Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 29

naatti

naatti
Viestimäärä: 280

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 17.11.2013 klo 14:12  
+
0
Tämän joulun ensimmäiset piparit uunissa ja ekaa kertaa Bublén joululaulut soimassa! Vielä kun olisi luntakin maassa niin olisi kyllä niiiin jouluiset tunnelmat, että. :love:
Skcu Lennu 24.9.2013
Ilopillerin ikuisuusprojekti

Canttarelli

Canttarelli
Viestimäärä: 139

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 17.11.2013 klo 15:10  
+
0
Mäkin leivoin joulun ensimmäiset piparit. :) Niiden kaveriksi sinihomejuustoa ja viikunahilloa ja mukissa kuumaa Blossaa, näillä selätetään eilen alkanut kurkkukipu. :)
Coton de tuléar "Iira" 06.09.2004.
Auskel "Prima" 11.12.2013.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 17.11.2013 klo 18:03  
+
0

naatti kirjoitti:

Tämän joulun ensimmäiset piparit uunissa ja ekaa kertaa Bublén joululaulut soimassa!



Bublen (en saa nyt kännyllä tota heittomerkkiä laitettua) joululevy on niin ihana (niinku kaikki sen levyt)! :love: Se soi täälläkin jouluna joka päivä, nyt en oo vielä sitä kuunnellu. Pakastimessa ois piparitaikinaa viime joulusta, vois joku päivä herkutella pipareilla. :)
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 17.11.2013 klo 20:51  
+
0
Mä päätin alkaa jo hyvissä ajoin suunnittelemaan joulun ruokia. Mukana on perinteiset laatikot ja kinkku tietenkin, mutta nyt haluan mukaan myös uusia juttuja. Kokemuksesta tiedän että ne perinteistet ruoat alkaa jossain vaiheessa tökkiä. Siksipä aion tehdä alkuruoaksi savujuustosalaattia ja graavilohirullia, joissa on sisällä tuorejuustoa ja wasabia. Jälkkäriksi tulee kolmen suklaan moussekakkua.

Kuinka paljon kc:n väki aikoo tehdä itse jouluruokia? Tähän asti laatikoiden suhteen olen luottanut Saarioiseen, koska sieltä tulee mun makuun hyviä laatikoita. Avo kuitenkin toivoi, että tekisin itse tänä vuonna porkkanalaatikon. Sittenpä ajattelin, että samantien voisin tehdä perunalaatikon ja bataattivuoankin itse, niin säästyy nekin muutama euro. Piparitaikinankin teen itse, sekä sinapin ja saaristolaisleipää. Pelottaa vaan, että jouluun mennessä oon hermoraunion partaalla, kun joka päivä pitäisi olla leipomassa ja tekemässä jotain. :nauru:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 17.11.2013 klo 22:14  
+
0
Meillä on kaikki laatikot omatekoisia, kun ne kaupan laatikot on meistä kaikista pahoja. Samoin rosolli, salaatti ja muut vastaavat on itse väkerretty. Valmiina ostetaan savukalat (koska kukaan tuttu ei kykene meille kalastamaan JA savustamaan), leipä, karjalanpiirakat ja kinkku. Melkolailla kaikki muu on itse tehtyä kokonaan tai osittain. Joulutortut tehdään valmistaikinasta, koska se on helppoa ja hyvää, mutta piparkakkuja varten taikina tehdään itse. Se vaan on niin paljon parempaa kuin kaupan valmiit! Ylipäätään leivonnaisissa käytän tosi vähän valmiita ihan jo siksi, kun itse tykkään niin kovasti leipoa. Äidillä on vähän sama vika, eli me joudutaan aika tarkkaan aina sopimaan, mitä kukakin saa tehdä jouluksi, ettei leivonnaisia ole sitten ihan liikaa... :shifty:

Mä kävin tänään vähän lahjaostoksilla (ja samalla leivontatarvikeostoksilla) ja ilokseni huomasin, että mulla alkaa olla kaikki valmiina lahjarintamalla. Ainoastaan ruokalahjat sekä isän lahja puuttuu, koska ruokajutut pitää tehdä mahdollisimman lähellä antohetkeä, ja isälle on maailman vaikein keksiä mitään annettavaa :nauru: Riemukasta on myös se, että tällä menolla mä saan käyttää veronpalautusrahat ihan kokonaan itseeni, kun lahjahankinnat on hoidettu ajoissa pois alta :jjei:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 17.11.2013 klo 22:51  
+
0
No nyt on vähän enemmän joulumieltä. Käytiin kaverin kanssa tänään Tampereen käsityömessuilla ja siellähän oli vaiks mitä joulukrääsää :nauru::roll: Eilen käytiin keskustan tavarataloissa ällistelemässä kanssa joulutavaraa. Tuolta messuilta etsin varsinkin erilaisia piparimuotteja, mutten sitten lopulta yhtään ostanut.

Meillä tehään kaikki laatikot itse. Yleensä olen tekemässä lanttu- ja porkkanalaatikot, perunalaatikosta en itse välitä. Sitä punajuurilaatikkoa (yleensä höystettynä sinihomejuustolla ja ehkä piparimurukuorrutettuna) on nyt parina vuonna ollut ja se on hyvvää!
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 17.11.2013 klo 23:04  
+
0
täälläkin alkaa olla lahjat koossa! tai ainakin ideat :hymy: pikkuveljelle tilasin ebaystä green day plektroja, en nyt tiedä niiden laadusta, mutta kova kitaransoittaja ja bändin fani tuo on, että eiköhän 9kpl erinäköisiä plektroja ole mieleinen.

oon kans tehnyt huopasydänheijastimia, pari kalenteria on tekeillä ja villasukat täytyisi aloittaa.

avon lahja on vain mietinnässä. tekisi mieli ostaa yksi tosi kiva historiakirja, mutta toisaalta kans avo toivoi jotain tietokonepeliä ja nyt en oikein osaa päättää mitä ostan. täytyy nyt vaan pohtia ja päädyn varmaan jompaan kumpaan vaihtikseen. ajattelin myös ostaa sellaisen rukkasen, missä on kiinni auton raappa, mutta en oikein tiedä mistä sellattiiseja saisi tilattua :mietiskel:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 17.11.2013 klo 23:11  
+
0
Mua vähän harmitti automatkalla kun radio sekos ja älysin että olisin voinut matkat mennen tullen kuunnella ihania "vanhoja" amerikkalaisia joululauluja/artisteja viiden cd:n paketista:cool: Mutta kun ei mulla koskaan ole mitään musiikkia mukana autossa.. Oli vähän yksinäistä ajaa kun koiratkin uupuivat matkasta..

Sain hankittua jotain pientä tuolta messuilta lahjakassiin:wink: En raaskinut ostaa joulukalenteria itselle, voi olla että ostan korkeintaan sellaisen pienemmän, postitettavan postikorttimallin

Vielä on tarkotus ihan fiiliksen nostatusmielessä mennä siskon kanssa Ikeastanian jouluromppeita tutkimaan, varmaan kuun vaihteessa aikasintaa ehditään sinne.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 17.11.2013 klo 23:13)

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 17.11.2013 klo 23:35  
+
0
Meillä tehdään melkein kaikki jouluruoat itse. Tai äitihän ne enimmäkseen tekee kun hän sen taidon parhaiten osaa. Tänä vuonna olis kuitenkin itse tarkoitus tehdä osa laatikoista itse.
Piparit tehdään kyllä valmistaikinasta kun muuta ruokaa tulee niin paljon niin se valmistaikina on vaan helpompaa ja kun niitä pipareitakin tulee tehtyä ihan tuhottomasti.

Heräsi yhtäkkiä kumma kiinnostus askarteluun. En nyt yhtään tiedä mistä saisin askarteluohjeita. Netissä on varmaan paljon kaikkea mutta tietokone ei ole aina mukana niin sieltä ei voi katsoa. Varmaan joissain lehdissä olisi hyviä ohjeita.
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 09:57  
+
0

Riisis kirjoitti:

Siksipä aion tehdä alkuruoaksi savujuustosalaattia ja graavilohirullia, joissa on sisällä tuorejuustoa ja wasabia. Jälkkäriksi tulee kolmen suklaan moussekakkua.

Kuinka paljon kc:n väki aikoo tehdä itse jouluruokia?



Oi, noi sun mainitsemat graavilohirullat :love: Äiti on kahtena jouluna tehnyt niitä (ilman wasabia, mut voiskin kyllä kokeilla! piparjuurituorejuustoa täytteenä), ja ai että ovat hyviä!

Me (ts. äiti, minä apukokkina) tehdään yleensä lanttu-ja porkkanalaatikot itte (vaikkakin kaupasta saatavista valmiista sosepötköistä). Samoin itte syntyy punajuuri-vuohenjuustopaistos ja joku jälkkärikakku. Piparit ja tortut valmistaikinasta, rosollit ja sienisalaatit sun muut kaupasta (vaikkakaan mikään ei voita mun mummon itse tekemää sienisalaattia :love: ), samoin leivät. Riisimurokarkkeja tehdään joka vuosi (vaikkei kukaan niitä jaksakaan enää syödä :nauru: ).
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 11:23  
+
0

Riisis kirjoitti:

Kuinka paljon kc:n väki aikoo tehdä itse jouluruokia? Tähän asti laatikoiden suhteen olen luottanut Saarioiseen, koska sieltä tulee mun makuun hyviä laatikoita. Avo kuitenkin toivoi, että tekisin itse tänä vuonna porkkanalaatikon. Sittenpä ajattelin, että samantien voisin tehdä perunalaatikon ja bataattivuoankin itse, niin säästyy nekin muutama euro. Piparitaikinankin teen itse, sekä sinapin ja saaristolaisleipää. Pelottaa vaan, että jouluun mennessä oon hermoraunion partaalla, kun joka päivä pitäisi olla leipomassa ja tekemässä jotain. :nauru:



Meillä mies väsää about kaikki suolaiset ja minä makeat (siis piparit, kuivakakun, pullaa ja tortut). Minä pääsen siis paljon helpommalla ja kaikilla on hyvä mieli. Selkeä työnjako toimii meillä. Olin tekemässä rosollia viime vuonna, niin mies hetken katsoi sitä tuusaamista ja tuumi, että eiköhän sitä rosollia saa tarpeen vaatiessa kaupastakin :nolo:
Mukana menossa snu Napo

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 12:37  
+
0
Mä oon ihan pulassa joululahjojen kanssa. Äiti on ainut tähän mennessä jolle oon keksinyt jotain. Viel pitäis siis kehitellä jotain poikaystävälle, isoveljelle, veljen lapsille ja isälle :F

Ajattelin jokatapauksessa tehdä itse raakasuklaata, jota voi joulun alla viedä esim. anopille ja kavereille. Vielä kun keksis suklaan sekaan jotain tosi jouluista (mantelit on vähän meh, omasta mielestä).
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Espe

Espe
Viestimäärä: 30

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 13:14  
+
0
Saas nyt nähdä, mitä meijän joulupöydässä on. Tai siis vanhempieni joulupöydässä, sinnehän me syömään menemme. Yleensä on ollut jokin lintupaisti niin kauan kuin muistan, teeri tai metso tms, mutta tänä vuonna ei yhtään lintua saatu. :neutral: Kun ei ole mehtäkoiraa enää niin se on tosi arpapeliä tuleeko mitään. Vähän utelin, että mitä siinä tilalla sitten, niin todennäköisesti tarjolla on karjalanpaistia ja poroa, sitten kinkku ja piirakat+graavilohi. Minä olen ainut joka tykkää syödä porkkanalaatikkoa, eli se ostetaan kaupasta ainakin. Lanttulaatikko on vähän arvoitus, onko se kaupan ja itse tehtyä. Minä kun tykkään molemmista niin ei niin väliä, kuhan sitä on! :D

Mitään makeita meillä ei olla koskaan tehty jostai syystä, yleensä hyökätään ruokapöydästä konvehtien kimppuun ja se on siinä.

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 13:32  
+
0

Tokya kirjoitti:

Vielä kun keksis suklaan sekaan jotain tosi jouluista (mantelit on vähän meh, omasta mielestä).



Miten olis kuivatut karpalot? Ne kannattaa vaan saksia aika pieniksi, ettei tule liikaa karpaloa yhteen palaan. Tai appelsiininkuori? Kaupoissa on myynnissä leivontaan tarkoitettuja sokeroituja sitruunankuoripalojakin, nekin vois sopia. Tai sitten vain pestystä sitruunasta/appelsiinista/limestä ihan itse raastaa.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 14:00  
+
0
Heh, alkaa ihan hävettää kun lukee näitä teidän kokkauslistojanne kun itse en kyllä tee yhtään mitään joulupöytään :nauru: Mennään molempien vanhempien luona valmiiseen pöytään enkä omaan kotiin tee kyllä yhtään jouluruokaa, joskus tein äitille joululahjaksi kaikki laatikot eli kyllä ne onnistuis.

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 14:07  
+
0

suibe kirjoitti:


Miten olis kuivatut karpalot? Ne kannattaa vaan saksia aika pieniksi, ettei tule liikaa karpaloa yhteen palaan. Tai appelsiininkuori? Kaupoissa on myynnissä leivontaan tarkoitettuja sokeroituja sitruunankuoripalojakin, nekin vois sopia. Tai sitten vain pestystä sitruunasta/appelsiinista/limestä ihan itse raastaa.


Karpaloita mietin itekin, mutta en voi sietää niitä ite....(ja siis tottakai mä popsin sitä suklaata kuitenki esim. siellä anoppilassa :nauru: )

Haluisin jollain tavoin siitä suklaasta esim. glögin makuista, oiskohan ihan mahoton ajatus murustaa pipareita & glögiä suklaan sekaan :mietiskel:
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 14:08  
+
0
Mekään ei tehdä mitään jouluruokia (suurin osa on sitäpaitsi pahoja) kun porukoille mennään :nauru: Mä syön yleensä jouluna hyvää pihviä lisukkeineen nomnom.

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 18:31  
+
0
Miten tässä nyt näin kävi - olen aina vannottanut etten osta ns. kausirajotteisia tekstiilejä ja niin vain pöydällä lojuu kankaat joulukappaa ja -kaitaliinoja varten.. :nauru:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 20:08  
+
0
Huooooh. Miehet ja lahjat. Mitä ihmettä niille keksis. :ttou:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 18.11.2013 klo 20:58  
+
0
^No niinpä! Jokavuotinen pulma...
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 21:00)