuntaa.
Joku täällä sanoi että on vähän väliä tupakilla ja näin näkee minkälaisia lenkkejä naapurit tekee...
Ootko sä kotona aina? Mitä jos se käy koiransa kanssa sillon kun oot kaupassa, töissä, kylässä?
Eri asia on jos koirasta oikeasti näkee että se voi huonosti, on jotain ulkoisia merkkejä tai että pidetään vaikka 24/7 ulkona ilman suojaa yms...
Ei ne eläinsuojeluihmiset saa selville koiran lenkkimääriä käymällä paikan päällä, jollei asunto nyt ole ulosteissa tms.

Puhun nyt aika lailla omasta kokemuksestani tän asian suhteen..
Mähän vaadein että joku tulee tarkastamaan mun koirien kunnon ja olosuhteet kun tää lappu mun postilaatikkoon ilmesty.
Sieltä sitten nainen tulikin ja kertoi ettei musta oikeasti ole mitään ilmoitusta eläintensuojeluun tehty, joku naapuri on vaan uhkaillut.
Hän sattui olemaan ihminen, joka on ollut saman koirakerhon kursseilla ja näin ollen nähnyt että koirien kanssa harrastetaan. Kirjoitti mulle raportin jossa selvis koirien olevan erittäin hyvin kohdeltuja. Tän jälkeen mäkin pystyin unohtamaan asian, siihen saakka oli koko ajan kalvanut mieltä miten joku voi ajatella musta ja mun koirista sellasia asioita joita siihen lappuun oli lykätty.
Eniten mua satutti se miten joku voi ikkunasta seuraamalla syyttää mua asioista.
Miten voi kyyläämällä tietää sen että mun yksi koira on nivelrikkoinen ja se ei edes pysty kävelemään pitkiä matkoja. Miten voi tietää että mun koirat käy tapaamassa kaverikoiria ja saa leikkiä ja juosta niiden kanssa ihan kyllikseen. Miten voi tietää että mä lähden autolla agilitytreeneihin.

Mä ainakin haluaisin että mulle tultais suoraan puhumaan jos jotakuta mun asiat harmittaa. Niin voisin ainakin puolustautua ja selittää..
Meni ihan aiheen ohi, mut olipa nyt kuitenkin pakko kirjottaa...

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 27.03.2012 klo 19:52  
+
0

Piksi kirjoitti:

Mulla ei ole itsellä lapsia, mutta silti tiedän miten iiihanaa se on kun olet kävelyllä vaikka vuosikkaan /vähä reilut kanssa ja koitat saada sen ymmärtämään, että älä mene penkkaan tai tien reunaan, kun siellä on sitä kakkaa.



Mä muistan ikuisesti kun olin 8v ja silloinen ystäväni 7v ihmetteli lumessa olevaa hailakanvihreää asiaa, josta ei oikein saanut selvää mitä se on. Hän päätti kokeilla ja otti tätä outoa ainetta hanskoihinsa, haistaakseen ja ihmetelläkseen. Luonnollisesti tämä vihreä tuotos oli jäätynyttä, vanhaa koirankakkaa. Muistan ikuisesti ystäväni "ääää" -huudot, kun hän tajusi erehdyksensä ja sotkeutuneet hansikkaansa. Näin siis lapsen uteliaisuudesta :cool:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 27.03.2012 klo 20:43  
+
0
petuunia, minä olen parin koirakon pihassa tapahtuvan pissatuksen partsilta noteerannut. Mielestäni riittävän selvästi myös ilmaisin viestissäni, että 1. En voi sillä perusteella olla varma, että lenkkien määrä on semmoinen, 2. en rupeaisi sen perusteella mihinkään "toimiin" eli mahdollisesti perättömiin ilmoituksiin ym. ja 3. jos asia minua nyt todella huolestuttaisi, minulla olisi kyllä pokkaa ihan itse kysyä, millainen on lenkkimäärien todellinen laita.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 27.03.2012 klo 20:52  
+
0
Täällä missä mä nyt asun, koiran kakkojen noukkimatta jättämisestä saa 36 euroa sakkoa. Mutta sama sakko tulee myös tupakantumpin maahan jättämisestä.

Sekä tumppiroskiksia, että kakkapusseja on tarjolla :) Toki koiraverolla ne pussit kustannetaan.

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Tiistaina, 27.03.2012 klo 22:23  
+
0

petuunia kirjoitti:

Mä en lähtisi sen perusteella mitään ilmoituksia kenestäkään tekemään, jos on itse ikkunasta naapureiden elämää seuraamalla sitä mieltä ettei koira saa tarpeeksi liikuntaa.
Joku täällä sanoi että on vähän väliä tupakilla ja näin näkee minkälaisia lenkkejä naapurit tekee...
Ootko sä kotona aina? Mitä jos se käy koiransa kanssa sillon kun oot kaupassa, töissä, kylässä?
Eri asia on jos koirasta oikeasti näkee että se voi huonosti, on jotain ulkoisia merkkejä tai että pidetään vaikka 24/7 ulkona ilman suojaa yms...
Ei ne eläinsuojeluihmiset saa selville koiran lenkkimääriä käymällä paikan päällä, jollei asunto nyt ole ulosteissa tms.



Minä se taisin ilmoituksen mainita jossain lauseessa. En tietenkään tarkoittanut (mutta en sitä kirjoittanut) että heti tulisi ilmoituksia soitella linjat kuumana. Mutta, mikäli itsellä on sellainen olo, että asiat eivät oikeasti ole hyvin, niin ilmoitus on mielestäni parempi vaihtoehto kuin asian ohittaminen. Jos ilmoitus osoittautuu turhaksi, niin sehän lienee vain plussaa. Tietysti suoraan asiasta keskusteleminen on paras vaihtoehto, mutta se ei aina vain ole oikeasti vaihtoehto mikäli vastapuolella on tietyn tyyppinen henkilö. Itse en ainakaan uskaltaisi lähteä vaikkapa alkoholistin kanssa sananuottasille, voisivat muuttua nopeasti ihan joksikin muuksi. Koiran kunto kertoo paljon, enemmän kuin se, näkeekö niitä naapureita koiriaan lenkittämässä vai ei. Kuten jo useaan kertaan monen suusta mainittu, 24/7 pitäisi seurailla toisten liikkeitä voidakseen olla varma, että asunnosta poistumista ei tapahdu juuri koskaan.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 28.03.2012 klo 20:55  
+
0

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 28.03.2012 klo 21:52  
+
0

tarumieli kirjoitti:

petuunia, minä olen parin koirakon pihassa tapahtuvan pissatuksen partsilta noteerannut. Mielestäni riittävän selvästi myös ilmaisin viestissäni, että 1. En voi sillä perusteella olla varma, että lenkkien määrä on semmoinen, 2. en rupeaisi sen perusteella mihinkään "toimiin" eli mahdollisesti perättömiin ilmoituksiin ym. ja 3. jos asia minua nyt todella huolestuttaisi, minulla olisi kyllä pokkaa ihan itse kysyä, millainen on lenkkimäärien todellinen laita.



En mä tota viestiäni sulle mitenkään erityisesti kohdistanut, enkä menis väittämään ettäkö oot väärässä naapureidesi lenkkimääristä tms... eikä tarkoitus ollut väittää ettäkö sä olisit mitään ilmotuksia tekemässäkään, sanoin vaan että minä en sen perusteella tekis mitään ilmoitusta.
Halusin vaan antaa esimerkin että vaikka kuinka usein siellä pihalla/ikkunassa olis niin on tosi vaikee mennä 100% sanomaan miten kukin koiriaan kohtelee..

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 28.03.2012 klo 23:03  
+
0
Ok, jotenkin tuli ajateltua, että kaik oli vastattu vähän niinkun tälle 'parvekkeelta tuijottelijalle'. Menenpäs muuten tästä parvekkeelle. :nauru:
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 28.03.2012 klo 23:10  
+
0

Rorys kirjoitti:

Kakkakaisat sakottajiksi :peukku:



Olen samaa mieltä JOS sakkoja saa siitä tielle kakkojen jäätämisestä. Mutta jos ruvetaan sakottamaan siitä jumalan selän taakse paskattamisesta tms jonnekin syvinpään ojaan tarpeiden tekemisestä, niin sit mennään jo vähän naurettavuuksiin. Helpointa olisi ehkä lähteä siitä, että lisättäisiin niitä kakkaystävällisiä roskiksia sinne tänne yleisille koiranulkoilutusreiteille...
Shiba, Mori ♂
Blogi

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 28.03.2012 klo 23:11  
+
0
^ Eiköhän tossakin ollut puhe ihan kaupunki/taajama-alueista.

Laitetaan vielä tämä: Tähdetkin noukkivat kakkaa
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.03.2012 klo 23:26)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 28.03.2012 klo 23:28  
+
0
Tulipa mieleen, et mä oon löytäny oman asuinpaikkakunnan taajama-alueelta kolme roskista, jotka on tarkotettu koiran paskoille. Välimatkaa näillä roskiksilla on 1-3 kilometriä, riippuen siitä mitä kautta kuljet. Pahimmillaan saat kantaa sitä paskapussia mukanas taajaman reunalta sinne roskikselle sen neljän kilometrin verran. En siis ihmettele, et ihmisten innostus kerätä niitä paskoja mukaansa on ainakin täällä aivan olematon. Ehdottomasti lisäroskikset + jonkilainen muistutus siitä paskojen keräämisvelvollisuudesta olis paikoillaan.

Btw, missä te kuljetatte täyttä paskapussia? Tähän on ilmeisesti olemassa jotain systeemiä mihin sen sais näppärästi jemmaan? Mä oon nimittäin joko sangallisia pusseja sitonu kiinni housun rakseihin tai tunkenu takin taskuun. Joskus on, kröhm, unohtunut se täys paskapussi sinne takin taskuun ja avokki on alkanu ihmettelee ulkovaatekaapista tunkevaa paska käryä. :nolo: Kesällä meinaa ongemaksi muodostua se, et ei käytä housuja joissa ois raksit tai paitaa/takkia jossa ois tarpeeksi isot taskut.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Dera

Dera
Viestimäärä: 1451

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 28.03.2012 klo 23:32  
+
0
^^ Joo, siis oli aika pahasti kärjistetty, mutta kyllä mä ymmärsin, että taajama-alueista on kyse. Mutta löytyy sieltä taajamistakin pöheikköjä ja ojia, joihin itse en ainakaan menisi niitä kakkoja keräämään. Pointti oli lähinnä se, että miten rajataan se kenen kakka on väärässä paikassa, vai onko kaikki maahan jäävät kakat sakon "arvoisia"...?
Shiba, Mori ♂
Blogi

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 28.03.2012 klo 23:35  
+
0
Mietin et pitäiskö alkaa parvekkeelta huutelee: "Moi! Sulla vissiin kakkapussit loppu kun et kakkoja kerää? Oota hetki, mä voin lainata!" :D
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Keskiviikkona, 28.03.2012 klo 23:47  
+
0
Mä mietin aina sitä puistotyöntekijää tai vastaavaa, joka sen ryteiköltä sillä hetkellä näyttävän puskan siistii. Tässä meidänkin pihapiirissä on pensaita, joiden alla kakat ei kai haittaisi, mutta kun kesällä ne kitketään ihan käsin.

SanttuJ, mä kannan kädessä, sidon hihnaan tai laitan taskuun. Täällä on roskiksia (vielä semmoisia joista saa otettua niitä pusseja) melko hyvin ja sitten yhdessä talossa on tarra roskiksessa :)

Siitä olen samaa mieltä että roskiksia saisi kyllä olla enemmän kuin muutaman kilometrin välein.

susan_

susan_
Viestimäärä: 64

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 05:53  
+
0
En katsele kyllä ikinä parvekkeelta muiden koirien lenkityksiä, ei mulla oo semmoseen aikaa. Mäkin varmaan saanu pahoja silmiä, kun aikasempi koira oli sen verran kipeä, ettei päässyt 30metriä kauemmas talosta. Eipä siinä kukaan kyllä tullut asiasta avautumaan. Tosin monesta muusta asiasta on tultu avautumaan :shifty: mun koirien ois pitäny mm. yhden mukaan kulkea miten tahtovat, eikä jalan vieressä. Ja joku avutui mulle ketjupannasta, kun oltiin kenttää kohti kävelemässä reenaileen. Myös toisen koiran selkärepusta on tultu kertomaan, että koiraa ei saa rääkätä. Huh.
Mutta talvella alkoi ärsyttämään, kun joku (nyt tiedän kuka) paskotti koiransa ulko-oven edessä. Siis USKOMATONTA! :eek: Aamulenkille lähtiessäni, katoin että jäätyneet koirankakat ulko-ovella. Jes! Eihän niitä siitä saanu siivottua, kun olivat jäätyneet kiinni maahan. Hyi että!
Onhan mulla ollu tilanteita, että koirankakkapussit loppuneet, kun koirat käyneet liian monta kertaa kakalla lenkin aikana. Yrittäny siinä sitten potkia niitä kikkareita vähän sivuun ja seuraavalla lenkillä olen kerännyt ne sieltä pois.

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 09:23  
+
0
Ite oon sitä mieltä että kaupunki sais investoida "kakkaroskiksiin". Niitä sais olla puolet enemmän mitä täältäkin nyt löytyy.
Lisäks vois järkätä jonkinlaisen kampanjan, jaettais vaikka jokaisen kiinteistön postilaatikkoon lappu ja sellainen roskikseen laitettava tarra, jossa kiinteistö lupaa että kakkapussit saa laittaa heidän roskikseensa. Infottais ihmisiä että näin voi tehdä, yhteisen siisteyden kannalta ois jopa suotavaa.
Joo onhan ne jätemaksutkin isot, mut nostaako pari kakkakasaa sitä niin paljon etteikö yleisen siisteyden nimissä moni suostuis tommosen tarran roskikseensa laittamaan.
Kyllä mun vanhemmat ainakin tollasen laittais, mut nyt eivät taida moisesta mahdollisuudesta edes tietää. Ei varmaan tiedä moni muukaan, saati et mistä noita tarroja voi hankkia.
Veikkaan että tosi paljon useempi keräis ne paskat pois jos se pussi ois mahdollista tiputtaa muutaman kymmenen metrin päähän jonkun roskikseen, eikä pitäs kilsa tolkulla roikuttaa paskanhajua mukanaan.

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 09:59  
+
0
Meidän alueella on roskiksia parhaimmillaan muutaman kymmenen metrin välein ja silti alue täynnä paskaa. Korventaa siksikin, kun tossa on vieressä uimaranta ja isot nurmikentät, jossa kesäisin porukka on viettämässä aikaa ja ottamassa aurinkoa. Melkoisen miinoitettu alue tällä hetkellä. Tosiaan tuolta tänäänkin varmaan bongasin kuutisen valtavaa läjää joilla oli kaikilla alle viiden metrin etäisyys roskikseen. Oli sen verran identtiset läjät, että taisi olla sama syyllinen asialla. :D Mutta on tuo nyt laiskuuden huippu, ettei viitsi siihen viereiseen roskikseen nostaa. Etenkin taajama-alueella ihan uimarannan vieressä. Hyi.

Meni muuten viimonen paskapussi aamulla, pitää käydä kaupassa. :D

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 21:30)