Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 29

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

JOULUPULINA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46  
+
0
Joulu tekee tuloaan ja edellinen keskustelu tuli täyteen, joten jatketaanpa jouluisen pulinan merkeissä.

Aikaisempi keskustelu löytyy täältä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:48  
+
0
annajaada: ^Hmmmmm... Tai siis talvisiideri on ehkä parempi nimitys. :) .. Golden Capilta Winter Apple (maustettu muistaakseni mm. kanelilla ja inkiväärillä ja voi myös lämmittää), UpCiderilta Jouluomena, Olvilta (ainakin viime vuonna, nyt en vielä bongannu) Glögi ja Rekorderligilta Winter Cider (vanilja-kaneli- omena, mainitsevat myös että voi lämmittää). Noista kaksi ekaa on minusta herkullisia, Glögisiideri on ok mut vähän liian mehumainen vika taasen liian makea mun suuhun :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 22:08  
+
0
anttila oli jo täynnä joulusuklaita ja joulukalentereita.... :ttou: tuntuu että menee maku, kun niin aikaisin tuollaiset tulee jo kauppoihin. mutta täytyy kulkea vielä puolen kuukauden verran laput silmillä niin ei tiedosta kaikkea sitä joulukrääsää ja härpäkettä mitä kauppoihin tulee :nauru:

mulla alkaa tosin pikkuhiljaa iskeä pieni lievä paniikki joululahjojen kanssa.. tasan avokille oon kehitelly lahjan, mutta muuten pää lyö tyhjää..
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 23:00  
+
0
Hupsista, IKEAsta kotiuduttu kera reippaan sadan joulukuusen koristeen kera.. :shifty:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 17.10.2013 klo 10:58  
+
0
Mä kävin eilen nyt vihdoinkin siellä Tiimarissa ja vähän lähti lapasesta tuo shoppailu, kun niillä oli kaikki tuotteet "ota 3 maksa 2"-tarjouksessa :shifty: Mukava myyjä vielä antoi aina alen kolmesta samanhintaisesta tuotteesta, eli en joutunut maksamaan kaikkia kalleimpia. Mulla meni helposti 50euroa, mutta nyt onkin kasassa semmoset välineet, että tänä vuonna mun joulukorteista tulee ihan superhienoja! Munhan piti tehdä valokuvakortit tänä(kin) vuonna, mutta idea meni uusiksi näiden ostosten myötä. Muutaman kuvakortin tilaan sitten Ifolorilta (en jaksa niitä enää alkaa paskartelemaan) Pennyn hoitotädille ja kasvattajalle sekä Louisan kasvattajaperheelle, ja ehkä muutamalle kaverille, jotka koirapiireistä on löytynyt.

Viikonloppuna on aloitettava joulureseptien testausurakka, että ehtii oikeasti pohtia kaikki ruokavalinnat ihan kunnolla :paapatus: Ja jotain valoja vois alkaa kohta jo ripustelemaan, kun ulkona alkaa olla ihan sysipimee iltaisin. Ei ehkä kuitenkaan mitään kolmiokynttelikköä vielä, mutta jos partsille hakis pari kivaa kukkaa ja jotkut neutraalit valot...

ps. Pitäkäähän silmällä joululehtiä tänä syksynä (ensviikosta alkaen), siellä saattaapi yhdessä keikistellä tommonen pieni musta söpöläinen ja pari kisukattia omistajineen :shifty:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 17.10.2013 klo 22:07  
+
0
Mä haluaisin lähettää joulukortteina kuvakortit noista piskeistä, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty, että sais noi kaks samaan kuvaan jotenkin edes inhimillisen näköisenä. Taavin kanssa joulukorttikuvaukset on onnistuneet ihan joulupalloineen ja hörhelöineen, mutta Aapo on niin utelias kaikkea uutta kohtaan että turha varmaan edes haaveilla mistään koristelusta siinä kuvassa. Ne menee parempiin suihin. Ja mä haluaisin kuitenkin aitoa rekvisiittaa kuviin enkä mitään kuvan muokkausta. Pitää alkaa vissiin jo harjottelemaan jotta ehtii raakata ne parhaat kuvat huonoista ja todeta viikkoa ennen joulua että haempa ihan kaupasta ne joulukortit. Taavin kanssa kaikki tollainen on niin helppoa. Aapon kanssa pitää varautua kunnon showhun ja häärimiseen ja kaikkeen kun se touhuaa, tutkii, hutkii, ottaa jotain suuhun, kiikuttaa sen johonkin, ei pysy paikallaan, jos pysyy niin asento on kaikkea muuta kuin edustava jne jne.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 17.10.2013 klo 22:09  
+
0
Siis kauppoihin on ilmestyny joulusuklaahyllyt :eek: Eieieiei vielä! Hoh, Wallen oli näköjään huomannut saman.

Tää joulu tulee nyt jotenki ihan liian äkkiä. Sehän tarkottaa sitä, että kohta pitäis alkaa miettimään joululahjaostoksiakin :mietiskel:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 18.10.2013 klo 10:16  
+
0
Päivitystä joulu-Argokseen liittyen. Kävin hieman kiertelemässä ja todella kauniita koristeita oli kyllä. Ja mielenkiintoisia värejä; sähkönsinistä, fuksiaa, yönsinistä, limeä, kultaa - glitteriä ja perinteisiä palloja, hienoja yksityiskohtia ja tyylikkäitä kokonaisuuksia. Voi kun tulisi jo keskiviikko että pääsee ihan kunnolla fiilistelemään! :love:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 18.10.2013 klo 11:51  
+
0
Millaisia joulukortteja sulla, eepi78, on suunnitelmissa? :kieli:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 18.10.2013 klo 11:58  
+
0
eepi: Kyllä sä onnistut, ihan varmana! Mä oon nyt kahtena vuonna tehnyt valokuvakortit itse. Lainasin kaverilta kunnon kameran, koska mun minipokkari ei todella pysy näiden elukoiden vauhdissa. Koiran kanssa oli viime vuonna vielä käskyt ihan alkuvaiheessa, eikä se tietenkään jaksanut kovinkaan kauan keskittyä, joten paikallaoloa tuli ihan minimaalisissa hetkissä. Kissat puolestaan lähinnä leikki lavasteilla tai karkas kuvasta. Mutta epätoivon jälkeen tuli onnistumisia. Loppujen lopuksi laitoin vähän joulujuttuja taustalle ja elukan siihen eteen, niin onnistui huomattavasti helpommin, kun ei ollut ne mielenkiintoiset härpäkkeet Pennyllä nenun edessä. Tässä yksi viimevuotisista kuvista. En muista, tuliko tää korttikäyttöön ollenkaan, mutta muut kuvat on facessa niin, etten saa niitä kaikille näkyviin...



Yks vinkki kuvakortteihin on myös, että poimit jonkun vanhan, onnistuneen kuvan, josta leikkaat koiran irti. Askartelet kivan taustan tai pohjan kortille, ja liimaat koiran siihen. Nykysin saa kaikista askartelukaupoista sekä Prismoista yms. semmosia 3D-askartelutarroja, joilla saa siis kuvan irtoamaan alustasta, jos haluaa vähän erilaista.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 18.10.2013 klo 12:17  
+
0
No siis Taavistahan mä oon saanu mielestäni ihan hyviä kuvia kortteihin aiempina vuosina. Se kun on niin lunkki koira että pysyy missä vaan ja miten vaan, vaikka solmuun vääntäis. Tässä pari esimerkkiä aiempien vuosien kuvista:







Pitää alkaa harjottelemaan noita yhteiskuvia pojista vissiin nyt jo hyvissä ajoin. Aapo on se ongelma kun se on sellainen ikiliikkuja, utelias tyyppi joka tunkee kuononsa tutkimaan joka paikkaa. Noikin hörhelöt ja joulupallot joutuu syödyksi sen kanssa aika äkkiä :nauru: Mutta pitää yrittää useita kertoja jos se vaikka tottuis niihin kaikkiin jossain vaiheessa. Mullakin on vaan minipokkari, mutta noi aiemmatkin kuvat on sillä otettu että eiköhän sillä jotain aikaiseksi saa. Sukulaiset ja ystävät kyllä on jo ihan tylsistyneitä näihin koirakortteihin.. varmaan ajattelee jo että toivottavasti tänä vuonna ei sellaista tuu. Väärin, tänä vuonna tulee kummankin koiran kuvalla jos vaan onnistun siinä :nauru:
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 18.10.2013 klo 12:20)

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 18.10.2013 klo 23:41  
+
0
Mä haluaisin ehkä joulukuusen, mutta vissiin turhaa etes haaveilla kun noi koirat sen aivan varmasti tuhoaa yksinollessaan. Kokemuksia? Luna kun on semmonen puu hullu ja pentu varmasti lähtee mukaan tuohoamiseen. Ja muovikuusta en halua.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 19.10.2013 klo 00:27  
+
0
^Mä en tiedä tuhoisko koirat... Mango ei ainakaan ekana vuotenaan kuuseen koskenu. Mut pelkään et kissa menee kuuseen alle/taakse ja Kirsikka sit rymistelee kuusen/koristeet alas. Vaikka sidottaisiin kuusi kiinni.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 19.10.2013 klo 10:41  
+
0
Meillä Aapo varmaan repis kuusen palasiksi, oli se muovia tai aito. Taavi on vaan aidon kuusen jalasta käyny juomassa vettä kun mun äidillä on aina aito joulukuusi, Taavin ekana jouluna pelkäsin että se käy nostamassa kinttua siihen kuuseen, mutta kävikin vaan juomassa. Aapo ei kyllä antais kuusen olla rauhassa, en uskalla edes kokeilla.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 19.10.2013 klo 10:59  
+
0
Mä kanssa odotan mielenkiinnolla joulukorttikuvauksia. Pentu tulee joulukuun puolessa välissä, jolloin ne kuvat nyt ihan viimeistään pitäisi ottaa. Sitten pitäisi yrittää saada kaksi sekopäätä ja 8-viikkoinen pentu johonkin joulumaisemaan rauhoittumaan :D Mutta olisi niin kiva saada kaikki kolme joulukorttiin. Jos ei muuten niin laitetaan sitten joku joulun ajan tilannekuva, jossa näkyy ainakin meidän joulu"rauha" realistisesti. Eli toisin sanoen joku kuva, jossa kaikki kolme juoksee kuusta ympäri kuusenkoristeet suussa...
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 19.10.2013 klo 11:34  
+
0
Meillä on koirat aina jättäneet joulukuusen rauhaan, mutta eipä ne muitakaan tihutöitä ikinä tee. Sen sijaan kissa on se muuttuja, jonka takia ollaan kuusi jätetty monena vuonna jo laittamatta (plus se, että ei olla joulua kuitenkaan kotona). Koirien suhteen ainoa tekijä, joka vähän vaikuttaa joulukuusen kanssa on Oskun pallohulluus ja Saken häntä. Osku jättää kyllä kuusessa olevat pallot rauhaan ihan käskemättäkin, mutta Sakke onnistuu aina tiputtamaan kaiken hännällään sohvapöydältäkin ja on myös kunnostautunut siinä, että kävelee vaan joulukuusen ohi ja hännällään huiskauttaa palloja alas, jolloin Oskarin silmiin ilmestyy tuttu lasittunut kiilto "Pallo! Tuolla se menee! Mun pallo! Pakko saada! Pallo!" :nauru:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 19.10.2013 klo 11:41  
+
0
Meillä jo koirat painii välillä niin että kaks lasiovea on hyllystä jo hajonnut, niin ei varmana mikään kuusi pysyis kauaa pystyssä :nauru: Eli jätän suosiolla hankkimatta.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 19.10.2013 klo 12:23  
+
0
Tämä vuosi on tosiaan meillä ensimmäinen kerta, kun meille tulee joulukuusi. Ja ensimmäinen kerta kun koira näkee joulukuusen. Koska meidän kämppä ei ole mikään hillittömän kokoinen ja sijaitsee kerrostalossa, on tekokuusi meille järkevämpi valinta. En yksinkertaisesti vain halua siivoilla havunneulasia pitkin lattioita. :hymy:

Ja just in case - taitaa kaikki meidän joulukuusen koristeet olla ns. koirankestäviä. :hymy: Jos ostetaan lasipalloja, tulevat ne ylemmille oksille.

Vitsit löysin niin mahtavat jouluverhokankaat että ensi kuussa on ihan pakko ostaa ja ommella verhokappa olohuoneeseen! Ja tarttuipa meikäläisen näppeihin myös jo kaitaliinakankaat pöydälle. Ja tyynynpäälliset odottaa ompelua.. :viheltel:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 19.10.2013 klo 12:47  
+
0
Meidän lähi-Tiimarissa on -70% konkurssi-ale ja kävin eilen shoppailemassa joulukorttitarvikkeita sieltä ihan urakalla. Halvaksi tuli, nyt puuttuu vaan enää ne kuvat niihin kortteihin tosiaan, kun sais aikaiseksi edes yrittää ottaa koirista jotain räpsyjä.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 19.10.2013 klo 14:04  
+
0
Onneks ei ollu Stockmannissa vielä jouluosasto auki niin ei lähteny koristeita mukaan. Vaikka niitä nyt onkin aika paljon kerääntyny viimevuosina :hymy:

Meillä ei yksikään kolmesta koirasta ole kuuseen koskenut. Meillä siis aito kuusi. Lasiset ja kalliit koristeet tosin täytyy pistää ylös ettei vahingossa tiputa. Alkaa kyllä pikkuhiljaa ärsyttää se neulasten määrä mutta muovikuusta ei silti halua.
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28155
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545638
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265818
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 04:45)