Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 29

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 10.11.2013 klo 22:57  
+
0
minä tilasin joulukorttikuvat viime viikolla ja toivottavasti pääsisi askattelupuuhiin ensi viikolla jo :hymy: oon myös touhunnut joululahjojen kanssa, kunnon tonttupaja mulla täällä kotosalla. enää kun vain löytäisi voimapaperia ja juuttinarua paketointiin, mistään ei vain tunnu oikeanlaista lankaa löytyvän :(

täältäkin löytyy joulutähti ikku asta, ihana tunnelma <3
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

RedFox

RedFox
Viestimäärä: 165

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 11.11.2013 klo 10:44  
+
0
Tänään on kyllä jo pakko alkaa laittaa noita ulkovaloja ja tähtivaloja, eihän tätä pimeyttä kestä muuten kukaan!

Meni joulusuunnitelmat vähän uusiksi kun vanhemmat hommasivat mökin ulkosaaristosta ja lähtevät sinne "joulua pakoon", ovat ainakin uuteen vuoteen asti sitten siellä ja itse ihmettelen sitten että mitähän jouluperinteitä sitä alkaisi itse kehittelemään. Avon vanhempien luo mennään aattona, mutta pitäisikö sitten itsekin kutsua joku tänne omaan pöytään vai mitähän sitä keksisi...Hmmm....
"If you have everything under control, you're not going fast enough"

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 11.11.2013 klo 11:22  
+
0

Wallen kirjoitti:

enää kun vain löytäisi voimapaperia ja juuttinarua paketointiin, mistään ei vain tunnu oikeanlaista lankaa löytyvän :(



Mä löysin voimapaperia Stockalta ja juuttinarua semmosen ison kerän jollain 3-4 eurolla Claes Ohlssonilta.

Mistähän sitä löytäis paljon pieniä pahvilaatikoita, jotka vois päällystää kivasti voimapaperilla ja/tai jouluisilla kuvilla, ja sitten pakata niihin lahjat? Äisin pakettiin haluaisin tehdä omien eläinten kuvista sen "paperin", kun lahjana on mun kissojen valokuvista tilattu seinäkalenteri. Mun äiti on siis aivan kissahullu, mutta isin allergian takia ne ei voi enää pitää eläimiä. Äiti käykin meillä kylässä lähinnä paijaamassa karvalapsia, ostelee niille lahjoja ja muutenkin tykkää kaikesta, mikä liittyy mun kisuihin ja etenkin Daisyyn, joka on sen suosikki. Siispä kalenteri lienee ihan mieluinen lahja :hymy:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 11.11.2013 klo 11:37  
+
0
Mä olen löytäny juuttinarua mm. Tarjoustalosta, Tokmannilta yms laatuliikkeistä :nauru:

En löydä mistään meidän loppuja jouluvaloja! :mietiskel: Pitäisi varmaan mennä varastoon kaivelemaan...
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 12.11.2013 klo 12:20  
+
0
Mun harmitus miehen vanhemmilla vietetystä joulusta sai pienen helpotuksen kun tajusin, että miehen vanhempien mökki on valmistunut tänä vuonna ja oon 90% varma, että joulu vietetään siellä. Jos vaan lunta tulee ni voiko olla idyllisempää paikkaa viettää joulua kuin metsän keskellä, järven rannalla mökissä?

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 12.11.2013 klo 15:39  
+
0
Joulujoulujoulu! :jjei:

Nyt kun sai isänpäivän (ja ikävän tentin) alta pois, niin voi pikkuhiljaa alkaa jo valmistautua jouluun. Kortit on teetetty ja tulleet jo postista, joulukoristeita ja kynttilöitä oon hankkinut. Nyt sitten pitäis alkaa lahjapajaa puuhaamaan! :aurinko:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 12.11.2013 klo 22:13  
+
0
Kiitos innoituksenne, olen tänä vuonna paljon aikaisemmassa kaikkien joulujuttujen suhteen kuin koskaan aikaisemmin. Ensimmäiset joulukoristeet on tilattu ja saatu. Joulukortit on tilattu. Joululihat on varattu. Ensimmäiset lahjat on hankittu ja toimitettu eteenpäin. Pihalle on laitettu tunnelmavalot. Kyllä tämä tästä lähtee, kunhan saadaan piparin tuoksu tupaan ja joululaulut soimaan!
Mukana menossa snu Napo

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 13.11.2013 klo 11:14  
+
0
Onneks ei tarvii hirveesti miettiä enää lahjojen ostamista, kun suurin osa on jo ostettu! Jotain pientä lisäystä jokaiseen pakettiin täytyy vielä ostaa jahka tossa joulukuussa käyn sitten jouluostoksilla. Toi ebay on aika kätevä paikka tilailla, siellä kun ei hinnat päätä huimaa :nauru:

Aijai, pitäisköhän tässä käydä noita verhokasseja läpi ja etsiä sieltä jo valmiiksi sopivat verhot ikkunaan jouluksi, mitä saa laitettua heti joulukuun alussa ikkunaan ku ollaan muutettu. Tuolla on vissiin 3 vai 4 kassia täynnä verhoja (semmosia isompia kasseja, ei niitä pieniä tyyliin Siwan kasseja...) ja kaapissa on vielä lisää :shifty:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 14.11.2013 klo 13:54  
+
0
Miksiköhän tänne ei ole tullut vielä kirjoitettua. Joulu on nimittäin ehdoton suosikkijuhlani ja olisi myös muutenkin lempiaikani vuodesta, jos kesää ei olisi. :nauru: Aiemmin olin todella jouluhullu ja ulkomaillakin ollessani oli pakko ostaa kämppään pieni muovijoulukuusi koristeiden ja "pörrönauhan" (mikä ihme sen "oikea" nimitys muuten on?) kera ja joulukranssi, vaikka sen tiesi ettei niitä tulisi mukanaan Suomeen raahattua. Hurahdin aiemmin myös tosi helposti joulufiilikseen, nyt tänä vuonna samaa ei kyllä vielä ole ollut havaittavissa vaikka edelleen jollain tasolla joulua odotankin (en kuitenkaan yhtä malttamattomasti kuin ennen).
Haaveissa kl u

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 14.11.2013 klo 18:07  
+
0
Jaaha tästä alkaa taas se jokavuotinen ongelma kun ei keksi mitä antaa toisille lahjaksi. Täytyy vaan kierrellä kaupoissa ja katsoa jos sattuu eteen jotain kivaa. Ettei nyt vaan kävisi niin kuin viime vuonna että ostan liikaa lahjoja. Joulun alla kaupat on täynnä kaikkee kivaa :nauru:

Joulusiivous on jo alotettu kun olen pari viikkoa marras-joulukuussa poissa kotoa niin täytyy siivota nyt jo aika perusteellisesti ettei Joulun lähellä ole niin paljon tekemistä. Mistäköhän on tullut se että Jouluna täytyy olla kaiken niin siistiä :nauru:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 14.11.2013 klo 19:11  
+
0
Enkö mä vaan osaa etsiä tai muuten vaan tajua jotain kun en löydä kuin sellaisia glögiohjeita, jotka ois tarkoitettu heti tarjottavaks eikä miksikään pullotettavaks lahjaksi?

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 15.11.2013 klo 13:34  
+
0
^ Kai niitä glögejä voi kaikkia juoda myös tuoreeltaan? Tai ainakin kun on antanut hetken tekeytyä? Kotivinkin sivuilla on ainakin tämmöinen yleispätevä ohje, jonka olettaisin toimivan myös heti litkittävään glögiin:

"Lämmitä litra valitsemaasi juomaa kattilassa. Lisää mausteiksi 1-2 kokonaista kanelitankoa sekä kymmenkunta neilikkaa ja halutessasi tähtianista, kardemummansiemeniä, pala inkivääriä ja jotain sitrusta, kuten pomeranssinkuorta, pestyn sitruunan tai appelsiinin kuorta.

Jos valmistat glögin viiniin, tarkkaile, että juoma ei pääse kiehumaan. Anna makujen uuttua hiljaa höyryävään juomaan noin 15–30 minuutin ajan, jopa pidempään.

Maistele välillä ja huomaat miten maku kehittyy. Makeuta tarvittaessa hunajalla, ruokosokerilla, vaalealla siirapilla tai tavallisella sokerilla. Siivilöi mausteet pois.
"
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 15.11.2013 klo 14:05  
+
0
Glögiohjeeseen en osaa antaa neuvoa, mutta näin muuten itse joulu- ja glögiaiheeseen liittyen valmisglögeistä oma suosikkini on Wanhan Porvoon Fabriikin glögi. Eron huomasi heti kun osti oman paikkakunnan lähikaupasta jotain muuta, kun siellä ei tota ollut. Ainakaan se ei ollut mistään kotosin ja ainakin mulla on lähinnä ne tietyt valmisglögit, jotka maistuvat juomisen arvoisilta.
Haaveissa kl u

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 15.11.2013 klo 14:33  
+
0
Suibe, niin siis nimenomaan pullotettavaa ohjetta olinkin vailla :)

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Perjantaina, 15.11.2013 klo 16:32  
+
0
^Ai oho, sisälukutaito hallussa taas :shifty: Entä jos keität vähänniinkuin perinteistä "mumminmehua" ja sen vaan maustat keittovaiheessa? En tiedä, minkä ohjeen mukaisesti oma mummi tekee marjamehut viinimarjoista, mutta voisin kuvitella, että keittovaiheessa voisi lisätä nuo glögimausteet, ja muuten tehdä ihan samalla lailla kuin ilman mausteita. Ja sitten vaan pulloja säilyttää kylmässä. Ainakin nämä mehut, mitä mun mummi tekee, säilyy 1-2 vuotta kellarissa, joten miksei sitten glögikin :mietiskel:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Espe

Espe
Viestimäärä: 30

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 16.11.2013 klo 13:13  
+
0
Oih, Joulu! Yleensä en ole mitenkään erityisen tohkeissani joulusta, vaikka toki sitä mielelläni vietänkin. Nyt olen jotenkin haksahtanut, liekö tämä kotona lapsen kanssa kökkiminen syövyttäyt aivoja jotenkin. Tekisi mieli jo laittaa kotia jouluiseksi, kaivella koristeet esille ja juoda glögiä torttuja syöden joka päivä. :shifty: Sormet syyhyten odotan, että maa edes hieman verhoutuisi valkoiseen, jotta saisin "hyvän syyn" laittaa punaiset verhot olohuoneen ikkunaan. Keittiöön verhot on vielä hakusessa. Kynttilöitä olen viljellyt kaikkialle mihin niitä voin laittaa huomioiden kissat ja kohta liikkumaan lähtevän vauvan.

Hyviä lahjavinkkejä tullut täällä ja kauniita korttejakin oli joku askarellut. Ehkä tässä saisi itsekin isnpistä touhuta jotain, kun muutenkin olen joulufiiliksissä. :)

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 16.11.2013 klo 15:54  
+
0
Lahjoista, viime vuonna teetätin Zyrifrostilla omista kuvista koruja (riipuksia ja korvakoruja). Tänä vuonna pukinkonttiin menee ainakin lahjakortteja (ravintolaan, risteilylle tai vastaavaan). Saajat ovat juurikin näitä perinteisiä "joilla on jo kaikkea" joten en viitsi turhaa tavaraa ostaa. Todennäköisesti askartelen vielä lisäksi jotain herkkukorintapaisia tuotteista, joita saajat eivät itse raaskisi ostaa.
Ylläpitäjä

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 16.11.2013 klo 16:26  
+
0
^Ihastuin ihan täysin noihin koruihin! Pitääpä hankkia lahjaksi ja vaikka itsellekin kun ovat niin hienoja :hymy:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 16.11.2013 klo 20:14  
+
0
^^ Olipas ihania !! Ihastuin täysin noihin tassukorviksiin ! Pakko saada itselle lahjaksi tommoset.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: JOULUPULINA - Lauantaina, 16.11.2013 klo 20:35  
+
0
Meillä on koira-aitaan (n. 50 metriä) jouluvalot jotka kiertää pihan. Sisälle kynttilöitä ja tuikkuja yli 40(?) + jouluvalot ympäriinsä ripoteltuna :love: Eiköhän noilla saa jo aika kivan tunnelman luotua.

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6265
Viestejä yhteensä545428
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 13:45)