Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 11:57

Käsityöläiset

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 18

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 26.03.2013 klo 21:47  
+
0
Tigru tehnyt taas mageita juttuja ! Ja pienen valkoisen villapaita on tosi hieno :hymy:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 14:51  
+
0
Voi että, mulla on kans matot jääny aina virkkaamatta.. Metrin halkasian oon saanut ja sitte lähtee käpristyyn niin paljon että mulla menee yksinkertaisesti hermot ja puran koko tekeleen. Nyt en edes tiedä missä mun kuteet on niin ei oo tullu tehtyä mitään. Lampun varjostin tekis mieli tehdä taas, ja Tigrun upea lamppu sai mut harkitsemaan asiaa. Yhden varjostimen olenkin tehnyt ja se oli ihan mukavaa vaikka sormet verillä sitä tuli tehtyä :D

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 17:31  
+
0
Ai lamppu olikin Tigrun oma tekele? :eek: Hieno! :peukku:

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 21:01  
+
0
^Jalka vaan. Itse lampun runko ja tähtiosanen ovat valmiita :) Tähti voi vielä vaihtua johonkin vähän perinteisempään varjostimeen jos löydän jostain sopivan tai jaksan askarrella. Lampun runko ja sähköosat ovat sähköturvallisuussyistä tosiaan valmiita (pöytälamppu).
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 22:14  
+
0
Pitkällinen projekti, mutta nyt se on valmis:



Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 22:23  
+
0
^Ihanko vähän nätti!

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 27.03.2013 klo 22:49  
+
0
^^ Aivan supermegamakea viltsukkapaita Chilillä! Upea!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 28.03.2013 klo 08:01  
+
0
Oi mikä villapaita! :love:

... mistä päästäänkin siihen että voi vitja mua harmittaa kun en tajunnut ostaa vähän Puro-lankaa varastoon ja nyt sen valmistus on sitten jäissä ainakin toistaiseksi. Pöh.
tarupi Hippu (9/2009)

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 28.03.2013 klo 13:04  
+
0
Ihania juttuja taas kaikilla!

Ei ole tullut täällä taas aikoihin käytyä, mutta nyt kun tulin niin voisi laittaa omia tekeleitä pitkästä aikaa. :hymy:

Molemmat koirat sai takit nyt talvella:



Lisäksi Max sai uuden villapaidan, kun viime talven paidat on jääneet pieniksi (tosin tuokin paita tuntuu jo pieneltä ja oli sovituksessakin siinä ja siinä.. tuntuu että vasta nyt Max on ruvennut jykevöitymään ja kasvattamaan lihaksia, vaikkei varsinaista kasvua enää olekaan tapahtunut. Minun pikkupoika on päättänyt ruveta mieheksi :nauru: ):


Nyt on tekeillä molemmille koirille haalarit muokaten tuon villapaidan ohjeita. Monet erilaiset paidat olenkin tuolla kutonut ja ehdottomasti ollut helpoin/istuvin ohje minkä olen löytänyt. Eli tuota olen käyttänyt pohjana: Koiran palmikollinen pusero.
Takit ompelin Hurtan manttelia ja koiria mallina käyttäen. Yllätyin itsekin, kuinka hyvin ne onnistuivat vaikkei ollut mitään valmiita kaavoja.
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 28.03.2013 klo 13:18  
+
0
Kiitos kaikille kehuista. Omastakin mielestä tuo on hieno. Ei se varsinaisesti vaikea ollut, mutta mä olen vaan niin hidas neulomaan ja harvoin on edes aikaa istahtaa sen neuleen kanssa, että sillä tuohon meni kauan aikaa. Pohjana tuossa on käytetty tällaista Novitan ohjetta, mutta muokkasin tuon takaosan lämmittämään paremmin myös reisiä ja vatsaa ja päällipuoli on nurjan sijasta oikeaa neuletta (mikä oli puoliksi vahinko :kieli:)
(Viestiä on muokattu torstaina, 28.03.2013 klo 13:19)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 28.03.2013 klo 16:40  
+
0
Tosi onnistunu toi Vuorisumun neulomus! :love: Takaosakin näyttää olevan hyvä, ku monet mallineuleet ei yllä ollenkaan reisien päälle.

Mä neuloin Melvinille villahaalarin. Se oli ihan tylsä musta ilman mitään kuvioita (ku ajattelin, että se on nopea neuloa jämälangoista ja vois sitte käyttää sitä mallina johonki kivaan, työläämpään kuvio- tai kirjoneuleeseen), mutta siitä tuli tosi istuva ja lämmin ja kivan huomaamaton mustalla koiralla kevyen manttelin alla. Harmi vaan, että se katos mun muiden matkatavaroiden mukana joulun jälkeen :pyssyt:

Varas vei myös Melvinin manttelin ja oon haaveillu, että pääsisin äidin ompelukoneelle tekemään uuden. Eipä perusmanttelit olis kalliita jossain Tokmannilla, mutta olis kiva tehdä ite täydellinen, viimeistely takki. Ootko Kalinka itse piirtäny kaavat noihin mantteleihin? Viimeks mulla oli vähä hankaluuksia saada etuosasta istuvaa ja kivannäköstä -sun tekeleissä on vähä erilainen malli ja se näyttää aika hyvältä!
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 28.03.2013 klo 17:53  
+
0
Tosi upea Chilin uusi neulepaita! :love:

Mikene kirjoitti:

... mistä päästäänkin siihen että voi vitja mua harmittaa kun en tajunnut ostaa vähän Puro-lankaa varastoon ja nyt sen valmistus on sitten jäissä ainakin toistaiseksi. Pöh.

Ällös huoli. Puro tuppaa poistumaan kaupoista lopputalvesta ja palaa sitten aina uusin värein syksyllä. Toki se nyt sitten riippuu siitä, mitkä värit seuraavaksi tulee tarjolle, että miellyttääkö itseä, mutta olisin ihan luottavaisin mielin, että se palautuu taas kauppojen hyllyille uusilla väreillä ensi syksynä. Puro on muuten mielettömän kivaa lankaa neuloa.

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KäSITYöLäISET - Perjantaina, 29.03.2013 klo 12:21  
+
0

sändi kirjoitti:

Ootko Kalinka itse piirtäny kaavat noihin mantteleihin? Viimeks mulla oli vähä hankaluuksia saada etuosasta istuvaa ja kivannäköstä -sun tekeleissä on vähä erilainen malli ja se näyttää aika hyvältä!



Pohja on aika sama kun Hurtan takissa (suunnilleen tämä takki) , sen pohjalta leikkasin vanhasta lakanasta palaset ja sovitin koirien päälle. Niitä sitten muokkasin koiran mukaan. Tuossa takin selkäosa ja mahaosa yhdistyvät periaatteessa kaulan sivuissa (mahaosa on kauluksesta Y-mallinen siis). Eli rakentuu kolmesta osasta: selkä, maha ja kaulus siihen erikseen. Se Hurtan takki jää aika ylös tuosta etutassujen kohdalta, joten levensin sitä hieman.

Olihan tuossa vaivaa sekä koirille että itselle kun täydellisesti istuvia kaavoja kehitti, mutta nyt on helppo ommella takkeja kun on täydellisesti sopivat kaavat! :hymy:
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 01.04.2013 klo 15:42  
+
0
Hessun kaikki haalarit oli pesussa, enkä jaksanut jäädä odottelemaan että ne on valmiit ja ne saa kuivuun... Joten tein sittne kintuille kuseksijalle uuden keväisemmän ja lyhyt lahkeisemman tähti haalarin :)

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 02.04.2013 klo 22:47  
+
0
Mä kävin vähä kangas kaupoilla ja mukaan tarttu vaikka mitä kivaa :nolo:

Ja sitten eksyin lanka kauppaan... Mä olen 11 vuotiaana kutonut tumput :paapatus:
Joten hurjalla kokemuksellani ostin.. no ei oli pakko kun oli niiiiin ihanaa lankaa missä 9 % alpakkaa 300 m rulla ja vielä ihan älyttömän halvalla :shifty:

Löytyisköhän netistä mitään helppoa koiran paita ohjetta tms ? :mietiskel:

Ootteko käyttäny pyöröpuikkoja vai 4 puikkoa vai mitä ikinä onkaan :D :D

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 02.04.2013 klo 22:58  
+
0
^Ohjeita löytyy vaikka kuinka mutta itse en kyllä osaa opastaa oikeaan suuntaan koska teen kaikki neuleet omasta päästä. Jos yhtään on käsitystä siitä kuinka neulotaan, malli on aika helppo miettiä itsekin. Välillä voi sovitella koiran päälle että meneekö yhtään sinnepäin. Itse olen käyttänyt sukkapuikkoja ja kuten kaikessa muussakin neulonnassa, 7 Veljestä on ahkerassa käytössä.

Itse olen tehnyt vaatteita niin että aloitan kaulasta, teen sopivan mittaisen resorin (siis esim 3 oikein 2 nurin), sitten otan yhdelle puikolle muutaman silmukan (meidän tapauksessa 8 silmukkaa) joiden kumpaankin päähän teen joka toisella kierroksella yhden silmukan lisää (kaulasta rintakehään ulottuva osa, se osa johon tulee lisäyksiä tulee kaulapuolelle) kunnes kaulaosa yltää etutassuihin. Sitten teen mahan alle kaistaleen ja saman pituisen selkäosan ja yhdistän nämä (jolloin syntyy etutassujen reiät). Koirasta riippuen takaosaan sitten kavennuksia rintakehästä takajalkoja kohden ja sitten taas vaatteen mallista riippuen se miten tekee takaosan. Esim päättele osa silmukoista mahan alta ja jatka kaventamalla reunoista kunnes vaate ylettyy tarpeeksi pitkälle. Sitten taas päättelyä ja viimeistelyt 3o2n resoreilla.

Oikeasti esim tuo minun aiemmin laittamani paita on hieman monimutkaisempi tuolta takaosasta, mutta sitä on vähän vaikea selittää ilman kuvia. Tuolla neuvolla saa kyllä jo paidan aikaiseksi. Ja jos haluaa sellaisen lyhyemmän paidan, sitten vain päättely jo tuossa vähän takajalkojen takana.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu tiistaina, 02.04.2013 klo 23:00)

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 02.04.2013 klo 22:59  
+
0
Riippuu paljon paidan mallista ja koosta, mutta itse käytän sekä sukka- että pyöröpuikkoja. :) Etenkin hihansuut on tehtävä sukkapuikoilla. :)

Itse olen tykännyt tehdä juurikin Vuorisumun linkkaamaa Novitan ohjetta, joko palmikolla tai ilman. :hymy:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

^Natina

^Natina
Viestimäärä: 227

VS: KäSITYöLäISET - Tiistaina, 09.04.2013 klo 14:07  
+
0
Kiitos teille vinkeistä :) Siisti tästä ei tule, mutta lähdinpähän nyt sit vaan tekemään :D Kävin juutubesta katsomassa miten tehdän oikea ja nurja silmukka ja sitten neulomaan! Ensin olin ajatellut tehdä takaa päin alottaen sen mutta nyt aloin tekemään kuitenkin kaulasta alkaen. Jälki ei ole mitään mailman siisteintä todellakaan :D Tässä muutaman päivän takainen kuva, mut on senttejä jo enempi..



Mulla ei oo hajuakaan miten jalkojen paikat tehdään mutta muistelin jotain peukalon tekoa ala asteella tekemissäni tumpuissa ja ujutin väliin toista lankaa.. Saa nähdä tuleeko siitä mitään . Nyt on hökötys siirretty pyörö puikoille kun mun sukka puikot rupes oleen liian lyhyet..

Kalinka

Kalinka
Viestimäärä: 731

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 14.04.2013 klo 14:03  
+
0

^Natina kirjoitti:

Löytyisköhän netistä mitään helppoa koiran paita ohjetta tms ? :mietiskel:

Ootteko käyttäny pyöröpuikkoja vai 4 puikkoa vai mitä ikinä onkaan :D :D



Itse olen tosiaan tykännyt tästä mallista. Jos vielä jossain vaiheessa tarvitset jotain valmista mallia.. :hymy:
Brasilianterrierit lady Lara Croft 13.11.2005 & herra Max Payne 21.08.2011
Laralla on asiaa

sarra

sarra
Viestimäärä: 50

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 29.04.2013 klo 15:08  
+
0


Mä tein vanhuskoiralle sadetakin, niitä pitää olla useampia kun ei ne tahdo ehtiä kuivumaan lenkkien välillä... Seuraavaksi haluisin koittaa semmosta "pusakka"mallia, joustavammasta kosteuden kestävästä kankaasta (softshell tai PUL).
Ootteko muuten mistä kankaasta tehny sateenpitäviä haalareita?
Tää mun otus on sellasen kokoinen et valmiina ei tahdo löytyä... ehkä jos ois narttukoira ni Hurtat ehkä menis mut ei kyl urokselle.
kääpiöpinseri Jeppe 2011
sekarotuinen Mauri 2003

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 18
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28162
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6322
Viestejä yhteensä545653
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 08:00)