Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 29

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 01.11.2013 klo 15:03  
+
0
Voisko joku listata mitä kaikkia itsetehtyjä herkkuja pystyykään jouluna tekemään, erityisesti miehelle annettavaksi sopivia? Reseptejä? Onkohan sinappi vaikeeta tehdä?

Ajattelin, että iskä varmaan ilahtuisi jos tekisin sille herkkukorin joululahjaksi ja samalla vois ehkä tehdä sen verran, että menisi myös "anoppilaan"?

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 01.11.2013 klo 15:36  
+
0
^Sinappi ei ole vaikeaa ja sillä voi halutessaan hifistellä (me maustettiin viime vuonna muistaakseni mm konjakilla). Jouluklassikoiksi on meillä jo muodostuneet kotikutoiset liköörit, erilaiset hillot (paholaisen hillo myös), jotkit säilykkeet (säilötty valkosipuli, hillottu inkivääri), ite kuivatut teet (mm mustaherukanlehtiä on kuivattu tähän tarkoitukseen), mysli, karamelisoidut siemenet/mantelit ja kotikutoinen kauniisiin lasipulloihin pullotettu glögi...

(miten niin köyhän on pakko olla luova jos lahjottavia on paljon?? :nauru:)
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 01.11.2013 klo 15:44  
+
0
Hillot ei tuu kysymykseen kun tahtoisin niiden olevan sitten itse poimituista marjoista, mutta paholaisen hilloa voisikin ehkä tehdä, itse tehty glögi kuulostaa myös hurjan kivalta! Mun pitää nyt ehkä ihan oikeesti perehtyä tähän.

Onko likööriä vaikea tehdä? Tarviiko siihen hirveästi käymisaikaa eli ehtiikö vielä? Itse tehty likööri vois olla kyllä aika kova juttu.

MUOKS. Nevermind, eihän tuon liköörin teko tosiaan ihmeitä vaadi. Onko kokemuksia siitä, mitä viinaa kannattaa käyttää kun lösyin ohjeita ihan vaan joko 40-80% viinaa tai sitten vodkaa?
(Viestiä on muokattu perjantaina, 01.11.2013 klo 16:14)

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 01.11.2013 klo 16:46  
+
0
Mä tein viime vuonna suklaavadelmahilloa, jonka maustoin jollain viinalla, eli se oli tehty vähän niin kuin aikuiseen makuun. Lisäksi tein konjakkisinappia. Sinapin tekeminen oli yllättävän helppoa ja varmasti onnistuisi jopa avolta. :nauru:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Halla

Halla
Viestimäärä: 374

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 01.11.2013 klo 23:36  
+
0
Marraskuu. Nyt kehtaa jo myöntää kuuntelevansa joululauluja. Laitoinkin sen kunniaksi Spotifystä vähän Rajatonta, Club for Fivea ja The Real Groupia, aaa, mun lemppareita. Ateriani, keitetty kananmuna, ei tosin oikeen joulutunnelmalla juhli :nauru:.

suiben kortit on tosi sieviä! Munkin pitäis keksiä joku idea. Viimevuotisissa korteissa oli pikkunen pahvi-Ilppa järsimässä kuusenreunaa, kenties jatkan jollain samalla linjalla. Vakavamielisille voi ehkä laittaa sitten jotain perinteistä ja sievää.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 02.11.2013 klo 09:11  
+
0
Mä aion tehdä tänä vuonna asetelman joulukorttia varten! Siihen tulee poro joka vetää tonttua reessä, en vaan oo vielä päättänyt että onko Mökö poro vai Utu... Poroarvan hävinnyt toki sitten istuu reessä ja pitää tonttulakkia josta lähtee kaksi valkoista paksua lettiä :enkeli:
Rise to reset the world.

MeeToo

MeeToo
Viestimäärä: 222

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 02.11.2013 klo 09:14  
+
0

suibe kirjoitti:

[quote=MeeToo]Oon surffaillut koko päivän, no okei, pari tuntia etsien tämän vuoden The joulukorttiaskarteluideaa. Löysin kolme suloista, seuraavana päivänä pitänee mennä ostamaan sormivärejä ja oikean väristä kartonkia.



Saako udella, että mimmosen idean bongasit?
[/quote]

Ekassa oli ruskealla sormivärillä painettu neljä sormenjälkeä paperille suht vierekkäin ja niistä oli tehty porojen päitä. Sormenjälkien alaosaan oli piirretty pienet mustat pisteet silmiksi, ihan alareunaan hiukan isompi punainen läiskä nenäksi ja ylös oli piirretty ruskealla korvat ja tikkusarvet. Lähimmille yritän tehdä niin nämä kortit että olis kaikilta perheenjäseniltä sormenjäljet, mieheltä joudun ottamaan sormenjäljet varmaan silloin kun se nukkuu, turhaksi hömpötykseksi se sitä muuten sanois.

Toisessa oli yksinkertaisen viivan (sähkölinja) yläpuolelle laitettu kolme tai neljä valkoista sormenjälkeä, niille tehty huovasta tonttulakit, mustat pisteet silmiksi ja pyöreä punainen suu, ympärille piirretty nuotteja; näyttivät aivan pikkulinnuilta laulamassa sähkölinjalla istuen.

Kolmannen idea oli söpö pöllö, mutta ehkä turhan monimutkainen koska tarkoitus on tosiaan lasten kanssa askarrella.
Sk collie Uuno s.6.5.2013

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 02.11.2013 klo 10:02  
+
0
Minä kans kyselen tuosta likööristä. Tuolta netistä kun katsoi tuli monenlaisia ohjeita. Laitatko Tigru teijän ohjeen tänne niin voisi itekkin tänä vuonna kokeilla!
(Viestiä on muokattu lauantaina, 02.11.2013 klo 10:03)

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 11:14  
+
0
Eihän oo liian aikaista jouluvaloille, eihän? :viheltel: Varsinkin kun täällä maalla on niin pimeää iltaisin kun ei oo luntakaan jajaja.. :shifty:

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 13:59  
+
0

TeJo kirjoitti:

Minä kans kyselen tuosta likööristä. Tuolta netistä kun katsoi tuli monenlaisia ohjeita. Laitatko Tigru teijän ohjeen tänne niin voisi itekkin tänä vuonna kokeilla!


Mikä ohje? :nauru:

Me on siis vaan ostettu alkosta jotain viinaa (mallia halvin mahdollinen on ollut suuri suosikki tässä koska se ei sieltä juuri maistu) ja sitten on ladottu lasipurkkiin marjoja (tai hedelmiä) + viinaa ja sokeria. Sokerikin on välillä laitettu mukaan jo heti tai joskus on tehty niin että se on lisätty vasta myöhemmin... Lasipurkkia on sitten pidetty huoneenlämmössä aikaa X ja huljuteltu sitä välillä ja kun marjat ovat luovuttaneet kaikki arominsa purkkiin niin ne on siilattu pois, lisätty sokeria ja tarkistettu sokerin määrä kun se on saatu liukenemaan sinne joukkoon. Se ei oikeasti ole kovin tarkka prosessi: likööriä ei ole koskaan tehty mittomalla aineita (joten mä en pysty kertomaan ainemääriä enkä tosiaan tarkkoja aikojakaan), eikä se kertaakaan ole ollut täsmälleen samanlaista, mutta hyvää se on ollut aina :peukku: Limoncelloakin tuli kokeiltua viimeksi ja siinäkin oli käytössä vaan joku netistä kaiveltu ohje.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 14:26  
+
0
^Limoncello on ihanaa! Siihen sit ehdottomasti luomusitruunoita, ei tavallisia :)

Nyt on Halloween vietetty niin alkaa joulun suunnittelu! Pikkujoulut meillä vietetään taas itsenäisyyspäivänä, mutta tänäkään vuonna kinkkua ei oo vielä sillon. Mä vaan haluun sen kinkun vaan kerran vuodessa :D Täytyy käydä ens kuun aluss viimeistään kyselemässä Stockalta millon kinkut tulee myyntiin niin osaa varata ajoissa (ne pienet menee heti). Sinellistä pitää käydä ja kans kattoo mitä askartelutarvikkeita on ja mitä pitää hankkia :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Dawkes

Dawkes
Viestimäärä: 787

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 15:49  
+
0

smiushki kirjoitti:

Eihän oo liian aikaista jouluvaloille, eihän? :viheltel:

Ei oo, määkin tein eilen jo joulutorttuja :nauru:
Aina kun tuntee ikävää
tietää, että omisti jotain tärkeää.

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 16:43  
+
0

smiushki kirjoitti:

Eihän oo liian aikaista jouluvaloille, eihän? :viheltel: Varsinkin kun täällä maalla on niin pimeää iltaisin kun ei oo luntakaan jajaja.. :shifty:



Siis valosarjathan on tunnelmavaloja niin kauan kunnes joulukuu alkaa. Sitten ne muuttuvat jouluvaloiksi. Mäkin laittelin tänne sisälle jo kuukausi sitten ensimmäiset tunnelmavalot ja kiistän jyrkästi alkaneeni jo nyt valmistelemaan joulua. :wink: Pitäisi uusia ulkovalot, kun viime vuotiset menivät rikki, kun tippuivat lumimyräkässä kuusesta ja peittyivät lumen alle.

Tietääkö kukaan saako jostain sellaisia ulkokäyttöön sopivia valosarjoja, joissa olisi todella pitkä johto-osa?
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 18:28  
+
0
^ Meillä on parvekkeella Airamin valosarja kaiteessa, ja siinä oli kyllä aikas pitkä piuha. Tarkkaa mittaa en osaa sanoa, mutta jäätävä nippu sitä piuhaa siinä kyllä on..
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 18:47  
+
0
Minäkin olen alkanut heräillä kesähorroksesta jouluun ja sehän lähti ihan siitä, että teki mieli joulutorttuja :D Tosin tänään niitä ei kyllä enään tehdä, ehkä ensi viikolla sitten.

Tarttisi taas pohtia piparkakkutaloa, viime vuonna en tehnyt sellaista ollenkaan, mutta tein pipareista sitten retropöllöjä, joiden kuvan taisin jopa laittaa tännekkin silloin. :)

Kortteja ajattelin tehdä myös ja pöllöteemalla, sen syvemmin en ole vielä asiaa tuumannut, mutta ajattelin lainata lasten käsiä siihen tarkoitukseen. Sormet tiiviisti yhdessä ja maalin kera kartongille. Sormi osio on silloin pyrstö puoli, jos tästä hoksaa idean jujun :D

Meillä on tänä vuonna ensimmäinen EI kiireinen joulu, jota olen toivonut jo monta vuotta.
Aattona on vain yksi osoite johon pitää mennä käymään, eli lasten isomummu, loppupäivä ihan rauhallista oleilua ja pakettien availua kotona ja tehdään ekaa kertaa meille kotiin täyslastillinen jouluruokaa, ihanaa!!
Joulupäivänä sitten mennään minun vanhemmille syömään. Ihanan rentoa!!
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 19:25  
+
0
Riisis Meillä on myös kaiteella Airamin ihan perus monivärinen led-valosarja ja siinä on kyllä aika pitkä johto.

Mie ajattelin alkaa ensi viikolla laittamaan joulua. Silloin on sopivasti vapaata ja alkaa olemaan jo valojen tarve! :nauru:
Sisälle tarttisin vain vielä jonkun hyvän valon, joka olisi tunnelmallinen. Pitääpäs käydä kaivelemassa kaupassa.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 19:27  
+
0
Mä oon tehnyt likööriä sekoittamalla Dry Vodkaa (muistaakseni se halvin Alkosta), marjoja ja sokeria, kaikkea suunnilleen saman verran. Olen pitänyt kylmässä koko ajan, välillä sekoitellut. Toissa kesänä tein karviaisista, ja kyseinen likööri oli selvästi parhaimmillaan viime kesänä (ts. tekeytyi lähemmäs vuoden). Nyt jääkaapissa on vastaava mustaherukoista ja mansikoista (tässä vähemmän sokeria, koska jo karviaislikööri oli melkoisen makeaa). Likööreissä kannattaa huomioida se, että (ainakin itse elän käsityksessä), että ne ovat parhaimmillaan aika pitkän ajan päästä eivätkä nautittavissa jouluna, jos nyt tekee.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 19:58  
+
0
Tässä muutamia herkkuohjeita:

Cinnamon Sugar Nuts

Cinnamon Bun Pancakes

Vadelmasiirappi

Salted Whiskey Caramels
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 20:14  
+
0
^Oi mitä herkkuja!

Ostin lauantaina joululehden ja olen nyt innoissani lueskellut sitä. Samalla käytiin kaverin kanssa kahvilassa juomassa kuumaa kaakaota ja syömässä joulutortut. Oli kovasti namia. Nyt mietin pitäisikö lämmittää glögiä...

Lahjat on ihan auki. Eikä oikein ideoitakaan :mietiskel: Ja mies sabotoi meidän joulusuunnitelmia ilmoittamalla että mökki on luultavasti vuokralla jouluna eli sinne ei voi mennä. Hmph. Olin jo ehtiny ajatella että vietettäisiin siellä kerrankin joulu rauhassa (monta vuotta on yritetty, mutta aina on tullut joku suunnitelmien muutos muiden pakottamana...). Saako lukkiutua omaan kotiin? :nauru:
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.11.2013 klo 20:16)

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 03.11.2013 klo 21:13  
+
0
^Saa :nauru:

Ne valot, missähän pirussa on meidän kaikki valosarjat???:mietiskel:
Ja onneksi tällä kertaa on edes jotenkin jotain ajatusta lahjoista...nuorin sisko tarvitsee jotain musaan liittyvää, keskimmäiselle jotain hyödyllistä kotiin ja kolmannelle jotain lämpöistä ja kaunista :nauru:
lapsille meinasin yrittää tehdä itse pehmolelut, sellaiset uglydoll tyyliset (varmasti tulee rumat kuin saapas). Tilannehan on se, että minä ja neula emme ole koskaan löytäneet yhteistä elämän filosofiaa ja yhteistyö yritykset ovat pääsääntöisesti johtaneet täysin käsittämättömiin lankasolmu katastrofeihin. :pyssyt:
Mutta...olen visioinut pitäväni kaavat simppeleinä ja sellaisina, että ne voisi tehdä vaikka parsinneulalla ja villalangalla, jos tarve vaatisi, joten nou hätä:peukku:

Miehen lahja arveluttaa...ei MITÄÄN havantoa, taaskaan:eitietoo:
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 22:45)