Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 13.02.2013 klo 12:37

Kauanko koiraa voi pitää hoitopaikassa?

lasma212

lasma212
Viestimäärä: 2

KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Keskiviikkona, 13.02.2013 klo 12:37  
+
0
Tässä olen jo hetken miettinyt että kauanko koiraa voi pitää hoitopaikassa yhteen menoon?

syynä tähän miettimiseen on että olen pitänyt nyt kohta 2 kk kaverin koiraa hoidossa, sillä hän menetti asuntonsa eikä näin ollen ole pystynyt pitämään koiraa itsellään. minulla ei ole mitään hätää koiran kanssa vaan tulemme todella hyvin toimeen ja koira selvästi luottaa.

Otsikkoa muokattu.
Vanis
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 13.02.2013 klo 15:15)

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Keskiviikkona, 13.02.2013 klo 12:51  
+
0
Niin kauan kuin kaikille osapuolille sopii?

Minulla on ollut koiria hoidossa yksittäisistä päivistä liki kolmeen kuukauteen.

lasma212

lasma212
Viestimäärä: 2

VS: KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Keskiviikkona, 13.02.2013 klo 12:53  
+
0
osapuolille kyllä sopii mutta ajattelin tässä miten on parasta koiran kannalta

Rose

Rose
Viestimäärä: 866

VS: KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Keskiviikkona, 13.02.2013 klo 12:55  
+
0
Jos koira tykkää olla hoitopaikassa, niin ihmisten elämäntilanteet on se, mikä määrittää ajan keston. Kyllähän jotkut lähtevät vuodeksi ulkomaille vaihtoon ja jättävät koiran esim. vanhemmilleen vuodeksi. En usko, että se koira siitä kärsii. :hymy: Aika harvoin olen kuullut, että kun koira on annettu pysyvästi uudelle omistajalle, että olisi vanhaa jäänyt erityisesti kaipaamaan.

Itsellä on ehkä sellainen ajatus, että kun olen koiran ottanut, niin en halua tehdä sellaisia juttuja joiden vuoksi koira pitää antaa jollekin muulle hoitoon pitkäksi aikaa. Eli jos lähtisin vaihtoon, tulisi koira mukaan. Rajoittaa aika paljon kohdemaita, mutta itselle tulisi huono omatunto seka koiran että hoitajan puolesta. Minä olenkin minä, ja mun on vaikea pyytää palveluksia.
Joka tapauksessa, jos hoitopaikka on hyvä niin kyllä koira pärjää siellä pitemmänkin aikaa. :hymy:

Mankku

Mankku
Viestimäärä: 1307

VS: KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Keskiviikkona, 13.02.2013 klo 13:15  
+
0
Katsoisin enemmän haitalliseksi sen, että koira vaihtaa hoitopaikkaa ihan jatkuvasti. Jos on pysyvä paikka, niin ei kai sillä kestoajalla ole niinkään merkitystä?
- chodsky pes uros, etsijäkoirakokelas s. 6/2013
- schapendoes uros, s. 6/2017

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Keskiviikkona, 13.02.2013 klo 13:21  
+
0
Mulla on ollut Armas vanhemmilla hoidossa parikin kuukautta putkeen ja parhaimmillaan useamman kerran vuoden aikana. Ikäväähän se on olla erossa rakkaasta lemmikistä, mutta yritän ajatella asiaa siten, että oikeasti kiireisten koulu- ja työkausien aikana on parempi koirallekin olla paikassa, jossa saa liikuntaa ja huomiota tarpeeksi. Ja toisinaan nautin itsekin siitä, että saan mennä työ- tai koulupäivän jälkeen omille reissuilleni miettimättä koiraa. Mää en varmaan ole "oikea" koiraihminen, koska aikomus on viedä koira vanhemmille mm. kesäloman ajaksi. Moni varmaan olisi innoissaan kaikesta ajasta, jonka voi viettää koiransa kanssa, mutta itse haluan ihan oikeasti sitä lomaa.
Samoin vaihtoon lähdön tullessa ajankohtaiseksi myös koiran hoitopaikka pitää miettiä. 6kk tai lyhyempi aika on mun mielestä niin "pikainen" reissu, että en viitsisi laittaa Armasta kestämään lentorahtausta, mutta mikäli olen vuoden vaihdossa, saavat porukat laittaa koiran parin kuukauden oman totuttelun jälkeen koiran rahtina paikalle (paitsi ehkä Etelä-Amerikkaan, joka on aika vahva vaihtoehto tässä vaiheessa..). Mulle vaihtoon lähtö merkkaa sitä, että siellä muodostetaan niitä kontakteja tulevaisuutta varten ja ne voi melko ratkaisevia työelämää ajatellen enkä halua missata niitä koiran (joka on henkireikä mulle) takia.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Keskiviikkona, 13.02.2013 klo 14:07  
+
0
Jos ja kun hoitopaikka on hyvä ja koira voi sielä hyvin niin hoidossa voi olla juuri niin kauan kun on a) tarve ja b) osapuolille järjestely sopii. Sen sijaan jatkuvasti en paikkaa vaihtaisi, en ainakaan tuntemattomiin paikkoihin enkä usko että koiralle on hyväksi olla useita pitkiä jaksoja hoidossa (vrt joka vuosi eri paikassa). Sen sijaan tiedän useampia koiria jotka ovat säännönmukaisesti samassa paikassa hoidossa ja kokevat useamman kodin omaksi paikakseen.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Keskiviikkona, 13.02.2013 klo 15:50  
+
0
Mulla on ollut koira melkein vuoden hoidossa, kun ekana vuonna tänne ulkomaille muuttaessani en onnistunut saamaan koiraystävällistä asuntoa. Koira oli kolmella hoitajalla koska kaikille tuli ongelmia, ja se näkyi myös koirassa. Mm. järsi kaverini lipaston, mitä ei ole koskaan elämässään tehnyt aikaisemmin eikä myöskään sen jälkeen, Notte ei ole tuhoavaa sorttia. Lopuksi, kun sai olla samalla ihmisellä koko loppuajan, helpotti. Eli komppaan, että ajanjakson pituudella ei välttämättä ole niin väliä, kunhan koira mieluiten pidetään samalla (tutulla) hoitajalla ja luodaan turvallisuudentunne niillä rutiineilla.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Keskiviikkona, 13.02.2013 klo 20:25  
+
0
Mä kans oon samaa mieltä että hoitoajan pituudella ei ole väliä jos koira vaan pysyy samassa paikassa ja sillä on siellä hyvä olla :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Torstaina, 14.02.2013 klo 07:57  
+
0
Jonkun verran varmaan on merkitystä myös koiran rodulla ja sitä myötä luonteella. Veikkaisin, että esim. tuota meidän ajuria voisi lähestulkoon kuka vain koiriin tottunut ja vaikka vieraampikin ihminen pitää ilman mitään ongelmia, kun ei se tunnu paljon mistään stressiä ottavan vaan sopeutuu erilaisiin oloihin nopeasti. Ja eihän se ole myöskään ihan mahdottoman uskollinen perusluonteeltaan, mikä varmaan auttaa myös. Kuka vain on jees, kun se on reilu, vähän rapsuttaa ja antaa ruokaa. :wink: Jollekin toisenluonteiselle koiralle lienee paljon avuksi, jos hoitava ihminen/ihmiset ovat sille jo ennestään tuttuja ja luotettavia.

Tietysti rodusta riippumatta, kuten jo on sanottu aiemmin, aina on parasta, kun paikka pysyisi samana ja on sellainen missä koira viihtyy. Ei mun mielestä puoli vuotta tai vuosikaan ole silloin koiran kannalta ylipääsemätön, jos vain itse raaskii siitä erossa olla niin pitkän aikaa.
"Sitä saa mitä vahvistaa."

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Torstaina, 14.02.2013 klo 19:06  
+
0
^ Meidän edellistä seropia ei kovin kauaa ois voinut hoidossa pitää, koska se aloitti nälkälakon kaikissa hoitopaikoissa aina. Nykyisellä ei moista ongelmaa ole..
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Perjantaina, 15.02.2013 klo 08:27  
+
0
^Itse asiassa meillä on ollut tuota nälkälakkoilupiirrettä Titolla kans. Tosin ei me sen takia olla paljon vaivaa nähty vaan tylysti todettiin, ettei se varmaan kuitenkaan niin pöllö ole, että jatkaisi niin kauan lakkoiluaan että nääntyisi. Sillon sillä ei vaan oo vielä tarpeeks nälkä jos ei kelpaa. :viheltel: Työpäivien aikanahan tuo ei myöskään syö mitään yleensä, kun jää yksinään. Jos ei ehdi joskus olla niin kauan kotona, että se saa ruokansa syötyä niin sille ei kannata ennen lähtöään antaa ruokaa, koska annos on varmasti koskematon kun tullaan takaisin. Meillä on appivanhemmat yleensä hoitaneet Titoa kun ollaan itse oltu poissa ja se on nyt vasta viime aikoina alkanut syödä jotain noiden hoitojaksojen ajan. Jaksot ovat siis olleet jotain luokkaa 3 päivää max. ja joskus vielä alle vuoden vanhana sille ei ruoka kelvannut koko aikana. Lukuunottamatta ehkä jotain pieniä yyberherkkupaloja, mitä se ei pystynyt vastustamaan. :nauru:
"Sitä saa mitä vahvistaa."

otisjame

otisjame
Viestimäärä: 10

VS: KAUANKO KOIRAA VOI PITää HOITOPAIKASSA? - Maanantaina, 14.10.2024 klo 04:42  
+
0
Dino Game is a simple yet addictive endless runner game that features a pixelated dinosaur, often referred to as "T-Rex." This game is famously known as the offline game that appears in the Google Chrome browser when users lose their internet connection.

Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28951
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä7363
Viestejä yhteensä548690
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös266248
(Tilastot päivitetty viimeksi 21.04.2025 klo 04:30)