Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 14.10.2012 klo 21:14

Kauneus & Terveys

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 17.10.2012 klo 22:31  
+
0
Kiitos kulmavärivinkeistä. Tuota Diltsin suosittelemaa täytyy testata seuraavaksi. En olekaan ajatellut, että harvat kulmakarvat tekee tuon hankalaksi, mutta taidatpa Aduro olla ihan oikeassa. Kulmakarvojen 'ulkosyrjään' väri tarttuu mallikkaasti, mutta lähempänä nenää olevat kohdat (ne harvempikarvaiset) on ne kinkkiset.

Värjäsin taas tänään kulmat, ja ongelma on aina sama. Täytyy ehkä huomenna jatkaa projektia ja koittaa laittaa väriä vain tuonne haaleampiin kohtiin. Mitenköhän tarkka tuo aineiden suhde on? Olisiko mitään ideaa koittaa laittaa suhteessa enemmän sitä väriainetta?

En ehkä uskalla kulmien kanssa kikkailla sinimustalla värillä :nauru: mutta ripsiin voisi olla kokeilemisen arvoinen.

Yläripset saan tuolla mustalla aika lailla kampaajakuntoon, kai se tuuheisiin ripsiin tarttuu paremmin. Alaripsiä en jaksa enää edes yrittää, kun ei siitä mitään tule. Väri ei jää alaripsiin kiinni tuolla harjalla, kun on jotenkin niin klönttistä. Toisaalta laitan kyllä ripsiväriä joka tapauksessa päivittäin, joten ei tuolla ripsien värjäyksellä mulle ole paljoa merkitystä. Muuten en paljoa jaksa meikata, mutta ripset on aina ollu Se Juttu. Niiden täytyy näyttää hyvältä, ja alaston olo valtaa heti, jos en ole esim. töihin ehtinyt meikata.
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 17.10.2012 klo 22:42  
+
0
^Lähinnä siinä on se että se hapete on säilytetty kunnolla (ja sen vaikutus laimenee myös ajan myötä) ja sitä on tarpeeksi. Värin lisääminen ei välttämättä auta jos sitä on hapetteeseen suhteessa tarpeeksi. Suosittelen kokeilemaan sitä vetyperoksidi nestettä (3%, RefectoCil, Sokos) jos päätät jatkaa kotona värjäilyä ja ei oikein noilla välineillä onnistu :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 19.10.2012 klo 11:25  
+
0
Onko täällä silmäleikkauksessa käyneitä? Mä aattelin että josko sitä saisi fyffet (3-3,5 t) säästeltyä ensi kesään mennessä ja kävisi lasik leikkauksessa. Kävin jopa kattelemassa sen "leikkausfilmin" ja kyllähän se ällötti mutta ei mitenkään äärettömän kamalalta vaikuttanut. Näkö on tällä hetkellä -3 ja -3,25 (tai siis lasit on sellaiset ja ne on hommattu 2009 syksyllä) :nolo:
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 19.10.2012 klo 11:35  
+
0
^ Mun äiti kävi pari vuotta sitten ja on tykännyt :) Siltä tosin leikattiin vain oikea silmä, koska selvisi että vasen oppisi sitten leikkauksen jälkeen jotenkin tavoille ja näkemään kunnolla. Äiti aina kehuu että sai leikkauksen puoleen hintaan :nauru: Menen itsekin sitten joskus kun on rahaa vaikkei näkö kovin huono ole. Inhoan silmälaseja. Piilolinssejä en ole edes kokeillut koska tiedän että musta ei olis siihen näpräämiseen.

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 19.10.2012 klo 11:52  
+
0
Tuntuu vaan hirveältä hinnalta tuo 3,5 tonttua laittaa silmiin.
Toisaalta olenhan mä laittanut kääpiöihin jo hankintavaiheessa melkeen 2,5 tonttua, saati sitten kaikki yksityiset koulutukset, lääkärit, ruuat ja muut mitä niihin on palanut. Ois vaan niiiiin ihanaa lenkkeillä vesisateessa/pakkasessa ilman että lasit on huurussa/märät. Lähteä baariin niin että oikeasti näkee, ja ylipäätään että pystyisi elämään ilman että silmälasit pitää olla päässä.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 19.10.2012 klo 11:56  
+
0
^ Jos mulla olisi varaa tai edes mahdollisuus säästää tässä elämäntilanteessa niin riemusta kiljuen leikkauttaisin silmät :hymy: Se on ihan varmasti sen arvoista. Saahan niihin laseihin ja piilareihinkin rahaa menemään vuosien saatossa.

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 19.10.2012 klo 12:55  
+
0
Vähän tähän silmäasiaan liittyen.. Oon nyt ollut 6vk töissä, jossa siis tuijotan tietokoneen näyttöä melkeenpä sen 7,5 päivässä. Mulla on tänä aikana alkanut esiintyä kauheasti silmien kirvelyä ja väsymistä. Tekee mieli laittaa silmät kiinni ja ne tuntuu kuivilta. Onkohan kyse vaan siitä, että toimistolla on esim kuiva ilma, vai voiko tää olla oire siitä, että tarvis lasit? Ja kuinka pienillä "oireilla" lasit kannattaa hommata, eikö siinä oo vähän sekin vaara, että silmät ei sitte enää itse tsemppaa, vaan "laiskistuu"? Optikkoliikkeissähän ne varmaan mielellään tunkee lasit jos on pienintäkään syytä.

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 19.10.2012 klo 13:01  
+
0
^ Vähän ot, mutta ite oon törmänny täysin päinvastaseen suhtautumiseen optikkojen ja silmälääkäreiden kanssa. Nimittäin mulle niitä laseja ei "haluttais" antaa, vaikka taittovikakin löytyy.. Tosin riippuu optikostakin, kaverille tyrkytettiin heti laseja, vaikka sillä on paljon parempi näkökin kun mulla :nauru:

muok/ vielä tohon ite aiheeseen, niin mun äiti on toimistotöissä ja sillä on alkanu silmät myös oirehtia noin. Sillä oli just kuivista silmistä johtuvaa, mutta myös silmänpaineita on jouduttu tarkkailemaan.
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."
(Viestiä on muokattu perjantaina, 19.10.2012 klo 13:02)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 19.10.2012 klo 14:13  
+
0

Tiuhtis kirjoitti:

Vähän tähän silmäasiaan liittyen.. Oon nyt ollut 6vk töissä, jossa siis tuijotan tietokoneen näyttöä melkeenpä sen 7,5 päivässä. Mulla on tänä aikana alkanut esiintyä kauheasti silmien kirvelyä ja väsymistä. Tekee mieli laittaa silmät kiinni ja ne tuntuu kuivilta. Onkohan kyse vaan siitä, että toimistolla on esim kuiva ilma, vai voiko tää olla oire siitä, että tarvis lasit? Ja kuinka pienillä "oireilla" lasit kannattaa hommata, eikö siinä oo vähän sekin vaara, että silmät ei sitte enää itse tsemppaa, vaan "laiskistuu"? Optikkoliikkeissähän ne varmaan mielellään tunkee lasit jos on pienintäkään syytä.



Kyllähän näyttöpäätetyö rasittaa silmää. Suosittelen kokeilemaan apteekista saatavia kosteuttavia tippoja. Ne auttaa. täällä lyhyesti infoa ja neuvoja.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 19.10.2012 klo 14:44  
+
0
Tiuhtis: Apteekista saa ilman reseptiä kosteuttavia silmätippoja, kannattaa testata niitä auttaako. Varmaan silmät kuivaa ja rasittuu tietokoneen tuijotuksesta.

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 19.10.2012 klo 16:16  
+
0
Kävin eilen taas pitkästä aikaa laittaan kynnet, vähänkö nämä on ihanat! Miten sitä onki pärjänny puolisen vuotta ilman.. :nauru:

Nika

Nika
Viestimäärä: 903

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 19.10.2012 klo 17:48  
+
0

Tiuhtis kirjoitti:

Vähän tähän silmäasiaan liittyen.. Oon nyt ollut 6vk töissä, jossa siis tuijotan tietokoneen näyttöä melkeenpä sen 7,5 päivässä. Mulla on tänä aikana alkanut esiintyä kauheasti silmien kirvelyä ja väsymistä. Tekee mieli laittaa silmät kiinni ja ne tuntuu kuivilta. Onkohan kyse vaan siitä, että toimistolla on esim kuiva ilma, vai voiko tää olla oire siitä, että tarvis lasit? Ja kuinka pienillä "oireilla" lasit kannattaa hommata, eikö siinä oo vähän sekin vaara, että silmät ei sitte enää itse tsemppaa, vaan "laiskistuu"? Optikkoliikkeissähän ne varmaan mielellään tunkee lasit jos on pienintäkään syytä.



Todennäköisesti johtuu kuivista silmistä. Kuivuminen johtuu paitsi kuivasta ilmasta, niin siitä, että päätettä tuijottaessa räpyttelee vähemmän, jolloin nestettä haihtuu silmän pinnalta enemmän. Kuten edellä mainittu, niin kosteuttavia silmätippoja saa apteekista. Lisäksi, jos mahdollista, niin kannattaa siirtää tietokoneen ruutua alaspäin niin, että voit katsoa sitä alaviistoon. Tällöin silmäluomet pysyvät alempana ja pinta, jolta nestettä haihtuu pienempänä. (Tai sitten tietoisesti räpyttelet enemmän :nauru:) Ja kannattaa se näkökin tarkistuttaa.
Kääpiöpinseri Sakis 8/2009

Kondo

Kondo
Viestimäärä: 363

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 19.10.2012 klo 19:50  
+
0

eetla kirjoitti:

Onko täällä silmäleikkauksessa käyneitä? Mä aattelin että josko sitä saisi fyffet (3-3,5 t) säästeltyä ensi kesään mennessä ja kävisi lasik leikkauksessa. Kävin jopa kattelemassa sen "leikkausfilmin" ja kyllähän se ällötti mutta ei mitenkään äärettömän kamalalta vaikuttanut. Näkö on tällä hetkellä -3 ja -3,25 (tai siis lasit on sellaiset ja ne on hommattu 2009 syksyllä) :nolo:



Mä oon käynyt leikkauttamassa silmät joskus 6-7 vuotta sitten. Ja kyllä voin sanoa, että on ollut sen arvoista! On varmastikin maksanut itsensä jo moneen kertaan takaisinkin, kun mulla oli miinusta lähemmäs seitsemän molemmissä silmissä.

Se leikkaus itsessään ei oikeen tuntunut missään, ei kipua tai edes epämukavuutta. Eikä ole vielä tarvinnut käydä näköä tarkastuttamassa, tosin nyt jossain vaiheessa kai pitäisi. Näkö on leikkauksesta jonkun verran, ihan pikkiriikkisen hunontunut. Ei kuitenkaan missään nimessä niin, että laseja tarvitsisin :hymy: Suosittelen, koskaan en ole rahojani mihinkään paremmin "tuhlannut"!
WeCoCaN
WeCoCaU

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 19.10.2012 klo 22:43  
+
0
eetla, mulla on kaks ystävää leikkauttanu silmänsä, toinen Helsingissä ja toinen kävi Tallinnassa. Kumpikin oli omien sanojensa mukaan "täyssokeita" ilman laseja, oli tosi korkeet miinukset. Kummanki leikkaus onnistu ja ovat täydellisen tyytyväisiä nykyiseen olotilaansa.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Lauantaina, 20.10.2012 klo 09:49  
+
0
Mies kävi linssileikkauksessa , missä korjattiin ikänäkö (käsittääkseni myös alkavaa kaukonäköä). Molempiin silmiin laitettiin keinomykiö, minkä ansiosta ikänäkö ei enää etene. Hintaa tuolle operaatiolle tuli noin viis tonnia. Tyytyväinen on ollut tulokseen. Operaatio oli nopea ja seuraavana aamuna pystyi jo lukemaan sanomalehden ilman laseja.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Lauantaina, 20.10.2012 klo 15:26  
+
0
Mä kävin eilen ihotautilääkärissä. Tuntuu et sain ihan toimivat aineet, ku enimmät ärsytyksentunteet (eli siis kutina) loppui kuin seinään. Myös naamanäpyt tuntuvat kuivuneen yön aikana. This is good.
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

Taraaa

Taraaa
Viestimäärä: 1755

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Maanantaina, 22.10.2012 klo 10:17  
+
0
Itse käytän RefectoCil:iä värjäykseen, eli tämä.
Mukana siis ripsiharjat yms. Itselle toimii, mutta olenkin todella vaalea, onko se sitten se syy? Minulla siis "näkymättömät" kulmakarvat, mutta saa kyllä nyppiä monta kertaa viikossa, kasvavat julmettua kyytiä takasi :viheltel:

Tuossa olen käyttänyt vaaleanruskeaa, joka on ollut hyvä, mutta nyt viimeksi ei ollut kuin ruskea. Minä en millään voisi pitää sitä 10min, menisi liian tummaksi. Ihan pari minuuttia riittää, mutta joskus kävin kampaajalla värjäyttämässä ja siellä joutui kaksi kertaa laittamaan sen värin, kun ei meinannut tarttua. Minun kulmakarvat elävät omaa elämää.

Ennen ostin sen erillisen värin ja erillisen hapetteen (pullon), mutta kätevämpi on tuo, jossa kaikki ja vähän enemmän. Toki väri ja hapete ovat pienempiä, mutta riittävät minulla kyllä suht pitkään.
Kotona:
Dogo Argentino Punkku s.6.4.2012

Taivaalla:
Pitbull Aapo 2003-2011
Pitbull Moro 2008-2012
Dogo argentino Tara 1.6.2008-18.10.2013
(Viestiä on muokattu maanantaina, 22.10.2012 klo 10:18)

Tiuhtis

Tiuhtis
Viestimäärä: 1109

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 23.10.2012 klo 09:28  
+
0
Kiitos kaikille vinkeistä tuota silmien kuivumista koskien! Täytyy käydä hakemassa niitä tippoja ja katsoa, josko ne auttaisi. Tuo oli myös kiinnostava, että näyttö kannattaa olla niin että sitä katsoo alaviistoon. Alkuviikosta tilanne on aina parempi, mutta loppuviikkoa kohden alkaa olla semmonen fiilis, että pakko laittaa silmät kiinni kun kirvelee ja silmät on tosi väsyneen tuntuset.

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 23.10.2012 klo 23:17  
+
0
Jee, mää sain taas pitkästä aikaa ripsienpidennykset. Ihanaa herätä aamulla niin, ettei tarvii meikata lärviä silmien osalta ollenkaan! Onhan nää kyl vaan järkyttävän överin näköiset näin alkuun, kun on katsonut omia töpöjä pitkän aikaa..

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 23.10.2012 klo 23:23  
+
0
Mä oon miettiny tota laserleikkausta, kun loppujen lopuksi tulisi halvemmaksi kuin loppuelämän piilolinssit (piilarit maksaa mulla n. 150e vuodessa). Täytyisi vaan uskaltaa varata aika ja mennä. Mulla on vielä vuodeksi piilareita niin josko sitten kun ne loppuvat.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 05:00)