Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 24.08.2010 klo 13:44

Jyrsijä- ja kanipulinaa

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 31

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 01.02.2011 klo 22:34  
+
0
Edelliseen viitaten; tänään ne tosiaan lähti.
Harmikseni olin ite töissä, joten avokki sai kunnian hoitaa asian. Hintaa operaatiolle tuli 75€, vähän ekstraa tuli kipulääkkeistä, joita ehdottomasti vaadin myös kotiin. Tikkejä ei tullut vaan haava liimattiin. Viikon pitäis olla suuremmin pomppimatta, mitenköhän mahtaa onnistua kun tuosta tokenee.. :eitietoo:

Ennen puoltapäivää oli homma valmis ja Mino nukku kuljetusboksissa pyyhkeen sisällä pitkälle iltaan. On aika tokkurainen ja tasapaino hukassa. Nyt tuossa äsken otin sen ekaa kertaa syliin, että saatiin koppa yöpymiskuntoon. Edelleen oli aika rauhallinen, vettä juo kuitenkin pullosta ja nakerteli vähän porkkanan kulmasta. :hymy:

Se mikä tässä on ehkä mahtavinta; AVOKKI otti puheeksi, että nythän Minolle vois hommata tyttökaverin! :aurinko: Mun silmissä kimaltelee jo kuvat ihanaisesta luonnonkeltaisesta viittakuvioisesta pääsiäispupusta! :love: :love: :love:

MinttuMetsala

MinttuMetsala
Viestimäärä: 135

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Sunnuntaina, 06.02.2011 klo 18:00  
+
0

^Vende (black velvet vc)

^ Suri (beige vc)

^Hopper (sapphire vc)

^19- poikueen kasvattilapset Epica, Trivium ja Catamenia (african violet pec, white violet pec & african violet pec)

^Sijoittamani chinchilla Chrisas Louis "Hugo" (hetero ebony velvet vc)

Osto- ja myynti -ilmoitukset ovat kiellettyjä keskustelupalstoilla. Sääntöjen vastaisen osan viestistä poisti Jaijah.
* Saksanpaimenkoira Roni -10
* Persialaiskissa Sissi & maatiaiskissa Mimmu
* Chinchillat; Sørigs Spirulina, Sørigs Helloween**, Sørigs Dream Come True, Sørigs All My Life, Sørigs Highest Star*, Sørigs Forever More, Sørigs Blue Ice Queen, Sørigs Eros*, Santiago´s Amazing Purple, Tellus Booutas, Vendetta*, Blue Hue, Evening Star, Chained To You, Heavenly Blessing* & Harlequin`s Karelia (+ Charmiss Holly, Poisonblack & Noni)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 06.02.2011 klo 19:12)

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Sunnuntaina, 06.02.2011 klo 18:48  
+
0
Voi että noi on mahtiksen näkösiä mussukoita. :love:
*menee opiskelmaan chinchillan hoidosta* :viheltel:

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Sunnuntaina, 06.02.2011 klo 20:06  
+
0
Meillä pojat sai uuden häkin tänään.


Toivo


Keke


Toivo lempipuuhassaan
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Sunnuntaina, 06.02.2011 klo 20:39  
+
0
Hups, olen tässä kaks tuntia putkeen lukenu chinchilloista.. :shifty:

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 15.02.2011 klo 19:01  
+
0
Hyi kamala, olin leikkaamassa toisen kanini kynsiä, kun se yhtäkkiä vetäisi tassun pois oikein vauhdilla ja raukalla repesi kynsi kokonaan irti. :suru: Vähän se näytti aluksi aristavan tassuaan, mutta juoksi jo ihan normaalin näköisesti. Nyt apteekkiin ostamaan Betadinea... Ei kai tämä sentään eläinlääkäriä tarvitse? Kasvaakohan tuohon nyt uusi kynsi? Paraneeko se normaalin haavan tapaan? Siis jos siihen alkaa kasvaa uusi kynsi?

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 15.02.2011 klo 19:12  
+
0
^Meillä käynyt samallalailla kahdesti saman pupun kohdalla.. Ekalla kerralla käytiin eläinlääkärissä, joka sitte puhisti haavan ja pisti sidoksen, jota ois pitänyt vaihtaa kerran päivässä. Mutta ihanku pupulla ois mikään sidos pysyny käpälässä kiinni ja se repi sen heti irti... :-P Silti haava parani tosi hyvin.

Toisella kerralla sit jätettiin ell. väliin ja ihan vaan perus puhdistuksella parani. Itte myös poistin häkistä purut, jottei purujen pöly, lika jne. joutuisi haavaan.
//Ainiin, kynnet kasvoivat takaisin normaaliin kokoon muistaakseni kuukauden päästä.
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.02.2011 klo 19:13)

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 16.02.2011 klo 11:17  
+
0
Tänään oli Empun haava ihan hyvännäköinen, hyytymä ja varmaan rupeutuminen alkanut. Betadinella putsasin aamulla varovasti.

^Tuliko pupusi varpaasta paljon verta? Ei kai tuollaisesta siteestä ole mitään hyötyä, jos ei tule verta (varsinkaan jos ei edes pysy paikoillaan)? toki se suojaa lialta, mutta jotenkin tuntuisi, että parempi olisi antaa haavan hengittää eikä hautoa sitä. :eitietoo: Itsellä ainakin paranee yleensä pikkuhaavat ja naarmut paljon paremmin ilman laastaria kuin laastarin kanssa...

Meillä ei kyllä verta tullut. Paperiin sitä vähän tietenkin jäi, kun varovasti vähän painoin heti tapauksen jälkeen, mutta mihinkään muualle ei verta jäänyt, eikä sitä valunut. Onneksi.

Kuivikkeitahan noilla ei ole muuta kuin vessalaatikossa. Vaihdoin kuitenkin puupelletit Toa-lättiin, vaikka en tiedä, onko sillä yhtään mitään vaikutusta, tuskin.

Toivottavasti se nyt paranee hyvin ja nopeasti, eikä ainakaan tulehdu, kun puput lähtee huomenna hoitoon porukoille melkein viikoksi... Onneksi ei kuitenkaan maailman vakavin vamma ole. :hymy:

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 16.02.2011 klo 14:12  
+
0
Ekalla kerralla tuli verta aika paljon, sen takia itseasiassa eläinlääkäriin lähdettiinkin.
Pyrit vaan pitämään haavan puhtaana (kanihan saa itsekin myös puhdistettua sitä paljon) niin ei pitäis mitään tulehduksia tulla. :-)
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 16.02.2011 klo 17:55  
+
0
Mä haluun kaks chinchillaa, mä haluun, mä haluun, mä haluun! :love:

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 16.02.2011 klo 18:06  
+
0

iBox kirjoitti:

Mä haluun kaks chinchillaa, mä haluun, mä haluun, mä haluun! :love:


Mä sainkin mieheltä jo luvan, ja sunnuntaina käydään kasvattajan luona tutustumassa elukkaan. Katotaan sitten, haluanko enää. :nauru:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 16.02.2011 klo 18:24  
+
0
^ Niisk, epistä. :ylpea:
Mä sain isännän suostumaan sillä, että se saa kunnian rakentaa megaison häkin sinsuille. Se siis tykkää hirveesti rakentaa ja näprätä. Teki aikoinaan marsuilleki hienon kerroshäkin. :)
Mua kutkuttais kans mennä tutustumaan kasvattajan luokse elukoihin, en oo ikinä koskenu sinsua. Kotopuolessa vielä asuis yks kasvattaja aika lähellä.. :viheltel:

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 16.02.2011 klo 18:30  
+
0
Missä päin te asutte nyt ja mistä päin olet kotoisin? Mielenkiinto heräsi. :viheltel:

Mies tosin asetti ehdoksi, että uusia hiiriä ei meidän talouteen chinchujen jälkeen oteta JOS niitä nyt meille ilmaantuu. Tällä hetkellä hiiriä on viisi, mutta kaksi tulen lopetuttamaan lähiaikoina. Toisella on järkyttävä kasvain ja toinen on niin pirun aggressiivinen, että en ala pitämään sitä hengissä. Chinchut tulee kesän jälkeen jos ovat tullakseen.

Ajattelitko hommata pentuja vai aikuisen parin? Samaa vai eri sukupuolta? :nauru:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Keskiviikkona, 16.02.2011 klo 19:04  
+
0
Forssassa asun vielä pari kuukautta, sitte muutto takas kotopuoleen; Kouvolan kupeeseen.
En oo vielä lopullisesti päättäny, että minkäikäsiä otan, kumpikin käy ja molemmissa on puolensa. :)

MinttuMetsala

MinttuMetsala
Viestimäärä: 135

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Torstaina, 17.02.2011 klo 22:20  
+
0
Ensikertalaisille cincujen omistajille ehkä varmin on hankkia aikuinen pariskunta, jossa uros on kastroitu ja pariskunta on aina tullut hyvin toimeen keskenään. Taikka sitten varma sisaruspariskunta (yleensä naaraat ovat varmempia). Myöskin esim: äiti * tytär parit voivat onnistua :) Varahäkki on aina hyvä olla olemassa, jos cincuja on kaksi. :hymy:
Kannattaa myöskin miettiä hieman minkä luontoisen/ luontoiset cincu(n/t) haluaa. Luonneroja on ihan mielettömästi tyystin sohvaperunoista todellisiin vipeltäjiin, jotka eivät tykkää koskettelusta. Ruokintaan kannattaa perehtyä hyvin huolella, koska suurin osa cincujen hoitovirheistä perustuu väärään ruokintaan, jota eläinkaupat edistävät.
* Saksanpaimenkoira Roni -10
* Persialaiskissa Sissi & maatiaiskissa Mimmu
* Chinchillat; Sørigs Spirulina, Sørigs Helloween**, Sørigs Dream Come True, Sørigs All My Life, Sørigs Highest Star*, Sørigs Forever More, Sørigs Blue Ice Queen, Sørigs Eros*, Santiago´s Amazing Purple, Tellus Booutas, Vendetta*, Blue Hue, Evening Star, Chained To You, Heavenly Blessing* & Harlequin`s Karelia (+ Charmiss Holly, Poisonblack & Noni)

Paukkis

Paukkis
Viestimäärä: 58

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Perjantaina, 18.02.2011 klo 13:24  
+
0
Tuli kauhia ikävä chinchilloja.... Kyllä meille niitä vielä joskus taas tulee. Tuosta mitä Minttu sanoi, luonne-erot on huomattavia että todella kannattaa tutustua kasvattajan luona ja jutustella elikoista! Meillä oli 4chillaa ja jokainen oli ihan erilainen.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Perjantaina, 11.03.2011 klo 22:19  
+
0


Rokkimarsu! :cool:
(No okei, oikeesti se on kani, jolla on järkyttävä karvanlähtö.)

annamaria

annamaria
Viestimäärä: 9

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Perjantaina, 11.03.2011 klo 22:47  
+
0

Shane kirjoitti:


ja tähän vielä kuva 7.1.2011 pois nukkuneesta marsuherra Twiggystä



Herranjestas, mun Pablon identtinen kaksonen! :eek: Suloinen kuin mikä. Tässä Pablo ja kämppiksensä Pedro, kumpikin nelisen vuotta.



Eihän lainailla viestejä kuvineen, sivustot kuormittuvat siitä liikaa. Viestiä muokkasi Jaijah.
Cavalier Kingcharlesinspanieli Babbler's Fashion Story aka Leevi
s. 14.9.2010
kotona 18.2.2011
(Viestiä on muokattu perjantaina, 11.03.2011 klo 23:00)

MinttuMetsala

MinttuMetsala
Viestimäärä: 135

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Maanantaina, 04.04.2011 klo 00:31  
+
0
Tässä pari tuoretta kuvaa meiltä;


^Holly

^Muunis

^Spira
* Saksanpaimenkoira Roni -10
* Persialaiskissa Sissi & maatiaiskissa Mimmu
* Chinchillat; Sørigs Spirulina, Sørigs Helloween**, Sørigs Dream Come True, Sørigs All My Life, Sørigs Highest Star*, Sørigs Forever More, Sørigs Blue Ice Queen, Sørigs Eros*, Santiago´s Amazing Purple, Tellus Booutas, Vendetta*, Blue Hue, Evening Star, Chained To You, Heavenly Blessing* & Harlequin`s Karelia (+ Charmiss Holly, Poisonblack & Noni)

Hilla

Hilla
Viestimäärä: 64

VS: JYRSIJä- JA KANIPULINAA - Tiistaina, 05.04.2011 klo 21:17  
+
0
Täältä päin löytyy 4 kpl kania tuolta ulkotarhasta !:nauru:
Kääpiölupat : Poitsu 5.v ja Chinchilla 5.v
Kääpiö-keskikokoinen luppakorvaristeytykset : Paavo 4.v ja Heta 4.v

Kyllä on pakko sanoa, että kanit ovat sydämeni jyrsiöistä vienneet !:love:
Yks pentuekin on meille syntynyt, mutta ei enempää ole tulossa (vahinkopentue:nolo:)
" Jokainen eläin on subjekti.
Eläin on : Oman elämänsä keskipiste ja itsensä puolustaja,
se on varuillaan joka suuntaan, niin kuin Sinä ja Minä !"

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 31
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 23:45)