Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 13:44

Jyrsijä- ja kanipulinaa

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 31

weebl

weebl
Viestimäärä: 4048

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:06  
+
0
Rapido, jep, zooplussahan se :hymy: en oo sieltä koskaan aikaisemmin mitään tilannut, toivottavasti nyt palvelu pelaa niin voi tilailla jotain toistekkin.

Täälläpä näin eläinkaupassa jotain mitä en ennen olekkaan nähnyt.. Siellä oli semmosessa aika normikokosessa kanihäkissä 2 kania ja 2 marsua.. ja kaikki siis siellä keskenään :eek:

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:11  
+
0
^ Joo, toi on harmillista että kanit ja marsut on samassa. Sitäkään aina ihminen ymmärrä että ne ei kuulu samaan häkkiin :mad:

Mut joo, Zooplussasta tilaan varmasti joskus tässä, oon kuullut siitä ihan hyvää.
Jotain pikkukoiranpetejä tai jyrsijän lötkötyspaikkoja kaipailisin marsuille :cool:
X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:15  
+
0
^Miksei niitä voi pitää samassa? Mä olen nähnyt niitä niin usein pidettävän samassa häkissä että luulin sen olevan aivan normaali käytäntö..

monna83 kirjoitti:

Itse olen tästä rottasiasta juurikin "vääntänyt" kaverin kanssa

Bongasinpas taas hauskan kielikukkasen :nauru::shifty:

weebl

weebl

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:16  
+
0
Minäkin oon zooplussasta kuullut että on ollut nopea palvelu ym. Mutta myös siitä että jotkin tavarat on rikkoutuneet matkalla, siksi pelottaakin että mikä näkösenä sieltä häkki tulee :viheltel: Jos joku pieni juttu on särkynyt, sitten en rupea takaisin lähettelemään, sitten vaan jos koko häkki on p****na :enkeli:

Rapido

Rapido

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:19  
+
0
^^ Kaneilla on voimakkaat takajalat, ja saattaa joissain tilanteissa potkaista marsua, ja voi käydä huonostikin. Puremia saattaa myös tulla puolin ja toisin, mutta niitä tosin saattaa tulla ihan kani-kani ja marsu-marsu asumuksissakin :hymy:
Lisäksi kun eri eläimiä ovat, niin eivät täysin ymmärrä toistensa kieltä kuitenkaan.
Lisäksi jotain pastereullajuttua olen kuullut että tarttuisi kanista marsuun, mutta siitä itselläni on hyvin vähän tietoa kun en ole koskaan kaneja omistanut, joku viisaampi voinee ehkä valaista?:shifty:

^ Joo rikkoutuneist tavaroista oon kuullut, jos jotain huonoa sanottavaa on ollut. Muuten oon kuullut vain hyvää.
X-rotu Armi 05/2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:20)

weebl

weebl

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:20  
+
0

Vanis kirjoitti:

^Miksei niitä voi pitää samassa? Mä olen nähnyt niitä niin usein pidettävän samassa häkissä että luulin sen olevan aivan normaali käytäntö..

Mun mielestä ainakaan eri lajit ei kuulu elämään yhdessä. Niillä on erilaiset tavat kommunikoida, eivätkä täten "ymmärrä" toisiaan. Muutenkin tavoiltaan niin erilaisia.
Ja stressaantuneilta ne näyttivätkin siellä, kanit vaan kökkivät paikoillaan silmät suurina..

*muoks* Rapido kekisikin vastailemaan :)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:21)

Vanis

moderaattori
Vanis

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 19:22  
+
0
Oukei, asia selvä :hymy:

thapsus

thapsus
Viestimäärä: 290

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 20:44  
+
0
Mulla on tämmössiä about 80 kipaletta. :D

griffon belge Jedi s. 1.9.2015
muistoissa bostoninterrieri Väpä s. 9.5.2005-27.6.2016

Vanis

moderaattori
Vanis

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 20:46  
+
0
^Miten niillä on noin valtavat korvat? :eek: Onko noi siis hiiriä vai jotain aivan muuta?:shifty:

Rapido

Rapido

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 20:52  
+
0
Jumalattoman kauniita otuksia thapsuksella! :love:
X-rotu Armi 05/2013

thapsus

thapsus
Viestimäärä: 290

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 20:52  
+
0
Juu ihan hiiriä, ja aika pienikorvaisia sellaisia. :nauru:
griffon belge Jedi s. 1.9.2015
muistoissa bostoninterrieri Väpä s. 9.5.2005-27.6.2016

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 21:30  
+
0
thapsusksella kyllä ihanan näköisiä hiiriä. Eka ja toka kuvan hiirien korvat kyllä näyttää älyttömän isoille :eek: Mutta sulosia kyllä :hymy:
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:08  
+
0

Rapido kirjoitti:

Lisäksi jotain pastereullajuttua olen kuullut että tarttuisi kanista marsuun, mutta siitä itselläni on hyvin vähän tietoa kun en ole koskaan kaneja omistanut, joku viisaampi voinee ehkä valaista?:shifty:

Kaneista aika huomattava osa (saattaa) kantaa pasteurellaa oireettomana, suuri osa ei kait ikinä saa siitä oireita, mutta marsuille se aiheuttaa hengenvaarallisen sairastumisen. Marsut eivät käsittääkseni siis ikinä kantaisi sitä oireettomana, vaan sairastuisivat aina. Joskus luin jostain, että 80 % näyttelykaneista kantaa pasteurellaa, mutta mikä lienee sitten tilanne pelkästään kotona olevien kanien kohdalla...

weebl

weebl

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:10  
+
0
thapsus, oi kun on kauniin värisiä hiiriä :) Vissiin kasvatat noita itse?

Rapido

Rapido

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:30  
+
0
^^Dodi, nyt oon taas viisaampi, kiitos :).
X-rotu Armi 05/2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:31)

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:38  
+
0

Taraaa kirjoitti:

tähänpä voisin kysästä mielenkiinnosta.. Mistä lopulta ihmiset tietää, onko ne onnellisia yksin vai kaksin?

Menepä ite johonkin intokiinaan missä et ymmärrä kieltä ollenkaan, sulta viedään kännykkä ja ylipäätään kaikki kontakti-mahdollisuudet niihin ihmisiin, jotka sua ymmärtää. Miljoonia ihmisiä ympärillä mut olisko sulla kivaa ku sä et ymmärrä niitä eikä ne sua?
Got the point?

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:53  
+
0

Taraaa kirjoitti:

tähänpä voisin kysästä mielenkiinnosta.. Mistä lopulta ihmiset tietää, onko ne onnellisia yksin vai kaksin?
Ja joo, kyllähän niitä myydään, paljonkin yksin..

Ihmiset tietävät sen, koska ihmiset ovat tutkineet näitä eläimiä ja tietävät kuinka ne luonnossa elävät. Eli eivät ikinä yksin.

Rotista en yhäkään kauheasti tiedä, mutta marsua ei varmasti yksikään virallinen kasvattaja myy sellaiseen paikkaan, missä tietää sen olevan yksin. Eri asia jos ostaja valehtelee. Monet eläinkaupat nyt tietenkin myyvät ihan mihin tahansa kunhan saavat rahansa :mad:

Täällä Keski-Euroopassa monessa maassa laumoissa elävien jyrsijöiden (oletettavasti myös rottien, en ole tarkemmin perehtynyt kuin marsujen osalta) pitäminen yksin on eläinsuojelulain vastaista, ja toisin kuin Suomessa eläinsuojelulain rikkomisesta voi saada ihan tuntuvia rangaistuksia. Vankilaan tuskin joutuu yksinäisen lemmikin pitämisestä, mutta ihan mukavat sakot voi kyllä saada :kieli:

Mä olen tilannut jo vuosikaudet zooplussasta melkeinpä kaiken niin koirille, kissoille kuin nyt marsuillekin, ja voin kyllä suositella kaikille. Suomeen en tosin ole tilannut, mutta käsittääkseni zooplussalla on kuljetusliikkeidensä kanssa varsin kattavat sopimukset ja vakuutukset, ja korvaavat kyllä kyselemättä jos jotain menee kuljetuksessa rikki. Tämähän ei ole mitenkään itsestään selvää, vaan aika usein nettiostoksissa jos kuljetuksessa jotain hajoaa, niin myyjä syyttää kuljetusta ja kuljettaja syyttää myyjää huonosta pakkaamisesta ja lopulta kukaan ei suostu korvaamaan ellei oikeusteitse hae.

Zooplussalla on myös aivan erinomainen asiakaspalvelu!

Zooplus.fi on samaa firmaa kuin tämä varsinainen zooplus, käsittääkseni myös tavara lähetetään samasta paikasta mutta joissain tuotteissa on "Suomi-lisä" eli kannattaa myös vilkaista zooplus.de -sivuja, valikoima on paljon suurempi ja hinnat joissain tavaroissa halvemmat.

weebl

weebl

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:58  
+
0

Taraaa kirjoitti:

Ja joo, kyllähän niitä myydään, paljonkin yksin..

Sen tietää siitä että ne on laumaeläimiä ja laumaeläimet on onnellisempia laumassa kuin yksin.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:01  
+
0

weebl kirjoitti:

Mun mielestä ainakaan eri lajit ei kuulu elämään yhdessä. Niillä on erilaiset tavat kommunikoida, eivätkä täten "ymmärrä" toisiaan. Muutenkin tavoiltaan niin erilaisia.
Ja stressaantuneilta ne näyttivätkin siellä, kanit vaan kökkivät paikoillaan silmät suurina..

*muoks* Rapido kekisikin vastailemaan :)

Liittyykö tää nyt siis nimenomaan siihen, kun nää eläimet elää vankeudessa? Luonnossahan ne on kaikki samalla alueella ja pärjäävät keskenään.
Ylläpitäjä

weebl

weebl

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:03  
+
0
Paulchen, hienoa kuulla positiivisia juttuja tuosta zooplussasta, nyt uskon taas vähän enemmän että kyllä se lähetys perille saapuu :nauru: Tuntuu vaan koko ajan siltä että oon itse vahingossa tehnyt virheen ja laittanut väärän osoitteen, puhelinnumeron tmv...
Soitetaanhan sieltä ennen kuin tuovat sen paketin ovelle?? Jos ei ole paikalla silloin kun tuovat sen niin miten sitten käy? voiko pyytää jättämään vaan ulos (mutta eikös se pidä kuitata?)? :eitietoo:

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 31
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä25824
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä5787
Viestejä yhteensä543771
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös263026
(Tilastot päivitetty viimeksi 17.10.2019 klo 09:15)