AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 11:57
Käsityöläiset
Jaijah
moderaattori

Viestimäärä: 2048
^Natina

Viestimäärä: 227
Miä jo aattelin et mun tekeleet oli niin kamalaia :D Mutta huomasin että olihan siinä ketjussa sivujakin aika lailla :D
Tässä myös yksi alkupään harjoitus tekeleistä

Peppu alueen kans pähkäillessä meni jonkinaikaa että sen sai hyväksi. Ja sitten oli takajalkojen ja lantion ohdalla pientä törrötys ongelmaa :D Mutta se korjaantui pian :)
Tässä myös yksi alkupään harjoitus tekeleistä

Peppu alueen kans pähkäillessä meni jonkinaikaa että sen sai hyväksi. Ja sitten oli takajalkojen ja lantion ohdalla pientä törrötys ongelmaa :D Mutta se korjaantui pian :)
Fay

Viestimäärä: 1275
Hihii voi että tuo on kivaa puuhaa. Tähän asti pääsin haalarin kanssa mutta totesin sitten että tuosta ei tuon valmiimpaa tule. Ensinnäkin takajalkojen lahkeet ovat hieman liian ahtaat (korjattavissa kylläkin) ja sitten se isompi ongelma eli tuo kangas aiheuttaa niin hirveää sähköisyyttä että rätinä kuuluu kun otan pukua pois. En halua rätinähaalareita. Itse kaava toimii kyllä muuten ja voisin tuolla jonkun haalarinpuolikkaan tehdä toisesta kankaasta. Kaulukseen, lahkeisiin ja mahan alle vain rersori.

Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..
Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11
Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11
Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
^Natina

Sehän on varsin onnistuneen näkönen tekele!

nnora

Viestimäärä: 2246
Eldarwen

Viestimäärä: 2007
Tigru

Viestimäärä: 2736
Me voidaan uhrautua ja ottaa vastaan vaatteita kaikilta teiltä jotka haluatte tehdä mutta ei ole sopivaa koiraa
Ai eikö? Miksei? 
En muista nyt kuka vertasi Natinan ihania haalareita meidän vaatteisiin, mutta kiitos kovasti. Piristi tän remonttihässäkän keskellä kovasti sillä musta Natinan haalarit ja pipot näyttää aika huikean hienoilta! Epäilen kyllä että ko henkilö ei ole nähnyt mun ompeluksia kovin läheltä
sillä mä en ehkä tee kaikkea aivan taiteen sääntöjen mukaisesti (= käsityöope itkis jos näkis lähempää mun ompelukset). Mutta köyhän on pakko opetella itse ja kantapää on tosi tehokas opettaja. Ehkä mä vielä selätän sen kurahaalarinkin (vetoketju ja riittävä istuvuus + peittävyys yhdistettynä siihen että koiran pitäis vielä voida liikkuakin tuntuu olevan se tuskaa tuottava osuus kun kurakangas ei jousta ja ylimääräisiä ompeleita ei sais olla kun niistä tulee vesi läpi...)

En muista nyt kuka vertasi Natinan ihania haalareita meidän vaatteisiin, mutta kiitos kovasti. Piristi tän remonttihässäkän keskellä kovasti sillä musta Natinan haalarit ja pipot näyttää aika huikean hienoilta! Epäilen kyllä että ko henkilö ei ole nähnyt mun ompeluksia kovin läheltä

creek

Viestimäärä: 1221
^Minä vertasin! Sitä paitsi ompeleen jälki on yks pikku sivuseikka, pääasia että vaate pysyy kasassa
Terv. mistä se aita olikaan melko matala?

Terv. mistä se aita olikaan melko matala?

^Natina

Missäs Tigrun tuotoksia voisi ihastella ! ?
Mä rupesin tekeen tilkkukangasta! Kerään aina sopivan kokoset jämäpalat tilkuiksi. Tossa kun on noille espanjan koirille lahjoitus vaatteita vääntänyt niin niistä on kans jäänyt semmosia epäsopivia paloja paljon. Tässä illan ratoks kokosin vajaa 1x1 m tilkku palasen. Pitäs leikoo näköjää lisää kankaita ku loppu sopivat palat kesken :D Tarkotus olis siitä saada lopulta Össille kierrätyshenkinen tilkkuhaalari :)
Mä rupesin tekeen tilkkukangasta! Kerään aina sopivan kokoset jämäpalat tilkuiksi. Tossa kun on noille espanjan koirille lahjoitus vaatteita vääntänyt niin niistä on kans jäänyt semmosia epäsopivia paloja paljon. Tässä illan ratoks kokosin vajaa 1x1 m tilkku palasen. Pitäs leikoo näköjää lisää kankaita ku loppu sopivat palat kesken :D Tarkotus olis siitä saada lopulta Össille kierrätyshenkinen tilkkuhaalari :)
piiskahäntä

Viestimäärä: 745
Hahaa, nuo koirien vaatteet on niin hienoja, että miltei tekis mieli tehä omallekin ihan lystikseen joku! En tiedä tartteeko se sellaista tai olisko pukemisesta niin kovin innoissaan, mutta olis vain hauskaa tehdä. Meidän Tito kun on pohojalaanen niin sillehän vois tehdä sellasen pohjalaismallisen Jussi-neulepaidan!

"Sitä saa mitä vahvistaa."
Mikene

Viestimäärä: 382
Tigru

Viestimäärä: 2736
^No mutta sehän istuu nätisti! Siitä se lähtee kutomisvimma 
Mun tuotoksia on varmaan aiemmassa ketjussa esillä (?) ja vilahtelee koirien päällä muutenkin (paitsi niitä haalareita joiden tekemisestä en diggaile ollenkaan). En tähän hätään ehdi kaivelemaan kuvia, mutta jahka kerkiän taas tekemään jotain niin nappaan kuvan.

Mun tuotoksia on varmaan aiemmassa ketjussa esillä (?) ja vilahtelee koirien päällä muutenkin (paitsi niitä haalareita joiden tekemisestä en diggaile ollenkaan). En tähän hätään ehdi kaivelemaan kuvia, mutta jahka kerkiän taas tekemään jotain niin nappaan kuvan.
creek

Viestimäärä: 1221
^^Mitä, toi on just hieno!
Takajalan lahkeet on kyllä paljon käytännöllisemmät sun haalarissa, mitä siinä mun tekeleessä. En tainnu osata silloin vielä kaventaa, (
) ni ne oli semmoset Elvis lahkeet
Takajalan lahkeet on kyllä paljon käytännöllisemmät sun haalarissa, mitä siinä mun tekeleessä. En tainnu osata silloin vielä kaventaa, (

^Natina

Tänään tässä siivoilin ja kyllästyin kattelemaan nuita koirien käytössä olevia vanhoja petauspatjoja... Pitkään mietin että minkä kankaanraaskin käyttää niiden päällustämiseen. Sitten muistin ohuen kauniin heleänvaalena vihreän kiiltävän velour kankaan mitä oli enemmän ku lakisallii. Toiselle tein siitä tommosen isontyynyliinan ja taittelin sen peterin sinne sisään.Toiselle täytyy tehdä vaalean keltaisesta kiiltävästä veluristasaman moine pussukka. Nuo on kivat kankaat, mut ei niistä oikee haalari kankaiks ollut.. Tulipahan sitte käyttöö niiillekkin :) Täytyy tehdä sit vielä sohva tyynyiks vähä siistimmät :)
Edit! Niin ja tuo neulehaalari on hiaaano!
Edit! Niin ja tuo neulehaalari on hiaaano!
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.03.2013 klo 15:54)
^Natina

Nonni tässä vähä kuvaa..
Peti:

Tommonen äärimmäisen simppeli... vaaleen keltanen täytyy tehdä huomenna..
Sitten tää tilkkuhaalari.. Huh huh mikä homma ei voi muuta sanoo! Aika paksu se on kun sisäpuolella on fleece, ettei tilkkujen saumat tunnu ikäviltä!

Sit pitää viä odottaa huomiseen että pääsee iha käytännössä testaamaan !
Peti:

Tommonen äärimmäisen simppeli... vaaleen keltanen täytyy tehdä huomenna..
Sitten tää tilkkuhaalari.. Huh huh mikä homma ei voi muuta sanoo! Aika paksu se on kun sisäpuolella on fleece, ettei tilkkujen saumat tunnu ikäviltä!

Sit pitää viä odottaa huomiseen että pääsee iha käytännössä testaamaan !

Niii

Viestimäärä: 4297
Kivan näköisiä vaatteita ootte ommelleet
Mulla tuli mittausvirhe kun alottelin Lunalle tekemään takkia ja sittempä loppu innostus koko hommaan. Tosin eipä tuo takkia tarviikkaan.
Mun pitäis varmaan öljytä välillä tota mun ompelu konetta että toimis paremmin. Eli mitä ja mistä mä siihen sitä saan? Ihan normi kotikone kyseessä.

Mun pitäis varmaan öljytä välillä tota mun ompelu konetta että toimis paremmin. Eli mitä ja mistä mä siihen sitä saan? Ihan normi kotikone kyseessä.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08
^Natina

Meillä löyty iha k kaupasta ompelukone öljyä :O Sitä sen laadukkuudesta en sitten tiedä..
^Natina

Tämmöstä kaks kerroksistafleece manttelia tuli tänään väkerrettyä beagle neidolle.

Ja toiselta puolelta

Ja toiselta puolelta

Mikene

Viestimäärä: 382
maddy

Viestimäärä: 3542
Eikös täällä käsityöläisissä kirjoitelleet myös korujentekijät? Ja joskus oli puhetta sulista? Sellaisista siisteistä ja näteistä? Aattelin ihan vaan raportoida, että tiimarissa oli sellaisissa läpinäkyvissä muovirasioissa mun silmääni oikein nättejä sulkia myynnissä. Jos jollakulla oli tarvetta.

KESKUSTELUN TILASTOJA: | Kpl: |
Rekisteröityneitä käyttäjiä | 28951 |
Moderaattoreita | 16 |
Viestiketjuja yhteensä | 7363 |
Viestejä yhteensä | 548690 |
Uudet käyttäjät tänään | 1 |
Viestiketjuja aloitettu tänään | 1 |
Viestejä kirjoitettu tänään | 1 |
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkki | Sipulu |
Peukkuja ylös | 266248 |
(Tilastot päivitetty viimeksi 21.04.2025 klo 05:30) |