Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 16.10.2013 klo 19:46

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 29

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 17:09  
+
0
Joulukortit saapui! Tuli ihan kivoja, vaikka kontrastia olikin aika runsaalla kädellä.

norah

norah
Viestimäärä: 864

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 26.11.2013 klo 17:57  
+
0
Huh! Mulla on vihdoinkin avon lahja keksittynä, se on pikkasen tuottanut päänvaivaa. Äijä saa lahjakortin hierojalle, valittelee meinaan päivittäin kuinka kipeenä paikat on.

Joku varmaan pitää mua hulluna, mutta lupauduin vapaa-ehtoisena töihin. Aattona on kiva olla töissä, ihmiset on hyvällä tuulella ja töitä on vain max. 5h. Siitä on hyvä lähteä vanhempien luokse valmiiseen ruokapöytään :hymy:
Belgianpaimenkoira tervueren Mutka s. 8/12
Belgianpaimenkoira groenendael Moto s. 2/17
† Belgianpaimenkoira groenendael Meeko 9/14 - 4/2022

Asiallinen

Asiallinen
Viestimäärä: 1798

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 02:16  
+
0

BaeLiana kirjoitti:

Mullehan iskä osti joskus joululahjaksi pienen pläntin kuusta :ylpea:


Mitä toi käytännössä tarkoittaa? Jos kuu joskus kansoitetaan, niin onko sulla siellä omakotitalolle pläntti valmiina? :nauru:



No noin mä sen haluun ajatella, mutta eipä se taida noin mennä :nauru:
Mutta sitten ku kuuhun aletaan porukkaa lähettämään, mä kyllä marssin todistuksieni kanssa paikanpäälle ja vaadin päästä käymään mun tontillani :ylpea:

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 10:15  
+
0
Mä meinasin ostaa miehelle lahjaksi jonkun Samsungin tms tabletin, todennäköisesti jonkun halvimman mahdollisen.

Oon alkanut pikkuhiljaa laittamaan painokkaampaa viestiä miehen sisaruksille että niitä lasten lahjatoiveita ois hyvä saaha jo nyt eikä viikkoa ennen joulua. En ees tiedä montako sataa meni viimekin jouluna lasten lahjoihin, mikä on vähän koomista kun ei itselle ole siunaantunut ensimmäistäkään. Mutta semmosta se on. Nyt on vähän pukki köyhtynyt ja mä päätin että satsataan kummilasten lahjoihin vähän enemmän (40-50 egeä) ja sitten muitten lahjoihin joku 10-20 egeä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 12:14  
+
0
Mulla on nyt kaikki lahjat ostettuna ja paketoituna! :nauru:
Avon kanssa käytiin eilen pyörähtämässä Rovaniemellä jouluostoksilla ja kaikki löytyi. Avon lahja toki vielä odottaa, mutta sitä ei voikkaan paketoida :wink:

Ihana että nyt saa keskittyä vain olemaan ja nauttimaan piakkoin tulevasta joulusta!
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 12:48  
+
0
Mä päädyin kutomaan itse veljen lapsille villasukat & lapaset ja tekemään fleecestä kaulahuivit. Vielä kun löytäis jotkut kivat kuvat niihin kaulahuiveihin ja kummipojan lapasiin pitäisi keksiä joku kuvio jonka vois silmukoita jäljentämällä tehdä jälkikäteen.

Äiti saa lushin saippuioita ja uudet tohvelit, isästä ei oo mitään hajua :F, mitä hankkia 50 vuotiaalle äijälle? :D

Poikaystäväkin on aika mysteeri. Mietin esim. lapasia (kudoin aiemmin syksyllä sille pipon, siihen soveltuvat lapaset vois ehkä olla...), mutta ois kiva keksiä jotain spessua :mietiskel:
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 12:54  
+
0
Me sovittiin koko perheen kesken, ettei kukaan osta kenellekään lahjoja. Jotenkin huojentavaa ja kaikki olivat samaa mieltä. :hymy:

Kyllä se ruoka ja yhdessäolo on tärkeintä, mitäpä sitä aikuiset ihmiset enää mitään "tarvii".
Tietenkin on kiva ostella lahjoja, mutta yleensä se menee monen kohdalla siihen, että pitää väkisin ostaa jotain, kun ei vain keksi mitään. Siinä ei ole mielestäni mitään järkeä.

Tietenkin tyttö on poikkeus, sillehän pitää jotain lahjaa laittaa, kun uskoohan se vielä joulupukkiinkin ja odottelee sitä jo kovasti. :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 13:07  
+
0

Tokya kirjoitti:

Äiti saa lushin saippuioita ja uudet tohvelit, isästä ei oo mitään hajua :F, mitä hankkia 50 vuotiaalle äijälle? :D



Meillä isä ainakin ilahtuisi pitkävartisista villasukista. Siis sellaisista, jotka yltävät polveen asti ja jotka pysyvät ylhäällä kiristämättä. Samon urheilukerrasto olisi varmasti aika kiva riippuen tietysti siitä, paljonko isäsi ulkoilee. Ai niin, hierojalahjakortit ovat myös meidän isän suosikkeja. Muuten hän ei saa mentyä hierojalle, vaikka tarvetta taatusti olisi. Ja konjakkipullo toimii myös, jos isäsi tykkää ja käyttää.
Mukana menossa snu Napo

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 13:19  
+
0

Tokya kirjoitti:


Äiti saa lushin saippuioita ja uudet tohvelit, isästä ei oo mitään hajua :F, mitä hankkia 50 vuotiaalle äijälle? :D



Isän kanssa ihan sama ongelma! Urheilukerraston (mitä joku ehdotti) ostin isänpäiväksi, sukkia on annettu jo vuodesta toiseen, samoin suklaata ja leivonnaisia. Isä ei lue, leffoja niillä on omasta takaa ihan julmettu määrä, vaatteita en osaa ostaa ja isän harrastukset on semmoisia, että välineet maksaa maltaita (golf, lätkä, prätkä). Missään kulttuuririennoissa isä ei käy, viinaa ei halua ja elektroniikkaa ei tarvitse. Lisäksi isä on niitä ihmisiä, jotka sanoo, ettei lahjaa tarvitse, mutta pettyy kuitenkin, jos sitä ei tulekaan :roll:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 13:21  
+
0
Mites ois iskälle joku konjakki/viski pullo?
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

mannaa

mannaa
Viestimäärä: 927

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 13:22  
+
0
^Miten olisi joku isäsi harrastuksiin liittyvä lahja? Esim. lupaus viedä isä moottoripyörämessuille? Tai sitten joku harrastuksiin liittyvä seinäkalenteri?
Mukana menossa snu Napo

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 13:24  
+
0

mannaa kirjoitti:

^Miten olisi joku isäsi harrastuksiin liittyvä lahja? Esim. lupaus viedä isä moottoripyörämessuille? Tai sitten joku harrastuksiin liittyvä seinäkalenteri?



Isä ei käytä seinäkalenteria (taskukalenteria kyllä, mutta saa semmoisen aina töistä ilmaiseksi) ja messuille se saa tutulta aina lippuja, kun tuttu saa työn kautta ilmaiseksi. Vaikeetako? Mä sanoisin mahdotonta :nauru:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 13:28  
+
0
Mulla on vähän toi että meijän isä ei edes harrasta mitään :| yleensä oon antanut muusikoiden elämänkertakirjoja / uusintapainoksia harvinaisista levyistä joista tiiän sen tykkäävän, mutta nyt tuntuu ettei niitäkään oo julkastu.
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Lapikas

Lapikas
Viestimäärä: 1790

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 13:45  
+
0
Porukoille lahjat löydetty! CDON.comissa oli törkeen halvalla Puhtaat Valkeat Lakanat dvd-boxi. Noi tykkää vanhoista suomalaisista sarjoista joten nappiin menee. :) Lisäks ostin äitille kauniin ison lasipurnukan, jonka täytän siemenillä ja pähkinöillä. Tämmönen on ollu itellänikin niin kauan keittiön pöydällä, siemenet on superterveellisiä ja yhdestä purkista on niin helppo lusikalla vaan ottaa välipalansa sekaan. :)

Mutta sitten tars vielä keksiä isoveljelle jotakiin... Luulis olevan helppoa kun on ihminen joka harrastaa ruoanlaittoa, autoja, salillakäyntiä, mut en mä silti tarkallleen tiedä mitä kaikkee härpäkettä se jo omistaa?!
En tahtonut muuta kuin kaiken.

NiiNu

NiiNu
Viestimäärä: 1727

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 14:32  
+
0
Mullakin on jo osa joululahjoista valmiina! :) Mikä on erittäin hyväsuoritus tällaiselle joka asian viime tippaan jättäjälle :nauru: Äiti saa Dermosilin lahjapakkauksen pieniä kätevän kokoisia käsirasvoja ja veljelle ajattelin ostaa kylpytakin ja täydentää parilla pussilla sen tee-varastoja. Avolle tilasin äidiltä villasukat (en osaa itse tehdä, mutta onneksi äiti tykkää neuloa samalla kun katselee telkkaria :nauru: ), ja täytyy katsoa jos kaupoilla tulee vastaan jotain kivaa pientä lisäksi :) Mulla kanssa tuottaa suurta vaivaa iskän lahja, kun olisi ihana antaa jotain ajatuksella annettua joka ilahduttaisi, mutta pää lyö ihan tyhjää.. Kummilapsien lahjat on myös vielä hankkimatta, mutta ovat vielä niin pieniä, että kysyn suoraan vanhemmilta mitä ostan, joten näillä ei tarvitse omaa päätä vaivata.
Shelttityttö Hertta, s. 05/2012

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 15:15  
+
0
Mä ajattelin viedä sinne etelänmaille sisaruksille jonkin yhteisen lahjan. Veisi suhteellisen paljon tila matkalaukusta, jos hankkisin jokaiselle viidelle sisarukselle oman paketin + äidin paketti. Mutta ongelma on, että minkä yhteisen lahjan sitä hankkisi noille muksuille, kun ikäjakauma on 4v-16v... Nuorin sisaruksistani on myös mun kummilapsi, joten ajattelin että hän voi saada ihan ikioman paketin sitten vielä lisäksi. Jotain pientä, mutta silti ajatuksellisa olisi mukava hankkia.
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 15:51  
+
0
Varpunen jouluaamuna-biisi. Miksi, oi miksi siitä tulee aina hirveän surullinen fiilis? Ihan sama kuka sen esittää, niin kohdassa "en mä ole lapseni lintu tästä maasta, olen pieni veljesi tulin taivahasta" purskahdan tyyliin itkuun. :shifty:

Onhan se surullinen viisu, mutta en mä tajua mistä moinen tunteenpurkaus kumpuaa joka kerta tuon biisin kuullessani. :roll:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 15:58  
+
0
^ Sama täällä, varpunen jouluaamuna --> kyyneleet.
Toi vielä menettelee, mutta nyt kun lehdettömissä orapihlaja-aidoissa hyppelee varpusia ja rupeaa miettimään, kukahan nyt taivahasta on tullut morjenstamaan ja silmät kostuvat, niin...:viheltel:

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 16:30  
+
0
^^Sama täällä. Ja sit Tonttu taas saa sellaisen ihanan levollisen fiiliksen :)

Ehdottakaa jotain kivaa ns. henk. koht lahjaa koiralle. Mango tarttis jotain kans joululahjaksi. Kirsikka sai uuden pedin, mut lelut ja herkut on yhteisiä joten mikään sellainen ei oo kauheen hyvä (niitä ne saa anyway)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Saippa

Saippa
Viestimäärä: 617

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 16:46  
+
0
Täällä kanssa alkaa lahjahankinnat olla jo loppusuoralla, huraa! :heiluti: Sovittiin, että kun iskä tulee ensi viikolla käymään täällä pk-seudulla auton kanssa, niin hän ottaa meidän paketit jo kyytiin, niin on pikkasen verran vähemmän tavaraa messissä, kun avon kanssa täältä jouluksi landelle suunnataan. Ite meen kolmeksi viikkoa, avo ehkä viikoksi, joten itelle ja koiralle kolmen viikon kamppeet (ja koiran ruuat) mukaan. Laukku kevenee huomattavasti, kun lahjapaketit saa oman kyydin :aurinko:
Shelttimies Noppa (Pilvimarjan Kuka, 2/2013)
etäjäseninä slkn:t Siiri (Liehkun Ciiku, 4/2003) ja Selma (Tiitiäisen Reela (4/2006)

http://koiratulikotiin.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28159
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6320
Viestejä yhteensä545647
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265819
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.04.2024 klo 20:45)