Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 13:44

Jyrsijä- ja kanipulinaa

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 31

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 13:44  
+
0
Joku kysyi tuolla Kysy mitä vain mistä vain -ketjussa jyrsijäkeskustelusta, joten päätinpä sitten aloittaa aiheesta... Pistin puput samaan ketjuun, koska niistä usein muutenkin puhutaan jyrsijöiden kanssa ja niitä rinnastetaan jyrskiin.

Mitä mieltä olette jyrsijöistä ja kaneista noin yleensä? Pidättekö? Onko jotain inhokki- tai suosikkilajeja? Onko itsellänne niitä tai haluaisitteko? Entä miten otuksenne asuvat? jne.

Meillä asuu tällä hetkellä siis kaksi risteytyskania. Klik.
Eemeli on partanaamainen, luonnonharmaa kastroitu herra ja Mustikka musta naaras. Emppu on vähän hepompi tapaus, mutta Musti on luonteeltaan aika arka ja sellainen pehmeä/herkkä, joten se reagoi heti omistajan käsittely yms. virheisiin. Ei siis ehkä joka ihmisen pupu.

Meillä kanit asuvat siis koko ajan vapaana yhdessä huoneessa.

Minulla on ollut myös aiemmin kaneja. Tähän kesään asti oli myös rottia. Valitettavasti myco vei meidän Milan ja Sirin 1,5 vuoden iässä. :suru:
Tässä Siri ja Mila.
Tällainen oli rottien tukikohta.
Noiden patjojen kanssa niillä riittikin puuhaa, mutta niistä tuli niin kamala sotku, että hommattiin häkin alle sellainen matala pöytä, mikä helpotti kummasti siivoamistakin. Rotat tykkäsivät juosta lattioilla yms. ja ne olikin meillä vapaana makkarissa oikeastaan aina, kun olimme kotona (paitsi yöllä).

Olen hoitanut aika paljon myös muita jyrsijöitä, vaikkei ihan omana niitä ole ollutkaan sen enempää.

Joku hamsteri olisi kiva tällä hetkellä. Syrkki tai talvikko(ja). Joskus luultavasti haluan vielä rottiakin, mutta nyt on hiukan liian aikaista...
Minulla ei ole mitään inhokkilajia, mutta suosikki on ehdottomasti rotta. :nauru:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 24.08.2010 klo 13:50)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 13:54  
+
0
Meillä on 28viikolla syntynyt albiino rottatyttö. Pojan olisin mielummin ottanut, urokset ollut helpomia =eivät pure niinkään (mitä nyt rottien kanssa ollut niin huomannut tämän asian).
Mies oli ristinyt rotan Tuutukiksi, näytti kuulema ihan tuutikilta :nauru:

Ruvennut oppimaan, esim. hyppäämään kun sanoo ja ruokakupin täyttää puruista kun tietää että putsaan sen ja laitan uudet ruuat. Jos laitan sen pöydälle, se tässä juoksentelee jne ja kun haluaa takasin häkkiinsä, turee "nirhimään" sormia. Eli ei pure vaan kevyesti tulee hampailla sormia koskettelemaan, jolloin laitan sen takaisin häkkiin ja yleensä se juoksee juomaan samantien. :cool:

Kuvia yritän myöhemmin lisätä. Kasvaa kauheeta vauhtia, joten harmittaa kun tullessa ei heti otettu oikein kuvia.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

SMR

SMR
Viestimäärä: 75

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 14:24  
+
0
Manna Löytyykö sulta kuvaa pupusten huoneesta? Kiinnostaisi nähdä :)
Kaikkeen tottuu paitsi puukkoon selässä ja siihenkin tottuu jos makaa mahallaan.

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 14:28  
+
0
^^ Eikös rotat ole laumaeläimiä :mietiskel:?

Mä kyllä tykkään jyrsijöistä. Marsuja mulla on ollut piakkoin kymmenen vuotta. Hamsuja on ollut sillointällöin ja hiiriä kolmen vuoden ajan sisältäen pienen tauon. Joskus meillä kotikotona oli myös gerbuja.

Tällähetkellä meillä on kymmenen marsua, neljä hiirtä ja kaksi kääpiöhamsteria, jotka ovat pääosin avokkini. Hiiristä kaksi tosin muuttaa eläkekotiin isoon laumaan, ja mulle jää vain poikahiiret, jotka ovat muutenkin eläneet aina yksin. Tyttöhiirillä on ollut aina iso lauma, ja kun ovat sitten menneet kasvaimiin tai vanhuuteen, niin niitä on nyt enää kaksi, ja tuntuu paremmalta antaa ne jonnekin isoon laumaan, ja menevät nyt sitten kaverini kämppikselle laumanjatkeeksi. Muutenhan pitäisin ne loppuelämän ajan täällä, mutta hiiriä ei noiden jälkeen taloon ole enää ainakaan aikoihin tulossa niin tämä on mielestäni paras ratkaisu :).

Kaneja mulla ei ole koskaan ollut, enkä tiedä tuleekokaan. Ehkä joskus kun olisi vaikka se omakotitalo ja tilaa pitää. Kyllä noi marsut on pääosin mun sydämeni vieneet kokonaan :love:.

Marsujen kanssa (tai no lähinnä kahden kanssa) käydään joskus pet-näyttelyissä, ja ihan hyvät arvostelutkin ovat tytöt saaneet :aurinko:.

Tässä olisi vielä pari kuvaa marsuista ja robotytöistä :).










X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 24.08.2010 klo 14:28)

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 14:31  
+
0
On ollut rottia, hiiriä, deguja, chinchilla ja vanhempien luona kanejakin. Eniten olen kyllä aina rotista tykännyt ja niitä piakkoin (toivottavasti) tulossakin. Häkki on jo tilattu, epäilyttää vaan että mahtaako tulla perille koskaan kun Saksasta asti tulossa. Mutta tarkoituksena siis aluksi hankkia kaksi rottaa (poikia) ja kun ne ovat 7-8kk iässä niin sitten vielä 2 lisää.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 14:32  
+
0
Mulla on pikkutyttönä ollut marsuja. Tyttö (rusetti) ja poika (sileäkarvainen). Ne oli hirmu rakkaita mulle molemmat. =) Olen nyt omilleni muutettuani miettinyt hankkivani pari marsua, mutta nyt tuli kuitenkin tuo koira ekaksi.. yksi iso este marsujen hankinnalle on niiden ylläpidon kustannukset. En halua hankkia ennen kun on hyvät/pysyvät tulot. Muista jyrsiöistä tms en ole kiinnostunut, ne on vaan ne marsut. =)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 14:32  
+
0
Muoks. Tuli tuplana jostain syystä.

Muoks.2. Voi että noita Rapidon marsuja:love:
Shetlanninlammaskoira Viivi<3
(Viestiä on muokattu tiistaina, 24.08.2010 klo 14:35)

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 14:42  
+
0
^ Itsekin tykkään :nauru:. Lisää kuvia on roimasti, mutta en tiedä kehtaanko kaikkia tänne änkeä. Harkitsen taas vakavasti kotisivujen tekemistä :aurinko:
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 14:54  
+
0

Rapido kirjoitti:

^^ Eikös rotat ole laumaeläimiä :mietiskel:?


Kyllähän ne ovat.

Oih, marsut on kyllä ihania, kun niistä lähtee niin kivoja ääniä. Niiden ääntely on sellaista miellyttävää. Kanit on niin hiljaista porukkaa, että marsut olisi siinä mielessä ehkä jopa kivempia. Niistä ei kuitenkaan lähde (tai en ole ainakaan kuullut) sellaista mekkalaa kuin vaikkapa joistain linnuista. Mutta en kyllä noita kahta pitkäkorvaa vaihtaisi poiskaan. :love:

Minäkin joskus halusin roboja, kun olin harjoittelussa eläinkaupassa, ja siellä oli mun syntymäpäivänä syntyneitä roborovski-vaaveja. Niin luttanoita olivat. Kröhöm. Nyt ehkä mieluummin kuitenkin ottaisin talvikon/talvikoita, tai syrkin tosiaan.

Joku kysyi kuvaa meidän pupuhuoneesta (en muista kuka, eikä tässä tietenkään näy edelliset viestit).. Ei ole nyt kuvaa, mutta yritän lähiaikoina lisäillä. :hymy: Tämä on kuitenkin sillain ihan tavallisessakin huonekäytössä eli ei ole pelkästään pupuja varten sisustettu.

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 14:58  
+
0
Mun ensimmäinen ikioma lemmikki oli marsu, ja marsuista olen tykännyt aina. Välillä vähän kasvatinkin niitä, sitten "aikuisempana" oli monta vuotta marsutaukoa. Nyt meillä on taas kolme marsua, joista yksi erittäin raskaana, joten piakkoin toivottavasti muutama enemmänkin :nauru:

Muista jyrsijöistä mulla on ollut gerbiilejä ja hiiriä ja lisäksi aikoinaan oli kani.

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 15:00  
+
0
^ Millaisia marsulapsia on tulossa :)?
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 15:09  
+
0
Teddyjä :love:

Esittelen ne kyllä sitten aikanaa ainakin yhdellä toisella foorumilla, jolla myös olet :nauru: (mulla taitaa olla siellä vieläpä sama nicki kuin täällä :mietiskel:)

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 15:20  
+
0
^ Oho! Oonko mä oikeesti näin tyhmä vai onko mun aivot tosiaan valunut nenän kautta ulos tässä flunssan yhteydessä? Niinpäs ootkin ja ollaan koiratopicissakin höpötetty, huh, ja nyt mä vasta tajusin :ttou: :nauru: Luoja. Oon marsukuviasikin katellut. No joo, toisilla sytyttää vähän hitaammin..

Mut teddyjä, oioi :love:
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 15:42  
+
0
Eipä mitään :nauru: Kyllä mäkin olen noita sun kuvia jo muualla ihaillut. Mulla on myös pari eri nickiä käytössä eri foorumeilla, mutta sillä marsuaiheisella sattuu olemaan sama kuin täällä, joten ei tarvitse kauheasti salapoliisihommia tehdä :nauru:

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 16:34  
+
0
Joo, mulla taas on täällä eri, kun tällä rekkaroiduin joskus v. 2002-2003 (?) kooceehen ja tälle tielle jäin :kieli:.

Nyt ois Lemmy pesty lauantain näyttelyä varten. Kylläpä lähti marsusta ääntä.
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 16:40  
+
0
Hmm, jyrsijänäyttelyt voisi olla mielenkiintoisia :hymy: Itse en varmaan elukoitani sinne veisi arvosteltavaksi, mutta ehkäpä joskus pääsen edes katsomaan millaista siellä olisi.

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 17:12  
+
0
^ Joo, mäkin vien vaan pet-luokissa noita kahta, ihan vaan saadakseni arvoselun siitä, miten oon otukseni hoitanut :kieli:. Muitakin toki veisin, mutta joko ovat niin vanhoja etten niitä halua enää viedä, tai sitten ne ei ole ollut ekassakaan näyttelyssä, ja enää ns. aikuisiällä en näyttelyitä niillä tahdo aloittaakaan. Noi kaksi kenen kanssa käyn nyt, oli ekassa näyttelyssä n. toinen vuoden ikäisenä ja toinen oli 2kk :hymy:.
Oli mulla tässä neljän vuoden näyttelytaukokin, ja viimevuoden lopulla uskaltauduin taas käymään uudestaan kun oli jotain näytettävääkin :kieli:
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 17:20  
+
0
Oikeastaan rotan voisin joskus kuvitellakkin vieväni näyttelyyn. Mutta vain ja ainoastaan siinä tapauksessa kun tietäisin että sillä on luonne ja väritys hyvät, ja että se siellä ihan hyvin pärjäisi :cool:

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 18:17  
+
0
Multa löytyy kaks vanhaa marsuherraa (syntyneet 2005 alkuvuodesta), jotka tosin erimielisyyksien takia asustelevat eri häkeissä.. :-D Mulla on ihan pienestä pitäen ollut marsuja ja varmasti tulee aina olemaankin. Olen tässä jo jonkun aikaa haaveillut parista tytöstä, mutta avo ei suostu ottamaan vielä.. Nytkin on mukamas liikaa eläimiä! :roll::nauru:
Mutta tässä nuo marsuherrat (anteeksi huono kuva x.x) vasemmalla siis Donnie ja oikealla Twiggy


Sitten täältä huushollista löytyy vielä kolme kania, joiden luonteita en jaksa ruveta sepustamaan kun ovat niin omalaatuisiaan kaikki. :nauru:
Musta kääpiöluppa Väinö 3v:

Noin 2v rescuepupu Viika

Ja 9-vuotias vanhaherra Pikku-Pupu (alias Osku)


Marsut ja kanit ovat siis mun lemppareita. On mulla ollut gerbiilejä ja hamstereita, ja hoidossa myös hiiriä, mutta noi pienet eivät oo kauheesti iskeneet.
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 24.08.2010 klo 18:18)

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 22:03  
+
0
Joo siis kyllähän rotat on laumaeläimiä, mutta jos ihminen on monta tuntia sen kanssa, leikittää jne ei sille ole tarve kaveria hankkia. Kahtoo ajankanssa miten on ja miten tulisi toimeen. Naaraat nyt helpommin tulee myöhemmällä iälläkin toimeen.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 31
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 22:00)