Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 ... 26 27 28 29

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 16.12.2014 klo 16:35  
+
0
^ Nice :cool:
muoks..Kävi itsellä hätkähdys kun laitoin serkulle Ranskaan kirjeen menemään ja älysin jälkeenpäin etten kirjoittanut siihen par avion, että meneekö se nyt perille (meni). No, ei sellasta merkintää näemmä enää tarvita (ainakaan euroopan sisäisesti vissiin). Kuten myös hetken mietin pitääkö noihin joulutervehdyksiin (se punanen kuori-lähetys) laittaa ne ykkösluokan siniset tarrat, kävin postin sivuilta oikein penkomassa eikä niitä näköjään tarvinnutkaan laittaa.

Mulla eilen/tänään jälleen korttikeikka aamuyöhön ja tänään varmaan vielä jatkuu. Enää kaks väsäämättä :jjei: On enää yks 1lk joulumerkki viime vuodelta ja mietin kehtaisko kummitädin korttikuoreen lätkästä merkin "vanhat poliisiautot"-sarjasta :shifty: Miksei, miksei..
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu tiistaina, 16.12.2014 klo 21:27)

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 16.12.2014 klo 17:10  
+
0
Byäääh avo oli hankkinut miulle joululahjaksi Muumi-boksin, mutta se oli saatu matkalla meille niin säpäleiksi, ettei mitään järkeä. :eek: Paketti oli ihan raadellun näköinen, DVD:n alustat (vai mitkä lie), ne sellaiset läpinäkyvät muoviset lärpäkkeet missä levyt on kiinni, ovat aivan murusina, muutama levy on siis kirjaimellisesti halki, lähetyslista tuli kolmessa osassa ja yksi osa puuttui kokonaan. En oo koskaan nähnyt yhtä rikkinäistä pakettia. Toivottavasti saataisiin uusi nopeasti (paitsi että cdon.comin asiakaspalvelu oli päivällä epäkunnossa joten sinne ei voinut soittaa.:roll:). Ärsyttää.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu tiistaina, 16.12.2014 klo 17:11)

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 17.12.2014 klo 20:04  
+
0
^ Ääää mäkin haluun muumiboxin! :shifty: Toivottavasti saatte pikaisesti uuden.

Mä tein äsken piparitaloa valmentajalle lahjaksi. Hienot suunnitelmat oli, mutta koko projekti tyssäsi siihen, että onnistuin hajottamaan koko talon. Tölväisin vahingossa nyrkillä siihen siirrellessäni muita tavaroita, ja sehän meni ihan tuhannen päreiksi. Voinko antaa valmentajalle itsetehtyjä joululaatikoita lahjaksi? Olen nyt illalla vielä väkertämässä porkkana- ja bataattilaatikkoa. Tiedän, että valmentaja syö jouluruokia, joten tuskin menisivät hukkaan, mutta onko idea ihan huono...? En haluaisi hakea kaupasta mitään turhaa roinaa, ja suklaata ja viinejä hän saa pieniltä ratsastuskouluoppilailtaan joka vuosi ihan liikaa yhden ihmisen tarpeisiin :nauru:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 17.12.2014 klo 20:43  
+
0
^ Kyllä mä uskon, että moni arvostaisi pienenä muistamisena itse tehtyjä joululaatikoita (jos kerran perinteiset jouluruuat uppoaa) :peukku:

Mulla on vielä kaikki joululahjat hankkimatta.. :shifty: Mutta vakuuttelen itselleni, että viikonloppuna ja alkuviikosta ehtii hyvin, kun on vapaalla.

Kekkasitko sitten Tigru hyviä joululahjaherkkujen reseptejä? Mäki kaipailisin jotain hyviä ideoita syötäväksi viemisiksi mm. kulinaariselle veljelle.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 17.12.2014 klo 22:06  
+
0
Mä oon ostanu joululahjat vasta koirille :shifty::nauru:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 17.12.2014 klo 23:57  
+
0
Tigru ei ehtiny leipomaan tai väsäämään mitään muutakaan... Mentiin hiukan helpommalla kaavalla sitten ja paketissa lähti mm. kokoelma pähkinöitä, muutama heijastin jne.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 18.12.2014 klo 09:22  
+
0
NYT on joulufiilis!! Huomenna alkaa 2,5 viikon loma (en oo lomaillu heinäkuun jälkeen päivän päivää) ja ulkona on pakkasta ja paljon lunta <3 <3
Bolognesenarttu 7/2012

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 18.12.2014 klo 09:29  
+
0
Me sovittiin tänä vuonna perheen ja lähipiirin kanssa ettei osteta lahjoja. Saa ruoka ja yhdessäolo olla pääasiassa. :hymy:
Ihan helpottunut fiilis, että säästyy siltä ostosrumbalta ja rahanmenolta!

Toki tietenkin lapsukaiselle tulee lahjoja ja pukki. Ajattelin viime jouluna, että varmaan viimeinen vuosi kun pitää olla joulupukki, mutta tuo penska uskoo vieläkin. :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


EK05

EK05
Viestimäärä: 128

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 18.12.2014 klo 09:53  
+
0
Onnea Reppikselle! :) Itsellä on vielä 4pv hikiurakka edessä mutta sitten aukeaa paratiisi 2vkon joululomalla.

Johannnan lapsella oikea meininki! Itse pidin sitkeästi kiinni joulupukkiuskostani varmaan 9-10v saakka (meinasinpa sit kirjottaa 19v ;) ) enkä vieläkään sano mielelläni ääneen, ettei pukkia ole oikeasti olemassa... on se!

Mulla on nyt kaikki lahjat hankittuna ja kolmea vaille paketoitu, miehen systerille ja isotädille on vielä hankkimatta mutta ilmeisesti hoitaa asiaa itse. Ja viimeiset on "tekemättä" kuten isoveikan kermalikööritryffelit ja systerin kakkuainekset purkissa, mutta niitä en viitsikään tehdä vaan odottelemaan.
Suibelle sanon että joululaatikot on just pop, oma batskulaatikko on saanut hirveän suurta suosiota ja saankin tehdä sitä oman joulupöydän lisäksi systerille, miehen äidille, edesmenneelle mummolle tein ja yhtenä vuonna kaverillekin. Jos jouluruoka maistuu niin varmasti valmentaja arvostaa.

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 18.12.2014 klo 11:05  
+
0
Tänään pitäis saada ittensä tuonne vilinään ja vihdoin ostaa ukolle jotain.. Miten niin taas jää viimmetippaan. :shifty:
Taidan olla tänävuonna laiska ja tehdä itte vaan perunalaatikot ja lihapullat.
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 18.12.2014 klo 13:09  
+
0
Joopa joo.. Taas sama pröbleema. Miksei mun kummipoika jo muuta omilleen, ois niiiin paljon helpompi keksiä joululahjaa :ttou:

Isän lahjaan (Airamin lasitermari kun on siitä vihjaillut) löyty hauska kylkiäinen. Hiihtäjän mallinen piparimuotti :wink: Kun isä hiihtää (sää ei nyt suosi) ja pyytää aina joulun alla pipareita ja syö sitten sitä taikinaa niin nyt voi heittää että leivo kuule omat piparis kun muottikin hankittiin :nauru:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu torstaina, 18.12.2014 klo 13:12)

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 18.12.2014 klo 18:20  
+
0
Itekin kävin ukolle hakemassa eilen vikan lahjan... nyt pitäisi olla kaikille kissaa ja koiraa myöten kaikki kasassa.. ehkä... :shifty:

Sitten tiistaina pakkaan kimpsut ja kampsut ja lähden kotikonnuille jouluksi, mies menee omille porukoilleen elukoiden kanssa.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 18.12.2014 klo 18:41  
+
0
Jos tekisin nyt ennen sunnuntaita itse sinaappia apille ja anopille viemisiksi, niin voiko sitä tarjota jo sitten joulupöydässä kinkun kaverina vai täytyykö sen antaa muhia jotenkin? Mietin konjakkisinappia, mutta mikä konjakki siihen passaisi (ja oisko sellaisissa 4cl pulloissa mitään hyvää, kun ei parin ruokalusikallisen takia viitsisi koko pulloa ostaa :D)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

EK05

EK05
Viestimäärä: 128

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 18.12.2014 klo 23:06  
+
0
Voi tarjota, ei se jäähtymisen jälkeen juuri kummosemmin makua kehittele, muuten olisi erikoista sinappia parin viikon sisällä :nauru:

Mä löysin meille kinkun! Siis minä + koirat ostetaan oma joulukinkku jonka luonnollisesti pitää olla hyvin pieni koska ei yksin ihminen jaksa ihan mahdottomia enkä koirille suorastaan kylvä kinkkua, sen verran suolasta ja tuhtia kamaa, se on vain kiva yhteinen juttu. No, ollut mun ja ukkokoiran juttu, nythän meillä on kolmas jakaja :wink: 2kg suomalainen luomukinkku S-marketista, olen hirmuisen tyytyväinen :) kallishan se on, kun on luomua, mutta olen ajatellut että kun kerran vuodessa sitä syö niin siihen voi vähän rahaa syytääkin.

Toinen itseä ilahduttanut asia, kuulin mieheltä, että hänen isänsä joka on yleensä aika vähäsanainen ja jäyhä mies, oli kysellyt "mitä se laatikko viime vuonna oli, kun oli tosi hyvää" ja se oli minun tekemääni bataattilaatikkoa! Ei se mitenkään huonoissa väleissä miehen isän kanssa olla, mutta harvoin kuulee tällaista kohteliaisuutta vaikkakin sitten välikäden kautta.

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 19.12.2014 klo 15:14  
+
0
Mä rakentelin meille joulua jo ihan innoissani, mutta nyt sopivasti onnistuin hankkimaan flunssan, joten kaikki viime hetken valmistelut jää tekemättä. Avon saan ehkä tuurilla imuroimaan ja moppaamaan lattiat, mutta siinä se tais sitten ollakin. Olen vuodattanut henkisiä kyyneleitä, kun joudutaan ostamaan niin paljon ruokia valmiina. Ostin jo tarvikkeetkin piparkakkutaloa varten, mutta sekin nyt varmaan jää tekemättä. :(

Harmittaa kun avoa ei jaksa kiinnostaa jouluttaminen, niin kaikki mulle tärkeä jää nyt tekemättä. Lisäksi meidän keittiöremppa on edelleen täysin kesken, joten voipi olla ettei nyt ylipäänsä ole kovin jouluinen fiilis, kun syö kertakäyttölautasilta.

Onneksi lahjat on sentään hankittu, niin ei tarvi lähettää avoa joululahjaostoksille. :nauru:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

ccorr

ccorr
Viestimäärä: 214

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 19.12.2014 klo 16:05  
+
0

Wallen kirjoitti:

Mietin konjakkisinappia, mutta mikä konjakki siihen passaisi (ja oisko sellaisissa 4cl pulloissa mitään hyvää, kun ei parin ruokalusikallisen takia viitsisi koko pulloa ostaa :D)



Mulla on sama suunnitelma, apille ja anopille sinappia, mut mä taas oon lukenu ainoastaan sinapeista mihin tulee konjakkia? En haluais tosiaan ostaa sitä pulloa parin rkl:n takia mut maistuuko se sinappi millekään jos sinne ei laita sitä konjakkia :D tai onko jotain korvaavaa maun tuojaa?
All you need is love... And a dog.

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 19.12.2014 klo 17:16  
+
0
Meidän olis pitänyt ostaa sellainen KC:laisten yhteinen joulusinappikonjakkipullo, mistä kaikki saa ruokalusikallisen.. :nauru: Täällä nimittäin vähän samanlaiset sinappisuunnitelmat kehitteillä.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 19.12.2014 klo 18:00  
+
0
Nyt on sinapit tehty ja purkissa! Maistoin sinappia enne ja jälkeen konjakin ja se konjakki antoi mukavan pehmeän maun lopputulokseen. Saahan noita Alkoista sellaisia 4cl pullojakin, eli ei tarvitse kovin suurta ostaa. Itse ostin 20cl pullon ja siitä lopusta saakoon avokki vaikka joskus tarjota ystävilleen :nauru:

Nyt vielä pakkaan purkit nätisti ja laitan paperipussiin kera ohjeen. Jospa saajat tykkäisivät :hymy:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 20.12.2014 klo 10:19  
+
0
Olipa muuten hyvä että erehdyin lukemaan joulupulinaa, koska luulin hoitaneeni kaikkien lahjomiset mutta siskon ja hänen avokkinsa kissat on täysin vailla muistamista. Eihän nuo eläimet joulun päälle mitään ymmärrä, mutta kyllä ne namipussit silti tarvitsevat :hymy:

Olisin halunnut kehitellä avolle jotain todella spesiaalia lahjaksi, kun itse sain ihan älyttömän päheen taskulampun ja se on ollut käytössäkin jo useamman viikon. Ja kulkee kaikkialle mukana, koska mitä jos tulee sähkökatko tms (joo, käyttäydyn nykyään taskulamppuasioissa samalla tavalla mitä avo itse, jolta kyseltiin laivaristeilylle mennessäkin turvatarkastuksessa vähän asioita kun oli eräjormavälineitä vissiin liikaa mukana). Ihan mielettömän nappi lahja toi taskulamppu - eikä ole mikään rimpula ja halvin mahdollinen.

Oon miettinyt pääni puhki ja ideoitahan on, mutta ne ideat ei yllättäen käy ihan yksiin budjetin kanssa :ylpea: Pari kirjaa ja joulukahvipaketin olen sitten hankkinut, mutta harmittaa kun jäi jotenkin valjuksi The Taskulampun rinnalla.
spn -13
broholminkoira, uros -16

_Kisse_

_Kisse_
Viestimäärä: 574

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 20.12.2014 klo 10:22  
+
0
^Kokosin siskolle ja hänen miehelleen tuollaisen saunasetin (tuoksuja, saunahunajaa, yksi siideri ja olut jne) ja niiden Miukulle lähti samaan syssyyn purkillinen kissanminttua :nauru: Meillä ainakin siitä on erittäin paljon iloa aika ajoittain..

Tänään sitten joudun paketoimaan kaikki lahjat, koska mies ei kuulemma osaa... tai osaa, mut rumasti kuulemma :roll: Sillä on tänään pikkujoulut, niin ehkä pikkasen vois laittaa joululauluja soimaan.
- Welsh Corgi Pembroke, Maxim s. 26.1.2014 -
- maatiaiskisu Sulo Sigmund Mauritzio s. 22.11.2012-

  Siirry sivulle: 1 ... 26 27 28 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6264
Viestejä yhteensä545427
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 10:45)