Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 13.03.2012 klo 13:07

Jokakeväinen kakkakeskustelu

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 20

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 10:04  
+
0
Minä kyllä laitan kakkapusseja mihin tahansa roskikseen(paitsi kerrostalojen pihoissa oleviin). Koiran-kuvalla varustettuja roskiksia on sen verta harvassa, että ne ovat aina ihan täyteen ahdettuja, joten kyllä hyvällä omalla tunnolla(paitsi nyt vähän jäin miettimään, että eikö niihin muka saisi laittaa?) ihan vaikka roskikseen, joka on bussipysäkin vieressä.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 10:10  
+
0
Mä olisin kyllä henkilökohtaisesti täysin valmis maksamaan koiraveroa, jos sille sit sais jotakin vastinetta täällä. Just vaikka pussiautomaatteja tai lisää roskiksia.
Nyt on tekeillä vielä Prismakin tänne pikkukaupunkiin ja tietenkin se on kaavoitettu paikkaan jossa koirapuisto sijaitsee.. Miten musta vaan tuntuu, että uutta puistoa ei sit enää tule.. :roll:

Ja tää nyt menee vähän kakka-aiheen ohi. Mutta mekin käydään useampaan kertaan päivässä sellasia 10-15min "lenkkejä" lähinnä Sumun takia, kun on vielä suhteellisen haluton pidätteleen sisällä, mut otan kyllä aina Savunkin nostelemaan koipea muutamaan kertaan.
Ja jos naapurit kyttäis meidän näitä pikku pissatuksia, niin sais kyllä varmasti ihan sen kuvan, et koirat käy ulkona max. tunnin päivittäin.
Me kun tehdään pidemmät lenkit yleensä lähtemällä toiseen suuntaan tai sit suunnataan autolla metsään ulkoileen, agilityileen tms.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 10:19  
+
0

Frosty kirjoitti:

Minä kyllä laitan kakkapusseja mihin tahansa roskikseen(paitsi kerrostalojen pihoissa oleviin). Koiran-kuvalla varustettuja roskiksia on sen verta harvassa, että ne ovat aina ihan täyteen ahdettuja, joten kyllä hyvällä omalla tunnolla(paitsi nyt vähän jäin miettimään, että eikö niihin muka saisi laittaa?) ihan vaikka roskikseen, joka on bussipysäkin vieressä.



Mä ainakin laitan kakkapussin ihan mihin tahansa roskikseen, en oo ikinä ees nähny mitään koirankuvalla varustettuja yleisiä roskiksia. Ja oon laittanu pussin myös kerrostalon/luhtitalon roskikseen, ne on niin valtavia, ettei yks kakkapussi siel paljo tunnu. Niitä tarroja vois kyl oikeesti jaella ihmisille, ni olis roskiksia myös omakotitaloauleilla.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 10:28  
+
0
Kyllähän niitä suht helposti saa tilattua niitä tarroja.
Mut mun mielestä joku vois käydä omakotialueilla laittaan ihmisten postilaatikkoihin niitä, niin saattais niiden käyttö lisääntyä, eikä kellään jäis siitä kiinni ettei osaa/ tiedä mistä tilata.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 19:04  
+
0
Mä pistän myös kakkapusseja ihan mihin roskikseen tahansa. Omakotitalon pihaan en kovin pitkälle lähtisi viemään, mutta jos siinä tien vieressä on jonkun omakotitalon roskis niin kyllä mä pussin sinne nakkaan. On tainnut joku joskus ikkunastakin vilkuilla kun heitän pussin heidän roskikseensa ja olen tällöin vilkuttanut "kiitokseksi". Tiedä sitten ymmärsivätkö mistä on kyse vai pitivätkö minua ihan pimeenä.. Ei ole kertaakaan kukaan tullut valittamaan enkä kyllä yhtään ymmärrä miten tämä voisi jotakuta roskiksen omistajaa haitata? Luulisi, että olisi vain iloinen että ne paskat on roskiksessa ennemmin kuin maassa.

Ja kerrostalojen/luhtitalojen roskiksiin tottakai laitan, ärsyttää itse asiassa lukossa olevat roskakatokset. Toki valitsen yleisiä roskiksia mielummin, mutta mielummin laitan mihin tahansa roskikseen kuin kannan pitkää matkaa. Mä en koskaan pistä pussia taskuun tai sido mihinkään vaan kannan kädessä sen mitä tarvitsee. Kahden koiran hihnan kanssa tämä on kyllä hieman hankalaa ajoittain.

Tampereella asuessani oli monissa roskiksissa näitä koirankakkaroskistarroja, mutta täällä Espoossa en ole nähnyt yhtäkään. Täällä seudulla on yleisiä roskiksiakin jotenkin ärsyttävän vähän.
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.03.2012 klo 19:07)

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 19:25  
+
0
Oon vähän väsynyt, ja lukiessani tuota Sonikin viestiä kävin hetken ihan tosissani miettimään, että oikeastiko sen pointti on koirankakkatarrojen liimaaminen ihmisten postilaatikkoihin, jotta niihin laitettais kakkapusseja ("saattais niiden käyttö lisääntyä".) Voi hyvää päivää taas :nauru:
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.03.2012 klo 19:26)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 19:47  
+
0
^ Mulla kävi mielessä ihan sama ajatus, että melkoista ilkivaltaa. :nauru: Kiva olis hakea postia kakkapussien seasta.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

muffinssi

muffinssi
Viestimäärä: 209

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 20:05  
+
0
Tämän keskustelun innoittamana keräsin pitkästä aikaa koirieni jätökset kun oltiin lenkillä. :nauru: Myönnän, keräämis-aktiivisuudessani olisi paljon parannettavaa..

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 20:36  
+
0
^ :kumarrus: :peukku: Eli selvästi johonkin tämä munkin ärsyynnys on purrut :D
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.03.2012 klo 20:37)

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 23:22  
+
0
Mä taas olen asunut Espoossa kolmessa eri paikassa (etelässä, pohjoisessa ja idässä) ja joka paikassa on ollut yleisiä roskiksia joissa on koiran kuvat. Mä käytän kyllä kaikkia muitakin yleisiä roskiksia, myös bussikatoksissa olevia, mutta kyllä täällä meidän huudeilla on tosi kivasti lootia.

Enkä mä tajua miksei kerrostalojen roskiksia voisi käyttää? Paljonko se koiranpaska siellä 4m maan alle ulottuvassa Molok-säiliössä vie tilaa? Luulisi ihmisten olevan tyytyväisiä siitä, että paska päätyy Molokiin eikä jää kadunvarteen löyhkäämään.

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Torstaina, 29.03.2012 klo 23:50  
+
0

Frosty kirjoitti:

Minä kyllä laitan kakkapusseja mihin tahansa roskikseen(paitsi kerrostalojen pihoissa oleviin). Koiran-kuvalla varustettuja roskiksia on sen verta harvassa, että ne ovat aina ihan täyteen ahdettuja, joten kyllä hyvällä omalla tunnolla(paitsi nyt vähän jäin miettimään, että eikö niihin muka saisi laittaa?) ihan vaikka roskikseen, joka on bussipysäkin vieressä.


Kuopiossa on kyllä KAMALAN vähän roskiksia! Siis ihan roskiksia, ja vielä vähemmän niitä koiran kuvalla varustettuja. Tai sitten mä en vaan törmää niihin ollenkaan. Oman taloyhtiön roskikseen oon kylläkin sitten vienyt myös pusseja.
Mä kerään jos kakka on paikalla missä haittaa oikeasti. Eli puistoalueet mitä pidetään siisteinä ja tien vierestä. Mutta jos on oja/heinikko mitä tiedän ettei siistitä, niin en mäkään sinne lähde rämpimään, ja ihan hyvällä omatunnolla!

Ja nyt suoraan sanottuna vähän pelottaa, Valdo on sisäsiisti, muttei "ulkosiisti". Eli pissa tulee kun tulee, aamuisin aika nopeasti kun ulos mennään. Nykyisen kämpän pihapiiri on aika "iso" eli pitää oikeasti juosta, että kerkeää pois, eikä siltikään aina kerkeä ihan ulkopuolelle.
Ulko-ovissakin on kyltit "ethän käytä pihaa koiran ulostuspaikkana", mutta kuinka syyllinen minä tähän asiaan olen? Voidaanko mua sakottaa siitä ettei 5kk ikäinen pentuni osaa pidätellä pihapiirin ulkopuolelle asti aamupissiä? Sitä kun ei kerätä poiskaan oikein mitenkään :nauru:

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 30.03.2012 klo 08:29  
+
0
^Siis on niitä ihan keskustassa ja esimerkiksi Valkeisenlammen ympärillähän on jopa koirankakkapussi-automaatteja ja roskiksia kymmenen metrin välein, mutta jos lähdet ihan vaikka vaan puoli kilometriä kauemmaksi keskustasta niin johan roskikset hupenevat kummasti. :mietiskel:

Pennun kanssa kyllä varmasti vaikeaa ja kun ei tuon ikäistä/kokoista pentua oikein enää voi kantaakaan. Minua kerran hävetti kun olin oikaisemassa keskustan läpi satamaan päin ja oma koirani päätti sitten pissata keskelle katua, siihen baarien eteen. :ttou: Mutta ajattelin sitten, että siinä nyt on muutenkin kaikkea paskaa niin ei varmaan yksi pissa enää haittaa.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

susan_

susan_
Viestimäärä: 64

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 30.03.2012 klo 08:42  
+
0
Niitä tarroja olen ajatellut jakaa tähän ympäristöön, noiden omakotitalojen laatikoihin. Vielä ajatuksen tasolla. Itse asun Turun keskustan tuntumassa. Kerrostalossa, mutta kivenheiton päästä alkaa omakotitaloalue. Kakkapussiautomaatteja ei ole, eikä kyllä niitä roskiksiakaan. Käytän hävyttömästi jokaisen roskiksen hyödyksi mikä tulee lenkillä eteen:)

Ihanalta näytää toi nurmikko talon edessä. Aika miinoitettu. Ihan ku ois sotatila käynnissä :pyssyt:

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 30.03.2012 klo 11:35  
+
0
^^Eikä tarvii edes puolta kilometriä kun riittää että kävelee "väärälle" alueelle missä ei roskiksia oo. Ihan katujen varsilla, missä nyt olis musta tärkeää olla niitä edes pari. Ei voi olla vaikeaa? :D

Ja joo, 23-24kg alkaa pentu olla, sitten kun se on sellainen että on ihan lötköpötkö kun kantaa (narttu osaa "pidellä" itteään sylissä, helpottaa kantamista) niin tuntuu että kantaisi jotain perunasäkkiä, enkä tosiaan jaksa. Tänään tosin kerettiin juoksemalla ihan reunalle, pitää nyt vaan toivoa että muutenkin keritään.
Inhottaa vaan kun haluaisi että uloslähdöt olisi sellaisia rauhallisia ja pystyis kontrolloimaan, nyt pitää juosta ja jos on vanhempi mukana niin se ei oo rauhallista nähnytkään vaan aika hektistä puuhaa :nauru:

Mulla on "noloin" kakka tilanne käynyt kun Mindi oli nuori, sellanen 7-8kk ikäinen. Käveltiin kauppojen edessä ja siinä oli Rosso-ravintola jossa isot ikkunat kadulle. Mindi päätti kakata päin sitä ikkunaa ja sellaiselle kohdalle missä oli ihmisiä syömässä. Onneks oli kakkapussi mukana, mutta oli hauska vilkutella ja kerätä kakkaa siitä kun toiset yrittää syödä :D
(Viestiä on muokattu perjantaina, 30.03.2012 klo 11:35)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 30.03.2012 klo 12:48  
+
0
^Mun siskon aussienarttu on ihan samanlainen salamapissaaja kuin Valdo. :nauru: Se pissaa heti, kun pääsee ovesta ulos ja kakkakin tulee yleensä 50 metrin sisällä. Sisko asuu ihan keskustassa ja lähimpään pikku puistoon ois varmaan 200 metriä matkaa, mut ei Armi jaksa pidätellä. Ja neiti täyttää ens maanantaina vuoden ja edelleen se on samanalainen, vaikka ihan varmasti jaksais pidätellä vähän matkaa. Sisko kyllä pissatti Armia pentuna myös sisäpihalle, ei vaan ehtiny kauemmas.

Välillä mulla meneekin hermo, kun Armi on hoidossa, kun Alissa taasen on kauhea panttaamaan tarpeitaan. Se ei pissaa, jos ei löydä jotain hyvää hajua ja kakkaakin saa ootella yleensä vähintään vartin. Siinä on sit kiva viedä koirat pikapissalle, ku toinen vaan panttaa ja toinen on tehny molemmat hätänsä ensimmäisten minuuttien aikana. :nauru:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 30.03.2012 klo 13:52  
+
0

Dawkes kirjoitti:

Oon vähän väsynyt, ja lukiessani tuota Sonikin viestiä kävin hetken ihan tosissani miettimään, että oikeastiko sen pointti on koirankakkatarrojen liimaaminen ihmisten postilaatikkoihin, jotta niihin laitettais kakkapusseja ("saattais niiden käyttö lisääntyä".) Voi hyvää päivää taas :nauru:


Ohoh.. :nauru:
No tälläi jälkeenpäin kun lukee tota omaa tuotostaan, niin joo kyllähän tosta sellanen mielikuva jää.. :shifty::nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 30.03.2012 klo 17:10  
+
0

myrkku kirjoitti:

^^Eikä tarvii edes puolta kilometriä kun riittää että kävelee "väärälle" alueelle missä ei roskiksia oo. Ihan katujen varsilla, missä nyt olis musta tärkeää olla niitä edes pari. Ei voi olla vaikeaa? :D



harvempi niitä kakkapusseja jaksaa raahata mukanaan, jos on pitkien matkojen päässä roskikset. ja siiinä tilanteessa varmaan monella jää kakat keräämättä. varmasti hupenisi jätökset tienvieriltä, kun olisi paikkoja, mihin ne laittaa. kakkoja varmaan keräilisikin useampi, jos tietäisi, ettei tarvitse pussukan kanssa ikuisuutta tallustella, että löytyy paikka, mihin pussin jättää.

laittaisivat marmattajat enemmän roskiksiä vähän syrjäisemmillekkin lenkkipaikoille, varmaan kakat tulisi paremmin kerättyäkin :)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 30.03.2012 klo 17:46  
+
0
^ Kuinka paljon niiden koirat paskantaa jos ei kerran jaksa kantaa.. Koiranomistamiseen liittyy niin paljon muitakin juttuja joita pitää vaan "jaksaa".

Ymmärrän jos on tyyliin 7 nöffiä hihnojen pääässä niin tarvis jo jonku cittarin kassin mut...

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 30.03.2012 klo 17:53  
+
0
Oon ottanut missiokseni kerätä ulkona nyt muidenkin kakkoja samaan pussiin samalla kun korjaan Islan kakat, mutta siis voi jösses mitä kasoja muiden koirat tekee! Miten semmoset jättikakat saa ees kerättyä, kun ei ne siihen pussiin yhdellä kourallisella mene :mietiskel: Ei kyllä käy kateeksi tommosten jätelaitosten omistaminen. Toi tekee onneksi niin käsittämättömän pieniä kasoja, että oon saanut jollain nenäliinallakin noukittua ne mukaan, jos on ollut tarvis.

Ei mulla mitään asiaa ollut, mutta kun nyt kerran kakasta puhutaan :nauru::viheltel:
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOKAKEVäINEN KAKKAKESKUSTELU - Perjantaina, 30.03.2012 klo 17:56  
+
0
^ Ruokinta on varmaan se syy...

Mun 34kg kakrun kakat menee yhdellä kouraisulla pussiin (aaagh...tätä keskustelua en kyllä varmasti kävis muiden kuin koiraihmisten kanssa :nauru: )

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 04:45)