Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:12

Kauneus & Terveys

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:12  
+
0
Kaipa tämän voisi vihdoin perustaa, kun itse on ainakin tullut kaipailtua.

Itse olen tässä sukeltanut hiustenhoidon maailmaan ensi viikolla laitettavien sinettien vuoksi ja törmäsin tänään CWC- pesuun, joka pääsi heti kokeiluun. Ideana tässä on, että ennen shampoolla pesua hiuksiin (itse laitoin korvista alaspäin) levitetään hoitoainetta ja sitten pestään normaalisti shampoolla ja hoitoaineella. Tämä aluksi levitettävä hoitoaine suojaa latvoja ja toivonkin, että tällä tavalla ne pidennykset pysyisivät pidempään kauniina - ja onhan tämä myös hyvä tapa käyttää ne kaapin pohjalle lojumaan jääneet hoitsikat pois. :nauru: Omat hiukset olivat ainakin pesun jälkeen huomattavasti tavallista helpommin käsiteltävät ja uskon, että pidempään käytettäessä vaikutukset ovat vielä selvemmät.

Ostoslistalla on myös sulfaatiton shampoo, ajattelin testata Tigin Love Peace & the Planetin Eco Awesome Moisturizing Shampoota, joka on todella edullinen netistä tilattaessa. Onko muilla kokemusta tästä tuotteesta tai sulfaatittomista shamposta ylipäätään?
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.05.2010 klo 18:09)

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:16  
+
0
^Oon käyttäny Schwartzkopfin sulfaatitonta shampoota tuolla työreissuilla ja enkä oikeastaan ole mitään eroa huomannut tuohon omaan shampooseen verrattuna (on kanssa joku saman talon tuote, ikinä en muista niitä tarkkoja nimiä).
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:32  
+
0
Olen itsekin "keksinyt" CO-pesut viime aikoina, CWC:tä ei ole vielä ainakaan tullut kokeiltua. Hiukseni rasvoittuvat hitaasti ja vähän, joten ihan normaalisti voin pestä ne ainoastaan kerran viikossa. Helposti takkuuntuvia ja kurittomia hiuksia CO-pesu on näyttänyt rauhoittavan jonkin verran, tosin voimakkaan luonnonkiharan takia ne suoristamattomina sojottavat siltikin joka suuntaan. Normaalisti minulla on käytössä Tigin Oatmeal & Honey, mutta toiseen CO-pesuuni hankin Herbinan biohajoavaa hoitoainetta O&H:n säästö mielessäni. Hoitoaineeksi laitoin kumminkin itse pesuvaiheen jälkeen tuota ja koko käsittelyn päätteeksi XZ-xylitol-tehohoitoa.
Yritän kasvattaa hiuksiani, joten huolellnen hoito on tarpeen kun hiuslaatu on ohut ja käkkärä.
come on night, take me home

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:38  
+
0
^ Itsekin tutustuin touhon CO-pesuun, mutta ymmärsin, että siinä menee helpommin pieleen eli tuotteilla on enemmän väliä. CWC- pesussa taas ensiksi laitettava hoitoaine voi olla sitä kaikkein halvinta, sillä shampoo huuhtoo pois ne pahimmat silikonit jne.
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:39)

Sarvikas

Sarvikas
Viestimäärä: 1579

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 16:59  
+
0
^Jep, käsittääkseni CO-pesussa hoitoaineen (siis sen pesevän) on oltava silikonitonta.
come on night, take me home

Baia

Baia
Viestimäärä: 102

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 23:01  
+
0
Juu, CO- pesun hoitsikan on oltava silikonitonta. Mutta sellaista saa hyvinkin halvalla marketista ;) Mm. XZ- hoitoaineet on tosi toimivia CO- pesuun, oma suosikkini on Tyrni ja Vanilla Cafe. Ja hyvin pesee pelkkä hoitsikkakin!

Muoks. Tuli vielä mieleeni, jotta josko jotakuta kiinnostaa tarkalleen miten CO- pesun tehdään, tässä olisi ohjeet mitkä kirjottelin blogiini aiheesta:
http://justblushing.blogspot.com/2010/02/hellaa-hoitoa-hiuksille-co-pesu-ja-xz.html
Bywater Cauyga 11.2.2010 ♥
http://baianpiilo.blogspot.com/
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.05.2010 klo 23:03)

nannae

nannae
Viestimäärä: 26

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 27.05.2010 klo 01:00  
+
0
itsellä ollut sinetit n. 4-5vuotta. Välillä olen antanut pään levätä kuukauden tai pari ja parhaimmillaan sama pidennys kestänyt vuoden :) itse hoidan ruoskaani levittämällä hoitoainetta ennen pesua pyyhekuivaan tukkaan ja annan sen vaikuttaa mahd kauan, käyn vaikka välissä lenkittää koiran. Mut oliko tällekin toimenpiteelle jokin oma hieno nimi? Ootteko muuten itse suosineet millaista pidennystyyppiä? Itselle aina helpoin ollut kynsisinetti.. Seuraavaksi oon myös miettiny lettiä, jos sen oppis ite aina hultamaan, eli ottaa pois, kiristää ja laittaa takas.. Vielä en ole rohjennut siihen :D

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 27.05.2010 klo 09:03  
+
0
Onko kenelläkään kokemusta Clip On pidennyksestä? Mulla on joskus ollut pidennyt liimasineteillä ja microringeillä, mutta nuo clipsit kiinnostaisi nyt. Saisi itse laittaa päähän ja poistaa eikä tarvitsisi kokoajan päässä pitää.
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

(Viestiä on muokattu torstaina, 27.05.2010 klo 09:04)

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 27.05.2010 klo 09:27  
+
0
^^ Oletko kokenut sinettien kanssa pelaamisen hankalaksi? Mitä omat hiuksesi ovat pitäneet pidennyksistä (millainen hiuslaatu sinulla on)?

Nyt on käyty kampaajalla värjäämässä hiukset ja valitsemassa pidennysten sävy. Simply oli tietenkin poistanut sen parhaiten omaa väriäni vastaavan sävyn, joten nyt sekaan tulee kolme-neljä punttia kolmea eri sävyä (jotka siis todella lähellä toisiaan, en hae blondi-musta tyyppistä lopputulosta) 50 senttistä hiusta. Maanantaina on vuorossa itse operaatio.

Tilasin netistä tutkiskelun jälkeen Tigin tuotteiden (jotka haisivat aivan kamalalta) sijaan mop:in kosteuttavan shampoon & hoitiksen. Lisäksi kaapissa on nyt EHS:n hoitis, jota käytän esihoitoaineena.
Petit Brabancon "Mökö"
(Viestiä on muokattu torstaina, 27.05.2010 klo 09:27)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 27.05.2010 klo 12:02  
+
0
Hei kuka täällä oli se, joka vanhalla palstalla päätyi tilaan Lily Loloa mun suitsutuskesta? Olitko se sinä, pnkd?
Onks ollut hyvä?
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

cseppecske

cseppecske
Viestimäärä: 22

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 27.05.2010 klo 12:13  
+
0
tää haluis niinQ geelikynnet :shifty: Täälä ei tunnu olevan edes hirveän kalliit, viidenkympin kieppeillä. Omat on tälläset helposti rikkovat nysät, ni ne olis vaan niin kivat. Kestääkö ne tavallista elämää, tiskaamista, ruuanlaittoa, ym.?
Is minic a bhris béal duine a shrón.

nannae

nannae
Viestimäärä: 26

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 27.05.2010 klo 12:21  
+
0
clipit on kätevät jos haluat hetkellistä volyymia tukkaan esim.juhliin,baariin tms. Klipit vaan tukkaan ja menojen jälkeen pois. Itsellä ei ole henk.koht. Kokemusta, joten en osaa sanoa miten pysyvät paikallaan ja kuinka ne lähtee valumaan?

Itse en koe sinettien kanssa eloa mitenkään vaikeaksi :) äkkiä päänahka tottuu ja kunhan muistaa harjata tukan päivittäin eikä käytä mitää markettikamaa hiusten hoitoon niin ei se enempää ressiä tuo. Onha se sitte aina oma hommansa lähteä niitä irrottamaan, mullakin yleensä n.sadan sinetin satsi kuulassa. Mutta ah miten kyllä osaa arvostaa sitten sinetitöntä päätä ku voi räpeltää tukkaa ku ei sormi tökkää mihinkää!

Mulla on oma tukka pysyny hyvänä, eli ei esim.kaksihaaraisia. Oma rotta yltää vähän olkapäiden alapuolelle ja sinetti on 50-55cm muistaakseni ja hyvin uppoaa.. Paitsi nyt kun omasta tukasta lähteny tuo väri kulkeen nopeampaa - värjäyshommiksi menee viikonloppu. Oon tykänny käyttää paljon redkenin ja cutrinin tuotteita. Jos jotain lähtisin suositteleen niin lanzan hiuksiin jätettävä hoitsikka on ihan ehdoton.. Se on semmoisessa punaisessa purkissa olisko ollu joku hair therapy tms.. Voin sen tuolta jostain kaivella jos jotakuta kiinnostaa :D toinen tuote on label.m ja honey&oat hoitsikka ja shampoo! Aivan ihana tuote kuivalle tukalle! Ei kuitenkaan latista ja jättää hiuksiin ihanan hunajaisen hajun

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 27.05.2010 klo 12:33  
+
0
innna: Minähän se olin ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Nyt tilasin kuitenkin BM:n vaaleimman sävyn, kun halusin yo-juhliin peittävämmän pohjan, mutta sen purkin jälkeen palaan varmasti Lily Loloon, sillä olen niin rakastunut tuotteeseen. Tuossa edellisessä purkissa on vieläpä paljon jäljellä, joten LL on selvästi BM:ää riittoisampikin. BM tulee varmasi olemaan käytössä juuri juhlissa yms. käytettyinä, mutta arkena LL on kaikista paras.

cseppecske: Riippuu ihan kuinka pitkäksi ne jätät. Ystävälläni (jolla oli heiveröiset, liuskoittuvat ja jatkuvasti katkeilevat kynnet) on ollut geelit jo monta kuukautta ja monet ovat kehuneet, kuinka kauniit hänen "luonnolliset" kyntensä ovat - eli geelejä ei edes erota ja niiden kanssa toimiminen ei ole sen kummempaa (eivät ole kärsineet pikaruokaravintolassa työskentelystä). Kunhan muistaa huollattaa kynsiä tasaisin välein niin niitä ei kuulemma huomaakaan.

Toisella kaverillani taas on geelit, jotka ovat erittäin pitkät ja hänellä katkesi kynsi heti ensimmäisen viikon aikana - tosin laittaja oli antanu takuun, että ensimmäisen viikon aikana katkeilleet korjataan ilmaiseksi.

nannae: Minua voisi tuo hiuksiin jätettävä hoitis kiinnostaakin, sillä en ole vielä löytänyt hyvää (ja edullista) tuotetta tuohon tarkoitukseen. Onko sinulla Simply Naturalin pidennykset vai jonkin muun merkin?
Petit Brabancon "Mökö"

miiny

miiny
Viestimäärä: 55

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 27.05.2010 klo 12:34  
+
0
^^^Mä otin pari vuotta sitten rakennekynnet ulkomailla käydessä, kun ei maksanut juuri mitään...
Ihan hyvin niillä pystyi asioita tekemään, myös käsitöitä ym askartelua.
Ainut että pieniä asioita ei meinannut saada pöydältä otettua, kun kynnet oli aika paksut.

Mulla pysyivät hyvänä ja huollatin ne ulkomailla vielä ennen kotimatkaa. Olin sitten Suomessa kynsineni sen aikaa kun näytti hyvältä ja poistatin.
Voisin ottaa toistekin, mutta eivät käy kiipeilyharastuksen kanssa oiekin yksiin...
(Viestiä on muokattu torstaina, 27.05.2010 klo 12:35)

cseppecske

cseppecske
Viestimäärä: 22

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 27.05.2010 klo 12:50  
+
0
no pitääpä sitten käydä laitattamassa jos kokemukset on hyviä, jotain luonnollisennäköisiä ajattelinkin, valkoiset tipit tai jotain, ei mitään hirveitä lohikäärmeenkynsiä :wink: katotaan josko ens viikolla sais aikaseksi.
Is minic a bhris béal duine a shrón.

Amos

Amos
Viestimäärä: 376

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 27.05.2010 klo 13:03  
+
0
^ Mulla on myös rakennekynnet ja hyvin ovat kestäneet kukkapenkin mylläikset ja jopa lehmien karvauksen. Aika lyhyenä oon ne pitänyt, muutaman kerran ovat juuri ennen huoltoa murtuneet jos ovat olleet pitkät ja kasvua paljon. ( mulla optimaalinen huoltoväli on 3vk)Tosin mä olen huomannut ettei LCN-geelikynnet kyllä kestäny yhtään (hajosivat viikossa ) mutta sitten taas Professionailssin kynnet on olleet ihan huippukestävät. Eli niissäkin on näköjään jonkunverran eroa. Meillä kun ei saa töissä käyttää korua niin olen ollu onnellinen että san niihin kynsiin halutessani jotain pientä blingbligiä tai koristetta, yleensä olenkin nimettömiin jotain pientä halunnut.
Sekarotuinen Luna 06/09
R.I.P Lusifer 20.2.2006 - 5.2.2013

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 28.05.2010 klo 08:09  
+
0
Noissa clipseissä juuri mietinkin että pysyyvätkö ne päässä? Ei olisi kiva keräillä hiuksia baarinlattialta :mietiskel: Haluaisin juurikin hiuksiin vähän volymia erinäsiiin tilaisuuksiin.

Mulla on ollut joku 2-3 vuotta jo akryylikynnet. Hyvin ovat kestäneet kaikennäköistä menoa. Olen löytänyt niin huippu mestan missä huollan ja laitatan kynnet aina. Kyseisessä paikassa kun olen kynsiä huollattanut ne eivä ole ikinä katkeilleet tai irronneet. Ennenkö ko paikan löysin kävin ties missä kynsieni kanssa ja aina ne irtoili...Nykyisin tulee vielä vähän hifisteltyä ja otettua kynsiin erilaiset koristelut aina :nolo::jjei:
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

Dogiliini

Dogiliini
Viestimäärä: 32

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 28.05.2010 klo 10:48  
+
0
^ Pienellä kikkailulla noi klipsit pysyy hyvin päässä! Lähinnä ne sopii just esim. yhdeksi illaksi baariin tai juhlakampaukseen jne.

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Lauantaina, 29.05.2010 klo 00:49  
+
0

cseppescske kirjoitti:

tää haluis niinQ geelikynnet :shifty: Täälä ei tunnu olevan edes hirveän kalliit, viidenkympin kieppeillä. Omat on tälläset helposti rikkovat nysät, ni ne olis vaan niin kivat. Kestääkö ne tavallista elämää, tiskaamista, ruuanlaittoa, ym.?



Mulla on nyt toista kertaa geelikynnet. Mulla on just liuskottuvat kynnet tai jos ne joskus kasvaa vähän pitemmäksi niin heti halkeilee tuolta syvältä. Pidän nää tosi lyhyinä ja ekalla kerralla laittaja sanoki, että ku samalla rahalla sais pitemmätki niin sitten tahon näin lyhyet. Aiemmin kynnet oli LCN-merkin, eikä mulla ollu mitään negatiivista niistä sanoo. Nyt on Noveau Nailsin ja hyvät nämäki. Kyllähän se huolto tulee nostaan kynsien hintaa, vaan onhan nää nätit ja hoidetun näköset kokoajan, sen kun vähän kirkasta lakkaa laittaa kiilloksi ja öljyää kynsinauhoja. Mii laik!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

pnkd

pnkd
Viestimäärä: 1295

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Sunnuntaina, 20.06.2010 klo 23:06  
+
0
Käyttääkö täällä kukaan Paul Mitchellin tuotteita ja mistä olette tilanneet niitä / missä nettikaupoissa olette törmänneet tuotteisiin? Olen kuullut kovasti kehuja erityisesti kosteuttavista tuotteista, mutta Suomen suolainen hinta ei miellytä.
Petit Brabancon "Mökö"

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6265
Viestejä yhteensä545428
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 14:00)