Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 13:44

Jyrsijä- ja kanipulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 29 30 31

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Torstaina, 03.12.2015 klo 09:04  
+
0


Tuossa mun rotttapoitsut. Tulivat eilen. Ovat jo ihan kivasti kotiutunut vaikka alkuun olivat vähän paniikissa(ymmärrettävästi) Annoin niille eilen mm vähän lauantaimakkaraa niin siitäkös ne tykkäs. Valkoinen (pink eyed white pew) on nimeltään Tuisku ja toi toinen (marten irish) on nimeltään Vipsu :love:. Nyt 7viikkoisia. Nää on kuulemma isokoisesta suvusta .Isoisä oli kilon painava et saasnähdä minkäkokoisia näistä sitten tulee=D

Onkos kellään muulla koirat comilaisella rottia? :)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Torstaina, 03.12.2015 klo 14:34  
+
0
Mulla on ollut ensin yksi urosrotta, Rosvo-Roope. Se tosin muutti kaverille kun lähdin opiskelemaan eikä asuntolaan saanut ottaa eläimiä eikä porukat halunnut hoitaa rottaa (hiiret ja marsu kyllä meni ihan loistavasti). Ihana mussukka oli, sillä oli sellanen profiililtaan pyöreä iso lintuhäkki asumuksena. Roopen hain tutulta kasvattajalta purusäkkiä vastaan..

Seuraavat kaks tyttörottaa tuli eläinkaupasta, ja näin jälkiviisaana olivat kyllä aika skruiduja..siis tosi pieniä rotiksi. Ei siis alle luovutusikäsiä vaan jotain muuta, joko emo tai ne eivät olleet saaneet kunnolla ruokaa. No kuitenkin otin ne, toinen sairastui sitten vuotiaana hengitystietulehdukseen ja piti lopettaa. Siskonsa ei ollut kunnolla kesyyntynyt missään vaiheessa (se olikin sellanen "rotan rotta", ei ollut helppo saada kontaktia) joten se meni sitten samalla kertaa. Kyllähän eläinlääkäri vähän kyseli että miksi näin, vetosin laumaviettiin ja kerroin kyllä ettei tämä yksilö ole kovin kesy eikä nauti ihmisseurasta, sekä jos se oli jo infektoitunut niin kohta oltaisiin oltu samassa jamassa.

Nämä tytöt saivat olla paljon vapaana häkistään, koiria ei silloin vielä ollut taloudessa. Yksi hauska muisto jäi niistä, tämä villimpi tapaus nappasi pöydältä setelirahan (oisko ollut ihan 50mk) ja viipotti sen kanssa sängyn alle. Tuli hiukan kiire "lunastaa" se takaisin ennen kuin se olisi riekaleina :nauru: Kyllähän sitä välillä rottakuumekin vaivaa mutta ihastelen niitä muutenvaan nyt tällä hetkellä. Rexrotat on suosikkeja, kuten myös rex(teddy)marsut. Vähän kyllä harmittaa kun joku oli tuonut ihan pränikän ison valkoisen lintuhäkin meidän roskakatokseen enkä ottanu sitä talteen..siinä sitä ois ollu komee häkki rotsille :hymy:

Ainiin, noista hiiristä ja Magikin rottakarkulaisesta tuli mieleen.. Olen ollu hankala asiakas eläinkaupassa kerran kun olin katsomassa hiiriä, yksi pääsi käsistä lattialle ja meni kanihäkin ja patterin väliin. No, olin periaatteessa jo päättänyt ottaa ko.hiiren ja siskonsa joten piti enää saada se pois sieltä piilostaan. Se menikin ihan näppärästi wc-paperihylsyllä, mutta kyllä huvitti ja vähän nolottikin, vaikka liike oli jo tuttu pitkän ajan takaa. Sanoin vaan että pitäähän teillä yks vaikea asiakas päivässä tai viikossa olla :viheltel: Olen tosiaan itsekin aikanaan hiukan kasvatellut kesyhiiriä mutta tauon jälkeen turvauduin sitten ihan tutun eläinkaupan (eri kauppa kuin mistä nuo rottaraukat hain) eläimiin.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Perjantaina, 04.12.2015 klo 23:38  
+
0
Joo rotat on kyllä niin symppiksiä. Ei niille voi olla vihainen vaikka karkuteille lähtiskin <3. Mää ostin nää mun rotat viralliselta kasvattajalta...Mää vaihdoin noitten nimet eilen.Uuno ja Viljo. Sopii musta paremmin noille nimiksi:kieli:. Tummempi on Uuno ja valkoinen Viljo.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Myeli

Myeli
Viestimäärä: 6

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 09.12.2015 klo 14:20  
+
0
hei :)

Minulla on ollut jo muutaman vuoden aivan hirveä marsukuume. Minulla on ollut ennen 3 abessinialaista(nimeltä rusina-pulla, nemo ja noppa).
Tällä hetkellä en voi marsua ottaa, sillä asuntoni on liian pieni, että koirani ja marsut pystyisivät yhteiselämään. Mutta olen ensi vuoden alussa muuttamassa takaisin tampereen suuntaan ja sieltä suunnitelmissa olisi hakea isompaa asuntoa jonne voisin niitä ihania pikkuisiakin ottaa.
Abessinialaisissa varmasti pysyisin, koska olen kovin hullaantunut tuohon rotuun, mutta olen alkanut kiinnostumaan myös skinny marsuista. Haluaisinkin kysyä onko teillä kellään kokemuksia kyseisestä rodusta? Olisiko kellään jakaa vähän vinkkejä noista yksilöistä?
karjakoira vie koko käden

  Siirry sivulle: 1 ... 29 30 31
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 10:30)