Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 08.05.2010 klo 20:05

Käsityöläiset

Siirry sivulle: 1 ... 13 14 15 ... 50

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 28.12.2010 klo 09:45  
+
0
Kohta on taas yhdet villasukat pitsineuloen valmiit :hymy:

Olen hurjan iloinen että mies keksi joululahjaksi ostaa minulle pitkään himoitsemani ompelukoneen! Nyt pääsen viimein ompelemaan kaikkea kivaa ja tarpeellista (ja vähemmän tarpeellista :nauru:).

Tänään lankoja ja kankaita ostelemaan, katsotaan pääsekö vielä ompelemaan asti :jjei:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 28.12.2010 klo 20:30  
+
0
Miten on, kun oon tekemässä kaverille säärystimiä, niin noihin puikkojen väleihin tulee tyhmät löysemmät silmukat. Että onko mitään keinoa millä ne kohdat sais jälkikäteen nätimmäksi? Esim auttaisko että säärystimet kastelee ja puristelee lyttyyn?
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

miiny

miiny
Viestimäärä: 55

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 28.12.2010 klo 21:05  
+
0
Ehkä joku höyryttely/muotoilu voisi auttaa.

Oon joskus tehnyt niin, että neuloo putkiloa sukkapuikoilla tavallaan spiraalina, että puikon lopussa neulookin vielä seuraavan puikon ekan s:n. Sitten ne puikon alut kiertää koko ajan eikä tuu löysempiä raitoja. Jotkut langat ainakin tuntuu olevan alttiimpia sille, ettei ekaa silmukkaa saa yhtä napakaksi.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 28.12.2010 klo 21:56  
+
0
^ Joo, ei mulla oo tätä ongelmaa ollu koskaan villasukkien kanssa, mut nyt on erilainen (ohuempi) lanka ja joissai kohin ihan selkeesti löysemmät silmukat.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 29.12.2010 klo 18:51  
+
0
Suzunalla ihana ohje villasukille toisella sivulla:love:
Vielä minäkin jotain noin kaunista luulen saavani aikaseksi.

Sitä ootellessa tekasin kavereiden vauvalle pikkaset villasukat:

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 29.12.2010 klo 21:55  
+
0
Vooi jestas miten hellyyttävät sukkelit! :)

Dojota

Dojota
Viestimäärä: 120

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 31.12.2010 klo 13:11  
+
0
Minä olen ommellut nyt aika paljon housuja 4v pojalleni. Ihan semmosia trikoo- ja collegehousuja, koska pöksyjen kulutus tuntuu olevan järjetöntä. Muutamia fleecehaalareita ja pehmoleluja on myös tullut tehtyä.
Pötkö on tovin kaipaillut villapaitansa (neuloin sen sille pari vuotta sitten) lisäksi loimea näyttelyihin. Kaupasta ei oikein sopivaa löytynyt, koska ympärysmitta ja pituus on tyyliä tanskandoggi ja kaula on paksu, mutta koira kuitenkin pieni. Tein sitten aamulla itse. Halvaksi tuli. Päällinen on joustavaa nahkaa. Nahka oli alunperin isossa tyynyssä, jonka ostin kirpparilta. Iita teki siihen reiän, eikä tullut koskaan korjattua. Nahka maksoi silloin tyynyn kera 3e. Sisäpuoli on pehmoista fleeceä, joka maksoi Jyskissä 1,50e (torkkupeitto). Heijastimet olivat 2e ja ne löytyivät lastenosastolta Halpa-hallista. Tarranauha löytyi romukaapista.
Valitettavasti koiramallini ei ole kovin esiintymishaluinen. Johtuneeko siitä, että sai aamulla rokotukset.
Loimi on tarkoituksella takaa väljä, että Pötkö mahtuu kunnolla istumaan. Ei siis ole tehty metsäretkiä varten, vaan näyttelyitä ja autoilua varten. "Odottelutakki"



Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 31.12.2010 klo 17:41  
+
0
Onpa hieno takki Pötköllä! :peukku:
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 31.12.2010 klo 21:46  
+
0
Kiitos iBox:hymy:

Nuo oli elämäni ensmäiset villasukat jotka kudoin. (no okei, yläasteella vuonna nakki tein 1,5villasukkaa, tosin aikuisen..)
Oli kädet hellänä noiden jälkeen, kun ovat niin pikkaset että jännitti koko kroppaa ja kieli keskellä suuta täytyi väsätä, ettei vaan silmukat putoile :nauru:

Nyt on työn alla itelle villasukat, johon tulee varteen jotai pitsikuviota(?). Olen jopa selvinnyt varresta, minä osaan sittenkin:cool:

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Lauantaina, 01.01.2011 klo 14:14  
+
0
Ei se villasukan neulominen oikeesti edes ole vaikeaa. :peukku:
Hyvää ohjetta seuraamalla kun saa ekan parin tehtyä niin jatkossa niitä tekee sit ihan liukuhihnalta. :wink:

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 02.01.2011 klo 20:49  
+
0
Mulla alko sormet syyhytä puikkojen puutteesta pari päivää sitten. :nauru: Nyt kun nuo pakolliset jouluneulomukset on ohi niin ehtii taas itelleenkin tehdä jotain; listalla vartoo ainakin pipo, kaulaliina ja lapasiakin tarttee aina.
Nyt kun ollaan loman vietossa täällä kotikonnuilla niin eihän mulla ole mukana muuta lankaa kuin vajaat kerät mustaa ja valkosta seiskaveikkaa (ne, jotka lukee mun blogia tietää miksi. Kröhöm epätoivoinen mainostusosuus.. :viheltel: ) Mut koska jotain oli ihan pakko saada alulle niin muistui mieleeni Creek:n tekemät vauvan villasukat. Semmosethan sitten tekaisin, ei niihin tosiaan kauaa mennyt mutta helpotti kutinaa. :nauru: Vielä voisin toiset tehdä, vähän erilaiset vaikkapa.. Ja kukakohan niitä käyttää..? :mietiskel:

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 02.01.2011 klo 20:56  
+
0
Mua on ruvennu houkuttaa tehä villahousut mutta oon ollu aina hyvin onneton kutomisessa.:nolo: Ei kellään olisi mitään hyvin helppoa ideaa kuinka ne toteuttais?

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 02.01.2011 klo 22:47  
+
0
Äiti siivosi tänään varastoaan ja kantoi sieltä neljä suurta pahvilaatikollista kankaita. Sain valita sieltä kaikki haluamani :jjei: Puolen metrin pino niitä sitten kertyi, ei ihan hirveästi kun olivat kuitenkin aika vanhoja kankaita. Mutta Oulussa Sakis saa sitten leopardikuvioisen fleecehaalarin :viheltel:
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 03.01.2011 klo 11:14  
+
0
Minähän olen innostunut, uudenvuoden aikana valmistui melkein kolme sukkaa :nauru: Huom että kaikki erilaisia. Yksi oli pari aiemmin tekemiini testisukkiin, itselleni. Yksi ihana pitkävartinen valkoinen pitsineulesukka äidille, vielä siis paria vailla. Toista samanlaista en kuitenkaan halunnut ihan heti tehdä putkeen, niin puikoille lähti toisenlainen pitsineulesukka. Näiden parien valmistuttua ajattelin tarttua aiemmin mainitsemaani baijerilaiseen sukkaohjeeseen :hymy:

iBoxin jussilapaset olivat oikein hienot! Itsellä ollut mielessä jos tuolle ukolle tekisi jussivillasukat, kun appiukko taisi viedä mieheltä viimeiset :nauru:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

naonaos

naonaos
Viestimäärä: 26

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 03.01.2011 klo 11:16  
+
0
Karvakamu, vaihtele puikkojen paikkaa, niin se auttaa aika hyvin (siis suomeksi neulo jollekin puikolle välillä enemmän silmukoita ja välillä vähemmän, niin että se puikkojen kohta vaihtelee).

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 03.01.2011 klo 17:26  
+
0

Suzuna kirjoitti:

iBoxin jussilapaset olivat oikein hienot! Itsellä ollut mielessä jos tuolle ukolle tekisi jussivillasukat, kun appiukko taisi viedä mieheltä viimeiset :nauru:



Voi kiitos! :) Veikka päätti värit ihan ite. Avokille oon aiemmin tehny perus punamustat-jussilapaset.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 03.01.2011 klo 19:33  
+
0

iBox kirjoitti:

Mut koska jotain oli ihan pakko saada alulle niin muistui mieleeni Creek:n tekemät vauvan villasukat. Semmosethan sitten tekaisin, ei niihin tosiaan kauaa mennyt mutta helpotti kutinaa. :nauru: Vielä voisin toiset tehdä, vähän erilaiset vaikkapa.. Ja kukakohan niitä käyttää..? :mietiskel:


Ainahan on hyvä olla parit pikkusukat valmiina, jos sattuu vaikka lähipiiriin joskus vauvoja putkahtelemaan:wink:

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 03.01.2011 klo 21:07  
+
0
^ Mä olen jo jonkin aikaa vihjaillu omasta vauvasta nii senki takia oli kiva tehdä nuo. :viheltel:

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 03.01.2011 klo 21:38  
+
0
Tänään tuli taas taisteltua ompelukoneen kanssa. Pitänee viedä se huoltoon että hermot säästyy:pyssyt:. Kone on vanha taika-singer, jonka ostin vuosi sitten. Pitäisi varmaan viedä se huoltoon, kun säädöistä huolimatta pisto välillä hyppii eikä ole tasapituista yms. yms. yms.

Tällainen pussukka tuli väsättyä.





Päälikankaan kävin tänään ostamassa IKEA:sta ja vuori kangas on kirpputorilta löytynyt Hello Kitty sadetakki alkujaan.

Tein pussukan tämän ohjeen mukaan niin, että leikkasin kaavat A4 paperin kokoisiksi. Ja tosiaan lisäksi tuli väsättyä tuo vuori (ensimmäinen tekemäni). Jäi kyllä sellainen olo, että sen olisi voinut tehdä hempomminkin. :D Olen vaan vielä niin alkutekeleissä ompelemisessa.
Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 03.01.2011 klo 21:46  
+
0
Hejssan käsityöläiset!
En ole koskaan neulonut kummemmin mitään erikoisia kuvioita tai tekstuureja, vaan pysytellyt tutussa ja turvallisessa "ainaoikeassa" tai muussa helpossa..
Mutta jos haluaisin neuloa oikein reikäistä, niin miten sellasta tehdään? Miten vaikka tällaista saadaan aikaan? Onko tuo edes neulottu, vai jotenkin vaikka neulehuovutettu? Kuva on jostain käsityöblogista, mutta siellä ei selitetty miten huivi on syntynyt, nyyhkis.
Ihan noin isoa reikää en kyllä edes haluaisi saada aikaan..

  Siirry sivulle: 1 ... 13 14 15 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28173
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265831
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 12:45)