Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 11:57

Käsityöläiset

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 18

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 20:22  
+
0
^ Nojoo, kyllä ton kokoiselle kelpaakin väsätä neuleita :ylpea: Oon neulonu koko syksyn Melvinille villapaitaa ja se olis viittä vaille valmis, mutta nyt taas keräilen lisää inspiraatiota -siihen on menny jo kolme kerää seiskaveikkaa :nauru:

Tässä välissä oon tehny mm. täydellisen pipon ja lapaset itelleni ja nyt pikkivelikin tilas itselleen paksut lapaset onteloneuleella..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 20:37  
+
0
^^ Heisku: Ihania! :love::love:
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 21:10  
+
0
Herkulliset värit Heiskun neuleissa!
Onnistuko Karvakamun huopatossuista tuleen oikean kokoset? Kuvia?

Me rävittiin täksi jouluksi siskon kans lahjapaketteihin "ihmisille joilla on jo kaikkea" sytykkeitä.
Sytykeruusuja ja sytykesipsejä. Sipseistä en kerennyt kuvia ottamaan vielä, mutta ruususia:




Sytykkeiden saajat eivät tietenkään raski polttaa moisia.

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 21:54  
+
0
Tällaiset miehen kanssa yhdessä tehdyt lahjat saivat tänä jouluna paras ystäväni sekä puolisiskoni:

Tämmöisiä kun ei mistään saa kuin rotukoirien profiileilla, ja näillä lahjan saajilla kun on yli puolet koirista on sekarotuisia, niin siitä se ajatus sitten lähti :cool:



Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Heisku

Heisku
Viestimäärä: 191

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 23:04  
+
0
^Ihania naulakoita!
Kiitos paljon kehuista! :hymy: Noita on ihanan nopea ja helppo tehdä, sopii hyvin tälläiselle kärsimättömälle. :nauru:

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 29.12.2013 klo 23:05)

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 29.12.2013 klo 23:16  
+
0
Noita sytykeruusuja oon ehtiny ihastella jo muuallakin, mutta creekin tekeleet on tosi nättejä! Eihän noita tosiaan malta polttaa! Oliko työläitä tehdä? Jos muistais, niin toi olis tosi hyvä lajaidea ympäri vuoden -vaikka viemisinä kaverin mökille tms..
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 30.12.2013 klo 03:43  
+
0
Creek, 4/6 on onnistunu tosi kivasti. Ja vain yhdet on käyttökelvottomat. Yksistä on kuva ja yhdesta parista voisin ottaa huomenna. :)
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 30.12.2013 klo 10:42  
+
0
^Laita ihmeessä kuvaa näytille :hymy: Ollaan äitin kans mietitty uskaltaisko niitä itekkin joskus kokeilla, tuntuu vaan liekkö meidän taidot sellaseen riitä..

sändi kirjoitti:

Noita sytykeruusuja oon ehtiny ihastella jo muuallakin, mutta creekin tekeleet on tosi nättejä! Eihän noita tosiaan malta polttaa! Oliko työläitä tehdä? Jos muistais, niin toi olis tosi hyvä lajaidea ympäri vuoden -vaikka viemisinä kaverin mökille tms..


Kiitos :hymy:
Ei nuo kovin työläitä ole, se kananmunakennojen repiminen ja asettelu ruusuksi on työläin vaihe, kun täytyy saada "terälehdet" pysymään kennossa sen verran tiukasti ettei ne levähä kattilaan steariiniin kastaessa.
Tällaisia me tehtiin myös, ei ollenkaan työlästä ja noita raskii polttaakin. :peukku:

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 30.12.2013 klo 13:24  
+
0
^ No jos osaa neuloa oikeaa silmukkaa, niin osaa tehdä huopatossuja :)

Muoks.
Nyt löytyy blogista merkintä tossuista. En osaa kopioida kuvien osotteita pädillä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä
(Viestiä on muokattu maanantaina, 30.12.2013 klo 14:10)

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KäSITYöLäISET - Maanantaina, 30.12.2013 klo 21:08  
+
0
Ihan mahtavaa, sain vihdoin ja viimein kavennettua yhden mun käyttämättömän mekon oikean kokoiseksi (ja samantien siitä tuli ihan ehdoton lemppari)! :jjei: Ostin tuon tuossa syksyllä alesta, hillittömän hyvä tuuri kun olin sitä jo kuukausikaupalla liikkeessä kuolannut. Koko oli minulle kuitenkin aivan liian suuri (tiesin tämän ostaessa, aikeissani juurikin kaventamalla tehdä sopivaksi), kun tuo mun yläkroppa on sen verta siro että hyvin harva mekko oikeasti edes istuu vyötäröltä näyttämättä hillittömältä perunasäkiltä.

Enihuu, vaikka aika näppäräksi itseni kyllä tunnustan, oli tuo istuvuus aikamoinen ylläri silti. Tuntuu ihanalta kun mekko oikein halaa vyötäröltä ja saa kropan näyttämään hyvältä - sellaisella fiiliksellä on hienoa lähteä huomenna juhlimaan uutta vuotta! :hymy:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Keskiviikkona, 01.01.2014 klo 20:11  
+
0
^^Kuulostaa helpolta:nauru: Minä vaan kuvittelen että tossuista tulis eri kokoset, liian pienet tai vääntyneet tms. kummalliset. Siksi kokeileminenkin on jäänyt.
On kyllä ihanan lämpimän näköiset tossut!:love:

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 13:15  
+
0
Koirien tassutossuista oli puhe varustepulinassa... Mulla ongelma tulee siinä että ompelukone katkoo neulaa kun yritän ommella kuminauhaa ja tarranauhaa yhteen. Mikä vikana? Vääränlainen neula? Vääränlaiset materiaalit? Väärä käyttäjä? :nauru:
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 13:22  
+
0
^En osaa sanoa mikä vikana, mut ite ompelin kyseiset kohdat "manuaalisesti". Eli liikutin käsipelillä ompelukoneen neulaa siitä "rullasta", en käyttäny "kaasua"=sitä jalkapainiketta. (ei ollenkaan termit hukassa:nauru:) Mulla kun ei tahtonu koko hässäkkä liikkua vaan junnas paikollaan..

Annsku

Annsku
Viestimäärä: 236

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 17:27  
+
0
Heisku, jos sulla on joku ohje tuohon neuleeseen niin ottaisin sen vastaan enemmän kuin mielelläni :)

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 21:01  
+
0
Luulen, että tigru sinulla on ollut liian ohut neula ? Itse käytän tuossa kohtaa jopa 80-100 kokoista neulaa, ei mitään palloppää-tai jersey-neulaa vaan ihan tavallista.
Tosin jotkut uudemmat koneet on sen verran hepposia etteivät jaksa työstää kovin paksua matskua. Mulla ei onnistuisi tuo mun vanhalla (90-luvun) muovirunkoisella singerillä, mutta mummon vanhalla katujyrällä kyllä onnistuu :nauru:.

Tuo on hyvä vinkki kanssa että pyörittää vaikka manuaalisesti siitä kohtaa. Useamman kerran vaan että tulee tarpeeksi vahva ommel.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: KäSITYöLäISET - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 21:39  
+
0
Mä sain pitkästä aikaa tehtyä ITELLENI villasukat :jjei:

Sopivasti vähän pidempi varsi, jotta pysyy maihareissa nätisti paikallaan ja kirjokuvioinnin ansiosta sukat on ihan superpaksut ja lämpimät :3

Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 23.01.2014 klo 19:23  
+
0
Hei käsityötyypit! :hymy: Mulla olisi mielivaltainen idea tehdä sesselle haalari ja ajattelin teiltä kysäistä hieman kangaskonsultaatiota. Tulee siis lappalaiselle, eli ei ole tarkoitus olla mikään lämpösysteemi. Idea olisi siis vain blokata hiekkaa, koska sadekeleillä sitä on ihan joka paikka täynnä. Vedenpitävyys ei ole kriteeri, ainut olisi ettei tosiaan hiekka puske siitä läpi.

Mitään kahisevaa kangasta en haluaisi ja plussaa olisi mahis kivaan väriin ja/tai kuosiin. :kieli: Tarkoitus on tehdä aavistuksen väljä malli, ettei takuta. (vaikkakaan tuo ei kyllä muutenkaan ole kovin takkuuntuva karvanlaatu, kainaloita lukuunottamatta) Onko ihan hölmö idea tehdä haalari tollaselle tyypille (micro)fleecestä? Käytetään siis syys- ja kevätkeleillä, kun on märkää ja hieman vilpoisaa. Kesällä ei nuttua tarvitse.

Olisiko heittää muita ideoita? Ei mitään superhintavaa kangasta, kun sitten tulee jo järkevämmäksi ostaa vaatetta kaupasta. Kiitän kovasti! :wink:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 23.01.2014 klo 20:17  
+
0
^Minä oon tehnyt mm. chow chow:lle ja villakoiralle kurakelin haalarin PUL-kankaasta.
Pitää kosteuden ja hengittää, eikä juuri lainkaan kahise. Ei myöskään sähköistä turkkia. Tuo on siis kestovaipoissa käytetty kosteussulkukangas, jota saakin edellämainitusta syystä mitä ihanimmissa kuoseissa.
Omani tilasin täältä mutta saa muistakin hyvin varustetuista kangaskaupoista.
Kamalan halpaa tuo ei ole, mutta toisaalta kankaan menekki ei päätä huimaa lapparin kokoiselle koiralle.
//osataan kirjoittaa.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





(Viestiä on muokattu torstaina, 23.01.2014 klo 20:17)

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 23.01.2014 klo 20:20  
+
0
Kiitos neulavinkeistä! Mulla on mielestäni ollu käytössä myös farkkuneula tuota ommellessa ja samalla lopputuloksella... Ehkäpä vika on siis käyttäjän hermorakenteessa (jälleen kerran :shifty: )
Ihanat sukat Tokyalla!
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: KäSITYöLäISET - Torstaina, 23.01.2014 klo 22:26  
+
0
Voi kiitos nnora viestistä, kuinka en tullut PUL:ia edes ajatelleeksi! :kumarrus: Itsehän siis olen ammatiltani kangasmyyjä, mutta kun pyörittelen pelkästään sisustuskankaita niin nuo vaatetuskankaat on aika tuntematonta aluetta.. :nauru:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 18
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 19:30)