Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 08.05.2010 klo 20:05

Käsityöläiset

Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 50

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 19.12.2010 klo 16:55  
+
0
keimu Päälimmäisenä tossa on ulkoilupukukangasta, välissä vanua ja fleecestä vuori, että ainakin tuulta pitää ja jonkin verran varmasti vettäkin. Eikä tuo kangas mun mielestä kovin jäykkää ole, mitä nyt haalarin paksuus sitten aiheuttaa pientä jäykkyyttä kokonaisuuteen. Mitään kaava mulla ei ollut, ihan kokeilemalla väkersin :hymy:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 19.12.2010 klo 19:44  
+
0
Miten neulotaan kohoneuletta?
Yritin netistä ettiä ohjetta, mutta tajusinko oikein..

Teen novita lehden ohjeen mukaan pipoa ja ohje menee näin: neulo joustinneuletta suljettuna neuleena 8cm. Neulo sitten kohoneuletta suljettuna neuleena 28cm.

Ja mitä löysin kohoneuleesta: 1o 1n kierros, sitten kierros oikein.
Tajusin että joka toinen kierros neulotaan oikeaa ja joka toinen 1o 1n?

Ei tuo vaan näytä hirveen kohonneelta neuleelta..:mietiskel:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 19.12.2010 klo 23:03  
+
0
Tässäpä mun viikonloppuisia askarteluja:

Ja samat vielä valot päällä ilman salamaa:

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 19.12.2010 klo 23:11  
+
0
^^ eikö siinä ihan ohjeen alussa olis joku lyhyt selitys mitä kohoneuleella siinä tarkoitetaan. Tavallisesti sellainen lyhyt selostus on siinä missä neuvotaan neulepuikon koko yms.
Mutta ylipäänsä oon saanut sellaisen kuvan, että kohoneule ei ole aina samanlaista, vaan se voi olla vähän mitä vaan. Ideana on vaan, että neuleeseen tulee sellaista tekstuuria.. hmm.. että välillä joku rivi on koholla. Onpas nyt vaikea löytää sanoja selittämään.

Tuo "1o1n rivi, ja sen jälkeen kaikki o rivi" voi hyvinkin olla kohoneuleeks kutsuttua. Eli jos ohjeessa niin lukee niin neulo just niin :) Ois hyvä jos näkisi kuvan valmiista mallista, niistä voi usein ihan katsomalla nähdä miten kerrokset on neulottu.

^ hei loistava idea (ja haa, tahaton sanaleikki!). Näkyyköhän tollanen kuinka hyvin verrattuna normaaliin heijatimeen? Ja mistä löytää heijastavaa lankaa? Tahtoo kanssa virkata tollasia! Ihania.

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 20.12.2010 klo 09:14  
+
0
Mä nyt osallistun kanssa tänne pulisemaan, hetken oon kyllä jo lueksellut näitä teidän upeita töitä :) Itse tein siis koiralle tossut viikonloppuna, koska meillä tuppaa lumi jäämään paakuiksi tassuihin. Aluksi visio oli tehdä fleecestä ja laittaa keinonahkaa pohjaan, jottei kulu heti puhki hiekoitetuilla teillä. No, idea oli tuomittu epäonnistumaan, keinonahka ei taivu ja tekee tossusta tönkön (balettitanssijan kengän tyyliin). Idea siis haudattiin. Seuraavaksi löysin lasten parittomia talvirukkasia ja niistä tulikin hienot tossut! Peukalot pois, rannenauhaa vähän pidemmäksi että saa kierrettyä tassun ympäri, ja varresta kuminauhakuja. Tadaa!

Nää ei näyttäny koiraa haittaavan ja pysy menossakin mukana (kunnes toinen koira alko kiskoon tossuja Madon jaloista :ttou:
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 20.12.2010 klo 09:21)

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 20.12.2010 klo 10:10  
+
0
^Lämpösän näköiset tossut:hymy:

Mondial, niinpä tietenkin:nauru:
Tuossa ohjeessa lukeekin alussa tuo 1o 1n ja seur. kerros oikein, ja minä etin netistä tuota ja löysin saman ohjeen, en sitten lukenut tuota lehteä niin tarkkaan että siinäkin lukee sama ohje, voi hitsi:nolo::nauru:

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 20.12.2010 klo 11:30  
+
0
Vau oon aika ylpeä itsestäni! Tällä ohjeella tehdut sukat valmistuivat eilen! Lahjaksi menevät :hymy:

Löysin aivan iiiihanan sukkaohjeen Bayerische sock, ja sisuuntuneena aloin opettelemaan ohjeessa mainittuja englanninkielisiä ohjeita. Aika vaikea (onneksi ullan kautta löysin hyvät kääntöohjeet), mutta päätin että vielä joskus minä opin! Tästä tulee varmaan mun seuraava ikuisuusprojekti :nauru: Ennen varsinaista sukkaa kuitenkin pitää ostaa sopivampaa lankaa, testivedosta lähdin tekemään seiskaveikasta, mutta se ei oikein tähän malliin sovellu.


Kuitenkin toisille puikoille aloitin uuden villasukkaprojektin, äidille luonnonvalkoiset pitsineulesukat, eriohjeella kuitenkin kuin nuo ensimmäiset. En nyt millään löytänyt kyseistä ohjetta, mutta yksinkertainen pitsineulesukka kyseessä.

Ja puikot sauhuamaan :nauru:

muoks. Maddyn heijastimet ovat tosi hienoja!
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu maanantaina, 20.12.2010 klo 11:32)

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 20.12.2010 klo 22:43  
+
0
:jjei:



Tuo malli oli aivan ihana! Just passeli ekaksi huiviksi ja isoksi työksi alottelijalle. Huiville tuli hintaa n.7e, ihan mahotonta. Meneppä kauppaan ja osta valmis, maksaa pari-kolmekymppiä. Käytettyjä työtunteja ei kuitenkaan lasketa :wink: Ja oli mieluinen lahjansaajallekki, sehän toki tärkeintä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 20.12.2010 klo 23:57  
+
0
^Wow, ihana!! :love: Tuo on niin kaunis malli, pitäisi itsekin tehdä oma Fifi joku päivä.. :nauru: Vinkaa sitten kun tahdot sen Revontulen alun suomennettuna.. :peukku:

Suzuna nuo toiset sukat on mahtavat! Mitäköhän menee puikolle kun joululahjat on tehty.. :twisted:

Ja mistä saa tuota tuota heijastinlankaa? [kaivaa kirjontamallikirjaa] Kiitos sinun, sain hyvän vision siitä, miten saan villakangastakkini heijastamaan... [/kaivaminen suoritettu]

Aww, vielä olisi kaksi sukkaparia ja puolikas huivi jäljellä. Vaikka todennäköisesti teen yhden huivin uusiksi, siitä tuli ihan vääränlainen. No, onhan tässä vielä aattoon pari päivää aikaa.... :roll:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 21.12.2010 klo 09:30  
+
0
^ Tykkään kyllä kans, että tuo on kaikessa yksinkertaisuudessaan tosi nätti malli.

Ja minäki oon kaivannu heijastinlankaa aiemmin, en vaan oo löytäny!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 21.12.2010 klo 10:00  
+
0
Tuo on itse asiassa enemmänkin heijastinnauhaa. Hyvin kapeata sellaista. Ja ei ole millään muotoa mikään unelma virkata, mutta onnistuu kuitenkin, kuten näkyy.

Heijastinlangan hankkimisesta mulla ei ole oikein muuta tietoa, kuin että täältä sitä saa ja tuo on sitä, mitä mullakin on. Tigrun kanssa tehtiin kimppatilaus tai vähän sinnepäin. Tuo määrä vaikutti niin suurelta yhdelle hengelle, joskin nyt kun katsoo paljonko tuota lankaa kului noihin heijastimiin (ja pari kappaletta noiden lisäksi tuli tehtyä, alle kymmenen kuitenkin) niin äkkiäkös tuo tuosta kuluu.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 21.12.2010 klo 10:02  
+
0
^ Huh, on kyllä piiiiikkasen liian hintavaa omiin tarkotuksiin! :eek:
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 21.12.2010 klo 10:26  
+
0
^^Hhuhhuhhuh mikä hinta. No, pitää miettiä.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 21.12.2010 klo 10:32  
+
0
^Onhan se tyyristä. Sitten tuolla näkyi olevan ohuempaa heijastinlankaa, mutta ei toki ihan halpaa sekään. Mutta kokemuksesta sanoisin nyt, että ainakin tämä on ihan oikeasti hyvin heijastavaa eli siltä osin rahat eivät mene haaskuun. :hymy:

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 21.12.2010 klo 12:47  
+
0
Eilen just kävin metsästämässä heijastavaa lankaa. Aika monessa kaupassa sain käydä ennenkuin päädyin Tikataan. Sieltä sitten ostin metrihinnalla (0,30/m) just tota hieman paksumpaa lankaa. Olis siellä ollut sitä ihan ohuttakin, mutta se maksoi lähemmän parikymppiä.. Ja kun nyt on suunnitelmissa vain pari heijastinta, niin en viittinyt siihen niin paljon satsata.

Eli kiitosta vaan ihanasta joululahjavinkistä!! :jjei: Minäki väännän nyt kaikille heijastimet, kunhan ensin siskon lapaset valmistuu. Lapasiin tulee muuten joku lämmin vuori sisälle, vaikka inhoan vuorien tekemistä, se on jotenkin aina niiiin hankalaa (suom. en vaan osaa :nolo:)

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 21.12.2010 klo 13:53  
+
0
^Hei, hyvä tietää että tuolta löytyy! Pitää käydä kun menee seuraavan kerran töihin!
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 21.12.2010 klo 17:20  
+
0
Taidan tunnistaa ton Karvakamun mallin... :hymy:
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 21.12.2010 klo 17:37  
+
0
^ Aijjaa :nauru: Samasta paikasta on kyllä kotosin ku sinäki, mun paras ystäväiseni (ja kummanki vanhempansa kautta sukuaki vielä).
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 22.12.2010 klo 11:49  
+
0
^Joo, siitä mä tunnistinkin, että samalta paikkakunnalta ollaan. :) Ja hän taitaa olla itse asiassa mun serkun vanha luokkakaveri tms.
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 23.12.2010 klo 10:54  
+
0
^ Haluatko kertoa yv:sti, että kenen, tai jos tiedät että olisivat vielä tekemisissä?

Ah joo ja jos ihan aiheeseen vielä.. Niin täällä on keskeneräsinä yllä olevan kaverin tilaamat säärystimet. Kävin niihin ostamassa jo turkoosia satiininauhaa, tein kujan mihin pujottaa niin tuohon ylös. En tykkää yhtään noitten tekemisestä, tuntuu ettei edisty. Luulin nimittäin jo kerran, että ne alkas olla valmiit, mutta mitä vielä. Mittasin ja melkeen puolet pituudesta uupu! Koitan kuitenki ,että jos uudeksi vuodeksi sais valmiiksi kun kaveria sillon taas nään.

Toinen keskeneränen on Lacy baktus. Oisin tuon halunnu saaha valmiiksi nyt viikonlopuksi, mutta luulen, ettei onnistu. Nopeehan tuota on tehä, mutta onkohan mulla tarpeeksi aikaa..
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.12.2010 klo 10:58)

  Siirry sivulle: 1 ... 12 13 14 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 06:00)