Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 26.04.2010 klo 18:15

Kateellisuus ja toisen puolesta iloitseminen

Siirry sivulle: 1 2

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KATEELLISUUS JA TOISEN PUOLESTA ILOITSEMINEN - Maanantaina, 10.05.2010 klo 21:21  
+
0
Murmuun kanssa samoilla linjoilla. En ole pahansuovasti kateellinen vaan osaan aidosti iloita toisten menestyksestä ja onnistumisista.

Itsekin varmasti olen kateellinen tietyistä asioista, mutta eniten kyllä itseäni harmittaa silloin kun olisin itse aidosti onnellinen jostain saavutuksestani ja ihmiset joille kerron vain (kateuttaan?) mutristelevat ja hymisevät asialle kun odottaisin edes pientä kehua. Yritän kuitenkin itse olla kannustava muita kohtaan eikä itselle tulisi mieleenkään sanoa vain tylsällä äänellä "jaa" jos toinen on tehnyt jotain pientä mutta itselle merkittävää.

Omassa lähipiirissäni on ystävä joka on hyvin kateellinen minun parisuhteestani. Aina kun puhun miehestäni hänelle, hän on täysin hiljaa tai sanoo vain "jaa" ja vaihtaa puheenaihetta. Tästä syystä olen vain hiljaa aiheesta ja yritän välttää miehestäni puhumista. Harmittaa vain kovasti kun tietysti haluaisin omaa elämääni jakaa toisillekin mutta toista ei kiinnosta yhtään. :eitietoo:

Mistähän itse voisin olla kateellinen...No ainakin nyt tulee mieleen se että olen monesti ollut kateellinen ihmisille jotka voivat pitää päällä minkälaisia vaatteita vain ja näyttää hyvältä. Se on sellainen nopea, ohimenevä ajatus kun tällaisen ihmisen näen, mutta onpahan kuitenkin olemassa. Oikein itsekin säikähdän tällaisia ajatuksia ja ne pitää heti "taltuttaa" torumalla itseään että "miten sinä nyt noin ajattelet". :nolo:

Ai niin.. Ja olen joskus ollut kateellinen menestyville ihmisille, jotka ainakin päällisin puolin näyttävät onnellisilta ja tyytyväisiltä elämäänsä. Ajattelen että koska olen jo 25, en saisi enää kerjätä äidiltä rahaa ja minulla pitäisi olla vakityö. Mutta koska näin ei ole, tunnen jonkinlaista alemmuuskompleksia ja kateutta niitä kohtaan jotka ovat sen saavuttaneet.

***Muoks***
Tulipas mieleen yksi asia josta olen kateellinen. Nimittäin olen kateellinen ihmisille jotka osaavat jonkun asian todella hyvin, oli se sitten mikä tahansa. Itse olen aina ollut sellainen että osaan monta asiaa vähän mutta en ole missään asiassa OIKEASTI hyvä. Se tietysti harmittaa. Mutta haluaisin ajatella että se kateus on sellaista "hyvää kateutta" jonka avulla voi kehittää itseään parempaan suuntaan.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.05.2010 klo 21:25)

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 23:15)