Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 08.11.2015 klo 11:45

Kauneus & Terveys

Siirry sivulle: 1 2 3

Jaijah

moderaattori
Jaijah
Viestimäärä: 2048

KAUNEUS & TERVEYS - Sunnuntaina, 08.11.2015 klo 11:45  
+
0
Jatkoa kauneus- ja terveyskeskustelulle.

Edellinen ketju löytyy täältä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Sunnuntaina, 08.11.2015 klo 23:01  
+
0
Siis en käsitä näitä mun korvia. Kesällä toinen korva alkoi kutisemaan ja sinne kertyi semmoista kovaa vaikkua ja kävin päivystyksessä, koska kutinalta ei saanut nukuttuakaan. No päivystyksessä määräsivät semmoisia tippoja, jotka huuhtelevat korvaa. Niillä ei ollut mitään hyötyä ja toinenkin korva alkoi oireilemaan. Sitten päätin että nyt on mentävä terkkarillee, kun korvista tulee ihan siis vertakin sen takia että raavin niitä yöllä niin paljon. Terkkari sano että tippoja vaan ja rasvaa.. Noh nehän ei auttaneet mitään ja lopulta koitin äitin miehen jotain reseptillä saatua korvarasvaa viikon verran ja korvat parantuivat.

Nyt sitten sama vaiva on tullut uudelleen :pyssyt: Pikkuhiljaa korvat on taas alkaneet kutisemaan ja ne valuu melkeinpä koko ajan jotain nestettä, joka kuivuessaan tukkii nuo korvat kokonaan. Korvakäytävätkin on turvonneet ja punaiset. Toinen korva ihan lukossa ja sillä ei välillä kunnolla kuule.. Nyt on vissiin pakko mennä terkkarille ja sanoa että nyt jo kiitos jotain oikeaa lääkettä, koska monesti yön jälkeen mulla on aivan tyynyliina semmoisessa punertavassa nesteessä, mitä korvasta on vuotanut. Ja esimerkiksi nappikuulokkeet ei meinaa mahtua korviin ollenkaan :neutral:

Kun siis nyt kahdella kerralla on sanottu vain, että pikkuisen näyttää ärtyneeltä ja kun minusta tunttuu että näissä on pikkuisen enemmän jotain muutakin kuin ärtymistä :eek: Tai siis se että tuntee miten korvanlehdet on märät, kun korvat valuu jotain en tiedä edes mitä, on niin puistattavaa ja hrrrr.

Onko kellään muulla ollut tämmöistä vaivaa?
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 10.11.2015 klo 16:00  
+
0
^ Minkälainen ruokavalio sulla on? Minkä verran menee sokeria ja valkosia jauhoja? Kävi mielessä, et voisko sulla olla hiivaa korvissa.. kuulostaa tosi inhottavalta, mie itte tulisin kyllä niiiin pörröksi tuommosesta!

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 10.11.2015 klo 17:47  
+
0
^^Mulla kertyy korviin herkästi vaikkua ja kun vahatulppa on päässy liian suureksi, niin korva menee tosiaan kokonaan lukkoon. Pari kertaa on korvia huuhdottu terkkarilla, että saatiin ne auki. Ennen korvahuuhtelua piti vielä pehmittää vaikkua Remo-Wax:illa. Kerran korva ei auennu terkkarilla millään, vaikka olin sitä tolla Remo-Waxilla huuhtonu jo monta päivää, piti sit viel jatkaa pehmittämistä pari päivää, ni sit vast saatiin vaikut ulos. Terkkari anto viimeks vinkin, et kantsii käyttää Ceridal-öljyä vaikka kerran viikossa, ni ylimääräset vaikut valuu ulos ja korvien iho pysyy hyvänä. Toi öljy onkin musta paljon tehokkaampaa, ku noi pelkästään korvien hoitoon tarkotetu aineet, esim. Audispray.

Tukkoset korvat kyl kutiaa, joten auttaisko sullakin, jos ne huuhdottais puhtaiks ja sit hoitasit niitä säännöllisesti tolla öljyllä? Toinen, mikä tuli mieleen, on allergia. Allergia voi aiheuttaa korvien kutinaa ja myös kurkun kutina voi säteillä korviin. Allergialääkettäkin voi kokeilla. Lisäks joskus luin, et suihkussa korviin joutuva vesi voi joillakin ärsyttää korvia, joten sekin voi auttaa, et tukkii korvat jollain suihkun ajaksi.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Tiistaina, 10.11.2015 klo 23:36  
+
0
Ruokavalio on pysynyt aivan samana, eikä sen kummemmin mitään ole tullut lisää. No, tänään sain vihdoin ajan lääkäriin ja määräsivät tipat korviin (joissa on antibioottia ja kortisonia). Huuhtelivat myös korvat sekä ottivat bakteeriviljelyn (?) molemmista. Kuulemma tuleehdus näissä on ja ihmettelivät, miksi aikaisemmilla kerroilla ei ole mitään muuta määrätty kuin tippoja.. No, viikon pästä pitäisi saada tulokset tuosta bakteerihommasta ja nyt on 10pvä kuuri näissä tipoissa. Jospa lähtisi paranemaan :)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 11.11.2015 klo 10:37  
+
0
Syökö kukaan priorin extraa?
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 11.11.2015 klo 13:02  
+
0
^^Hyvä, et sait apua korviin! :hymy:

Mulla menee hermot! Mulla on atooppinen iho, joka on nyt vuosia ollu hyvässä kunnossa. Nuorempana talvet oli tuskaa, iho oli kuiva ja ihottumaa pukkas ranteisiin, taipeisiin, selkään, kaulaan, poskiin ja silmäluomiin. Jossain vaiheessa ihottumaa ei enää tullu, mikä on aika tyypillistä, et iän karttuessa oireet helpottaa. Nyt sit jostain syystä ihottumaa on alkanu tulla uudestaa, luin Terveyskirjastosta, et atooppinen ihottuma voi alkaa vaivata uudestaa aikuisiällä. Alaluomet kutittaa, on punaset ja turvonneet, ranteissa on muutamia ihottumaläiskiä ja välillä kaulaa kutittaa vimmatusti. :mad: Tänään, ku heräsin, tunsin heti, et alaluomet on taas menny pahemmiks. Varsinkin oikee silmä on ilkeen näkönen, iha ku oisin pillittäny koko yön. :neutral: Ja otin tosiaan illalla allergialääkkeen, ku tunsin kutinan taas pahenevan. Ja ärsyttävintä tässä on se, et ei mulla oo mitään hajua, mistä noi oireet tulee. Olin siis nuorempana allerginen esim. suklaalle, sitrushedelmille ja tomaatille, mut mistään noista ei oo tullu oireita vuosikausiin. Täytynee varmaan karsia kaikki noi hetkeks pois ja testata sitten, tuleeko niistä oireita. Vähän aikaa sitten mulle tuli myös kauhee allerginen reaktio mun hajuvedestä, jota olin käyttäny jo jonku vuoden. Suihkasin sitä kaulalle ja yhtäkkii oli koko kaula ja dekoltee tulipunanen ja karhee, nice. En oikeesti kestä, tää on niin pirullinen vaiva, ku iho voi ärtyä ties mistä ja mennä tosi huonoon kuntoon. Luulin, et olin jo päässy tästä lopullisesti eroon. :suru:

Onks täällä kohtalotovereita?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 11.11.2015 klo 13:35  
+
0
Hep!
Mulla on myös atooppinen iho, joka ei ole reagoinut viimeiseen 15 vuoteen, ennen kuin viime kesänä.
Kasvot, kaula ja kyynärtaipeet on ollut pahimmassa kunnossa. Lääkärissä on juostu ja meikkiä ei ole voinut käyttää oikeastaan ollenkaan koko kesänä kun iho on vain ärtynyt.
Nyt on sitten tultu siihen tulokseen että stressi on ollut se suurin tekijä tähän ihottuman puhkeamiseen. Mitään allergioita ei ole multa löytynyt testeissäkään.
On ollut niin hirveästi asioita meneillään nyt että ihottuma on ollut aika pahana.
Sibicort voidetta olen jonkun verran käyttänyt ja ihan Aloe Veraa joilla on saanut helpotusta.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 11.11.2015 klo 16:40  
+
0
^Huoh, mää niin toivon, ettei tää tästä hirveesti enää pahenis. :neutral: Niin ihanaa ollu, ku on voinu syödä mitä vaan, eikä iho oo reagoinu yhtään. Täytynee itekki suunnata lääkäriin, jos tää tästä pahenee. Jossain luki, et jos epäilee ruoka-aineiden pahentavan oireita, ni ne kantsii testata. Ja sit oli joku voide, mikä on hyvä just luomille, mihin tarttee reseptin. Ja sit vois samalla saada reseptin perusvoiteisiin, ni sais niitä halvemmalla.

Netissä ku hiukan surffailin, ni moni atoopikko oli saanut avun jättämällä maitotuotteet ja viljat pois ruokavaliosta. Se tuntuu vähän radikaalilta, mut ainakin vois jotain hyviä öljyjä käydä hommaamassa, vaikka niiden tehosta atooppisen ihon hoidossa ei ookkaan todisteita. Onks jollain jotain suosituksia? Helokkiöly, kookosöljy, kalaöljy?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 11.11.2015 klo 18:40  
+
0
Kiesus, mä taidan olla kohtalotoveri vähint. joka toiselle ´vaivaiselle`.

Mulla oli muutamana syksynä tota korvakäytäväongelmaa ja itse sain siihen Otiborin-tippoja (on ollut miedompaa ja vahvempaa versiota), mitkä auttoivat tosi hyvin.

Myös atopiaa on, ja nykyään eniten näkyvimmissä paikoissa: kasvoissa ja kaulassa. Ihotautilääkärin määräyksestä laitan naamaan -silmäluomia ja huulia myöten- Bemetson 0,1% -kortisonivoidetta. Sehän on (muistaakseni) toiseksi vahvimpaan kortisonivoideryhmään kuuluva lääkevoide ja se taltuttaakin nopeasti punoitusta ja karheutta.
Alussa tota oli viikon kuuri pari vuotta sitten, mutta nykyään laitan sitä tarvittaessa.
(Kun on ruusufinniin taipuvainen iho samalla, on taiteilua käyttää kortisonivoidetta atopiaan ja yrittää välttää juttuja, jotka provosoivat ruusufinniä, mutta se on oma luku ja hoito sinänsä.)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Keskiviikkona, 11.11.2015 klo 20:00  
+
0
Taidanki jo huomenna soitella lääkäriaikaa, on nää luomet sen verran inhan tuntuset. :suru: Oikeen silmän yläluomikin on turvonnu. Kiva lähteä ihmisten ilmoille tän näkösenä:

Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 26.11.2015 klo 19:50  
+
0
Nyt on silmät taas ihottumavapaat (ainaki melkeen), sain lääkäristä reseptin neljään eri rasvaan, ni jospa sais niillä pidettyä ihottuman kurissa. :hymy: Tänään aamulla oli kyl taas ihottumaläikkiä kaulalla, sormessa ja toisessa alaluomessa pieni läntti. Ja iho on muutenki ku korppu. :neutral:

Siis kui nopeesti näkö voi huonontua? Ostin uudet rillit muistaakseni elokuussa ja nyt huomasin, et vasen silmä näkee jotenki huonosti. Kun peitän silmän kerrallaan, ni eron huomaa selvästi. Onkohan tää ihan normaalia vai pitäskö käydä lääkärissä?

Muoks. Valitin äitille asiasta ja se pakotti varaamaan ajan silmälääkärille. :nauru: Sain ajan heti huomiselle, tosi kätsyä ku voi tehä nettivarauksen. Nyt ahistaa, mut haluun mielenrauhan...
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 26.11.2015 klo 20:59)

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 07.01.2016 klo 18:26  
+
0
^Selvis toi mun "silmämysteeri" ennen joulua, ku sain tilattua uuden satsin piilareita ja rupesin käyttää taas niitä rillien sijaan. Tilasin piilarit vanhoilla vahvuuksilla, ku en löytäny mistään sitä lappua, jossa ois lukenu ne uudet elokuussa mitatut arvot. Noissa mun uusissa rilleissä on hajataiton korjausta paljon vähemmän ku ennen, mutta joko ne arvot on väärät tai sit hajataitto on taas lisääntyny, koska näen piilareilla niin paljon paremmin.

Kävin tänään magneettikuvauksessa, oli aika jännä kokemus! Kävin ennen joulua terveyskeskuksessa sen mun puutuvan ja pistelevän jalan takia ja suureksi yllätykseksi lääkärin konsultoima neurologi oli suositellu mulle seuraavaksi lannerangan magneettikuvaa. En ois ikinä uskonu, et noin helpolla ois päässy tutkimuksiin. Olin tietty etukäteen lukenu kaikki kauhutarinat siitä ahtaasta, melusasta putkesta, ahtaanpaikankammosta ja muusta. :nauru: Olihan se putki ahdas, katto oli oikeesti aika lähellä, mut mää onneks pääsin putkeen jalat edellä ja vaikka olin siellä kokonaan, ni tiesin putken suuaukon olevan ihan muun pään takana. Kyllähän siinä 20 minuuttia pötkötteli radiota kuunnellen, mut mietin vaan, et vois voinu alkaa ahdistaa, jos oisin joutunu sinne toisinpäin ja ois kuvattu vaikka tunti, ku joissakin tutkimuksissa voi kestää paljon pidempään. Nyt sitte ootellaan tuloksia, et näkyks siellä mitään...

Onks joku muu ollu joskus magneettikuvassa?
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Tokya

Tokya
Viestimäärä: 2012

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 07.01.2016 klo 19:07  
+
0

Tutuli kirjoitti:


Onks joku muu ollu joskus magneettikuvassa?


Mä kävin pariin otteeseen kun polvea tutkittiin! Mulla tottakai helpotti se, etten ikinä joutunut kokonaan putkeen vaan pelkästään lanteilta alaspäin. Tokalla kerralla pystyin jo nukkumaan siinä metelissä... Eniten mua ärsytti se, että radioita ei saanut tarpeeksi kovalle vaan siitä kuuli lähinnä epämäärästä muminaa joka vähän vaimensi magneettikoneen pitämää pauketta :mad:

Toivotaan että magneeteissa näkyy joku hoidettavissa oleva syy, eikä mitään vakavaa! :)
Sydämes tuntee sut paremmin kuin uskoisitkaan

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 07.01.2016 klo 19:32  
+
0
^Joo, tosi hiljasella se radio kyl oli, eikä mult ees kysytty kanavatoiveita. :ylpea::nauru:

Kuinkakohan kauan siinä menee, et joku niistä tuloksista soittelee? Riippuu varmaan paljon paikkakunnasta. Ja samaa toivon mäkin, ettei löytyis mitään vakavaa... Tää mun oireilu on kyl ollu vähän epämäärästä ja aika lievää, mut koska se alko jo kesällä, ni siks haluttiin tutkia asia tarkemmin. Aiemmin kyl oli kausia, jollon jalkaa pisteli ihan kunnolla monta päivää, pari kertaa oli illalla jopa vaikee saada unta.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 07.01.2016 klo 22:45  
+
0
Magneettikuvaukset on ollu jotain ihan hirveää, ei radiota, ei mitään muutakaan musiikkia, pää edelle sinne putkeen ja joku häkkyrä vielä melkein kiinni päähän. Ei ole kyllä ikävä niitä kuvauksia. :neutral:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Torstaina, 07.01.2016 klo 23:45  
+
0
Kai sitä on aika tajuta rupsahtaneensa, kun entinen vakipano kirjoittaa: "Mä oon hyvin vaativa ja jos mä en tykkää jostain, mä vaan lähden. Mutta jos sä haluut käydä kuntosalilla, se ois tosi hyvä idea." :roll: Kai se viimeinenkin vakuutteluni itselleni että olen ihan normaalipainoinen vielä on turhaa, ja aika katsoa itseään rehdisti peiliin. :ttou: Ikä ei tule yksin, joten ilmeisesti hyväkroppaisena pysymisen eteen on alettava nyt jotain tekemäänkin. Toisaalta tyyppi on itse bodannut kroppansa huippukuntoon, joten tavallaan sitä ymmärtää että se pyytää samaa multakin. Kait se ainakin parantaisi seksielämää entiseen suuntaan, mikäli jatkossakin aion viettää taas aikaa tuon kanssa...
Haaveissa kl u

Kaneli

Kaneli
Viestimäärä: 635

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 08.01.2016 klo 11:35  
+
0
Minäkin olen ollut magneettikuvauksissa pari kertaa. Mulla ei ole pahaa ahtaan paikan kammoa, mutta sen verran massiivisen tuntuisia ne laitteet on, että psyykkasin itseäni kuvittelemalla, että ne ympärillä olevat putket ovat suojelevan enkelin siipiä (valeasussa) :shifty:. Tjsp., vaikka en ole enkelifanittaja sanan varsinaisessa merkityksessä. Auttoi olemaan niissä tutkimuksissa.

Beauceron Aika suoraviivaisen radikaalilta toi kaveri vaikuttaa. Saahan sitä sanoa, jos vakipano ei nyt enää miellytäkään syystä tai toisesta, mutta jotenkin särähtää korvaan silmään tuollainen tapa esittää asia. :neutral:.

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 08.01.2016 klo 12:52  
+
0
Juu, se on tuon luonteessa. Joskus vuosia aikaisemmin on sanonut mm: "Pullukka! Tai siis enemmän pullukka kuin mitä olit aikasemmin." :roll: Oman kokemuksen mukaan itäeurooppalaiset kyllä yleensäkin on tollasia, sanovat kaiken ilman suodattimia - mm. eka poikaystävä joka oli myös sieltä kotoisin tapasi niinikään kutsua mua pullukaksi.

Mä oon nyt sitten aatellut alottaa uuden kunnonkohotuksen kuntopyörällä, kun ilmasto ei oikeen suosi ulkona tapahtuvaa liikuntaa eikä kuntosali oikeen nappaa. Ongelma vaan on että ainakin aikasemmin on tuntunut liian tylsältä polkea riittävän pitkään yhteen menoon paikallaan, vaikka sitten katselisikin telkkarista jotain ohjelmaa samaan aikaan.
Haaveissa kl u

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 08.01.2016 klo 13:32  
+
0
No ei tuommoseen tyyppiin kannata aikaansa tuhlata. Toisaalta jos se tyyppi ite on himo treenaaja ja kroppa on kovassa kunnossa niin tokihan se varmasti näkee normi tallaajat erilaisina ja jopa pullukoina. Mutta jotenkin tökeröä silti.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 07:45)