Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 14.10.2012 klo 21:14

Kauneus & Terveys

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

hypophrenia

hypophrenia
Viestimäärä: 1231

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 20:34  
+
0
Jos juon kahvia enemmän, kun yhen kupin, niin mulla tulee hirvee tärinä ja kämmenet on semmoset puutuneen tuntuset. Lisäks pyörryttää, voimat lähtee, sydän hakkaa ihan omituisesti ja muljahtelee, ja tulee semmonen höntti olo.
Ai mikä yliherkkyys kofeiinille? :roll:
"Tomorrow - a mystical land where 99% of all human productivity, motivation and achievement is stored."

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 20:55  
+
0
Mä muistin viimeksi lauantaina, että olen kofeiiniriippuvainen.
Olin nimittäin juhlimassa pikkujouluja pe, ja tietty tukkakipeä seuraavana päivänä. 2 kpl päänsärkylääkettä, väli oli noiden ottamisella joku 4-5h. Eikä se eka siis auttanut kuin hetkeksi, katalasti kipu hiipi kovemmaksi, jolloin luovutin ja otin toisen. Ei mitään vaikutusta, tukkaan sattu entistä enemmän. Olin syöny normaalisti, juonu ei alkoholillista nestettä koko rapskapäivän, makeaa myös naamaan, kunnes tajusin/muistin: keitin kaffet iltapäivästä, ne naamariin ja ei menny kauaa ku -mikä pääkipu?
Rapskapäivänä ei oikken tee mieli mittän kahvia, mut muistan että joskus aikasemminkin olen vahingossa moista juonut kivuissani ja olot on ollu historiaa sen jälk.
Vai onko sittenkin kahvissa joku aines joka tekee olon paremmaks rapulassa? :nauru:

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 21:02  
+
0
^ Mun on pakko saada aina krapulassa ihan sikana kahvia. Tai siis ei normikahvia, jota en juo muutenkaan, vaan tempaisen laten vähintään triplaespressolla. Jos on niin paha olo, ettei voi nostaa kahvikuppia, niin pilli avuksi. :nauru:
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 21:15  
+
0
^Haha! Pitää muistaa toi, mulla ei tosiaan tee pisaraakaan kahvia mieli, mut kyl näköjään se auttaa:nauru:

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 22:03  
+
0
Ei kahvia krapulassa!! Sehän kuivattaa entisestään! :heristel:

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 23:03  
+
0
Kahvi on elämän eliksiiri. :cool: Ja luonnollisesti darrassa hörsitään myös litrakaupalla vettä ja jaffaa.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 28.11.2012 klo 23:17  
+
0
Mä voin ihan helposti olla juomatta kahvia, mutta juon kyllä yleensä aina jos on tarjolla. Vapaapäivinä & iltavuoroina keittelen kotonakin aamukahvit.

Mä juon kyllä ennemminkin "maitoa kahvilla", suodatinkahvia on varmaan 2/3 ja loput maitoa. Ei närästä tujuimmatkaan pannunpohjat tossa cocktailissa :wink:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 29.11.2012 klo 09:47  
+
0
Ohhoh, onpas paljon muitakin kofeiinille yliherkkiä. Onkohan käytännössä kaikki, jotka ei ole ko. aineeseen tottuneet yliherkkiä vai sietääkö osa luonnostaan paremmin? Itsehän juon muutamia kertoja viikossa, joten ei ole ilmeisesti kroppa ehtinyt tottumaan. Hyvä syy ostaa itselle joululahjaksi Cupsolo, koska tavallisella keittimellä on niin vaikea keittää vain yhtä kupillista :shifty: :nauru:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 29.11.2012 klo 09:59  
+
0
^Mulla on tollanen "minikeitin", se keittää max 5 kuppia kerrallaan. Sitä ennen keitin ihan vaan vedenkeittimellä vettä ja kaadoin irtotrattaan minkä alla kuppi siis oli (ja kahvipurut suodatinpussissa jne :nauru:). Että elä sellasta dolzekustoa ku halvemmallakin pääsee :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 29.11.2012 klo 09:59  
+
0
Mulla on tosi hyvä kahvinjuojatutka. Mä pystyn melkein arvaamaan, juoko joku tyyppi kahvia vai ei. Ei oo monesti mun arvaukset mennyt pieleen. Tarpeellinen taito kerrassaan!

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 29.11.2012 klo 10:55  
+
0
Oon itse tosiaan espresson/latten suurkuluttaja, mutta mulla ei ole koskaan tullut kofeiiniriippuvuutta. Sinänsä ihme, koska koukutun makeaan, limsaan ym. toooosi helposti. Oon juonu enempi tai vähempi kahvia lukioajoista asti, mutta välillä on saattanut olla vuodenkin tauko. Nytkin voi kevyesti mennä lattea juodessa vuorokauden aikana 9-12 shottia espressoa (3 per latte), mutta ihan hyvin pärjää vaikka reissuun lähtiessä juomattakin, jos ei jaksa pakata mutteripannua mukaan. Eli ei ole aamukiukkua tai muuta oiretta :nauru:, mutta mulle toi hyvästä espressosta ja punaisesta maidosta tehty latte on sellainen arkipäivän luksusjuttu, josta en halua luopua. Haen toooodella harvoin nykyään take away lattea, koska hinta/laatu-suhde ei kyllä kohtaa kovinkaan usein.. Mielummin hakee kahden noutokahvin hinnalla kauppahallista pikkupussin laadukasta kahvia.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 29.11.2012 klo 11:05  
+
0

jannie kirjoitti:

Että elä sellasta dolzekustoa ku halvemmallakin pääsee :nauru:


Mutku haluun! :nauru: Pitäis kyllä päästä jossain testaamaan tuota Cupsoloa, kun en sitten tiedä kuinka kätevää tuolla oikeasti on keitellä eli tulisko käytettyä. En oo valmis näkemään hirveesti vaivaa kahvin takia. Nyt menee vähän OT jo.. Oli mulla kyllä joku muukin ihan aiheeseen liittyvä kysymys, mutta en enää muista sitä :ttou: No kaikki joutuu nyt pidätteleen hengitystään siihen asti kunnes muisti palautuu.

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 29.11.2012 klo 11:23  
+
0
Tietääkö joku kc:läinen, missä kohtaa (ihmistä) on akupisteitä tms., joita itse painelemalla/hieromalla on rentouttava, rauhoittava vaikutus?
Muistelen, että jossain peukalon ja etusormen välissä olevassa poimussa olisi joitain pisteitä, mutta en oikeasti tiedä.

Ultzi

Ultzi
Viestimäärä: 402

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 29.11.2012 klo 13:32  
+
0
^^ Sen käyttäminen on helppoa. Sen kun laittaa vettä säiliöön, tiputtaa pöönäpurkin reikään ja painaa nappia. Ja sillä saa muutakin kuin kahvia, kätevästi tulee myös mm. kaakaot.

Mies vasta osti tuommosen Cupsolon ja tuo on tosi kätevä sillon kun ainoastaan itselleen valmistaa juotavaa.

Whitey

Whitey
Viestimäärä: 408

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 29.11.2012 klo 13:45  
+
0
^^ Keskellä päkiää ja ranteen sisäpuolella sen mollukan vieressä oli muistaakseni stressiä lievittävät akupisteet, voin kysellä iltasella kaverilta joka on alalla lisää.
Tanskandoggi (25%) Boxeri (25%) & Amstaffi (50%) - molossimix Urpo s. 29.05.2012

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 29.11.2012 klo 13:46  
+
0
Eikö noista Cupsoloista ja muista tule ihan järkyttävä hinta yhdelle kupilliselle?

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 29.11.2012 klo 14:15  
+
0
^ Jonkun vähän alle 6 euroa taitaa maksaa 16 kapselia, että ei nyt älytön hinta minusta (jos ei sitten laske laitteen hankintakuluja mukaan). Ehkä jos jois joka päivä, niin ois eri asia. Keksin ainoastaan hyviä syitä hankkia se :nauru:

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 29.11.2012 klo 14:34  
+
0
^ Aaaaa niin joo, jos ei joka päivä vedä sitä 1-3 kupillista kuten minä... Täytyyhän sitä itseänsä aina vähän hemmotella.

Swi

Swi
Viestimäärä: 1932

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 29.11.2012 klo 14:48  
+
0
Mä ostin tommosen dolce guston karvalakkimallin. K-kaupoissa oli se tarjous, osta 15 pakettia kapseleita niin saat keittimen kaupan päälle :D Nyt on sitten kaappi täynnä kahvikapseleita ja minulla hyvä mieli.. Juon kahvia aika paljon mutta kotona olen niin vähän että turhaa mitään oikeeta kahvinkeitintä olisin ostanut.
Tassunjälkiä sydämessä
Laku 2013
Tytti 26.03.1999-20.04.2011

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 30.11.2012 klo 20:15  
+
0
Onko kukaan käyny keliakiatesteissä ilman oireita? Mun äitillä on siis keliakia, ja nyt kun veljenpoika kasvaa pituuskasvuaan aika hitaasti ja käyrien alarajoilla niin siltä oltiin testattu (verikokeella?) toi keliakia-alttius. Lääkäri oli samalla sanonu mun veljelle että kaikkien meidän sisaruksienkin olis syytä käydä testissä koska sitä esiintyy yllättävän paljon niin vähillä oireilla että ihmiset ei ymmärrä yhdistää niitä keliakiaan. Pidemmän päälle voi sitten kuulemma altistaa muun muassa suolistosyövälle mikäli sopimatonta ruokaa vaan syö, vaikka siis oireita ei liiemmin oo. Mä vaan mietin että kuinka helposti tommoseen testiin pääsee ja onko se tosiaan ihan verikoejuttu?
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 08:00)