Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 08.11.2015 klo 11:45

Kauneus & Terveys

Siirry sivulle: 1 2 3

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 30.09.2016 klo 11:41  
+
0
Oon tuolla ekalla sivulla jo valittanu tästä, mut pakko valittaa taas. Eli atooppinen ihottuma ja se, miten se iskee silmiin, niin ärsyttävää. :mad: Onko mahista päästä allergiatesteihin, jos epäilee ruoka-aineiden aiheuttavan näitä ihottumia ja selviääkö niistä oikeesti jotain? Vai pitääkö näistä oireista vaan kärsiä ja hoitaa tarpeen mukaan? :( Heräsin aamulla aika hurjan näkösenä, näin käy aika ajoin ja tää alkaa aina luomien kutinalla. Välillä tulee vaan punasta, kutisevaa, joskus myös märkivää ihottumaa luomiin, välillä luomet turpoo enemmän tai vähemmän. Mulla on resepti silmille tarkotettuun kortisonivoiteeseen, mutta se on ärsyttävää, ku se säilyy vaan 28 vrk jääkaapissa ja koko ajan pitäs olla ostamassa uutta kympin pikkuputkiloa.

Pari esimerkkikuvaa:

Tän aamun lookki :roll:

Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu perjantaina, 30.09.2016 klo 11:42)

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 30.09.2016 klo 19:26  
+
0
^Auts ! Näyttää niin kipeiltä :neutral:
Voin edes vähän samaistua tuskaasi, mulla kanssa taas se aika vuodesta kun atopia muistuttelee itsestään. Nimenomaan silmäluomet ja silmien väli, lisäksi perinteiset paikat otsa ja leuka ovat lehahtaneet ajoittain ihan kamalaksi. Ja just kun saa paremmaksi niin viikon päästä lehahtaa taas.
Itse yritän välttää kortisonia ja mulle paras apu on ollutAvenen Cicalfate-voide joka rauhoittaa kutinan tosi äkkiä ja tavallaan samalla kosteuttaa ja kuivattaa jos ihan märäksi asti on päässyt. Muutamaan vuoteen en ole muita voiteita käyttänyt perusvoiteen lisäksi kuin tuota.
Ruoka-aine allergiat toki pahentaa, mulla on hillinnyt yleensä oireita kun raaskin vaan jättää lisäaineet ja prosessoidut ruuat vähemmälle. Nyt on taas ollut hälläväliä-kausi syömisissä ja se kyllä valitettavasti näkyy.
Sinkin aloitin nyt ulkoisesti, samoin kun rasvalisän ja b ja d-vitsku lisät. Ne vaan auttaa vähän viiveellä.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





kakskoiraa

kakskoiraa
Viestimäärä: 12

VS: KAUNEUS & TERVEYS - Perjantaina, 30.09.2016 klo 22:07  
+
0
Hei, Tutuli!
Kun katselin kuviasi, tuli mieleen kun itsellä oli muutama vuosi sitten samanlaisia silmäoireita. Luomet turposi ja ihottuma punoitti, silmät olivat niin kipeät ettei halunnut pitää niitä edes auki. Kortisonivoide auttoi käytön ajan, mutta heti lopetettuani voiteen käytön luomet turposi uudelleen ja kipeä ihottuma palasi. Olin jo ihan epätoivoinen. Pahinta oli talviaikaan, kesällä oireet hävisi/väheni.

Sitten kylpyhuoneessani todettiin kosteusvaurioita, kuivattiin viikko ja tsädäm... oireet hävisi! Jälkikäteen ymmärsin, että oireet oli kesäaikaan pois koska silloin tulee paljon reissattua eikä kotona ehdi olla. Joten jos olet juuri muuttanut tai muuten kodissasi kenties on sisäilmaongelmia, niin mieti myös tätä vaihtoehtoa. Voihan oireet olla myös allergiaa.
Onnea on kaks huiskahäntää :)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 30.09.2016 klo 22:09)

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 21:15)