AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 11:57
Käsityöläiset
sändi

Viestimäärä: 1669
^ Nojoo, kyllä ton kokoiselle kelpaakin väsätä neuleita
Oon neulonu koko syksyn Melvinille villapaitaa ja se olis viittä vaille valmis, mutta nyt taas keräilen lisää inspiraatiota -siihen on menny jo kolme kerää seiskaveikkaa 
Tässä välissä oon tehny mm. täydellisen pipon ja lapaset itelleni ja nyt pikkivelikin tilas itselleen paksut lapaset onteloneuleella..

Tässä välissä oon tehny mm. täydellisen pipon ja lapaset itelleni ja nyt pikkivelikin tilas itselleen paksut lapaset onteloneuleella..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
Suursnautseri ♂ 1/2015
Aduro

Viestimäärä: 3051
creek

Viestimäärä: 1221
Herkulliset värit Heiskun neuleissa!
Onnistuko Karvakamun huopatossuista tuleen oikean kokoset? Kuvia?
Me rävittiin täksi jouluksi siskon kans lahjapaketteihin "ihmisille joilla on jo kaikkea" sytykkeitä.
Sytykeruusuja ja sytykesipsejä. Sipseistä en kerennyt kuvia ottamaan vielä, mutta ruususia:

Sytykkeiden saajat eivät tietenkään raski polttaa moisia.
Onnistuko Karvakamun huopatossuista tuleen oikean kokoset? Kuvia?
Me rävittiin täksi jouluksi siskon kans lahjapaketteihin "ihmisille joilla on jo kaikkea" sytykkeitä.
Sytykeruusuja ja sytykesipsejä. Sipseistä en kerennyt kuvia ottamaan vielä, mutta ruususia:

Sytykkeiden saajat eivät tietenkään raski polttaa moisia.
nnora

Viestimäärä: 2246
Tällaiset miehen kanssa yhdessä tehdyt lahjat saivat tänä jouluna paras ystäväni sekä puolisiskoni:
Tämmöisiä kun ei mistään saa kuin rotukoirien profiileilla, ja näillä lahjan saajilla kun on yli puolet koirista on sekarotuisia, niin siitä se ajatus sitten lähti

Tämmöisiä kun ei mistään saa kuin rotukoirien profiileilla, ja näillä lahjan saajilla kun on yli puolet koirista on sekarotuisia, niin siitä se ajatus sitten lähti

Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11
Heisku

Viestimäärä: 191
sändi

Viestimäärä: 1669
Noita sytykeruusuja oon ehtiny ihastella jo muuallakin, mutta creekin tekeleet on tosi nättejä! Eihän noita tosiaan malta polttaa! Oliko työläitä tehdä? Jos muistais, niin toi olis tosi hyvä lajaidea ympäri vuoden -vaikka viemisinä kaverin mökille tms..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015
Suursnautseri ♂ 1/2015
Karvakamu

Viestimäärä: 6534
Creek, 4/6 on onnistunu tosi kivasti. Ja vain yhdet on käyttökelvottomat. Yksistä on kuva ja yhdesta parista voisin ottaa huomenna. :)
creek

^Laita ihmeessä kuvaa näytille
Ollaan äitin kans mietitty uskaltaisko niitä itekkin joskus kokeilla, tuntuu vaan liekkö meidän taidot sellaseen riitä..
Kiitos
Ei nuo kovin työläitä ole, se kananmunakennojen repiminen ja asettelu ruusuksi on työläin vaihe, kun täytyy saada "terälehdet" pysymään kennossa sen verran tiukasti ettei ne levähä kattilaan steariiniin kastaessa.
Tällaisia me tehtiin myös, ei ollenkaan työlästä ja noita raskii polttaakin.

sändi kirjoitti:
Noita sytykeruusuja oon ehtiny ihastella jo muuallakin, mutta creekin tekeleet on tosi nättejä! Eihän noita tosiaan malta polttaa! Oliko työläitä tehdä? Jos muistais, niin toi olis tosi hyvä lajaidea ympäri vuoden -vaikka viemisinä kaverin mökille tms..
Kiitos

Ei nuo kovin työläitä ole, se kananmunakennojen repiminen ja asettelu ruusuksi on työläin vaihe, kun täytyy saada "terälehdet" pysymään kennossa sen verran tiukasti ettei ne levähä kattilaan steariiniin kastaessa.
Tällaisia me tehtiin myös, ei ollenkaan työlästä ja noita raskii polttaakin.

Karvakamu

Viestimäärä: 6534
^ No jos osaa neuloa oikeaa silmukkaa, niin osaa tehdä huopatossuja :)
Muoks.
Nyt löytyy blogista merkintä tossuista. En osaa kopioida kuvien osotteita pädillä.
Muoks.
Nyt löytyy blogista merkintä tossuista. En osaa kopioida kuvien osotteita pädillä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 30.12.2013 klo 14:10)
yorath

Viestimäärä: 1124
Ihan mahtavaa, sain vihdoin ja viimein kavennettua yhden mun käyttämättömän mekon oikean kokoiseksi (ja samantien siitä tuli ihan ehdoton lemppari)!
Ostin tuon tuossa syksyllä alesta, hillittömän hyvä tuuri kun olin sitä jo kuukausikaupalla liikkeessä kuolannut. Koko oli minulle kuitenkin aivan liian suuri (tiesin tämän ostaessa, aikeissani juurikin kaventamalla tehdä sopivaksi), kun tuo mun yläkroppa on sen verta siro että hyvin harva mekko oikeasti edes istuu vyötäröltä näyttämättä hillittömältä perunasäkiltä.
Enihuu, vaikka aika näppäräksi itseni kyllä tunnustan, oli tuo istuvuus aikamoinen ylläri silti. Tuntuu ihanalta kun mekko oikein halaa vyötäröltä ja saa kropan näyttämään hyvältä - sellaisella fiiliksellä on hienoa lähteä huomenna juhlimaan uutta vuotta!

Enihuu, vaikka aika näppäräksi itseni kyllä tunnustan, oli tuo istuvuus aikamoinen ylläri silti. Tuntuu ihanalta kun mekko oikein halaa vyötäröltä ja saa kropan näyttämään hyvältä - sellaisella fiiliksellä on hienoa lähteä huomenna juhlimaan uutta vuotta!

{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }
Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana
But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.
creek

^^Kuulostaa helpolta
Minä vaan kuvittelen että tossuista tulis eri kokoset, liian pienet tai vääntyneet tms. kummalliset. Siksi kokeileminenkin on jäänyt.
On kyllä ihanan lämpimän näköiset tossut!

On kyllä ihanan lämpimän näköiset tossut!

Tigru

Viestimäärä: 2736
creek

^En osaa sanoa mikä vikana, mut ite ompelin kyseiset kohdat "manuaalisesti". Eli liikutin käsipelillä ompelukoneen neulaa siitä "rullasta", en käyttäny "kaasua"=sitä jalkapainiketta. (ei ollenkaan termit hukassa
) Mulla kun ei tahtonu koko hässäkkä liikkua vaan junnas paikollaan..

Annsku

Viestimäärä: 236
nnora

Luulen, että tigru sinulla on ollut liian ohut neula ? Itse käytän tuossa kohtaa jopa 80-100 kokoista neulaa, ei mitään palloppää-tai jersey-neulaa vaan ihan tavallista.
Tosin jotkut uudemmat koneet on sen verran hepposia etteivät jaksa työstää kovin paksua matskua. Mulla ei onnistuisi tuo mun vanhalla (90-luvun) muovirunkoisella singerillä, mutta mummon vanhalla katujyrällä kyllä onnistuu
.
Tuo on hyvä vinkki kanssa että pyörittää vaikka manuaalisesti siitä kohtaa. Useamman kerran vaan että tulee tarpeeksi vahva ommel.
Tosin jotkut uudemmat koneet on sen verran hepposia etteivät jaksa työstää kovin paksua matskua. Mulla ei onnistuisi tuo mun vanhalla (90-luvun) muovirunkoisella singerillä, mutta mummon vanhalla katujyrällä kyllä onnistuu

Tuo on hyvä vinkki kanssa että pyörittää vaikka manuaalisesti siitä kohtaa. Useamman kerran vaan että tulee tarpeeksi vahva ommel.
Tokya

Viestimäärä: 2012
yorath

Hei käsityötyypit!
Mulla olisi mielivaltainen idea tehdä sesselle haalari ja ajattelin teiltä kysäistä hieman kangaskonsultaatiota. Tulee siis lappalaiselle, eli ei ole tarkoitus olla mikään lämpösysteemi. Idea olisi siis vain blokata hiekkaa, koska sadekeleillä sitä on ihan joka paikka täynnä. Vedenpitävyys ei ole kriteeri, ainut olisi ettei tosiaan hiekka puske siitä läpi.
Mitään kahisevaa kangasta en haluaisi ja plussaa olisi mahis kivaan väriin ja/tai kuosiin.
Tarkoitus on tehdä aavistuksen väljä malli, ettei takuta. (vaikkakaan tuo ei kyllä muutenkaan ole kovin takkuuntuva karvanlaatu, kainaloita lukuunottamatta) Onko ihan hölmö idea tehdä haalari tollaselle tyypille (micro)fleecestä? Käytetään siis syys- ja kevätkeleillä, kun on märkää ja hieman vilpoisaa. Kesällä ei nuttua tarvitse.
Olisiko heittää muita ideoita? Ei mitään superhintavaa kangasta, kun sitten tulee jo järkevämmäksi ostaa vaatetta kaupasta. Kiitän kovasti!

Mitään kahisevaa kangasta en haluaisi ja plussaa olisi mahis kivaan väriin ja/tai kuosiin.

Olisiko heittää muita ideoita? Ei mitään superhintavaa kangasta, kun sitten tulee jo järkevämmäksi ostaa vaatetta kaupasta. Kiitän kovasti!

nnora

^Minä oon tehnyt mm. chow chow:lle ja villakoiralle kurakelin haalarin PUL-kankaasta.
Pitää kosteuden ja hengittää, eikä juuri lainkaan kahise. Ei myöskään sähköistä turkkia. Tuo on siis kestovaipoissa käytetty kosteussulkukangas, jota saakin edellämainitusta syystä mitä ihanimmissa kuoseissa.
Omani tilasin täältä mutta saa muistakin hyvin varustetuista kangaskaupoista.
Kamalan halpaa tuo ei ole, mutta toisaalta kankaan menekki ei päätä huimaa lapparin kokoiselle koiralle.
//osataan kirjoittaa.
Pitää kosteuden ja hengittää, eikä juuri lainkaan kahise. Ei myöskään sähköistä turkkia. Tuo on siis kestovaipoissa käytetty kosteussulkukangas, jota saakin edellämainitusta syystä mitä ihanimmissa kuoseissa.
Omani tilasin täältä mutta saa muistakin hyvin varustetuista kangaskaupoista.
Kamalan halpaa tuo ei ole, mutta toisaalta kankaan menekki ei päätä huimaa lapparin kokoiselle koiralle.
//osataan kirjoittaa.
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.01.2014 klo 20:17)
Tigru

Viestimäärä: 2736
yorath

Voi kiitos nnora viestistä, kuinka en tullut PUL:ia edes ajatelleeksi!
Itsehän siis olen ammatiltani kangasmyyjä, mutta kun pyörittelen pelkästään sisustuskankaita niin nuo vaatetuskankaat on aika tuntematonta aluetta..

KESKUSTELUN TILASTOJA: | Kpl: |
Rekisteröityneitä käyttäjiä | 28951 |
Moderaattoreita | 16 |
Viestiketjuja yhteensä | 7364 |
Viestejä yhteensä | 548691 |
Uudet käyttäjät tänään | 1 |
Viestiketjuja aloitettu tänään | 2 |
Viestejä kirjoitettu tänään | 2 |
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkki | Sipulu |
Peukkuja ylös | 266248 |
(Tilastot päivitetty viimeksi 21.04.2025 klo 05:45) |