Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 29

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 24.11.2013 klo 23:48  
+
0
Nyt on ensimmäiset joululahjat ostettu! Päädyin ostamaan tähdistöstä ja avaruudesta kiinnostuneelle miehekkeelle työkaverini vinkkaamana tuolta kauniilta taivaankannelta tähden. :hymy: Tai no ei se nyt ihan oikeasti ole miehen omistuksessa, mutta mun mielestä ajatus oli kaunis niin päädyin nimeämään tähden hänelle. Ostoksesta tulee "todistus" postitse, ja päätin lähetyttää sen veljeni luo jotta mies ei arvaa etukäteen (vaikkapa kirjekuoren teksteistä) että mitä lahjaksi on saamassa. :hymy:

Eli joo, aika kallis (35€) paperilappu yms. muu rekvisiitta (tähteä pääsee katsomaan nettisivun kautta ja siihen saa koordinaatit jos haluaa sitä ns. livenä katsoa), mutta en vaan voinut sille mitään että mun mielestä tommonen aineeton lahja on ihana idea - etenkin kun tietää että mies tykkää aiheesta ja toivottavasti myös lahjasta! :hymy:

Nyt vaan toivotaan että kaikki menee nappiin ja lahja on mieleinen!
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 25.11.2013 klo 00:06  
+
0
^ Aika hauska lahjaidea. Menin itse kans katselemaan osr:n nettisivuja, mutta kyynikko alkoi heti miettiä, että lieköhän myyvät vain paperinpaloja ilman mitään oikeaa nimeämistä.
Itsellä vähän tuskia miehen lahjan kanssa, niin sinänsä tuollainen nimetty tähtönen ois ainakin odottamaton lahjus.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Jadeliii

Jadeliii
Viestimäärä: 80

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 25.11.2013 klo 00:07  
+
0
^^ Ihana lahja..! Täällä melkein tuli tippa linssiin ku luin, minä ainakin oisin onnesta soikeena jos tuommosen lahjan sais.. Oma tähti taivaalla, oih..

Kotivinkissä oli kanssa kiva lahjaidea. Sellaseen nättiin purkkiin oli laitettu amerikkalaisten suklaapikkuleipien ainekset nätisti kerroksittain. Tyylillä lisää vain öljy ja joku muu nestemäinen. Ajattelin, että tuo vois olla kiva lahja leipomisesta tykkäävälle ukon siskontytölle. Leluja en kovin mielelläni ees ostele lapsille, ku tuntuu olevan kaikilla lapsiperheillä sitä tilpehööriä jo muutenkin ja saavat kuitenkin lahjaksi kaikenlaista lisää. Tota purkkia vois sit typy hyödyntää pikkukrääsän säilytyksessä.. :cool:

Jatketaankin nyt samalla linjalla, ku viime joulunakin: lahjat ostetaan vaan pienille, aikuisille ei. Ilmotin taas jo hyvissä ajoin kavereille, niin ei tule noloja tilanteita. Mää en tykkää ite saada mitään turhaa krääsää, mitä ihmiset ostaa paniikissa ku muuta ei keksitä. Enkä liioin ostaakaan semmosia muille. Oon huonoin lahjanostaja koskaan. Ihanan stressitön joulu oli edellisvuonna.. Sai vaan nauttia tunnelmasta ja keskittyä syömiseen ja rentoutumiseen. :hymy:

Muoks. Väkäsiä lissää..
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.11.2013 klo 00:08)

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 25.11.2013 klo 00:21  
+
0
Joo kyynikko kannattaa aina olla, ja Ursasta löytyy vahvistus sille että tämä on vain pala paperia ja tietokoneohjelma. :hymy:

Ursa kirjoitti:

Voinko ostaa tai nimetä tähden?

Maailmalla ja verkossa on valitettavasti paljon yrittäjiä, jotka myyvät ja nimeävät tähtiä. Heidän antamillaan todistuksilla ei ole kuitenkaan mitään arvoa, sillä yhdelläkään yksityisellä yrityksellä tai henkilöllä ei ole valtuuksia tähtien nimeämiseen. Tämä oikeus on vain Kansainvälisellä tähtitieteellisellä unionilla (IAU, International Astronomical Union).

Edes IAU ei kuitenkaan nimeä tähtiä ihmisten tai yristysten nimien mukaan. Komeetat ja pikkuplaneetat ovat lähes ainoita taivaankappaleita, joille annetaan elävien ihmisten nimiä. Komeetat saavat nimensä löytäjän mukaan. Pikkuplaneetoilla nimeämisoikeus on yleensä kappaleen löytäjällä, kunhan kappaleen rata saadaan tarkasti laskettua.

Entäs jos antaisitkin lahjaksi vaikkapa planisfäärin tai veisit ystäväsi vierailulle Ursan tähtitorniin?



Tiedostin tämän asian tähteä ostaessa, eihän niitä ihan virallisesti pääse nimeämään ja omistamaan. :hymy: Tykästyin vain ideaan niin kovasti, että mies pääsee kehystämään oman tähden diplominsa seinälle, oli se sitten virallisesti minkä niminen tahansa. :hymy: Ja mitäs sen on väliä mikä numerokirjanhirvitys on tähden nimi oikeasti, minun ja hänen mielestä se tulee olemaan hänen nimissään oleva tähti. :hymy:

Tästä pystyy juttua sitten jalostamaan eteenpäin, yllätän miehen synttäreiden kunniaksi maaliskuussa viemällä hänet Kaivopuistoon tähtitorniin katselemaan tähtiä. :cool:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 25.11.2013 klo 09:11  
+
0

Jadeliii kirjoitti:



Kotivinkissä oli kanssa kiva lahjaidea. Sellaseen nättiin purkkiin oli laitettu amerikkalaisten suklaapikkuleipien ainekset nätisti kerroksittain. Tyylillä lisää vain öljy ja joku muu nestemäinen. Ajattelin, että tuo vois olla kiva lahja leipomisesta tykkäävälle ukon siskontytölle.



Tuossa on ideaa! Veljen avopuoliso tykkää leipoa joten toi olis hyvä lahja hälle. Antaakaapa hyviä leivosideoita joita vois sitten väsätä purkkiin. Avon äidille ja mummollekkin noi ois hauskoja! Kunhan vaa löytäs jonkun hienon purkin ja kirjottaisi reseptin siihen nätisti!

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 25.11.2013 klo 20:34  
+
0
Kinderin joulukalenteri! I has it! :ylpea:

Tänä vuonan pelasin varman päälle ja hankin kalenterin hyvissä ajoin. Viime vuonna meinasin jäädä ilman suklaakalenteria, joten syvää pettymystä ehkäistäkseni kiikutin haikein mielin täysihintaisen kalenterin kaupan kassalle. Ja tottakai siellä kassalla oli se mun ikäinen mieskassa, jolta pääsi pieni virne, kun rahasti mua! :nolo: Kyllä aikuinenkin voi hankkia itselleen joulukalenterin, eikä siinä ole mitään noloa? :shifty:

Eilen viriteltiin pihavalot. Löysin onneksi megalomaanisen pitkän valosarjan, josta riitti pihakuusen lisäksi vielä puskaankin. Nyt meillä menee pihan poikki semmoinen valoköysi. :nauru: Pitää ehkä käydä hakemassa vielä joku vaatimattomampi valosarja kuuseen, ettei se näytä niin alastomalta.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 25.11.2013 klo 20:53  
+
0
Mä vähän kattelin semmosta Muumi joulukalenteria jossa vissiinkin on sitten niitä muumityyppejä joka luukussa:viheltel: Pakko melkeen huomenna käydä hakemassa että riittää. Paitsi kun mä haluisin myös suklaakalenterin.. Niii 25v:heiluti: :nauru:
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 11:27  
+
0
Mulle ei onneksi naureskeltu Stockalla, kun ostin niitä hienoja suklaajoulukalentereita kokonaista kolme kappaletta :shifty: Itelle, isosiskolle, pikkusiskolle. Kaikki ollaan aikuisia, mutta kyllä sitä pitää aikuisena osata joskus olla vähän lapsenmielinenkin :paapatus:

Meillä oli viikonloppuna Puurojuhla ja laitoin sitä varten kotia vähän joulukuntoon. Käpytonttuja ikkunan väliin, muutama isompi tonttu hyllyn reunalle, ihana pöytäliina, pellavaiset jouluverhot ja sohvatyynyihin sesongin mukaiset päälliset. Jotenkin koko kodin tunnelma muuttui kuin taikaiskusta, vaikka koristeita ja juttuja on vielä tosi hillitysti. Kunhan saan blogiin päivityksen kuntoon, voin laittaa pari kuvaa tännekin. Ajattelin, että ehkä tänä vuonna en laita niin paljon punaista olkkariin kuin aikaisemmin, jotenkin tuo pellavan väri iskee muhun nyt enemmän. Voihan tää vielä muuttua lähempänä joulua, mutta nyt tuntuu että ne punaiset verhot saa jäädä odottelemaan vuoroaan... Tai sit laitan ne makkariin.

Tänään olisi Senaatintorilla Helsingissä lemmikkien joulusiunaus. Me ei päästä Pennyn kanssa, kun mennään uimaan. Olis ollut kiva mennä, vaikka en nyt tiedä, kuinka järkevä tapahtuma tuo on. Penny olis päässyt opettelemaan kaupungissa kulkemista ja samalla olis voinut kurkata vähän joulukatua.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 12:46  
+
0
Mä en ees muista millon mulla on viimeks ollu joulukalenteri :nauru:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 13:31  
+
0
Mä ainakin haluan tällaisen joulukalenterin. :nauru:
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 13:34  
+
0
Mulla on ollut varmaan viitenä jouluna peräkkäin Kinderin kalenteri, mutta ne pirulaiset ovat vähentäneet munien määrää! Ennen niitä oli kuusi per kalenteri, sitten neljä ja viime ja tänä vuonna vain surkeat kaksi. Mä en ala :ylpea:

Mä en löydä mitään kivaa suklaakalenteria ja se ahdistaa.

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 13:37  
+
0
yorath oli kekannu ihan sairaan kivan lahjaidiksen, tosi nasta :hymy:

Mullehan iskä osti joskus joululahjaksi pienen pläntin kuusta :ylpea:
Oli tosi kiva lahja. Ja aina jaksan kepollekki muistutella että hälläpä ei oo palaa kuusta ja mullapa o. Nih. :cool:

Pitäis kehystää mokoma todistus, sais lälläteltyä lisää. :lallati:

muok. Mä taidan ehdottomasti eniten tykätä niistä perus suklaa joulukalentereista. Se suklaa on vaan niin hyvää.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 26.11.2013 klo 13:39)

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 14:41  
+
0

Asiallinen kirjoitti:

Mullehan iskä osti joskus joululahjaksi pienen pläntin kuusta :ylpea:


Mitä toi käytännössä tarkoittaa? Jos kuu joskus kansoitetaan, niin onko sulla siellä omakotitalolle pläntti valmiina? :nauru:
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 15:13  
+
0

SaMaJa kirjoitti:

Mä ainakin haluan tällaisen joulukalenterin. :nauru:



Vähän tuon jo aikaisemmin nähdessäni aattelin että ois kiva jos tekisi saman erilaisilla olusilla. Eli tummaa vaaleeta yms. Ois vaan miehen kaa tappelu että kumpi sais "avata luukun".:nauru:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

kissun

kissun
Viestimäärä: 362

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 15:30  
+
0
Munkin on kyllä pakko käydä ostamassa joulukalenteri! :nauru: Yleensä pihinä olen ostanut jonkun halpiskalenterin, mutta jos tänä vuonna ostais vaikka sen kinderin..

Pitäis ostaa joululahjatkin, enkä yhtään tiedä mitä ostan kenellekin.

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 15:30  
+
0
Lidlin iso suklaakalenteri on ehdottomasti paras joulukalenteri! Mulla on ollut sellanen jo monta vuotta peräkkäin, kuten myös tänä vuonna :D
Mä oon ottanu vähän varaslähdön tähän jouluun... Avasin ensimmäisen luukun kalenteristakin jo pari päivää sitten. Ajoitan niin, että viimenen luukku aukee sinä päivänä kun lähden reissuun :) Äiti oli ostanut mulle etelään toisen suklaakalenteri, ei aikuisena nyt ihan kaikesta lapsellisuudesta tarvi luopua :D
Tänään pitäis mennä Ikeaan joulutilpehööri-ostoksille. Mä tahdon jo koristella kodin! Kuusikin laitetaan sunnuntaina. Jouluateria syödään ensimmäisen kerran itsenäisyyspäivänä. Tehdään tästä joulusta sitten todella erilainen :D
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 15:42  
+
0
Me ollaan menossa tänään Senaatintorille tuonne lemmikkien joulusiunaukseen parin kaverikoirakon kanssa. Kaunis ajatus, ja ihanaa että just tänään on vähän talvisempaa täällä etelässäkin!
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

redpomelo

redpomelo
Viestimäärä: 135

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 15:57  
+
0
Mä olen jouluihminen ihan kybällä vaikka ikää on lähemmäs 40v. Äitini kanssa ollaan onneksi samanlaisia jouluhömppiä ja ostetaan toisillemme kasapäin joululahjoja ja aattona niitä sitten avataan ihan yhtä suurella innolla kuin lapsena aikoinaan. Joulukalenteri pitää tietenkin olla ja kämppä koristellaan lattiasta kattoon, kuusi pystytetään, kinkku paistetaan & koko hela hoito, vaikka ihan kaksistaan joulua vietetään.

Koirakuume on nyt niin kova, että kauheaa tuskaa on kaupoissa tuotanut, kun niin kovasti tekisi mieli ostaa joululahjoja omalle karvaturrille. Pohdinkin josko ostaisin kasan puruluita, nameja ja leluja ja postittaisin ne joulupaketissa koiratarhalle, mutta en sitten tiedä ehtisivätkö niitä kiireiltään postista hakea, kun en itse pääse viemään. Täytyisi varmaan laittaa kyselyä, ennenkuin lähtee ostoksille.

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 16:38  
+
0
Mä kyl vähä meinasin, jos tänä vuonna hankkiskin joulukalenterin, jos vaan on jotain kunnon kalentereita vielä myöhemmin enää jäljellä :shifty: Veikkaan, et ne suklaakalenterit minkä suklaat on ohuita ja maistu oudolle, on lähes ainoat jäljellä olevat täällä päin. Tai jos hyvällä säkällä Lidlissä ois jotain vielä jäljellä (joojoo, aivan turha toivo :nauru: )
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 16:52  
+
0

eetla kirjoitti:


Vähän tuon jo aikaisemmin nähdessäni aattelin että ois kiva jos tekisi saman erilaisilla olusilla. Eli tummaa vaaleeta yms. Ois vaan miehen kaa tappelu että kumpi sais "avata luukun".:nauru:



Ja jos haluaisi oikein vähällä vaivalla päästä, niin ostaisi esim. Koffin kaljasalkun. 24 "luukkua" ja värikin oikein jouluinen! :nauru:
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28175
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 19:00)