Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 29

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 20.10.2013 klo 10:32  
+
0
Mulla on ollut kuusi joka vuosi omassa kodissani. Ihan aito ja oikea, kun se tuoksu on mun nenuun niin mahottoman ihana! Kissojen takia kuusi laitetaan kattoon kiinni narulla, ja eläinten takia myös koristeet ovat kestäviä, eli muovia, puuta, kangasta, villaa jne, mutta ei lasia tai muuta helposti särkyvää. Alaoksilta koristeet saavat yleensä kyytiä, josta syystä mun kuusi on koristeltu enempi ylhäältä, mikä saattaa näyttää vähän hassulta.

Penny jättää kuusen omaan arvoonsa, mitä nyt saattaa jonkun pehmeen koristeen varastaa, jos liian matalalle laitan. Viimevuonna se tosin kävi kuusenalusmatolla pissalla heti, kun laitoin maton lattialle. Eli ennen kuin matto ehti oikeaan käyttötarkoitukseensa päästäkään, se joutui vaihtoon :nauru: Tänä vuonna tuota ongelmaa tuskin enää on, kun ei tuo enää pissi onneksi sisälle. Suurempi ongelma on se vauhti, millä tää vetelee ympäri kämppää hepuloidessaan - sitä ajatellen ihan hyvä, että kuusi on katossa kiinni... Enempi kuitenkin uskon tuosta mun nuorimmaisesta kisusta olevan kuusiharmia. Se kun ei jätä mitään eikä ketään rauhaan ja on muutenkin semmonen marakatti, että löytynee aattona kuusenlatvasta hopeanaruihin kietoutuneena :roll:

Me tehtiin eilen kortteja semmonen reilu 4 tuntia äidin kanssa. Oli tosi hauskaa. Mulla ei tuukaan kuvakortteja tänä vuonna, kun Tiimarin aleista löyty niin kivoja muita juttuja. Mutta nää on kyllä niin kivoja, oon ihan fiiliksissä edelleen! Voin laittaa kuvia jossain vaiheessa, kun saan koneelle siirrettyä. En saanut tehtyä vielä tarpeeksi montaa, joten jatketaan askartelua ehkä sitten ensiviikolla. Myös lahjapussit ja -laatikot jäi vielä aloittamatta, eli sitä hommaa vielä ainakin edessä.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 20.10.2013 klo 18:48  
+
0
^ Meillähän Minka nuorena kävi lapsuudenkotini kuusen alla kakalla. Asiaa ei huomattu kun vasta sitten kuusta pois siivotessa äiti löysi kuivahtaneet kikkareet kuusenmatolta :cool::viheltel:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 20.10.2013 klo 20:42  
+
0
ostin jo glögiä, ajattelin lämmittää sitä mukillisen jo tänään :viheltel: :shhh:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 20.10.2013 klo 20:42)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 20.10.2013 klo 22:25  
+
0
Mä söin pari piparia ihan vaan tämän ketjun innoittamana <3 tosin glögiä ei ollut vaan tyydyin kaakaoon.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 20.10.2013 klo 22:59  
+
0
Mää sitten menin ja paskartelin niitä joulutorttuja eilen. :nauru: Ja oli muuten ihan ältsin hyviä jälleen pitkästä aikaa! Sain kyllä aikamoisen taivastelun aikaiseksi ympärilläni töissä ja tuttavapiirissä kun kovaan ääneen kuulutin moisia näin lokakuussa askartelevani, mutta mitäs sen on väliä.

Inspiroiduin samalla kovasti Koko Suomi leipoo -ohjelman jaksosta, jossa leivottiin piparilajitelmia. Vaikka joulupiparitkin on ihan jees, niin vitsit mitä kaikkia pipareita maailma onkaan pullollaan! Jouluksi olen jo jälkkärikakun kehittänyt, mutta tämä pipepuoli on vielä auki. Ja tällä hetkellä nuppi pursuu liitoksistaan ideoita! :hymy: Olen jo päättänyt käydä Tiimarin aleista ostamassa kierrevihkosen johon rupean keräilemään ohjeita tulevaa juhlakautta varten.. :wink:

ps. Kävipä tänään mielessä, että se yksi asia mitä menin silloin viime keskiviikkona IKEAsta hakemaan (konvehtimuotit), unohtuivat ihan tyystin!! Noh, pakko mennä käymään puljussa siis uudemman kerran - ihan vaan niitä muotteja hakemaan.. :viheltel:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 21.10.2013 klo 23:32  
+
0
Tässä näitä mun piipertämiä kortteja:





Omasta mielestä tuli tosi kivoja, mutta makuja on niin monta, että joku varmaan kauhistelee siellä ruudun takana :nauru: Niille, joita nää inspiroi, lisää kuvia (ja mun muitakin jouluhöpötyksiä) löytyy jatkossa myös täältä.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 22.10.2013 klo 00:05  
+
0
^ Onpa hienoja kortteja! :hymy: Jaksaispa itsekin panostaa tänä vuonna ja askarrella paskarrella.
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 22.10.2013 klo 09:43  
+
0
^^ Höpisethän silti täälläkin? Ihania kortteja! Melkein iski himo askarrella kortit itsekin, mutta realistina ehkä tyydyn siihen että askartelen osan lahjoista ja kortit ovat tänäkin vuonna valokuvista.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 22.10.2013 klo 09:59  
+
0
^Joo toki, mihinkäs mä täältä katoaisin :shifty: Sulla on Tigru aina niin upeita valokuvia, että niistäkin tulee varmana hienot kortit!
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 22.10.2013 klo 10:20  
+
0
^Voi kiitos! Tulipa hyvä mieli heti aamusta :kumarrus: Mua vaan aina ärsyttää joulukorteissa kun joutuu käyttämään edellisen talven kuvia. Yleensä kun lumi ei ehdi maahan niin että saisi kunnollisia lumikuvia ulkona (ja mä tykkään itse ulkokuvista enemmän kuin sisäkuvista... eli teen itse elämästäni hankalaa :ttou: :nauru:) Tosin jos ollaan tarkkoja niin ehkäpä niitä kuvia nyt on kuitenkin sen verran että joku kuva löytyy tänäkin vuonna. Jos olisi vinkkejä miten valokuvia voisi fiksusti yhdistää askartelun avulla kortteihin niin olisin iloinen. Tavallaan ois kiva kun olis jotain uutta (eikä aina niitä perus ifolor kortteja). Tosin mun kohdalla on jo sinänsä saavutus että saan kortit lähetettyä. En tajua miten voikin olla niin vaikea saada kortit lähtemään ajallaan kun kaikki muu jouluun liittyvä on kyllä hoidettu hyvissä ajoin?

Jouluhengessä käyn kaappeja läpi parhaillaan ja kaivelen sieltä löytöeläinkotiin sopivia tavaroita. Eilen tyhjensin pyyhekaapin ja seuraavana olis vuorossa koirien kaapit...
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 22.10.2013 klo 11:08  
+
0
Mulla oli alunperin ideana, että tilaisin yksittäisiä valokuvia eläimistä ja askartelisin niistä kortit. Tarkoitus oli leikata eläin irti kuvapohjasta ja liittää se omatekoiseen korttipohjaan noilla 3D-tarroilla. Äidillä oli semmoisia hienoja korttipohjia, joissa on ikäänkuin ikkuna, niin suunnittelin, että olisin laittanut kisut kurkkimaan siitä ikkunasta. Aiemmin olen käyttänyt korttipohjia, joissa on valmis reikä (pyöreä, neliskanttinen, ikkuna tai muu vastaava) ja liimannut vaan kuvan sinne taustaan niin, että eläin näkyy osittain tai kokonaisena siitä rei'ästä. Näistäkin on tullut mun mielestä ihan kivoja. Ja korttejahan voi koristaa erilaisilla tarroilla. Itse olen käyttänyt niitä tekstitarroja ("hyvää joulua") ja jotain lumihiutaleita tmv. Ulkokuvat olis tietty ihania kortteihin, mutta kissojen kanssa ne on olleet sula mahdottomuus, ja yleensä itsekin olen kuvannut niin ajoissa, ettei ulkona ole lumesta vielä tietoakaan. Musta, märkä maa ei ole kauhean kiva tausta... :nauru:

Ja meillä myös odottaa tuolla nurkassa iso kassillinen vanhoja pyyhkeitä, jotka pitäisi toimittaa Hesyn joulupataan, kunhan semmoinen taas nurkille ilmestyy. Samalla voisin viedä sinne vähän käyttämättömiä kissanleluja, kun meillä on muutama, mitä en ole voinut omille käyttää koiran takia. Ottaakohan Hesy niiden kirppikselle vanhaa kanin häkkiä? Mulla olis semmonenkin kellarissa, ihan ehjä, vaikka vähän kulunut, eikä sille ole mitään käyttöä meillä.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.10.2013 klo 11:14)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 22.10.2013 klo 11:11  
+
0
Miten noi 3D tarrat oikein toimii? Mä en oikein käsitä tota konseptia, ymmärrän siis kyllä että ne on "irti" siitä pohjasta.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 22.10.2013 klo 11:18  
+
0

keimu kirjoitti:

Miten noi 3D tarrat oikein toimii? Mä en oikein käsitä tota konseptia, ymmärrän siis kyllä että ne on "irti" siitä pohjasta.



Ne on semmosia pieniä neliön mallisia paksuhkoja kakspuoleisia tarroja, jotka liimataan toisesta pinnasta kohotettavan kuvan pohjaan ja toisesta pinnasta siihen pohjaan, johon kuva halutaan liittää. Ei ne mitään vau-efektiä saa aikaan, mutta kortin pinnasta tulee vähän elävämpi mun silmään, kun on tavallaan syvyyseroa kuvilla. Noitahan voi käyttää myös kerroksittain. Itse tein yhden kortin, jossa on ensin korttipohja, jonka päällä kohotettuna kuviopaperi ja sen päällä kohotettuna semmoinen yksittäinen, pienempi kuva, ja siitä tuli tosi kiva.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 31.10.2013 klo 18:28  
+
0
mulla on tapana tehdä suurin osa joululahjoista ihan itse (yleensä siskon lapsille, äidille ja siskolle) ja tänäkin jouluna ajattelin olla horjumaton päätöksessäni :hymy: nyt olenkin parina päivänä saanut hurjasti inspiraatiota ja ajattelin tehdä äidille ja siskolle tämän blogitekstin inspiroimana kalenterit! siskon tytölle ajattelin rueta värkkäämään tunikamekkoa jostain ihanasta kankaasta, mutta ongelmana on se, että pitäisi joku kiva mallia vain löytää.
avokillekkin on onneksi lahja suunniteltuna! eli aikalailla haastavin osuus takana :nauru:

rakastan niiiiiin paljon lahjojen suunnittelua ja toteutusta♥ luultavasti siis jo ensi viikolla kiiruhdan kyselemään suomalaisesta kirjakaupasta ja tiimarista, josko sieltä löytyisi vermeitä tuohon mun kalenterisuunnitelmaan :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

MeeToo

MeeToo
Viestimäärä: 222

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 31.10.2013 klo 19:15  
+
0
Oon surffaillut koko päivän, no okei, pari tuntia etsien tämän vuoden The joulukorttiaskarteluideaa. Löysin kolme suloista, seuraavana päivänä pitänee mennä ostamaan sormivärejä ja oikean väristä kartonkia. Ja tehdä lista tarvittavasta korttimäärästä. Lahjaostokset oon jo aloittanut, toivottavasti en unohda mitä olen ostanut ennen kuin aatto tulee..
Mulle joulu on ihan älyttömän tärkeä perhejuhla, rakastan sitä tunnelmaa.
Sk collie Uuno s.6.5.2013

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 01.11.2013 klo 11:58  
+
0

MeeToo kirjoitti:

Oon surffaillut koko päivän, no okei, pari tuntia etsien tämän vuoden The joulukorttiaskarteluideaa. Löysin kolme suloista, seuraavana päivänä pitänee mennä ostamaan sormivärejä ja oikean väristä kartonkia.



Saako udella, että mimmosen idean bongasit?

MeeToo kirjoitti:

Mulle joulu on ihan älyttömän tärkeä perhejuhla, rakastan sitä tunnelmaa.



Sama! Meillä on onneksi äidin kanssa yhteinen hullutus tää jouluttaminen, niin voin ainakin sen kanssa hyvillä mielin höpötellä ja askarrella. Mun isä ei oo yhtään jouluihminen, se ois kaikkein mieluiten pyhät töissä (!!) kun siitä saa niin hyvät liksat :roll: Me muut sen sijaan nautitaan aina ihan täysillä joulutunnelmasta.

Mä ajattelin huomenna mennä äidin riemuksi niille kylään askartelemaan tonttuja. Mietin, että pitäiskö samalla leipoo ekat piparitalot kotiin, kun en niitä omassa asunnossa pysty koristelemaan ja kuivattamaan kissojen takia. Ehkä on vielä vähän aikaista, mutta meinasin tehdä tänä vuonna oikeen semmosen piparikylän, niin sen väkertämisessä menee varmaan kuitenkin useempi ilta :paapatus: Täytyis vaan ensin löytää kaupasta piparitaikinaa, koska taloihin en viitsi omatekoista uhrata. Meidän lähikaupassa on vaan vähän huono tää sesonginvaihto, siellä on aina kaikki myöhässä.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 01.11.2013 klo 13:47  
+
0
Kiitos korttiohjeista! Täytyypä alkaa tosissaan miettiä asiaa :kumarrus:
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 01.11.2013 klo 13:59  
+
0
Ahh, ihanaa! Pääsee viettämään joulun uuteen kotiin :nauru: Tarttee tehdä edes joulusiivousta erikseen, kun siinä samassa muuttorytäkässä tekee perusteellisen siivouksen muutenkin ja kamojen järkkäilyn! Ja suoraan vaan jotkut jouluset verhot ikkunaan, ni ei tarttee niitäkään vaihtaa kun vasta pitkälti joulun jälkeen :þ
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 01.11.2013 klo 14:08  
+
0
^Kauhean kätevää on tuollainen kaksi kärpästä yhdellä iskulla -toiminta. Mutta voi kurjuus, tuli tuosta sun viestistä mieleen, että mullahan on jouluverhojen tuunaus tekemättä. Ompelija onnistui tekemään erimittaiset verhot mittaan leikatusta kankaasta. Ajattelin paikata tilanteen ompelemalla verhoon punaisen jatkopalan. Saapa nähdä, millainen siitä tulee. Jos tulee susi, pitää laittaa uudet verhot kokonaan.
Mukana menossa snu Napo

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 01.11.2013 klo 14:40  
+
0
Tänään on marraskuun ensimmäinen päivä, joten minä voin nyt virallisesti aloittaa joulun valmistelun. :jjei: Joululaulut lähtee soimaan kun pääsen kotiin! Joululahjalistakin alkaa olemaan jo aika kattavasti valmiina, parille ihmiselle pitäis vielä jotain keksiä ja parin lahjaa vielä vähän tarkentaa. Tänä vuonna aion antaa aineettomia lahjoja lähes kaikille. Lahjakortteja erinäisiin paikkoihin kuten teatteriin, jääkiekko-otteluun, ravintolaan, kauneushoitolaan, hoploppiin yms. Eipä kerry kellekään sitte turhaa roinaa nurkkiin.

Ja mietin tässä, että jos jättäis joulukortit kokonaan lähettämättä ja lähettäis reissusta (oon ulkomailla joulun) sitte kaikille postikortin.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 06:45)